W sumie gdyby na tym polegało to usunięcie 13 linii, to by nie było tak źle.Jurand pisze:Zasadniczo 326 też może zniknąć i 705 może wykonywać wjazdy kieszeniowe na Olesin.
Komunikacja w Nieporęcie
Moderator: Wiliam
ŁK
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27
Nie wiem czy komentujący zauważyli, ale wycięcie linii 734 nie polega na pojawieniu się czarodziejki z magiczną różdżką, która powoduje zanik linii, tylko na cięciach w gminie Nieporęt
Kursów 705 jest tyle samo ile było przed zmianą, po prostu dołożono kolejne literki w rozkładzie. 734 robiło ileśset wzkm i Nieporęt nie chciał za nie płacić przy takiej stawce jaką ma ustaloną z ZTM. Warto zauważyć, przy tej dyskusji jaka jest przyczyna roztrojenia linii 705 a nie skupiać się tylko na stanie faktycznym
Kursów 705 jest tyle samo ile było przed zmianą, po prostu dołożono kolejne literki w rozkładzie. 734 robiło ileśset wzkm i Nieporęt nie chciał za nie płacić przy takiej stawce jaką ma ustaloną z ZTM. Warto zauważyć, przy tej dyskusji jaka jest przyczyna roztrojenia linii 705 a nie skupiać się tylko na stanie faktycznym
Operacja się udała, pacjent zmarł.
Na jakiej podstawie tak uważasz? Przecież rozliczenie odbywa się nie na podstawie numeru, tylko liczby wykonanych wozokm.stołecznynocnik pisze: ↑08 lut 2020, 10:14Nie wiem czy komentujący zauważyli, ale wycięcie linii 734 nie polega na pojawieniu się czarodziejki z magiczną różdżką, która powoduje zanik linii, tylko na cięciach w gminie Nieporęt
Kursów 705 jest tyle samo ile było przed zmianą, po prostu dołożono kolejne literki w rozkładzie. 734 robiło ileśset wzkm i Nieporęt nie chciał za nie płacić przy takiej stawce jaką ma ustaloną z ZTM. Warto zauważyć, przy tej dyskusji jaka jest przyczyna roztrojenia linii 705 a nie skupiać się tylko na stanie faktycznym
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27
No właśnie o wzkm napisałem.
Była linia 734 i kilkanaście kursów, była linia 705 i jej kilkanaście kursów.
Nie ma linii 734 i jej kilkunastu kursów, jest linia 705 i tyle samo kursów co przed zmianami, jedynie wybrane przedłużone do krańca Nowe Załubice. Wygodniej płacić dodatkowo za odcinek Białobrzegi - Nowe Załubice, niźli za całą linię z Żerania, która pokrywa od Konwaliowej 705.
Była linia 734 i kilkanaście kursów, była linia 705 i jej kilkanaście kursów.
Nie ma linii 734 i jej kilkunastu kursów, jest linia 705 i tyle samo kursów co przed zmianami, jedynie wybrane przedłużone do krańca Nowe Załubice. Wygodniej płacić dodatkowo za odcinek Białobrzegi - Nowe Załubice, niźli za całą linię z Żerania, która pokrywa od Konwaliowej 705.
Operacja się udała, pacjent zmarł.
Zobacz ile kursów ma teraz 705 do Białobrzegów? Aż 2 późnym wieczorem przez cały tydzień i jeden wczesnoporanny z Żerania FSO w DŚ. Dlatego można by uznać trasę do Nowych Załubic jako podstawową i skasować literkę "z" z rozkładu. Wtedy dalej "r" jako kurs wariantowy do Ryni, a "b" jako skrócony do Białobrzegów. Akurat liczba wariantów i literek w rozkładzie spadła, bo 705 nie ma już w żadnym kursie podjazdów do Zegrza Płd., Kupieckiej i brak kursów zjazdowych. Osobne linie mogą być o tyle złe w porównaniu do literek, że występują w obydwie strony. O ile z czytelnością rozkładu w kierunku Białobrzegów/Ryni/Nowych Załubic mógłby mieć ktoś problem, tak w drugą stronę już żadnych literek w rozkładzie nie ma, a wszystkie kursy są na jednej kartce.
To prawda, ZTM już poprawił komunikat i teraz się wszystko zgadza. Mimo wszystko na miejscu mieszkańców Nieporętu czułbym się rozczarowany.
W pełni się z Tobą zgadzam. W sytuacji istnienia 735 to równie dobrze 734 mogłoby zostać wydłużone do pętli Metro Marymont. Likwidacja linii była mniej drastyczna niż zmniejszenie częstotliwości innej? To Nieporęt wymyślił, żeby nie wkurzyć swoich mieszkańców?fik pisze:Oczywiście, również zachodzę w głowę, czemu wariant do Zegrza musi mieć inny numer, a wariant do Ryni już tylko literkę; wydaje mi się, że od dowolnego z przyjętych standardów gorsze jest ich niekonsekwentne stosowanie.
Nie będzie, po prostu jakiś pracownik ZTM nie potrafił zredagować tekstu i zapomniał o dopisaniu 326.Krzysiek_S pisze: ↑07 lut 2020, 12:12Tylko, że teraz wchodzą ferie. Może po feriach będzie więcej kursów skróconych do Białobrzegów i wtedy będzie co 10 minut razem z 735 ?.
Teraz ubyło chyba brygad po likwidacji 734 na odcinku Białobrzegi - Żerań ?.
Zgadza się, też na to zwróciłem uwagę. Chociaż pierwotnie komunikat ze strony ZTM sugerował znaczną poprawę częstotliwości w Nieporęcie.stołecznynocnik pisze: ↑08 lut 2020, 10:14Nie wiem czy komentujący zauważyli, ale wycięcie linii 734 nie polega na pojawieniu się czarodziejki z magiczną różdżką, która powoduje zanik linii, tylko na cięciach w gminie Nieporęt
Dokładniej mówiąc kursy skrócone do Białobrzegów zostały wydłużone do Nowych Załubic. Ale jesteś pewien, że Nieporęt płacił za 734? Nie bez powodu ta linia stawała tylko na wybranych przystankach w tej gminie.stołecznynocnik pisze:Kursów 705 jest tyle samo ile było przed zmianą, po prostu dołożono kolejne literki w rozkładzie. 734 robiło ileśset wzkm i Nieporęt nie chciał za nie płacić przy takiej stawce jaką ma ustaloną z ZTM. Warto zauważyć, przy tej dyskusji jaka jest przyczyna roztrojenia linii 705 a nie skupiać się tylko na stanie faktycznym
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27
Pewien nie jestem, posługuje się logiką. Któż inny miałby płacić jak nie gmina Nieporęt?
Pytam bez ironii, bo naprawdę nie wiem. Mam na względzie, że za podmiejskie nie płaci Warszawa.
Pytam bez ironii, bo naprawdę nie wiem. Mam na względzie, że za podmiejskie nie płaci Warszawa.
Operacja się udała, pacjent zmarł.
Każda gmina płaci za km wykonane na jej terenie. Za I strefę 60% standardowej zetteemowskiej stawki za km, za II strefę 40% (nie dotyczy linii L).
W rejonie Nieporętu jest inaczej?
W rejonie Nieporętu jest inaczej?
Było inaczej. Teraz już nie będzie, bo linia 734 wzięła się właśnie stąd, że Nieporęt nie zamierzał za nią płacić, dlatego pomijała większość przystanków w gminie. Włączenie jej do 705 jak mniemam jest efektem przekonania Nieporętu do tego, że fajnie jest mieć więcej kursów.
Radzymin? Alojz tobie już odpisał, ja tylko dodam, że w przypadku linii lokalnych 80% płaci gmina, a 20% Warszawa, natomiast za linie nocne płaci w 100% gmina.stołecznynocnik pisze: ↑08 lut 2020, 16:34Pewien nie jestem, posługuje się logiką. Któż inny miałby płacić jak nie gmina Nieporęt?
Pytam bez ironii, bo naprawdę nie wiem. Mam na względzie, że za podmiejskie nie płaci Warszawa.
Skoro na terenie gminy Nieporęt stawała tylko na wybranych przystankach, a gmina generalnie nie przyznawała się do tej linii to chyba nie płacili? Nie słyszałem o promocji dla gmin pt. "Skasuj połowę przystanków, a zapłacisz połowę mniej".
Ale na 705 się nic nie zmieniło. Po prostu prawie wszystkie kursy zostały wydłużone z Białobrzegów do Nowych Załubic.Yelonker pisze: ↑08 lut 2020, 16:50Było inaczej. Teraz już nie będzie, bo linia 734 wzięła się właśnie stąd, że Nieporęt nie zamierzał za nią płacić, dlatego pomijała większość przystanków w gminie. Włączenie jej do 705 jak mniemam jest efektem przekonania Nieporętu do tego, że fajnie jest mieć więcej kursów.
Było:
705 co 30/60//60
734 co 60/120//120
735 co 60/60//60
Jest:
705 co 20-40/60//60
735 co 60/60//60
Ubyło po prostu 734.
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
W opisanej sytuacji o wiele czytelniej było: pozostawić 734, tyle że na trasie wydłużonej do metra Marymont i ze wszystkimi przystankami pośrednimi na trasie - w tych samych godzinach co wariantowe 705, natomiast dla 705 przyjąć jako podstawową trasę do Ryni, z kursami skróconymi do Białobrzegów. I tak ta linia ma wszystkie brygady łączone z 735, to mogłaby mieć łączone z 734 i 735.ashir pisze: ↑08 lut 2020, 13:50[Zobacz ile kursów ma teraz 705 do Białobrzegów? Aż 2 późnym wieczorem przez cały tydzień i jeden wczesnoporanny z Żerania FSO w DŚ. Dlatego można by uznać trasę do Nowych Załubic jako podstawową i skasować literkę "z" z rozkładu. Wtedy dalej "r" jako kurs wariantowy do Ryni, a "b" jako skrócony do Białobrzegów. Akurat liczba wariantów i literek w rozkładzie spadła, bo 705 nie ma już w żadnym kursie podjazdów do Zegrza Płd., Kupieckiej i brak kursów zjazdowych. Osobne linie mogą być o tyle złe w porównaniu do literek, że występują w obydwie strony. O ile z czytelnością rozkładu w kierunku Białobrzegów/Ryni/Nowych Załubic mógłby mieć ktoś problem, tak w drugą stronę już żadnych literek w rozkładzie nie ma, a wszystkie kursy są na jednej kartce.
Numerków 7xx na Marymoncie jest i tak za dużo, dodawanie 734 byłoby niepolityczne.
ŁK
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A nie jest tak, że za 734 Radzymin płacił od Załubic do granicy Warszawy, a za nowe 705 będzie płacił inaczej? Nieporęt będzie partycypować w kosztach na terenie swojej gminy, więc Radzymin wyda po prostu mniej?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Teoretycznie ZTM mógłby ustalić taryfę na zasadzie "od pierwszego węzła do każdego następnego płaci gmina" tylko, że to niezgodne z przepisami.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.