Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 02 maja 2021, 11:50

Akurat pomysł z 251 do Kabat był poroniony w tym sensie, że ta linia powstała właśnie w reakcji na skierowanie m.in. 710 do Kabat i miała za zadanie zachować połączenie do Wilanowa i Wilanowskiej. Jeśli miałaby iść do Kabat, to równie dobrze można ją zlikwidować na rzecz 710.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 maja 2021, 11:56

W jaki sposób 724 i 742 będą gorzej zachowywać połączenie do Wilanowa od 251?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 02 maja 2021, 12:01

Ciężko będzie dopasować częstotliwości żeby zapewnić porównywalną do teraz regularność.

Po przemyśleniu: trzebaby podbić 139 do co 30 minut a poza szczytem i w weekendy zrobić nieregularną konstrukcję jak na 710 i gra gitara. Przykładowo: 00 i 30 139, 15 i 45 podmiejskie, w międzyszczycie 00 i 40 139 a 20 naprzemiennie co godzinę podmiejskie.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka



I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 maja 2021, 12:19

Ja bym najchętniej widział poza szczytem układ
00 Ogród
15 Piaseczno/Kalwaria
30 Ogród
45 Polna (skrócony podmiejski)

W szczycie tak jak piszesz.

Wtedy Jeziorna ma stabilne 30' do Wilanowa cały czas i nie trzeba podbijać w opór długich podmiejskich i nie ma szczerbatych linii.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 02 maja 2021, 23:27

fik pisze:
02 maja 2021, 12:19
Ja bym najchętniej widział poza szczytem układ
00 Ogród
15 Piaseczno/Kalwaria
30 Ogród
45 Polna (skrócony podmiejski)
724 to akurat w międzyszczycie jeździ co 60, nie co 120 minut.

A tak ogólnie, to pasażerowie 724 i 742 raczej wolą dojazd do metra na Kabaty niż stanie w korku na alei Wilanowskiej. Moim zdaniem najlepiej cały Konstancin puścić na Kabaty i zrobić silne 139 10/20/20 (identycznie jak 7xx na Kabaty, pełna synchronizacja kursów w celu przesiadek w stronę Wilanowa), co przyda się też w dojeździe do Ogrodu Botanicznego. 40 minut w weekendy jest tam komiczne. A 519 do wywalenia z Powsina, 339 likwidacja, nowa 5xx Kabaty - Powsin Park Kultury (np. 20/20/15).
Problematyczne mogą tu być przesiadki Kabaty - Wilanów, ale niedługo otwarcie Płaskowickiej - Branickiego, więc można się bez nich obyć.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 02 maja 2021, 23:51

No to chyba każdy z nas jest zdania, że wszystko co z szeroko rozumianej nie-Warszawy powinno jeździć do Kabat, a z Botanicznego częste 139 do Wilanowskiej z wygodną przesiadką między nimi.
No i jak Konstancin stać, to niech sobie załatwi gimbusy vide 150 do Marymontu albo 708 do Marymontu, dwa kursy po 7.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 maja 2021, 9:59

Placuszek44 pisze:
02 maja 2021, 23:27
A tak ogólnie, to pasażerowie 724 i 742 raczej wolą dojazd do metra na Kabaty niż stanie w korku na alei Wilanowskiej.
Pasażerowie 723 i 731 też by woleli dojazd do metra na Młociny niż zwiedzanie EC Żerań i dupominuty w czekaniu na przesiadkę na 511, ale czasami tak jest, że ktoś musi pocierpieć w imię optymalizacji całości siatki. Przy założeniu, że św. dojazd na Wilanów jest absolutnie niezbędny, to co zaproponowałem, jest o rzędy wielkości lepsze od dzisiejszego rozwiązania.
Dantte pisze:
02 maja 2021, 23:51
No i jak Konstancin stać, to niech sobie załatwi gimbusy vide 150 do Marymontu albo 708 do Marymontu, dwa kursy po 7.
To jest jednak o tyle inna sytuacja, że Wilanów w porównaniu do Kabat jest znacznie większą wartością dodaną i oferuje zupełnie inne kierunku przesiadek, niż Marymont w stosunku do Młocin. Dojazd doń z Konstancina, jeśli ma być realizowany, powinien być jednak realizowany stałą linią, a nie gimbusami - natomiast absolutnie zbędny jest dojazd do Wilanowskiej, wciśnięty parze 139/251 na siłę, celem utrzymania połączenia w całym ciągu alei Wilanowskiej po przerzuceniu 7xx na Kabaty. Nie upieram się przy absolutnej niezbędności tego połączenia, rzecz jasna, ale przy warunku brzegowym jego utrzymania rozwiązałbym sytuację, jak opisałem powyżej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 maja 2021, 13:26

A może warto przeprowadzić badania, dokad właściwie jeżdżą ci pasażerowie z Konstancina via Wilanów i na przesiadkę wydłużyć coś z Wilanowa do Powsin(k)a? Jeśli na Sobieskiego - to resztę kursów 519, jeśli na Powsińską - to 180 (może w zamian 519 wycofując). Liczba przesiadek pozostanie bez zmian, nie będzie mnożenia bytów i relacji (chyba, że potok sie równo na wszystkie trzy możliwe kierunki rozdziela...)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 maja 2021, 16:58

180 do Powsinka to chyba przesada, to i tak już jest potwór.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 maja 2021, 20:08

To prawda. Lepsze, bo bardziej lokalne byłoby 131, aczkolwiek za częste. Dlatego najcieplej myślę o 519, które i tak już częśc kursów do Parku Kultury wykonuje - odcinek nonsensownego taktu byłby dużo krótszy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 maja 2021, 20:24

Glonojad pisze:To prawda. Lepsze, bo bardziej lokalne byłoby 131, aczkolwiek za częste. Dlatego najcieplej myślę o 519, które i tak już częśc kursów do Parku Kultury wykonuje - odcinek nonsensownego taktu byłby dużo krótszy.
Ale 131 to tylko w małej części jest w Wilanowie - i chyba nie jest a tak za częste z tym 30.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 maja 2021, 21:10

Glonojad pisze:
03 maja 2021, 13:26
A może warto przeprowadzić badania, dokad właściwie jeżdżą ci pasażerowie z Konstancina via Wilanów i na przesiadkę wydłużyć coś z Wilanowa do Powsin(k)a? Jeśli na Sobieskiego - to resztę kursów 519, jeśli na Powsińską - to 180 (może w zamian 519 wycofując). Liczba przesiadek pozostanie bez zmian, nie będzie mnożenia bytów i relacji (chyba, że potok sie równo na wszystkie trzy możliwe kierunki rozdziela...)
Myślałem o tym, ale:
a) 180 jest przydługie
b) 116 też
c) 519 i 131 dają mniej fajnych połączeń (znaczy zamiast na Trakt, jadą do Centrum, czyli funkcjonalnie w większej części dublują metro)

Może docelowo 7xx Konstancińskie powinny jechać Branickiego do M Imielin, łapiąc jednoperonową przesiadkę w 217/522, a docelowo też tramwaj? Na Korbońskiego wtedy krótkie 139 Kabaty - Ogród.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 maja 2021, 23:32

Z punktu widzenia całokształtu ma to znamiona sensu, ale na miejscu Konstantych sam bym Rejtanem leżał.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 maja 2021, 23:36

No ja wiem, dało się dojazd na Kabaty szybko i do pustego metra, Imielin w porównaniu jest mało kuszący, nie da się ukryć. Obawiam się, że jednak trzeba się pogodzić z tym, że z Konstancina powinny być dwa ciągi, jeden na Kabaty, drugi na Wilanów, i należy jednak dążyć do tego, aby oba były funkcjonalne, koordynowa(l)ne i nie powodowały szczerbatych rozkładów na peryferyjnych końcówkach, czego obecny układ nie zapewnia.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 maja 2021, 8:03

fik pisze:
03 maja 2021, 21:10

Myślałem o tym, ale:
a) 180 jest przydługie
b) 116 też
c) 519 i 131 dają mniej fajnych połączeń (znaczy zamiast na Trakt, jadą do Centrum, czyli funkcjonalnie w większej części dublują metro)
519 mogłoby na ten Trakt przy tej okazji pojechać, bo zapewne tak po prostu wyciąć go po otwarciu tramwaju i tak się nie uda. Zakładam, że 131 z Goworka wyleci po otwarciu tramwaju na Gagarina.

Ale tak, faktycznie Politechnika i Centrum są dublem dojazdu do metra, to jest wada tego pomysłu. Natomiast ja osobiście nie wierzę, że Konstancin wygeneruje potoki i środki na dwa atrakcyjne korytarze do miasta.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ