Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 gru 2020, 11:47

Powrót mechagodzilli.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 gru 2020, 11:57

Crusier pisze:
29 gru 2020, 10:05
Nie będzie autobusu na POW przed otwarciem Branickiego, podał rzecznik ZTM:
Jak się okazuje, ZTM takie plany ma, ale dopiero, kiedy otwarty zostanie cały odcinek nowej trasy. - Przygotowaliśmy trasę dla linii autobusowej roboczo nazwanej 319 prowadzącą przez most obwodnicy, która zakładała otwarcie przejazdu Południowej Obwodnicy Warszawy na całej długości - zaznacza rzecznik w rozmowie z tvnwarszawa.pl.
(...)
Kunert podaje kilka powodów, dla których ZTM nie zdecydował się uruchomić nowej linii autobusowej już teraz. - Nie zdecydowaliśmy się na to, z uwagi na obecną sytuację epidemiczną i dużo mniejszą liczbą pasażerów w komunikacji, a także opóźnienie otwarcia POW na całej długości i brak połączenia ulicy Branickiego z Płaskowickiej. Autobusy musiałyby zostać skierowane na trasę objazdową, którą także poruszają się wszystkie pojazdy zjeżdżające z POW, co mogłoby skutkować opóźnieniami. Taka trasa straciłaby walor sprawnego połączenia dzielnic lewo- i prawobrzeżnej Warszawy - tłumaczy rzecznik.
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/komunikacj ... sa-4791565
Tylko ten artykuł sugerował że nie będzie autobusu, dopóki POW nie zostanie dokończona, tymczasem problem stanowi ul. Branickiego, z tego co wiem, na to poczekamy jeszcze dłużej :!:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 gru 2020, 13:24

Linie międzydzielnicowe "wyłącznie jako czerwone" to jest szkodliwy dogmat. Nie ma żadnego sensu robić czerwonego 172, 190 czy 189, bo przystanków do pomijania praktycznie już nie ma, a do tego ma spore odcinki trasy, gdzie nawet nie bardzo jak miałoby wyprzedzić czarny autobus, gdyby się pojawił (nie dotyczy 190). Do tego - zwłaszcza w przypadku linii obwodowych - dochodzi kwestia nakładających się potoków lokalnych, których cięcie jest dla systemu szkodliwe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 gru 2020, 14:00

Gdyby było odpowiednie pokrycie lokalne, to byłoby co pomijać. Dlatego mówiłem o zmianie całego układu.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 29 gru 2020, 14:32

Myślę że w mieście wielkości Warszawy, taki system nie ma sensu. Jaki zysk mają dać dwie przesiadki (z linii lokalnej do np. 189, a potem znowu do linii lokalnej), zamiast bezpośredniego częstego połączenia jak obecnie?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 gru 2020, 15:36

Łukasz pisze:
29 gru 2020, 14:00
Gdyby było odpowiednie pokrycie lokalne, to byłoby co pomijać. Dlatego mówiłem o zmianie całego układu.
Czerwony po trasie 189 nie ma sensu niezależnie od układu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 gru 2020, 16:02

Glonojad pisze:
29 gru 2020, 15:36
Łukasz pisze:
29 gru 2020, 14:00
Gdyby było odpowiednie pokrycie lokalne, to byłoby co pomijać. Dlatego mówiłem o zmianie całego układu.
Czerwony po trasie 189 nie ma sensu niezależnie od układu.
To dlaczego 401 istnieje i ma się dobrze ? ;)

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 29 gru 2020, 16:24

Przecież 401 nie zastępuje 189 tylko pokrywa się w części trasy.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 29 gru 2020, 17:25

Myślałem o przekształceniu 401 w 289 i koordynacji ze 189 na wspólnym odcinku Ryżowa-Nowoursynowska. Ale nie wiem, czy wtedy nie wymagałoby to dołożenia brygad.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 gru 2020, 17:54

Ja przypominam, że linia przyspieszona nie oznacza linii, która się nigdzie nie zatrzymuje. No i już nie róbmy jakichś skrajności, że nagle na przykład główną istotą istnienia 189 jest relacja Radarowa - Wałbrzyska Cmentarz czy Astronautów - Instytut Fizyki.
ŁK

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 29 gru 2020, 17:59

Łukasz pisze:
29 gru 2020, 17:54
Ja przypominam, że linia przyspieszona nie oznacza linii, która się nigdzie nie zatrzymuje. No i już nie róbmy jakichś skrajności, że nagle na przykład główną istotą istnienia 189 jest relacja Radarowa - Wałbrzyska Cmentarz czy Astronautów - Instytut Fizyki.
Fajnie by było, żeby linie, które jeżdżą na dłuższym odcinku razem miały wspólną częstotliwość. A 401 aż tak dużo tych przystanków nie pomija.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 gru 2020, 19:35

Ja widzę jednak rzeczywistość tak:

- powinny istnieć istotnie szybkie połączenia międzydzielnicowe
- w pierwszej kolejności powinny one być realizowane transportem szynowym, z zachowaniem gradacji prędkości handlowych i wynikającej zeń dostępności przestrzennej (kolej > metro > tramwaj)
- w tych relacjach, w których występują istotne potoki pasażerskie, których nie można obsłużyć szyną, należy szybkie połączenia realizować trakcją autobusową
- realizacja szybkich połączeń trakcją autobusową może polegać na szeregu różnych rozwiązań (które można stosować rozdzielnie bądź synergicznie), wśród których wyróżnić można:
-- odpowiednie trasowanie celem zapewnienia najkrótszej możliwej trasy i/lub ominięcia obszarów o niskiej swobodzie ruchu (m.in. linie obwodowe)
-- rozwiązania infrastrukturalne, priorytety sygnalizacyjne, buspasy, wydzielona infrastruktura
-- ograniczenie dostępności przestrzennej poprzez pominięcie części przystanków

Warto zauważyć, że to ostatnie podrozwiązanie de facto niesie za sobą najwięcej negatywnych skutków ubocznych (konieczność sztukowania oferty na ciągu liniami zwykłymi, ograniczenie dostępności przestrzennej, ograniczenie potencjalnego popytu, niska przejrzystość oferty dla pasażera), więc powinno być stosowane tylko wtedy, kiedy pozostałe nie zapewniają odpowiedniej jakości i prędkości.

Podobna gradacja jest zawarta w obowiązujących dokumentach strategicznych, ale patrząc po sieci połączeń w tym mieście, jest to czysta teoria.

Oczywiście bardzo istotne zwiększenie liczby połączeń przyspieszonych musi negatywnie odbić się na ich częstotliwości, ale jeśli ktoś życzy sobie 589 co 20/30//30, to ja mu takich marzeń zabronić nie mogę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 30 gru 2020, 0:16

Patologiczne jest dawanie przecieków, strzępów informacji do prasy, zanim ZTM poinformuje o tym na swojej stronie. A priorytetów dla autobusów niech lepiej ZTM nie robi, bo więcej narobi szkody niż pożytku.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 gru 2020, 8:25

mb112 pisze:
29 gru 2020, 16:02
Glonojad pisze:
29 gru 2020, 15:36


Czerwony po trasie 189 nie ma sensu niezależnie od układu.
To dlaczego 401 istnieje i ma się dobrze ? ;)
Bo nie jedzie po trasie 189. (co do sensowności linii czerwonych do Ursusa przez Skorosze mam zresztą zdanie odrębne).
fik pisze:
29 gru 2020, 19:35
4
- w pierwszej kolejności powinny one być realizowane transportem szynowym, z zachowaniem gradacji prędkości handlowych i wynikającej zeń dostępności przestrzennej (kolej > metro > tramwaj)
4
No tu będę protestował, to nie jest jednostronne wynikanie tylko współzależność. Da się zagęścić pociąg do poziomu metra i da się rozgęścić tramwaj do tegoż poziomu, z prędkością handlową odpowiednio malejącą/rosnącą, vide 2.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 gru 2020, 11:03

Nie no, że te segmenty są przenikające częściowo, to wiem, oczywiście. To zarys gradacji jednak, nie pełnowymiarowa strategia/pzrtp ;-)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ