Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 18 maja 2022, 17:23

Absolutnie. Wszystko jest w raportach rocznych dostępnych tutaj:
https://www.ztm.waw.pl/raporty-roczne-ztm/
Wynika z nich że tylko w latach 2018 i 2020 majowa średnia była wyższa niż roczna.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 maja 2022, 19:48

Piottr pisze:
18 maja 2022, 11:26
Wczoraj popołudniu przypadkiem, ale właściwie z premedytacją, zaliczyłem podróż autobusem linii 200 w relacji Centrum - Wilanów.
Przypadkiem dlatego, że w rozkładzie akurat był kurs, a z premedytacją bo kurs spóźnił się pod GUS 18 minut, znaczy z pętli wyjechał mocno po czasie a mimo tego przepuściłem 167 żeby się tą dwusetką przejechać.
Na dojeździe do Wilanowa spóźnienie wynosiło już 22 minuty.

I tu nasuwa się pytanie - czy ta linia ma tak źle ułożony rozkład, że na koniec dnia spóźnienie się tak kumuluje? I drugie pytanie - skoro w unikalnej relacji Centrum - Wilanów jedynymi pasażerami byłem ja i jakaś pani, wszyscy pozostali dosiedli się po drodze albo wysiedli, to czy ta linia w takim kształcie, z taką częstotliwością i regularnością ma jeszcze jakiś sens? Czy jej kursowanie nadal jest finansowane z funduszu rehabilitacji?
Pamiętasz, że wczoraj był pożar na Mokotowie (al. Niepodległości 165 - przy skrzyżowaniu z Rakowiecką)? Potem mogły być opóźnienia wtórne bo cała okolica stała w korkach.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 18 maja 2022, 20:00

Generalnie 200 zazwyczaj jeździ "sobie a muzom" względem rozkładu. Kiedyś zdarzyło mi się jechać z Madalińskiego do Konstancina. Autobus już przyjechał opóźniony, a na Wilanowskiej kierowca zgasił autobus i poszedł gdzieś na 5 minut (ekspedycja?). Na Dw. Centralnym chyba jest punkt socjalny?

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 maja 2022, 20:02

Na Centralnym tak. Ale w Konstancinie to tylko toytoyka.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 19 maja 2022, 13:05

bartoni722 pisze:
18 maja 2022, 17:23
Absolutnie. Wszystko jest w raportach rocznych dostępnych tutaj:
https://www.ztm.waw.pl/raporty-roczne-ztm/
Ale nie ma w nich punktualności z podziałem na linie, czy chociażby kategorie linii - i tu obawiam się, że nawet jakby ktoś chciał to zbadać to się może zmierzyć z pojęciem "tajemnica przedsiębiorcy". Ze średnią sieciową to najmniejsza punktualność wychodzi we wrześniu, a największa w styczniu.
Georg pisze:
18 maja 2022, 19:48
Pamiętasz, że wczoraj był pożar na Mokotowie (al. Niepodległości 165 - przy skrzyżowaniu z Rakowiecką)? Potem mogły być opóźnienia wtórne bo cała okolica stała w korkach.
Nic nie wiem o żadnym pożarze, jak ja jechałem po 17 to już było daaawno posprzątane.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 maja 2022, 13:33


Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 maja 2022, 14:03

Piottr pisze:
19 maja 2022, 13:05
Ale nie ma w nich punktualności z podziałem na linie, czy chociażby kategorie linii - i tu obawiam się, że nawet jakby ktoś chciał to zbadać to się może zmierzyć z pojęciem "tajemnica przedsiębiorcy".
ZTM nie jest przedsiębiorcą. Dane, o których piszesz, są danymi o które można się starać w ramach dostępu do informacji publicznej (co nie znaczy, że one fizycznie istnieją lub są prowadzone takie analizy).

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 23 maja 2022, 10:44

^^
Mam jednoznacznie negatywne doświadczenia z pozyskiwaniem danych od przewoźników kolejowych stąd moje wątpliwości.

Z drugiej strony liczyłem jednak, że ktoś z forumowych kierowców potwierdzi moją obserwację regularności linii 200 albo ją obali jako doświadczenie jednostkowe.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 23 maja 2022, 13:53

Z doświadczenia wiem, że ZTM Warszawa nie przekaże informacji co do kar nałożonych na przewoźników bez uprzedniego zapytania się tychże o ich zgodę na ich udostępnienie w ramach tajemnicy przedsiębiorstwa (pół roku temu wnioskowałem o to, dostałem tylko PKS GM, bo reszta Operatorów odmówiła - mowa o kontraktach na wozy 9xxx). Oczywiście jest to kwestia równych i równiejszych, czy też podejścia poszczególnych organizatorów, z Wałbrzycha niewiele wcześniej dostałem pełne protokoły z wykazem przewinień i ich ilościami...
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 maja 2022, 14:45

Ciekawe, co na taką zasłonę by powiedział sąd, zderzając tajemnicę przedsiębiorstwa z dostępem do informacji publicznych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 23 maja 2022, 15:13

Pewnie zależy od tego jak bardzo się przewoźnik postarał w uzasadnieniu. Biorąc pod uwagę konkurencyjny rynek i ciągłe przetargi ZTM wydaje mi się, że jest droga do uzasadnienia bo ma to wpływ na poziom przychodów. Z drugiej strony czemu w ogóle ZTM się do przewoźników zwrócił o zgodę to dla mnie bardzo dziwne, widocznie takie zapisy w umowie są.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 31 maja 2022, 17:10

... a tymczasem coraz bardziej przydałaby się linia łącząca ciąg Al Rzeczypospolitej z Ursynowem poprzez 130m.
Rano przystanek przy Al. Rzeczypospolitej i przy Ledóchowskiej - pełny chętnych do jazdy na Ursynów.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

bentes
Posty: 85
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 01 cze 2022, 6:38

Aż się prosi o 522 do metra Imielin z pominięciem przystanków między skarpą a metrem i oberkiem przez Dereniową - Płaskowickiej - KEN, tam jest kilka szkół podstawowych i liceum.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 cze 2022, 9:42

10-14 osób/kurs przed godziną 8. W sumie nienajgorzej... Chyba.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 cze 2022, 9:53

10-14 osób/kurs w szczycie, dla połączenia istniejącego od kilku miesięcy z całkiem atrakcyjną jak na Warszawę częstotliwością co 7-8 minut to chyba jednak za mało żeby dokładać kolejnych 12 kursów na godzinę, w dodatku realizowanych autobusami przegubowymi. Zresztą, coś mi się nie chce wierzyć że aż tyle mieszkańców Miasteczka dojeżdża do pracy, szkoły lub na uczelnię na Ursynów. Do Mordoru bardziej po drodze jest chyba jechać 217, a do Centrum/M1 - 522.

ODPOWIEDZ