Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie
Moderator: Wiliam
Może tak być po prostu szybciej do Śródmieścia niż 522. A za chwilę to 522 dostanie po krzyżu, jak się zaczną prace na Spacerowej i Belwederskiej. Wtedy dojadz z Miasteczka do Śródmieścia przez Imielin będzie jeszcze bardziej atrakcyjny czasowo.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Skąd ta informacja, to z obserwacji kierowców czy liczenia ZTM?
"Ruch wzbudzony", mówi to Panu coś ?Autobus Czerwon pisze: ↑01 cze 2022, 9:53Zresztą, coś mi się nie chce wierzyć że aż tyle mieszkańców Miasteczka dojeżdża do pracy, szkoły lub na uczelnię na Ursynów.
Wcześniej nie opłacało się logistycznie mieszkańcom Wilanowa szukać pracy i szkoły na Ursynowie, bo ta sąsiednia dzielnica nie miała żadnego sensownego połączenia z Wilanowem, ani drogowego, ani tym bardziej komunikacją zbiorową.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Nie wiem czy ma to odzwierciedlenie w danych organizatora, ale mam wrażenie że 164 znacznie zyskało na popularności. Wcześniej jeździłem tą linią mniej więcej rok temu w niedzielę, a ostatnio wczoraj, więc w ten sam dzień tygodnia. O ile w 2021 roku jeździły głównie pojedyncze osoby, to wczoraj w godzinach 7-18 przewiozłem łącznie 329 osób, czyli średnio 24-25 osób na kurs, co myślę że jak na niedzielę i krótki tabor jest niezłym wynikiem. Co ciekawe, z moich obserwacji wynika, że frekwencja wzrosła nie tylko na odcinku na południe od Wilanowa co jest naturalne - ograniczono funkcjonowanie 163 i powstało trochę nowej zabudowy. Po Gołkowskiej też nawet ktoś jeździł, choć widać głównie że pasażerowie korzystający ze 164 na tej ulicy, używali go głównie jako protezy dla kulawej komunikacji na tej ulicy, czyli żeby podjechać do Powsińskiej. Sporo pasażerów korzystało za to z unikalnych relacji: Bonifacego-Sobieskiego i Bonifacego-Powsińska.
Ludzie marudzą, że 163 ograniczono. ZTM odpowiada, że nie ma środków na przywrócenie i zapełnienie marne. Ale na mapie widzę, że powstało rondo przy Sytej i Jarej. Nie można tam powiedzmy w DS 164 puścić ten kawałek? Duże osiedle obejmie całe a dalej to i tak jest marna cywilizacja więc 263 wystarczy.
W porównaniu ze 156 taki wyjazd "kieszeniowy" to mały pikuś .
W porównaniu ze 156 taki wyjazd "kieszeniowy" to mały pikuś .
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Zawrotka była dalej, przy Glebowej.
Bo 263 skrócone powinno kończyć właśnie na przystanku Jara (tylko nie ma gdzie zrobić postoju), albo do Sytej, a nie do Powsinka. Ilekroć mam 263 to jest mocna nabite (10m autobus to żart) w szczycie właśnie aż do Sytej i Jara. Natomiast do Powsinka wożę tylko powietrze.
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Najlepiej byłoby gdyby skrócone 263 zakręcało poprzez kryterium uliczne Zaściankowa> Bruzdowa> Jara> Syta. Do godziny 12 postoje mogłyby być na ZP Syta (dedykowany przystanek na ul. Vogla za rondem), a później na ZP Jara (dedykowany przystanek na ul. Jarej przed rondem). Myślę że byłoby to optymalne rozwiązanie, w dodatku znacznie skracające czas dojścia dla licznych nowych domów wzdłuż tego odcinka ulicy Bruzdowej: obecnie od najdalej wysuniętych domów do autobusu jest ponad kilometr. Ewentualnie, w ostateczności możnaby udrożnić pętlę przy ZP Glebowa lub wykorzystać tę przy oczyszczalni.
Dział "petycje" w dziale "kontakt" na stornie ZTM (nie WTP). Co jakiś czas warto tam zajrzeć.
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... 2022-1.pdf
Odpowiedź:
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... 2022-1.pdf
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... 2022-1.pdf
Odpowiedź:
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... 2022-1.pdf
Też tak myślę. Kursy skrócone 263 mogłyby zawracać pod oczyszczalnią, a nie na Powsinku.
Jest też petycja o więcej podjazdów do Osi Królewskiej:
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... 9_2022.pdf
To chyba już lepiej wznowić całotygodniowe kursowanie 163...
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... 9_2022.pdf
To chyba już lepiej wznowić całotygodniowe kursowanie 163...
Ogólnie - niby jest 263, 319, 339 - ale jak Ursynów połączenia z Wilanowem nie miał - tak nie ma.
1 listopada miałem okazję jechać 263 które robiła oberka przez Wilanów - jakie było zadowolenie ludzie że wreszcie skierowano linię do Wilanowa (nie wiedzieli że tylko dzisiaj).
Problem który wypadałoby rozwiązać - to wzmocnić odcinek Syta / Jara - Ursynów - kierując kursy z Powsinka linii 263. Zwiększyć metraż autobusów na linii - obecnie kursy na pełnej trasie potrafią być nabite.
I teraz pytanie czy jest szansa na realne połączenie Wilanowa - Os. Królewska - Ursynów...
1 listopada miałem okazję jechać 263 które robiła oberka przez Wilanów - jakie było zadowolenie ludzie że wreszcie skierowano linię do Wilanowa (nie wiedzieli że tylko dzisiaj).
Problem który wypadałoby rozwiązać - to wzmocnić odcinek Syta / Jara - Ursynów - kierując kursy z Powsinka linii 263. Zwiększyć metraż autobusów na linii - obecnie kursy na pełnej trasie potrafią być nabite.
I teraz pytanie czy jest szansa na realne połączenie Wilanowa - Os. Królewska - Ursynów...