Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie
Moderator: Wiliam
Marki i 738 to szczególny przypadek. Ale zawsze podstawą rozliczenia są wwozokilometry.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Tzn ile wwieziesz do Warszawy?
No bo obywatel po pracy może być pół kilograma lżejszy, i obywateli w Polsce ubędzie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
A jak to wygląda z 177, 178 i 220? Bo raczej to jest analogiczny przykład. Przy połączeniu Wilanów-Kępa-Kabaty mówilibyśmy o linii stricte warszawskiej. Jeśli chcemy, by Kępa Zawadowska i Latoszki przesiadła się z samochodów to niestety, ale kierunek: Kabaty jest dziś potrzebny.
Inna sprawa, że ostatnie rekreacyjne wycieczki przekonały mnie, że na Zaściankowej i Bruzdowej prędzej czy później będą musiały pojawić się autobusy - między Bruzdową i Wałem zbudowało sie i buduje się sporo, a Syta obsługuje tylko zachodnią część Kępy.
Michałowice płacą za 177, 220, 717 i WKD. Natomiast 178 nie staje poza Warszawą. Ząbki są ciekawszym przykładem, bo płacą za 112, 140, 190, 340, 738, N61, a nawet L43 i L45. Jednak wracając do tematu Konstancina-Jeziorny to podobnie jak za 264 to płaci również za 139. Oczywiście nie są to jakieś wielkie kwoty, ale jednak przykład 139 pokazuje, że szkoda marnować pieniądze gminie, żeby mieszkańcy Warszawy sobie jeździli na wycieczki do Ogrodu Botanicznego. Dlatego zazwyczaj w okresie wiosenno-letnim na linie jest kierowany tabor przegubowy (stawka wzkm jest identyczna, niezależnie od typu taboru) zamiast zwiększania częstotliwości, a przydałoby się, bo autobus jeździ co 40 minut.
I prosto z tej gminy kolejny przykład, że sztywne trzymanie się wzkm jest błędem. No chyba, że Powsin ma mieć kursy skrócone do Waflowej zamiast trasy do ogrodu botanicznego, a 164 połączone z 264 co drugi kurs będzie wykonywać przez Rosy i Prętową, których remont i wyasfaltowanie będzie kosztować więcej, niż straty z tytułu przejechania 2,5 km po sąsiedniej gminie dodatkowy raz na godzinę przez co najmniej kilka lat.
BTW, ciekawe, jak rozliczają się Stare Babice z 714. Czy odcinek na Hubala-Dobrzańskiego jest za pół ceny, jako że połowa ulicy jest graniczna, płaci się za niego całość, czy też może jest on w gratisie?
BTW, ciekawe, jak rozliczają się Stare Babice z 714. Czy odcinek na Hubala-Dobrzańskiego jest za pół ceny, jako że połowa ulicy jest graniczna, płaci się za niego całość, czy też może jest on w gratisie?
Przekażę koleżance, że łatwiej będzie przebudować odcinek Rosy-Prętowa lub włączyć Kępę Okrzewską do Warszawy, niż wydłużyć 164 na Kabaty
139 czy 220 pokazują z jakimi absurdami mamy do czynieni
139 czy 220 pokazują z jakimi absurdami mamy do czynieni
Obecne granice Warszawy generują właśnie wiele takich absurdów. Chociaż od płacenia za 220 dużo dziwniejsze jest to, że Michałowice płacą za 177, którego jedynym przystankiem na terenie tej gminy jest WKD Opacz, bo linia ta ciśnie się wąską Bodycha zamiast zgodnie z logiką jechać Alejami i mieć przystanki na tej ulicy przy Bodycha (jest tam Lidl) i Jesionowej. Ale Ząbki płacące za 112, którego jedynym przystankiem w Ząbkach jest Wolności w jednym kierunku to już zupełnie jest przykład urzędniczego betonu. Czy nie możemy podbić 112 przy jego skróceniu do Nowego Bemowa, bo Ząbki nie chcą zapłacić?
Poczytaj przepisy dotyczące dyscypliny finansów publicznych. Trzeba być idiotą, żeby tak się podłożyć i fundować innej gminie wykonywanie jej zadania własnego.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Gdyby to było takie proste to ZTM nie mógłby z gminami negocjować wysokości udziału w cenie wwozokilometry tylko powinien pobierać 100% plus własne koszty administracyjne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
https://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=13860&l=1
Nie rozumiem dlaczego taka trasa od strony Wisły. Zablokowali skręt z Vogla w lewo w boczną Przyczółkową?Tak jak ma być jest bardziej na około i więcej świateł.
Nie rozumiem dlaczego taka trasa od strony Wisły. Zablokowali skręt z Vogla w lewo w boczną Przyczółkową?Tak jak ma być jest bardziej na około i więcej świateł.
Od teraz trzeba wjechać z gł. Przyczółkowej, żeby wjechać na pętlę Powsinek.
Dzięki. Czyli boczną na drugim końcu odcięli.
Nie do końca. Od jutra zmiany doraźne zamieniają się w stałe, a przy okazji trasa linii 164 w kierunku pętli Kępa Zawadowska też zostanie skorygowana. Autobusy tylko w tym kierunku wrócą na jezdnię boczną. W drugim nic nie pojedzie, bo - jak wynika z powyższego schematu - nie ma już z niej możliwości wjazdu na pętlę POWSINEK.
ZTM Warszawa pisze:1. Linia 163 (tylko w kursach wariantowych z podjazdem do przystanku POWSINEK 03) zostaje skierowana na trasę:
STEGNY - … - Vogla – Przyczółkowa (jezdnia główna) – Uprawna – POWSINEK 03 – Uprawna – Przyczółkowa (jezdnia główna) – WILANÓW
2. Linia 164 (tylko w kursach wariantowych z podjazdem do przystanku POWSINEK 03) zostaje skierowana na trasę:
w kierunku krańca KĘPA ZAWADOWSKA: EC SIEKIERKI - … - al. Wilanowska – Przyczółkowa (jezdnia główna) – Uprawna – POWSINEK 03 – Uprawna – Przyczółkowa (jezdnia boczna) – Vogla - … - KĘPA ZAWADOWSKA
w kierunku krańca EC SIEKIERKI: KĘPA ZAWADOWSKA - … - Vogla – Przyczółkowa (jezdnia główna) – Uprawna – POWSINEK 03 – Uprawna – Przyczółkowa (jezdnia główna) – al. Wilanowska - … - EC SIEKIERKI
3. Linia 323 zostaje skierowana na trasę:
w kierunku krańca POWSINEK: OŚ KRÓLEWSKA - … - Branickiego - Przyczółkowa (jezdnia główna) – Uprawna – POWSINEK 04
w kierunku krańca OŚ KRÓLEWSKA: POWSINEK 04 – Uprawna – Przyczółkowa (jezdnia główna) – Branickiego - … - OŚ KRÓLEWSKA
Skąd takie zarządzenie, że 164 w kierunku Kępy Zawadowskiej koniecznie musi jechać jezdnią boczną, czemu tylko w tym kierunku, a w stronę Siekierek wraca główną i jakie to ma znaczenie, skoro po drodze nie ma przystanków?
BTW, czy skoro tę zaoraną niemalże do niebytu pętlę odbudowano, w dodatku w dwuperonowej formie, to czy ZTM ma jakieś większe plany w stosunku do niej, na przykład posłanie tam 217?
BTW, czy skoro tę zaoraną niemalże do niebytu pętlę odbudowano, w dodatku w dwuperonowej formie, to czy ZTM ma jakieś większe plany w stosunku do niej, na przykład posłanie tam 217?
Podejrzewam tok myślowy, że boczna jezdnia będzie mniej zatłoczona niż główna. Co w sumie może nie być złym pomysłem.