Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

bentes
Posty: 85
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 15 lis 2022, 10:16

Wydłużyć 217 na Ursynów, do metra Imielin?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 lis 2022, 10:28

Zrobić porządek z E-2 :!: Bo co 20 minut to żadna oferta. Marnowanie kilometrów na zawrotkę gdzieś na Muranowie. Nawet nie wiem gdzie. Brak punktualności już na początku trasy. Skrócić gdzieś w rejonie Świętokrzyskiej. A z drugiej strony skierować przez MW do metra na Natolinie. Częstotliwość dać minimum 10 minut. Brygady z części skróconych kursów 522 które teraz jest do niczego przez objazdy i korki związane z budową tramwaju. No i wtedy odpadają też kursy skrócone 263 marnujące kupę czasu w korku przy Przyczółkowej.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 lis 2022, 10:40

TGM pisze:
15 lis 2022, 10:28
Zrobić porządek z E-2 :!: Bo co 20 minut to żadna oferta. Marnowanie kilometrów na zawrotkę gdzieś na Muranowie. Nawet nie wiem gdzie. Brak punktualności już na początku trasy. Skrócić gdzieś w rejonie Świętokrzyskiej. A z drugiej strony skierować przez MW do metra na Natolinie. Częstotliwość dać minimum 10 minut. Brygady z części skróconych kursów 522 które teraz jest do niczego przez objazdy i korki związane z budową tramwaju. No i wtedy odpadają też kursy skrócone 263 marnujące kupę czasu w korku przy Przyczółkowej.
Aha, są korki i opóźnienia przez budowę tramwaju, więc chcesz tam skierować linię której głównym zadaniem byłoby dowożenie miasteczka do metra na Ursynowie, tak żeby przypadkiem nie mieli zbyt pewnej i punktualnej komunikacji?
Jeśli już coś ma obsługiwać kompleksowy dowóz miasteczka do M1 na Ursynowie, powinna to być linia z możliwie najkrótszą, niepodatną na korki i opóźnienia trasą: na przykład Wilanów - Natolin Płn. Inna kwestia jest taka że autobusy, a tym bardziej kierowcy, nie rosną na drzewach. Komuś trzeba byłoby te autobusy zabrać. Kandydaci są oczywiście, ale wybory za rok... I tak to się żyje w tej Warszawie.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2022, 11:58

TGM pisze:Zrobić porządek z E-2 :!: Bo co 20 minut to żadna oferta. Marnowanie kilometrów na zawrotkę gdzieś na Muranowie. Nawet nie wiem gdzie. Brak punktualności już na początku trasy. Skrócić gdzieś w rejonie Świętokrzyskiej. A z drugiej strony skierować przez MW do metra na Natolinie. Częstotliwość dać minimum 10 minut. Brygady z części skróconych kursów 522 które teraz jest do niczego przez objazdy i korki związane z budową tramwaju. No i wtedy odpadają też kursy skrócone 263 marnujące kupę czasu w korku przy Przyczółkowej.
Najprostszy porządek z E-2 to jego likwidacja. Tylko 116 jest tak długie, że nie dorzucisz tych brygad, żeby sensownie podbić, stąd istnienie kikuta, czyli czegoś w rodzaju kursów skróconych 116. Oczywiście można by go skrócić do Pl.Piłsudskiego (nawet do zatoki pod Citibankiem) - już od Bankowego dawno nic specjalnego nie jeździ (może oprócz 171), z czego konieczna byłaby przesiadka pod Uniwerek.

Choć przy 3h kółku na 116 jest pewnie z 18 brygad. Jak dorzucisz 5-6 brygad, to powinno się dać zrobić regularne 7.5-8 minut przez jakieś kółko.
ŁK

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 lis 2022, 13:04

Wydaje się, że przy obecnym stanie sił i środków ZTM-u (a także braku wolnych pętli w Śródmieściu) E-2 w aktualnej postaci jest niestety najbardziej optymalnym rozwiązaniem.

5556
Posty: 2585
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 15 lis 2022, 18:20

Metrażu na 263 też nie można zwiększyć? 10-metrowce na tej linii to żart, a Woronicza przecież nie narzeka na brak przegubowców ;-)
A skierowanie skróconych kursów 263 do Sytej lub Glebowej pozwoliłoby wykorzystać dobrze potencjał linii (pomijając wożenie powietrza do Powsinka i korki na Przyczółkowej do lewoskrętu w drodze powrotnej)
185 - najlepsza linia w mieście!

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2022, 19:27

Warto przypomnieć, że na początku kursowały solówki, a później zdegradowano 263 do midików.

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 15 lis 2022, 19:31

ashir pisze:
15 lis 2022, 19:27
Warto przypomnieć, że na początku kursowały solówki, a później zdegradowano 263 do midików.
Puścili 10m na wakacje i tak zostało
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 15 lis 2022, 22:27

Walas pisze:
15 lis 2022, 19:31
ashir pisze:
15 lis 2022, 19:27
Warto przypomnieć, że na początku kursowały solówki, a później zdegradowano 263 do midików.
Puścili 10m na wakacje i tak zostało
Solbusy 12m. chcąc nie chcąc poszły na 178...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 16 lis 2022, 8:14

wincenty pisze:
15 lis 2022, 22:27
Walas pisze:
15 lis 2022, 19:31

Puścili 10m na wakacje i tak zostało
Solbusy 12m. chcąc nie chcąc poszły na 178...
Ale to chyba te planowe ze 174 :-k

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 16 lis 2022, 9:56

Jurand pisze:
16 lis 2022, 8:14
wincenty pisze:
15 lis 2022, 22:27

Solbusy 12m. chcąc nie chcąc poszły na 178...
Ale to chyba te planowe ze 174 :-k
Na 174 to i tak latają przeguby.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 lis 2022, 10:07

Bo planowo mają jeździć przeguby.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 lis 2022, 10:32

Łukasz pisze:
15 lis 2022, 11:58
Choć przy 3h kółku na 116 jest pewnie z 18 brygad.
17 ;-)

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 16 lis 2022, 10:49

wincenty pisze:
16 lis 2022, 9:56
Jurand pisze:
16 lis 2022, 8:14

Ale to chyba te planowe ze 174 :-k
Na 174 to i tak latają przeguby.
No teraz już planowo są przeguby, ale był czas że obsada na 174 planowo była 12m

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 gru 2022, 13:50

Sobota, więc zasadniczo wszystko według rozkładu powinno kursować, a na Vogla jeden za drugim 263. I to nie te z różnych krańców, a z jednego, ursynowskiego. Jeśli to przez duży przedświąteczny ruch to OK. Ale jeśli to jest normalne na tej linii to chyba trzeba przemyśleć to rozwiązanie.

ODPOWIEDZ