Komunikacja w Nieporęcie

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 lut 2020, 7:43

S2 w Choszczówce? :shock:

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 lut 2020, 8:17

Tak się kończy pytanie postów na wawkomie przed wypiciem kawy xd W każdym razie 6 pociągów do Warszawy pomiędzy 7 a 8 to całkiem dobra oferta, na pewno lepsza niż autobus do metra w Nowych Załubicach.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 lut 2020, 8:31

Autobus Czerwon pisze:Tak się kończy pytanie postów na wawkomie przed wypiciem kawy xd W każdym razie 6 pociągów do Warszawy pomiędzy 7 a 8 to całkiem dobra oferta, na pewno lepsza niż autobus do metra w Nowych Załubicach.
Wystarczy zamienić na S90 :D
ŁK

mb112
Posty: 944
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 07 lut 2020, 8:53

ashir pisze:
06 lut 2020, 22:05
Niestety w kwestii kursowania co 10 minut w godzinach szczytu jest to zwyczajne kłamstwo, ponieważ autobusy będą kursowały łącznie co 20 minut, więc o poprawie nie ma mowy, a co więcej nastąpi lekkie pogorszenie. :/
Może chodzi o to że co 10 minut w jedną albo w drugą stronę ? :-k I też w ogóle nie rozumiem po co to mnożenie wariantów zamiast osobnych numerów. Zamiast jednej to w ogóle powinny być 3 linie: np. 705 do Białobrzegów, 745 do Ryni i 734 do Nowych Załubic jak obecnie.
Tak samo jak nie wiem po co robić skrócone 197 zamiast pozostawienia 397 (na wydłużonej trasie). Albo skrócone 105 czy 178 też powinno mieć osobny numer. Te literki w rozkładzie powinny pozostać dla jakiś wyjątkowych przypadków, kiedyś były bodajże tylko na liniach 126 (przez Polfę), 713 (przez Parkową) i 741 przez Oczyszczalnie (wcześniej to chyba były jeszcze 144 i 302) i to było ok.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 lut 2020, 9:05

Według mnie, literki w rozkładzie powinny być w sytuacjach wyjątkowych - głównie dla przypadków kiedy wariant jest realizowane przez zaledwie kilka kursów w ciągu dnia, jak było ze wspomnianym 741 do oczyszczalni. Można je też sobie wyobrazić, kiedy jakaś linia ma inną trasę w dni robocze a inną w weekendy i realizuje ją przez cały lub prawie cały dzień, jak np. 201 na Nowym Bemowie, żeby nie tworzyć dwóch linii okresowych kursujących na prawie tej samej trasie, albo choćby trasa zmieniona w wybranych godzinach, ale dla wszystkich kursów w danym przedziale czasowym.
W większości przypadków, powinny to być osobne numery.
No ale co tu mówić, wpisy takie jak mój czy @mb112 powyżej to głos wołającego na puszczy.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 07 lut 2020, 9:40

Mnie w ogóle zastanawia, czy jest jakaś potrzeba rozdziału linii do Białobrzegów, Rynii i Nowych Załubic. Niestety ulica Polna w Rynii, która wypadałaby w pobliżu przystanku Siwek, na sporym odcinku nie istnieje - tylko czy ten przystanek jest aż tak ważny, że nie można by go zastąpić przystankiem w rejonie Głównej i Wczasowej? Myślę, że przeprowadzenie jednej trasy linii 705 przez Główną w Rynii do Nowych Załubic pozwoliłoby na wzmocnienie komunikacji w tym rejonie, może nawet bez dokładania brygad, bo częstotliwość co 60 minut raczej odstrasza niż zachęca.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 lut 2020, 10:24

10 minut będzie, jak się dołoży 326. Oczywiście, również zachodzę w głowę, czemu wariant do Zegrza musi mieć inny numer, a wariant do Ryni już tylko literkę; wydaje mi się, że od dowolnego z przyjętych standardów gorsze jest ich niekonsekwentne stosowanie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 07 lut 2020, 12:12

Tylko, że teraz wchodzą ferie. Może po feriach będzie więcej kursów skróconych do Białobrzegów i wtedy będzie co 10 minut razem z 735 ?.
Teraz ubyło chyba brygad po likwidacji 734 na odcinku Białobrzegi - Żerań ?.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 lut 2020, 12:55

Generalnie literki uważam za mniejsze zło, niż mnożenie tabliczek a to z tego powodu, że niedasie umieścić rozkładów kilku linii na jednej kartce.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mb112
Posty: 944
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 07 lut 2020, 13:11

No ale to doprowadzi do jakiś dalszych absurdów, że np. 721 i 728 będzie ktoś chciał łączyć w jeden numerek, że niby tylko końcówkę trasy mają różną.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 lut 2020, 13:12

I dokładnie tak należy robić. Najwięcej pasażerów korzysta z tych linii na wspólnych odcinkach i z tego względu numer powinien być jeden, bo funkcjonalnie przecież to jedna linia. Im mniej danych do zapamiętania tym czytelniejszy system.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 lut 2020, 13:34

mb112 pisze:
07 lut 2020, 13:11
No ale to doprowadzi do jakiś dalszych absurdów, że np. 721 i 728 będzie ktoś chciał łączyć w jeden numerek, że niby tylko końcówkę trasy mają różną.
I jeszcze włączać 735 do 705 jako jej wariant. :twisted:
Glonojad pisze:
07 lut 2020, 12:55
Generalnie literki uważam za mniejsze zło, niż mnożenie tabliczek a to z tego powodu, że niedasie umieścić rozkładów kilku linii na jednej kartce.
Kiedyś na WAWKOMie był taki projekt, który się nazwał Składak. Ktoś w ZTM mógłby z niego skorzystać i go odkopać...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 lut 2020, 14:22

Najpierw ten ktoś musiałby przywrócić stare rozkłady w html.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mb112
Posty: 944
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 07 lut 2020, 14:31

Emyl pisze:
07 lut 2020, 13:12
I dokładnie tak należy robić. Najwięcej pasażerów korzysta z tych linii na wspólnych odcinkach i z tego względu numer powinien być jeden, bo funkcjonalnie przecież to jedna linia. Im mniej danych do zapamiętania tym czytelniejszy system.
No to w sumie 703+707+711+721+728... Przez Raszyn w sumie mają wspólną trasę. No może i 124, 706, 715 i 733 też od razu ? :-D
Nie no, chyba łatwiej komuś zapamiętać, że do np. Złotokłosu ma dojechać 728 a nie 703Z w dni powszednie, a 703T lub 703Ń w dni wolne...

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 lut 2020, 15:04

Zasadniczo 326 też może zniknąć i 705 może wykonywać wjazdy kieszeniowe na Olesin.

ODPOWIEDZ