Komunikacja w Nieporęcie

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 lut 2020, 16:05

Jurand pisze:Zasadniczo 326 też może zniknąć i 705 może wykonywać wjazdy kieszeniowe na Olesin.
W sumie gdyby na tym polegało to usunięcie 13 linii, to by nie było tak źle.
ŁK

stołecznynocnik
Posty: 157
Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27

Post autor: stołecznynocnik » 08 lut 2020, 10:14

Nie wiem czy komentujący zauważyli, ale wycięcie linii 734 nie polega na pojawieniu się czarodziejki z magiczną różdżką, która powoduje zanik linii, tylko na cięciach w gminie Nieporęt :)

Kursów 705 jest tyle samo ile było przed zmianą, po prostu dołożono kolejne literki w rozkładzie. 734 robiło ileśset wzkm i Nieporęt nie chciał za nie płacić przy takiej stawce jaką ma ustaloną z ZTM. Warto zauważyć, przy tej dyskusji jaka jest przyczyna roztrojenia linii 705 a nie skupiać się tylko na stanie faktycznym :)
Operacja się udała, pacjent zmarł.

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 08 lut 2020, 11:18

stołecznynocnik pisze:
08 lut 2020, 10:14
Nie wiem czy komentujący zauważyli, ale wycięcie linii 734 nie polega na pojawieniu się czarodziejki z magiczną różdżką, która powoduje zanik linii, tylko na cięciach w gminie Nieporęt :)

Kursów 705 jest tyle samo ile było przed zmianą, po prostu dołożono kolejne literki w rozkładzie. 734 robiło ileśset wzkm i Nieporęt nie chciał za nie płacić przy takiej stawce jaką ma ustaloną z ZTM. Warto zauważyć, przy tej dyskusji jaka jest przyczyna roztrojenia linii 705 a nie skupiać się tylko na stanie faktycznym :)
Na jakiej podstawie tak uważasz? Przecież rozliczenie odbywa się nie na podstawie numeru, tylko liczby wykonanych wozokm.

stołecznynocnik
Posty: 157
Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27

Post autor: stołecznynocnik » 08 lut 2020, 11:40

No właśnie o wzkm napisałem.

Była linia 734 i kilkanaście kursów, była linia 705 i jej kilkanaście kursów.

Nie ma linii 734 i jej kilkunastu kursów, jest linia 705 i tyle samo kursów co przed zmianami, jedynie wybrane przedłużone do krańca Nowe Załubice. Wygodniej płacić dodatkowo za odcinek Białobrzegi - Nowe Załubice, niźli za całą linię z Żerania, która pokrywa od Konwaliowej 705.
Operacja się udała, pacjent zmarł.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 lut 2020, 13:50

mb112 pisze:
07 lut 2020, 8:53
Może chodzi o to że co 10 minut w jedną albo w drugą stronę ? :-k I też w ogóle nie rozumiem po co to mnożenie wariantów zamiast osobnych numerów. Zamiast jednej to w ogóle powinny być 3 linie: np. 705 do Białobrzegów, 745 do Ryni i 734 do Nowych Załubic jak obecnie.
Zobacz ile kursów ma teraz 705 do Białobrzegów? Aż 2 późnym wieczorem przez cały tydzień i jeden wczesnoporanny z Żerania FSO w DŚ. Dlatego można by uznać trasę do Nowych Załubic jako podstawową i skasować literkę "z" z rozkładu. Wtedy dalej "r" jako kurs wariantowy do Ryni, a "b" jako skrócony do Białobrzegów. Akurat liczba wariantów i literek w rozkładzie spadła, bo 705 nie ma już w żadnym kursie podjazdów do Zegrza Płd., Kupieckiej i brak kursów zjazdowych. Osobne linie mogą być o tyle złe w porównaniu do literek, że występują w obydwie strony. O ile z czytelnością rozkładu w kierunku Białobrzegów/Ryni/Nowych Załubic mógłby mieć ktoś problem, tak w drugą stronę już żadnych literek w rozkładzie nie ma, a wszystkie kursy są na jednej kartce. ;)
fik pisze:
07 lut 2020, 10:24
10 minut będzie, jak się dołoży 326.
To prawda, ZTM już poprawił komunikat i teraz się wszystko zgadza. Mimo wszystko na miejscu mieszkańców Nieporętu czułbym się rozczarowany.
fik pisze:Oczywiście, również zachodzę w głowę, czemu wariant do Zegrza musi mieć inny numer, a wariant do Ryni już tylko literkę; wydaje mi się, że od dowolnego z przyjętych standardów gorsze jest ich niekonsekwentne stosowanie.
W pełni się z Tobą zgadzam. W sytuacji istnienia 735 to równie dobrze 734 mogłoby zostać wydłużone do pętli Metro Marymont. Likwidacja linii była mniej drastyczna niż zmniejszenie częstotliwości innej? To Nieporęt wymyślił, żeby nie wkurzyć swoich mieszkańców?
Krzysiek_S pisze:
07 lut 2020, 12:12
Tylko, że teraz wchodzą ferie. Może po feriach będzie więcej kursów skróconych do Białobrzegów i wtedy będzie co 10 minut razem z 735 ?.
Teraz ubyło chyba brygad po likwidacji 734 na odcinku Białobrzegi - Żerań ?.
Nie będzie, po prostu jakiś pracownik ZTM nie potrafił zredagować tekstu i zapomniał o dopisaniu 326.
stołecznynocnik pisze:
08 lut 2020, 10:14
Nie wiem czy komentujący zauważyli, ale wycięcie linii 734 nie polega na pojawieniu się czarodziejki z magiczną różdżką, która powoduje zanik linii, tylko na cięciach w gminie Nieporęt :)
Zgadza się, też na to zwróciłem uwagę. Chociaż pierwotnie komunikat ze strony ZTM sugerował znaczną poprawę częstotliwości w Nieporęcie.
stołecznynocnik pisze:Kursów 705 jest tyle samo ile było przed zmianą, po prostu dołożono kolejne literki w rozkładzie. 734 robiło ileśset wzkm i Nieporęt nie chciał za nie płacić przy takiej stawce jaką ma ustaloną z ZTM. Warto zauważyć, przy tej dyskusji jaka jest przyczyna roztrojenia linii 705 a nie skupiać się tylko na stanie faktycznym :)
Dokładniej mówiąc kursy skrócone do Białobrzegów zostały wydłużone do Nowych Załubic. Ale jesteś pewien, że Nieporęt płacił za 734? Nie bez powodu ta linia stawała tylko na wybranych przystankach w tej gminie.

stołecznynocnik
Posty: 157
Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27

Post autor: stołecznynocnik » 08 lut 2020, 16:34

Pewien nie jestem, posługuje się logiką. Któż inny miałby płacić jak nie gmina Nieporęt?
Pytam bez ironii, bo naprawdę nie wiem. Mam na względzie, że za podmiejskie nie płaci Warszawa.
Operacja się udała, pacjent zmarł.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 08 lut 2020, 16:41

Każda gmina płaci za km wykonane na jej terenie. Za I strefę 60% standardowej zetteemowskiej stawki za km, za II strefę 40% (nie dotyczy linii L).
W rejonie Nieporętu jest inaczej?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 08 lut 2020, 16:50

Było inaczej. Teraz już nie będzie, bo linia 734 wzięła się właśnie stąd, że Nieporęt nie zamierzał za nią płacić, dlatego pomijała większość przystanków w gminie. Włączenie jej do 705 jak mniemam jest efektem przekonania Nieporętu do tego, że fajnie jest mieć więcej kursów.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 lut 2020, 17:42

No ale kursów jest tyle samo... Omg.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 lut 2020, 17:53

Ktoś mógłby rozpisać, jak było, a jak będzie, z liczbą kursów? Bo tracę ogarnięcie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 lut 2020, 18:10

stołecznynocnik pisze:
08 lut 2020, 16:34
Pewien nie jestem, posługuje się logiką. Któż inny miałby płacić jak nie gmina Nieporęt?
Pytam bez ironii, bo naprawdę nie wiem. Mam na względzie, że za podmiejskie nie płaci Warszawa.
Radzymin? Alojz tobie już odpisał, ja tylko dodam, że w przypadku linii lokalnych 80% płaci gmina, a 20% Warszawa, natomiast za linie nocne płaci w 100% gmina.
alojz pisze:
08 lut 2020, 16:41
W rejonie Nieporętu jest inaczej?
Skoro na terenie gminy Nieporęt stawała tylko na wybranych przystankach, a gmina generalnie nie przyznawała się do tej linii to chyba nie płacili? Nie słyszałem o promocji dla gmin pt. "Skasuj połowę przystanków, a zapłacisz połowę mniej". :P
Yelonker pisze:
08 lut 2020, 16:50
Było inaczej. Teraz już nie będzie, bo linia 734 wzięła się właśnie stąd, że Nieporęt nie zamierzał za nią płacić, dlatego pomijała większość przystanków w gminie. Włączenie jej do 705 jak mniemam jest efektem przekonania Nieporętu do tego, że fajnie jest mieć więcej kursów.
Ale na 705 się nic nie zmieniło. Po prostu prawie wszystkie kursy zostały wydłużone z Białobrzegów do Nowych Załubic.
fik pisze:
08 lut 2020, 17:53
Ktoś mógłby rozpisać, jak było, a jak będzie, z liczbą kursów? Bo tracę ogarnięcie.
Było:
705 co 30/60//60
734 co 60/120//120
735 co 60/60//60

Jest:
705 co 20-40/60//60
735 co 60/60//60

Ubyło po prostu 734.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 09 lut 2020, 15:07

ashir pisze:
08 lut 2020, 13:50
[Zobacz ile kursów ma teraz 705 do Białobrzegów? Aż 2 późnym wieczorem przez cały tydzień i jeden wczesnoporanny z Żerania FSO w DŚ. Dlatego można by uznać trasę do Nowych Załubic jako podstawową i skasować literkę "z" z rozkładu. Wtedy dalej "r" jako kurs wariantowy do Ryni, a "b" jako skrócony do Białobrzegów. Akurat liczba wariantów i literek w rozkładzie spadła, bo 705 nie ma już w żadnym kursie podjazdów do Zegrza Płd., Kupieckiej i brak kursów zjazdowych. Osobne linie mogą być o tyle złe w porównaniu do literek, że występują w obydwie strony. O ile z czytelnością rozkładu w kierunku Białobrzegów/Ryni/Nowych Załubic mógłby mieć ktoś problem, tak w drugą stronę już żadnych literek w rozkładzie nie ma, a wszystkie kursy są na jednej kartce. ;)
W opisanej sytuacji o wiele czytelniej było: pozostawić 734, tyle że na trasie wydłużonej do metra Marymont i ze wszystkimi przystankami pośrednimi na trasie - w tych samych godzinach co wariantowe 705, natomiast dla 705 przyjąć jako podstawową trasę do Ryni, z kursami skróconymi do Białobrzegów. I tak ta linia ma wszystkie brygady łączone z 735, to mogłaby mieć łączone z 734 i 735.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 lut 2020, 16:07

Numerków 7xx na Marymoncie jest i tak za dużo, dodawanie 734 byłoby niepolityczne.
ŁK

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 11 lut 2020, 6:08

A nie jest tak, że za 734 Radzymin płacił od Załubic do granicy Warszawy, a za nowe 705 będzie płacił inaczej? Nieporęt będzie partycypować w kosztach na terenie swojej gminy, więc Radzymin wyda po prostu mniej?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 lut 2020, 9:28

Teoretycznie ZTM mógłby ustalić taryfę na zasadzie "od pierwszego węzła do każdego następnego płaci gmina" tylko, że to niezgodne z przepisami.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ