Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No ale uważasz, że Wyczókom dowóz do Wilanowskiej załatwia wszystkie wewnętrzne potrzeby?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Na pewno jakąś częściową konieczność mają, centrum jest jednak bardziej w kierunku Wilanowskiej niż Wilanowa.
ŁK
A pokombinować coś z 209 czy 239?bartoni722 pisze: ↑28 gru 2020, 17:12Drogą eliminacji nie została mi żadna linia która bez istotnych wad dałaby się wydłużyć w takiej relacji, więc chyba faktycznie pozostaje nowa. Inna sprawa, że ciężko też ustalić które konkretnie relacje, cele i zadania mają być dla takiej linii najistotniejsze, a które można pominąć. Cholera, serio, patrzę na tą mapę i równie dobrze można tam wydłużyć wszystko, bo wszystko wygląda jednakowo źle
-
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Faktycznie nad tą parką zatrzymałem się na dłuższą chwilę, wadami jest mały tabor (gdzie nie za bardzo jest opcja powiększenia), różne trasy na Ursynowie, uzależnienie jedynego okna na świat Dawid i Krasnowoli od korków w Wilanowie, gdybyśmy skierowali 239 przez Imielin to Krasnowola musiałaby się cofać do metra żeby potem się wracać w kierunku Centrum.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Temat jest ciężki, bo w zależności od tego, jak się rozłoży ruch indywidualny po zakończeniu inwestycji, może się okazać, że dojazd do Imielina dla Miasteczka jest znacznie bardziej atrakcyjny niż dojazd do Wilanowskiej, ale to kwestia raczej do sprawdzenia empirycznie.
Mam w sobie kilka katalogów rozwiązań, żaden nie jest skończonym dziełem.
Wersja 1:
319* Miłosna/Międzylesie - ... - Branickiego - Rzeczpospolitej - Wilanowska
217 Wilanowska - Przyczółkowa - Branickiego - M Imielin
Wersja spełnia mój postulat o zapewnieniu prawemu brzegowi czegoś więcej niż przesiadka tylko w metro, ale prawdopodobnie skutkuje istotną nadpodażą na Wilanowskiej, gdzie będzie 217 oraz 319 - obie powinny być w miarę silne. Dodatkowo źle wygląda Branickiego, gdzie 217 i 319 w tym samym kierunku jadą przeciwbieżnie.
Wersja 2:
116 trasą 503 na Natolin
503 trasą 116 do Wilanowa, dalej przez Branickiego do Imielina
Podmianka, żeby 116 nie wyszło za długie. 503 będzie stricte odcinkowo pracować w takim układzie, oczywiście, ale powinno znaleźć chętnych na każdym fragmencie.
Wersja 3:
185 od Goraszewskiej przez Wilanów, Branickiego.
Stosunkowo mało zamieszania, Stegny na Ursynów mają wciąż 148, zmiana tak nijaka, że ZTM może sam na to wpaść.
Wersja 4:
192 Wilanowska - ... - Ciszewskiego - KEN - Gandhi - Rosoła - Branickiego - Przyczółkowa - Wilanów
319 Miłosna/Międzylesie - ... Branickiego - Rosoła - Gandhi - trasa 192 - Kabaty
Daje ładne uporządkowanie kierunkowe przystanków w Miasteczku, łatwe zarządzanie częstotliwością pary 192/217 w zależności od realnego popytu i jest generalnie całkiem elegancka.
* wszędzie zakładam, że linia przez POW jest całotygodniowa, ale używam znanego numeru dla jasności
Gdzieś w toku tych rozważań stwierdziłem, że 172 Blue City - ... - Pruszkowska - Żwirki - Woronicza - Niepodległości - Wilanowska - Wilanów wygląda apetycznie, ale tak bardzo nie wiem, co do tego dołożyć (poza oczywistym powrotem 136 na Racławicką), że pozwoliłem sobie darować
Mam w sobie kilka katalogów rozwiązań, żaden nie jest skończonym dziełem.
Wersja 1:
319* Miłosna/Międzylesie - ... - Branickiego - Rzeczpospolitej - Wilanowska
217 Wilanowska - Przyczółkowa - Branickiego - M Imielin
Wersja spełnia mój postulat o zapewnieniu prawemu brzegowi czegoś więcej niż przesiadka tylko w metro, ale prawdopodobnie skutkuje istotną nadpodażą na Wilanowskiej, gdzie będzie 217 oraz 319 - obie powinny być w miarę silne. Dodatkowo źle wygląda Branickiego, gdzie 217 i 319 w tym samym kierunku jadą przeciwbieżnie.
Wersja 2:
116 trasą 503 na Natolin
503 trasą 116 do Wilanowa, dalej przez Branickiego do Imielina
Podmianka, żeby 116 nie wyszło za długie. 503 będzie stricte odcinkowo pracować w takim układzie, oczywiście, ale powinno znaleźć chętnych na każdym fragmencie.
Wersja 3:
185 od Goraszewskiej przez Wilanów, Branickiego.
Stosunkowo mało zamieszania, Stegny na Ursynów mają wciąż 148, zmiana tak nijaka, że ZTM może sam na to wpaść.
Wersja 4:
192 Wilanowska - ... - Ciszewskiego - KEN - Gandhi - Rosoła - Branickiego - Przyczółkowa - Wilanów
319 Miłosna/Międzylesie - ... Branickiego - Rosoła - Gandhi - trasa 192 - Kabaty
Daje ładne uporządkowanie kierunkowe przystanków w Miasteczku, łatwe zarządzanie częstotliwością pary 192/217 w zależności od realnego popytu i jest generalnie całkiem elegancka.
* wszędzie zakładam, że linia przez POW jest całotygodniowa, ale używam znanego numeru dla jasności
Gdzieś w toku tych rozważań stwierdziłem, że 172 Blue City - ... - Pruszkowska - Żwirki - Woronicza - Niepodległości - Wilanowska - Wilanów wygląda apetycznie, ale tak bardzo nie wiem, co do tego dołożyć (poza oczywistym powrotem 136 na Racławicką), że pozwoliłem sobie darować
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Z Osi Królewskiej do Imielina jest ok. 4,0km , z ŚOB ok. 3,6km. Do Wilanowskiej jest odpowiednio ok.4,1km i 4,4km. Wygląda na to, że punktem granicznym, gdzie przeciętny pasażer będzie się zastanawiał do której stacji jechać będzie Oś. Odpadają kroki na Dolince i stacja metra jest bliżej początku, więc jest większe prawdopodobieństwo miejsca siedzącego.
Coś czuję, że skończy się na 319 i 185 na Branickiego.
Coś czuję, że skończy się na 319 i 185 na Branickiego.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie no, 503 jako lokal pracujący relacyjnie, z wszystkimi przystankami? Trochę słabe, coś czarnego ale krótszego niż 116 trzeba by z tego Wilanowa wyciągnąc.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dobrze, rozpiszę to inaczej:
503 Natolin - Chomiczówka
116 Konwiktorska - Wilanów - Ursynów.
Powinno budzić mniej kontrowersji
Można też 131 wyciągnąć na Ursynów, 180 ciachnąć na Sadybie.
503 Natolin - Chomiczówka
116 Konwiktorska - Wilanów - Ursynów.
Powinno budzić mniej kontrowersji
Można też 131 wyciągnąć na Ursynów, 180 ciachnąć na Sadybie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
też myślałem o 131, ale pamiętam że już raz podmiana końcówek ze 180 nie wyszła.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Myślę, że 185 przez Branickiego byłoby dobrym pomysłem - połączy Miasteczko z Powsińską i Czerniakowską, w dodatku będzie jedyną linią bezpośrednią z Przyczółkowej w Powsińską - obecnie trzeba się przesiadać na średnio wygodnej pętli Wilanów.
131 z Sadyby na Ursynów przez Branickiego? Ciekawy pomysł, relacja jak wyżej 185, jestem za, ale nie za często?
131 z Sadyby na Ursynów przez Branickiego? Ciekawy pomysł, relacja jak wyżej 185, jestem za, ale nie za często?
To jeszcze podmieńmy numer 503 na 520 (w międzyczasie 520 na 137) i będzie jeszcze mniej kontrowersyjnie
Ale faktycznie ze względu na długość to 131 najbardziej się nadaje do ewentualnego przedłużania.
Co do 185 - nie będzie krzyków jak się je zabierze z północnego Ursynowa ? Chociaż w sumie tam trochę dubluje 503.
-
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Jest też jedna linia, która w sumie regularnych betonowych utrudnień nie łapie, relację 131 by robiła, nie zostawiałaby połączenia Stegien z ciągiem Czerniakowskiej na jednym 187, częstotliwość i tabor ma odpowiednią...tylko na widok czasu przejazdu niektórzy mogliby dostać zawału
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Nie będzie autobusu na POW przed otwarciem Branickiego, podał rzecznik ZTM:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/komunikacj ... sa-4791565Jak się okazuje, ZTM takie plany ma, ale dopiero, kiedy otwarty zostanie cały odcinek nowej trasy. - Przygotowaliśmy trasę dla linii autobusowej roboczo nazwanej 319 prowadzącą przez most obwodnicy, która zakładała otwarcie przejazdu Południowej Obwodnicy Warszawy na całej długości - zaznacza rzecznik w rozmowie z tvnwarszawa.pl.
(...)
Kunert podaje kilka powodów, dla których ZTM nie zdecydował się uruchomić nowej linii autobusowej już teraz. - Nie zdecydowaliśmy się na to, z uwagi na obecną sytuację epidemiczną i dużo mniejszą liczbą pasażerów w komunikacji, a także opóźnienie otwarcia POW na całej długości i brak połączenia ulicy Branickiego z Płaskowickiej. Autobusy musiałyby zostać skierowane na trasę objazdową, którą także poruszają się wszystkie pojazdy zjeżdżające z POW, co mogłoby skutkować opóźnieniami. Taka trasa straciłaby walor sprawnego połączenia dzielnic lewo- i prawobrzeżnej Warszawy - tłumaczy rzecznik.
Stegny generują aż taki ruch, że są potrzebne 2 połączenia w relacji Stegny-Czerniakowska, które się dublują na całkiem niezłym odcinku?bartoni722 pisze: ↑29 gru 2020, 10:02Jest też jedna linia, która w sumie regularnych betonowych utrudnień nie łapie, relację 131 by robiła, nie zostawiałaby połączenia Stegien z ciągiem Czerniakowskiej na jednym 187, częstotliwość i tabor ma odpowiednią...tylko na widok czasu przejazdu niektórzy mogliby dostać zawału
Ale wiecie czym grozi zamiana czarnego 116 na czerwone cokolwiek? To po prostu pokazuje, jak bardzo dużym błędem było zrobienie czarnej linii przez całe miasto.
Czarne powinny być lokalne, linie międzydzielnicowe powinny być czerwone. Tylko to wymagałoby całkowitego przebudowania układu.
Wracając, nikt nie ruszy 116, a 503 to co najwyżej może znów zostać połączone z 518.
Czarne powinny być lokalne, linie międzydzielnicowe powinny być czerwone. Tylko to wymagałoby całkowitego przebudowania układu.
Wracając, nikt nie ruszy 116, a 503 to co najwyżej może znów zostać połączone z 518.
ŁK