Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 08 sty 2022, 14:36

michael112 pisze:
07 sty 2022, 20:42
Rafaello_24 pisze:
07 sty 2022, 17:22
Rozkład już jest i nie jest taki zły gdyby nie fakt że tylko szczytowy. Szczyty za to są nawet nieźle rozciągnięte.
To chyba typowe dla Wawra, 147 też ma rozciągnięty szczyt po południu - rekompensata za marną częstotliwość podstawową.
Częstotliwość podstawowa w "obecnych" realiach. Jaką jest 15 min nie jest zła w odniesieniu do tego co ostatnio nam się serwuje. Problemem jest kursowanie TYLKO w godzinach szczytu. Kiedyś pamiętam pewien rozwój linii. Była nią 402. Najpierw z prawie nieistniejąca szczytową czestotliwoacią startowała z Wiatracznej na Starą Miłosną. Zainteresowanie rosło więc linia przez TŁ trafiła na Centralny, z czasem stając sie całodzienną lecz tylko w DP. W końcu linia została przemianowana na 502. Liczę, że nowa relacja 319 będzie zdobywała fanów i z czasem awansuje na całodzienną a w przyszłości na stałą 1xx.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sty 2022, 16:20

402 vel 502 jednak jechała po sieci istniejących linii, jak ostatnie uciekło to dało się pojechać inaczej. Obawiam się, że na 319 będzie problem z frekwencją na ostatnich kursach, bo ludzie będą się bali nią jeździć.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 sty 2022, 16:32

Dokładnie, ta +/- 19.20 z Natolina to bardzo wczesna pora.

Za to o 5 w nocy już kursowanko na pełnej, jakby wciąż był 1960 i trzeba było wszystkich na 6 do huty dowieźć.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 08 sty 2022, 17:37

Masz 100 proc. racji. Ja też od jakiegoś czasu zastanawiam się, jaki jest sens bardzo wczesnych pierwszych kursów - już od 3.30 - 4.00 (także w niedzielę) i szczytów, które rozpoczynają się na full już od 5.00 rano - tak jakby nic w tym mieście nie zmieniło się od czasów głębokiej komuny.

W tramwajach to już jakoś ogarnęli: między 4.00 a 5.00 częstotliwość jest dość niska, między 5.00 a 6.30 częstotliwość rośnie do - mniej więcej - międzyszczytowej, zaś szczyt zaczyna się ok. 6.30. W stosunku do rozwiązań z minionych lat to prawdziwa rewolucja.

Natomiast jeśli idzie o autobusy prób dostosowania rozkładów do realiów dzisiejszej rzeczywistości jest zdecydowanie za mało.
Niech mi np. ktoś wytłumaczy, dla kogo jest np. niedzielny kurs o 4.20 na 119 z Rakowieckiej-Sanktuarium w kierunku Wiśniowej Góry?

Niezależnie od uporządkowania poranków, jednocześnie bardzo bym optował za wydłużeniem godzin kursowania kluczowych linii - wzorem stolic zachodnioeuropejskich - do godz. 24.00 - 0.30.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 08 sty 2022, 18:03

Nie znajdziecie systemowego rozwiązania dla autobusów. Każda linia i rejon powinny być traktowane indywidualnie, na tramwajach liczne wiązki koordynacyjne praktycznie to uniemożliwiają, a szkoda, bo ja np. uważam że na Bródnie szczyt powinien zaczynać się wcześniej niż "narzuca system". Ja sobie nie wyobrażam żeby ktoś pociął np. 186 o 5:30 do co 20 bo nie jest to linia do huty, tak samo nie wyobrażam sobie 308 o 5:30 co 10.

Ale odnosząc się do 319 to tak, również uważam że kończy za wcześnie w kontekście kursowania o 5 co 15 minut (spokojnie po tramwajowemu mogłoby być do 6:30 co 20) oraz w kontekście kursowania np. 147 o 21:30 co 15 minut w przeciwpotoku.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 08 sty 2022, 19:33

Mam wrażenie że te wczesne kursy 3:30-4:00 nawet w niedzielę występuje tam gdzie nie ma komunikacji nocnej. Poza tym wczesne kursy, przed 4 głównie występuje na liniach podmiejskich i to w kierunku "od Warszawy". To zrozumiałe by zapewnić w miarę wczesny pierwszy kurs do Warszawy

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 sty 2022, 19:49

bartoni722 pisze:
08 sty 2022, 18:03
Nie znajdziecie systemowego rozwiązania dla autobusów. Każda linia i rejon powinny być traktowane indywidualnie, na tramwajach liczne wiązki koordynacyjne praktycznie to uniemożliwiają, a szkoda, bo ja np. uważam że na Bródnie szczyt powinien zaczynać się wcześniej niż "narzuca system".
Generalnie i co do zasady, MSZ, szczyt powinien zaczynać się tak, aby na kordonie centrum różnice się wyrównywały, poza jakimiś przypadkami linii bardzo monofunkcyjnych.

186 może powinno jeździć o 5.30 co 10', ale absolutnie nie jestem przekonany, że apogeum szczytu powinno być o 6.30, jak obecnie. To też jest linia dowożąca do biur.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 sty 2022, 6:38

fik pisze:
08 sty 2022, 19:49
bartoni722 pisze:
08 sty 2022, 18:03
Nie znajdziecie systemowego rozwiązania dla autobusów. Każda linia i rejon powinny być traktowane indywidualnie, na tramwajach liczne wiązki koordynacyjne praktycznie to uniemożliwiają, a szkoda, bo ja np. uważam że na Bródnie szczyt powinien zaczynać się wcześniej niż "narzuca system".
Generalnie i co do zasady, MSZ, szczyt powinien zaczynać się tak, aby na kordonie centrum różnice się wyrównywały, poza jakimiś przypadkami linii bardzo monofunkcyjnych.

186 może powinno jeździć o 5.30 co 10', ale absolutnie nie jestem przekonany, że apogeum szczytu powinno być o 6.30, jak obecnie. To też jest linia dowożąca do biur.
Myślę że to nie ten temat (proszę o przeniesienie do właściwego), ale mogę powiedzieć, że bardzo sobie chwalę kurs 186 zaczynający z Potoku o 4:40. W kursach z Nowodworów (szczególnie tych pierwszych) zajęte są wszystkie miejsca siedzące i część stojących. Rozluźnienie następuje dopiero na RZS i Bitwy. Tu akurat wcześniejszy kurs jest pożądany. Zauważyłem też, że kilka osób czeka na wyjeżdżające z R-2 154, które przed 5 rozpoczyna przy Zachodnim. Pełny kurs na 17 Stycznia melduje się dopiero przed 6 i lubi się spóźnić. Pracownicy zaczynają pracę w większości od 6. W drugą stronę pierwsze 317 na tym odcinku jeździ puste (4:10).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sty 2022, 9:51

Rafaello_24 pisze:
08 sty 2022, 19:33
Mam wrażenie że te wczesne kursy 3:30-4:00 nawet w niedzielę występuje tam gdzie nie ma komunikacji nocnej. Poza tym wczesne kursy, przed 4 głównie występuje na liniach podmiejskich i to w kierunku "od Warszawy". To zrozumiałe by zapewnić w miarę wczesny pierwszy kurs do Warszawy
Na części kierunków podmiejskich masz dodatkowo przeciwpotok związany z pracą w logistyce. Po wpół do szóstej na Grójeckiej widzę tramwaje na Okęcie całkiem tłoczne, gdy w kierunku przeciwnym jest pustawo.

I to jest też odniesienie do tezy @fik że nie ma Huty. Nie rzecz w tym, że huta jest (choć oczywiście bez porównania mniej potoków absorbująca), lecz pojawiły się inne gałęzie gospodarki, które klientów rano miewają.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 sty 2022, 9:52

Georg pisze:
09 sty 2022, 6:38
Tu akurat wcześniejszy kurs jest pożądany.
Ale dyskusja nie jest o tym, czy powinny być wczesne kursy, bo powinny (w szczególności na ważnych liniach słabo pokrywających się z siatką nocną, jak właśnie 186), ale o tym, co zrobić z ludźmi wymyślającymi rozkłady, w których o 5 jest częściej niż o 8, o 4 częściej niż o 21 (!!), a ostatni kurs na pełnej trasie jest o 23 (przesunąć do zadań lepiej odpowiadających posiadanym kompetencjom).
Glonojad pisze:
09 sty 2022, 9:51
Nie rzecz w tym, że huta jest (choć oczywiście bez porównania mniej potoków absorbująca), lecz pojawiły się inne gałęzie gospodarki, które klientów rano miewają.
Nie jest to grupa dominująca, więc nie powinno się pod nią przesuwać godzin szczytu. Ładnie to w wynikach WBR widać.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 529
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 09 sty 2022, 12:32

Przepraszam za kontynuację OT, ale...

W kwietniu 2021 badałem wyższe napełnienie poszczególnych kursów w godzinach porannych. Takie linie się pojawiły:

linia godz kierunek
105 5:00 - 9:00 Ciepłownia Wola kierunek R. Daszyńskiego
112 5:00 - 8:00 Park Kaskada w kierunku Bródna
112 5:24 - 9:00 KS Polonez w kierunku Bemowa
112 5:30 - 8:00 Nowe Bemowo w kierunku Bródna
114 05:28 - 9:00 Rembielińska kierunek Młociny
114 06:10 - 8:00 Sady Żoliborskie kierunek Bródno
116 05:13 - 9:00 Pl Na Rozdrożu w kierunku Wilanowa
116 05:15 - 8:00 Andersena w kierunku Wilanowa
120 05:18 - 8:00 Grodzisk w kierunku Dw Wileńskiego
122 06:07 - 8:00 Sady Żoliborskie kierunek Bemowo
123 06:19 kurs z Dw.Wschodni (Lubelska)
124 06:15 - 7:15 Na Skraju kierunek PR al. Krakowska
125 6:06 -7:03 Płowiecka kierunek Miedzylesie
131 6:00 - 9:00 Metro Politechnika - Spacerowa w obu kierunkach
132 5:19 - 8:00 Ostródzka kierunek M. Marymont
134 05:13 - 8:00 Ostródzka kierunek M. Marymont
135 05:37; 06:17 Dw Wileński kierunek PKP Olszynka Grochowska
135 05:40; 06:21 Metro Stadion Narodowy kierunek PKP Olszynka Grochowska
136 5:13 - 8:00 PKP Wola (Kasprzaka) w kierunku Ursynowa
138 5:10 - 7:00 Naczelnikowska w kierunku Utraty
138 5:18 - 7:00 Rondo Waszyngtona w kierunku Utrata
140 5:04 - 9:00 Wiejska kierunek Metro Targówek
141 5:00 - 8:00 Dolna w kierunku PR al. Krakowska
141 5:22 - 8:00 Hynka w kierunku PR al. Krakowska
143 5:22 - 8:00 Rembertów Ratusz w kierunku GUS
145 4:46 - 9:00 Warszawska w kierunku Bródna
145 5:26 - 8:00 Powstańców w kierunku Wiatracznej
146 06:07 Bronowska w kierunku Dw Wschodniego
148 05:32 - 8:00 Gocław kierunek Lotnisko
148 06:17 - 8:00 Stegny kierunek Lotnisko
154 06:16-7:06 Reduta Wolska w kierunku Dw Zachodniego
154 6:02-7:08 Dickensa w kierunku PR al. Krakowska
156 06:01 Bazyliańska kierunek Żerań FSO
158 6:06-6:35 Przyczółek Grochowski w kierunku Centrum
160 6:04 - 8:00 Jesiennych Liści w kierunku Dw Centralnego
162 5:13 - 9:00 PKP Powiśle w kierunku Sielc
165 5:34-6:19 rondo Unii Europejskiej w kierunku Kłobuckiej
166 5:13-6:47 Rondo Waszyngtona kierunek Kabaty
167 5:09 - 8:00 Reduta Wolska w kierunku Dw Zachodniego
169 5:30 - 8:00 Gilarska w kierunku Dw Wileńskiego
170 5:39 - 8:00 Wołomińska w kierunku Dw Wileńskiego
171 5:46 - 8:00 Białowiejska kierunek Centrum
173 4:57-6:55 Jagiellońska kierunek Wiatraczna
175 5:05 - 9:00 Pl. Zawiszy kierunek Lotnisko Chopina (do Novetelu)
178 05:43 - 8:00 Rondo Zesłańców Syberyjskich kierunek Rondo Daszyńskiego
178 6:01 - 8:00 Dzieci Warszawy w kierunku Ronda Daszyńskiego
180 5:42 - 8:00 Powązki-IV Brama w kierunku Wilanowa
182 6:00 - 8:00 Przyczółek Grochowski w kierunku Dw Zachodniego
183 5:29-8:00 PKP Rembertów w kierunku Wiatracznej
184 6:03 - 8:00 Orlich Gniazd w kierunku Szczęsliwic
185 5:30 - 8:00 most Gdański w kierunku Ursynowa
186 5:00 - 9:00 Kursy od Parku Olszyna w kierunku Szczęśliwic
186 5:05 - 8:00 Białołęka-Ratusz w kierunku Szczęśliwic
187 5:31 - 8:00 Ryżowa w kierunku Dw Zachodniego
188 5:21 - 8:00 Wiatraczna kierunek Pomnik Lotnika
188 5:27 - 8:00 Rakowiec w kierunku Lotniska Chopina
189 5:09 - 9:00 Hynka kierunek Sadyba
189 5:10 - 9:00 Ciepłownia Wola kierunek Sadyba
190 04:54 - 9:00 Park Praski kierunek M Ratusz
190 5:50 - 9:00 kursy od Młodzieńczej w kierunku Dw Wileńskiego
191 6:04 - 8:00 Dzieci Warszawy kierunek Pl Narutowicza
197 6:02 - 8:00 Ciepłownia Wola kierunek Ursus
199 4:59-7:11 Andersena w kierunku Rembertowa
199 5:11 - 7:07 kursy od Wyspiańskiego w kierunku Metro Trocka
202 6:09 - 8:00 Dw.Wschodni (Lubelska) w kierunku Gocławka
210 05:40 Pocztowa kierunek M. Młociny
217 5:46 - 7:00 Dolina Służewiecka kierunek Branickiego
218 05:31 Metro Wierzbno kierunek M Wilanowska
220 5:21 - 7:51 Lazurowa w kierunku P+R al. Krakowska
220 5:30 - 8:01 Skoroszewska w kierunku P+R al. Krakowska
240 5:01 - 6:58 Nauczycielska kierunek FSO
245 5:12-8:59 Powstańców kierunek M. Targówek
269 06:13 Gilarska kierunek Targówek
308 06:24 Metro Wierzbno kierunek Wołoska
317 5:20; 5:35 Komitet Obrony Robotników kierunek PR al. Krakowska
317 5:45 - 8:00 Rondo Unii Europejskiej kierunek PR al. Krakowska
331 5:39-7:05 al.Lotników kierunek Poleczki
340 5:04 - 8:00 Marki Ratusz kierunek M Trocka
401 5:02 - 8:00 PKP Ursus kierunek Ursynów
401 5:15 - 9:00 al. Lotników kierunek Ursus
401 5:26 - 8:00 Hynka w kierunku Ursynowa
402 5:18 - 8:00 Płowiecka kierunek Wynalazek (do Witosa)
412 5:53; 6:13 Młodzieńcza kierunek Dw Wileński
414 5:35 - 8:00 Bazyliańska kierunek Szczęśliwice
414 5:37 - 8:00 Metro Młynów kierunek Szczęśliwice
500 5:05 - 9:00 Gilarska kierunek Dw Gdański
502 5:54 - 6:54 1.Praskiego Pułku kierunek M Politechnika
504 6:19 - 8:00 Poleczki kierunek Dw Centralny
507 5:18 - 9:00 Afrykańska kierunek Centrum
509 5:00 - 9:00 Dw Wileński kierunek Nowodwory
509 5:10 - 8:00 Białołęka Ratusz kierunek Rondo Starzyńskiego
509 5:10 - 9:00 Dw Wileński kierunek Gocław
511 05:01 - 8:00 Poetów kierunek M Młociny
512 5:03 - 9:00 Młodzieńcza kierunek Dw Wileński
514 5:47; 6:18; 6:49 PKP Rembertów kierunek M Politechnika
517 5:17 - 8:00 Adamieckiego kierunek Centrum
518 5:27 - 8:00 Płochocińska kierunek M Marymont
519 5:30 - 8:00 Truskawiecka kierunek Centrum
521 5:13 - 7:00 Montażowa kierunek Wiatraczna
522 5:37 - 8:00 Truskawiecka kierunek Centrum
523 5:01 - 9:00 Przyczółek Grochowski kierunek Dw Zachodni
523 5:14 - 9:00 Pomnik Lotnika kierunek Dw Zachodni
527 5:14 - 8:00 Jesiennych Liści w kierunku M Trocka
704 5:31; 6:11 Hotelowa kierunek Wiatraczna
705 06:23 Cementownia kierunek Rynia
705 5:23; 5:43; 6:23 Gazownia kierunek M Marymont
706 05:27 Kościół kierunek Janki
707 05:35 Młyn w kierunku Piaseczna
709 5:20 - 9:00 Iwiczna kierunek M Wilanowska
713 05:25 Instytut Energetyki kierunek Agricoop
716 05:28; 5:58; 6:20 Lelewela kierunek Ciepłownia Wola
717 5:19; 5:49; 6:14 Norwida kierunek Dw Zachodni
721 5:22; 6:23 Działkowa w kierunku Kosów
723 5:09 - 8:00 Pałac kierunek FSO
727 05:33 Pomorska kierunek M Wilanowska
728 05:54 Na Skraju kierunek Złotokłos
728 06:21 Młyn kierunek PR al. Krakowska
731 5:02 - 6:57 Dworkowa kierunek FSO
735 06:02 Gazownia kierunek M Marymont
738 4:56 - 6:54 Nowe Słupno kierunek M Trocka
739 5:25 - 6:04 Rubinowa w kierunku M. Wilanowska
E-9 5:58 - 6:54 Jesiennych Liści kierunke M. Marymont
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 sty 2022, 13:19

Napełnienie 186 na Woli po 5:40 jest zależne od tego czy jedzie przed czy po 414. Najgorzej jest między 5:10, a 5:40, bo wtedy nie ma jeszcze 414, a 136 jest tylko o 5:30.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 09 sty 2022, 15:04

floyd pisze:
09 sty 2022, 12:32
Przepraszam za kontynuację OT, ale...

W kwietniu 2021 badałem wyższe napełnienie poszczególnych kursów w godzinach porannych.
A czy jest możliwość poznania tych wyników?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 sty 2022, 9:53

fik pisze:
08 sty 2022, 16:32
Za to o 5 w nocy już kursowanko na pełnej, jakby wciąż był 1960 i trzeba było wszystkich na 6 do huty dowieźć.
To pewnie dlatego po wprowadzeniu sobotnich RJ problemy pojawiły się w tych bardzo porannych kursach, a nie po 8.
Bo ludzie do Huty jechali. Genialne!
https://www.se.pl/warszawa/warszawiacy- ... -we1y.html

P.S. Warszawa to nie tylko biurowce.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 sty 2022, 10:01

Co wnosi do dyskusji artykuł z 2020?

ODPOWIEDZ