W punkt. Kilka postów wyżej proponowałem dokładnie to samo.Piottr pisze: ↑11 paź 2019, 11:55W obecnym układzie może i nie, ale po przetrasowaniu jej przez Al. Rzeczypospolitej, Branickiego do nowej pętli przy Uprawnej - ten sens by się pojawił. I wtedy efemeryda 323 może spokojnie tą jedną brygadą zasilić 130. Jeszcze dwie brygady odzyskane z Targówka i zamiast linii co pół godziny będzie linia co 12-15 minut. A wtedy zacznie pracować.
522 z Nowego Wilanowa już przy Trzech Muszkieterach jest rano niezabieralne, dodanie trzeciej linii na ciąg Al. Rzeczypospolitej pozwoli trochę odciążyć przepełnione 522. A 130 przecież też jedzie do Św. Metra.
Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie
Moderator: Wiliam
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Niewiele 172 ma wspólnego ze 130. Znaczy może i sporo, ale również z innymi liniami a "unikatowy" jest jedynie przystanek Konduktorska. Pocięciem 172 na pewno by się nie skończyło, bo ono ma zapełnienie w zupełnie innym rejonie, nie na Sobieskiego. Przecież nie będą ciąć na Racławickiej czy Ochocie z powodu 130 na Mokotowie.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27358
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
130 nie pełni praktycznie żadnej funkcji, której nie pełniłoby 172. To, że jeździ równoległymi ciągami na obu końcówkach, nie ma najmniejszego znaczenia.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
No ale ja w tym momencie nie 130 bronię, tylko 172. Zgadzam się, że obecnie 130 nie pełni żadnej funkcji, ale bardziej z powodu 519+522 oraz 167+119.
Myślę że nikt 130 nie ruszy aż do powstania tramwaju. Wtedy może coś zrobią, ale to też będzie jakiś ochłap uzupełniający tramwaje. Tylko pewnie trochę inny.
Myślę że nikt 130 nie ruszy aż do powstania tramwaju. Wtedy może coś zrobią, ale to też będzie jakiś ochłap uzupełniający tramwaje. Tylko pewnie trochę inny.
No to długo sobie poczekamy. Przetrasowanie 130 Al. Rzeczypospolitej niczego by nie kosztowało. Dodatkowa brygada i tak obsługuje 323.
Tymczasem do rozwiązania jest inny problem. Jedyna linia łącząca bezpośrednio Wilanów z sąsiednim Ursynowem kursuje co 40 minut i tylko w dni robocze. Na Ursynowie jest kilka szkół średnich, do których z Wilanowa teoretycznie jest najbliżej, kilka supermarketów, przychodni etc...
A jedyna linia komunikacji zbiorowej która łączy te dwie sąsiednie dzielnice to "alibibus" 339. Czy na unormalnienie komunikacji międzydzielnicowej to możemy dopiero liczyć po otwarciu tunelu POW?
Tymczasem do rozwiązania jest inny problem. Jedyna linia łącząca bezpośrednio Wilanów z sąsiednim Ursynowem kursuje co 40 minut i tylko w dni robocze. Na Ursynowie jest kilka szkół średnich, do których z Wilanowa teoretycznie jest najbliżej, kilka supermarketów, przychodni etc...
A jedyna linia komunikacji zbiorowej która łączy te dwie sąsiednie dzielnice to "alibibus" 339. Czy na unormalnienie komunikacji międzydzielnicowej to możemy dopiero liczyć po otwarciu tunelu POW?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
A jakie zapełnienie ma ta linia? Jeżeli i tak przyjeżdża o jednakowej godzinie co 139 ( viewtopic.php?p=1078186#p1078186 ) to może powinno się zlikwidować i puścić 419 w DP ze skróconych kursów DC - Wilanów. Korki w Powsinku rozwalają rozkład 519. Te z Powsina opóźnione, te z Wilanowa o czasie. A tak wszystko będzie opóźnione, ale regularnie, co 15 minut .
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
- Lokalizacja: Ursynów
Zapełnienie jest dość solidne na odcinku Powsin - Kabaty, który jest kluczowy. Na jakiej trasie miałoby jeździć to 419? Centralny - Kabaty przez Wilanów i Powsin jeśli dobrze rozumiem? Moim zdaniem linii z Wilanowa na Ursynów nie powinno się pchać do aż do Śródmieścia. Potrzeba tutaj w miarę częstej i regularnej linii, najlepiej żeby kursowała również w weekendy. Z Kabat warto by też było ją przedłużyć trochę w głąb Ursynowa. Przy obecnej częstotliwości jadąc np. z Imielina bardziej się opłaca trasa przez Służew czy Wilanowską. Większa częstotliwość powinna zwiększyć zainteresowanie linią.TGM pisze: ↑28 paź 2019, 19:44A jakie zapełnienie ma ta linia? Jeżeli i tak przyjeżdża o jednakowej godzinie co 139 ( viewtopic.php?p=1078186#p1078186 ) to może powinno się zlikwidować i puścić 419 w DP ze skróconych kursów DC - Wilanów.
A jakie zapełnienie może mieć linia, która biorąc pod uwagę prawo Podoskiego, nie istnieje w świadomości społecznej?
Jeśli już coś bym robił ze 339 to bym ją skrócił np. do pętli Stegny, a nie wydłużał, żeby nie stała nadaremno w 40 minutowym korku w Al. Wilanowskiej. Kluczowym odcinkiem dla tej linii jest właśnie Wilanów - Kabaty. Powsin ma jeszcze 710 i 724, Wilanów ma tylko tę linię.TGM pisze: ↑28 paź 2019, 19:44Jeżeli i tak przyjeżdża o jednakowej godzinie co 139 ( viewtopic.php?p=1078186#p1078186 ) to może powinno się zlikwidować i puścić 419 w DP ze skróconych kursów DC - Wilanów. Korki w Powsinku rozwalają rozkład 519. Te z Powsina opóźnione, te z Wilanowa o czasie. A tak wszystko będzie opóźnione, ale regularnie, co 15 minut .
Jak już napisałem, to jest jedyne bezpośrednie połączenie międzydzielnicowe. Patrząc na to, jak pracuje w takim układzie 189 czy 172, ta linia mogła by mieć tzw "ręce i nogi", tym bardziej, że Nowy Wilanów cały czas zwiększa liczbę mieszkańców, a permakorek w Al. Wilanowskiej zniknie najwcześniej za dwa lata.
Dokładnie. Przy obecnej częstotliwości to trzeba sobie życie planować pod rozkład, jak ktoś mieszka w Wilanowie a pracuje czy uczy się na Kabatach...Placuszek44 pisze: ↑28 paź 2019, 21:25Większa częstotliwość powinna zwiększyć zainteresowanie linią.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
Chodziło mi właśnie o ominięcie korka w Wilanowskiej. Czyli 419 po trasie 519 w koordynacji. Co prawda na Spacerowej też może stać... No i co 30 to jednak nie 40.
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Fajnie, gdyby pomyśleli o umożłiwieniu wykonania lewoskrętu z małej Przyczółkowej w Drewny, to po zakończeniu przebudowy można byłoby puścić jakąś linię do Kabat przez cały odcinek małej Przyczółkowej.Przebudowa północnego skrzyżowania ulic Przyczółkowa/Drewny
od 04.11.2019 (poniedziałek) od godz. 22:00
W związku z przebudową północnego skrzyżowania ulic Przyczółkowa/Drewny wraz z budową sygnalizacji i związanym z tym wyłączeniem z wszystkich relacji skrętnych od dnia 04.11.2019 r. od godz. około 22:00 do odwołania linie 139, 251, 339, 519 oraz N50 zostają skierowane na poniższe trasy objazdowe [...]
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
- Lokalizacja: Ursynów
Pomyśleli. Po przebudowie ten lewoskręt ma być możliwy.
A nie był dostępny? Sam kiedyś 519 tak jechałem bo kierowca trasy pomylił.
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tak ściślej, to wydaje mi się że autobus (zwłaszcza przegubowy) miałby trudność w zmieszczeniu się na skręcie w dotychczasowych parametrach. Ale to tylko przypuszczenia.
A od kiedy to ZTM po cichaczu skrócił linię E2 do pl. Bankowego?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....