Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 11 paź 2019, 13:31

Piottr pisze:
11 paź 2019, 11:55
W obecnym układzie może i nie, ale po przetrasowaniu jej przez Al. Rzeczypospolitej, Branickiego do nowej pętli przy Uprawnej - ten sens by się pojawił. I wtedy efemeryda 323 może spokojnie tą jedną brygadą zasilić 130. Jeszcze dwie brygady odzyskane z Targówka i zamiast linii co pół godziny będzie linia co 12-15 minut. A wtedy zacznie pracować.

522 z Nowego Wilanowa już przy Trzech Muszkieterach jest rano niezabieralne, dodanie trzeciej linii na ciąg Al. Rzeczypospolitej pozwoli trochę odciążyć przepełnione 522. A 130 przecież też jedzie do Św. Metra.
W punkt. Kilka postów wyżej proponowałem dokładnie to samo.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 paź 2019, 13:33

Czemu chcecie pociąć 172, a tym by się to nieuchronnie skończyło?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 11 paź 2019, 16:38

Niewiele 172 ma wspólnego ze 130. Znaczy może i sporo, ale również z innymi liniami a "unikatowy" jest jedynie przystanek Konduktorska. Pocięciem 172 na pewno by się nie skończyło, bo ono ma zapełnienie w zupełnie innym rejonie, nie na Sobieskiego. Przecież nie będą ciąć na Racławickiej czy Ochocie z powodu 130 na Mokotowie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 paź 2019, 17:10

130 nie pełni praktycznie żadnej funkcji, której nie pełniłoby 172. To, że jeździ równoległymi ciągami na obu końcówkach, nie ma najmniejszego znaczenia.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 11 paź 2019, 17:43

No ale ja w tym momencie nie 130 bronię, tylko 172. Zgadzam się, że obecnie 130 nie pełni żadnej funkcji, ale bardziej z powodu 519+522 oraz 167+119.

Myślę że nikt 130 nie ruszy aż do powstania tramwaju. Wtedy może coś zrobią, ale to też będzie jakiś ochłap uzupełniający tramwaje. Tylko pewnie trochę inny.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 28 paź 2019, 14:30

No to długo sobie poczekamy. Przetrasowanie 130 Al. Rzeczypospolitej niczego by nie kosztowało. Dodatkowa brygada i tak obsługuje 323.

Tymczasem do rozwiązania jest inny problem. Jedyna linia łącząca bezpośrednio Wilanów z sąsiednim Ursynowem kursuje co 40 minut i tylko w dni robocze. Na Ursynowie jest kilka szkół średnich, do których z Wilanowa teoretycznie jest najbliżej, kilka supermarketów, przychodni etc...
A jedyna linia komunikacji zbiorowej która łączy te dwie sąsiednie dzielnice to "alibibus" 339. Czy na unormalnienie komunikacji międzydzielnicowej to możemy dopiero liczyć po otwarciu tunelu POW?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 28 paź 2019, 19:44

A jakie zapełnienie ma ta linia? Jeżeli i tak przyjeżdża o jednakowej godzinie co 139 ( viewtopic.php?p=1078186#p1078186 ) to może powinno się zlikwidować i puścić 419 w DP ze skróconych kursów DC - Wilanów. Korki w Powsinku rozwalają rozkład 519. Te z Powsina opóźnione, te z Wilanowa o czasie. A tak wszystko będzie opóźnione, ale regularnie, co 15 minut :P .

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 28 paź 2019, 21:25

TGM pisze:
28 paź 2019, 19:44
A jakie zapełnienie ma ta linia? Jeżeli i tak przyjeżdża o jednakowej godzinie co 139 ( viewtopic.php?p=1078186#p1078186 ) to może powinno się zlikwidować i puścić 419 w DP ze skróconych kursów DC - Wilanów.
Zapełnienie jest dość solidne na odcinku Powsin - Kabaty, który jest kluczowy. Na jakiej trasie miałoby jeździć to 419? Centralny - Kabaty przez Wilanów i Powsin jeśli dobrze rozumiem? Moim zdaniem linii z Wilanowa na Ursynów nie powinno się pchać do aż do Śródmieścia. Potrzeba tutaj w miarę częstej i regularnej linii, najlepiej żeby kursowała również w weekendy. Z Kabat warto by też było ją przedłużyć trochę w głąb Ursynowa. Przy obecnej częstotliwości jadąc np. z Imielina bardziej się opłaca trasa przez Służew czy Wilanowską. Większa częstotliwość powinna zwiększyć zainteresowanie linią.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 29 paź 2019, 10:09

TGM pisze:
28 paź 2019, 19:44
A jakie zapełnienie ma ta linia?
A jakie zapełnienie może mieć linia, która biorąc pod uwagę prawo Podoskiego, nie istnieje w świadomości społecznej?
TGM pisze:
28 paź 2019, 19:44
Jeżeli i tak przyjeżdża o jednakowej godzinie co 139 ( viewtopic.php?p=1078186#p1078186 ) to może powinno się zlikwidować i puścić 419 w DP ze skróconych kursów DC - Wilanów. Korki w Powsinku rozwalają rozkład 519. Te z Powsina opóźnione, te z Wilanowa o czasie. A tak wszystko będzie opóźnione, ale regularnie, co 15 minut :P .
Jeśli już coś bym robił ze 339 to bym ją skrócił np. do pętli Stegny, a nie wydłużał, żeby nie stała nadaremno w 40 minutowym korku w Al. Wilanowskiej. Kluczowym odcinkiem dla tej linii jest właśnie Wilanów - Kabaty. Powsin ma jeszcze 710 i 724, Wilanów ma tylko tę linię.
Jak już napisałem, to jest jedyne bezpośrednie połączenie międzydzielnicowe. Patrząc na to, jak pracuje w takim układzie 189 czy 172, ta linia mogła by mieć tzw "ręce i nogi", tym bardziej, że Nowy Wilanów cały czas zwiększa liczbę mieszkańców, a permakorek w Al. Wilanowskiej zniknie najwcześniej za dwa lata.
Placuszek44 pisze:
28 paź 2019, 21:25
Większa częstotliwość powinna zwiększyć zainteresowanie linią.
Dokładnie. Przy obecnej częstotliwości to trzeba sobie życie planować pod rozkład, jak ktoś mieszka w Wilanowie a pracuje czy uczy się na Kabatach...
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 29 paź 2019, 12:55

Chodziło mi właśnie o ominięcie korka w Wilanowskiej. Czyli 419 po trasie 519 w koordynacji. Co prawda na Spacerowej też może stać... No i co 30 to jednak nie 40.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 31 paź 2019, 17:51

Przebudowa północnego skrzyżowania ulic Przyczółkowa/Drewny
od 04.11.2019 (poniedziałek) od godz. 22:00

W związku z przebudową północnego skrzyżowania ulic Przyczółkowa/Drewny wraz z budową sygnalizacji i związanym z tym wyłączeniem z wszystkich relacji skrętnych od dnia 04.11.2019 r. od godz. około 22:00 do odwołania linie 139, 251, 339, 519 oraz N50 zostają skierowane na poniższe trasy objazdowe [...]
Fajnie, gdyby pomyśleli o umożłiwieniu wykonania lewoskrętu z małej Przyczółkowej w Drewny, to po zakończeniu przebudowy można byłoby puścić jakąś linię do Kabat przez cały odcinek małej Przyczółkowej.

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 31 paź 2019, 19:28

Pomyśleli. Po przebudowie ten lewoskręt ma być możliwy.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 31 paź 2019, 19:38

A nie był dostępny? Sam kiedyś 519 tak jechałem bo kierowca trasy pomylił.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 31 paź 2019, 20:56

Tak ściślej, to wydaje mi się że autobus (zwłaszcza przegubowy) miałby trudność w zmieszczeniu się na skręcie w dotychczasowych parametrach. Ale to tylko przypuszczenia.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 04 gru 2019, 9:34

A od kiedy to ZTM po cichaczu skrócił linię E2 do pl. Bankowego?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

ODPOWIEDZ