Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 lip 2020, 16:15

KwZ pisze:
17 lip 2020, 14:07
Zaraz się okaże, że obecna trasa jest bardzo dobra :P
Lepiej mieć 2x częściej autobus niż w obie strony. Chyba że korki na Jerozolimskich są wredne.
Chyba że mieszkasz po środku Włodarzewskiej i potrzebujesz jechać w kierunku Grójeckiej, a po drodze musisz zaliczyć Jerozolimskie i Bitwy. W sumie idealnie byłoby, gdyby zostawić 208 na obecnej trasie i uruchomić po prostu linię o identycznym przebiegu, jadącą w przeciwną stronę :D

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lip 2020, 18:45

208 L i 208 P :P
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

mb112
Posty: 943
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 17 lip 2020, 19:47

W sumie to by nie było głupie :) Już zresztą jest podobny przypadek, tzn. 196.
Tylko czas przejazdu tego "przeciwnie do wskazówek zegara" byłby pewnie nieco dłuższy, bo same lewoskręty zamiast samych prawoskrętów.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 17 lip 2020, 21:12

mb112 pisze:
17 lip 2020, 19:47
W sumie to by nie było głupie :) Już zresztą jest podobny przypadek, tzn. 196.
Tylko czas przejazdu tego "przeciwnie do wskazówek zegara" byłby pewnie nieco dłuższy, bo same lewoskręty zamiast samych prawoskrętów.
196 to nie jest 196L i 196P, to jest dwukierunkowa linia z dwoma pętlami, które tak się składa, że się znajdują w tym samym miejscu.

mb112
Posty: 943
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 17 lip 2020, 21:28

No niby tak, ale w przypadku 196 to z punktu widzenia pasażera na jedno wychodzi. A z punktu widzenia kierowcy, jak się spojrzy na rozkład brygad to wcale nie jest tak, że jedzie raz jedno kółko w lewo, raz w prawo, tylko są przeróżne kombinacje dla każdej brygady.
Na 208 raczej musiało by być tak, że są brygady lewoskrętne i prawoskrętne :)
Ale w sumie to może faktycznie najlepsze rozwiązanie by to było.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 17 lip 2020, 21:45

A może w drugą przez Dickensa z Postojem na Szczęśliwicach? Tylko te garby Drawskiej/Śmigłowca.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

mb112
Posty: 943
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 17 lip 2020, 22:14

Nie no, przez Dickensa i Drawską to trochę lipa, bo wtedy mamy znacznie mniej możliwości przesiadkowych.
Drawską to mogłoby coś jeździć (progi można zamienić na wyspowe) ale nie 208. Najprościej przedłużyć 157 do Reduty.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 lip 2020, 22:21

kajo pisze:
17 lip 2020, 21:45
A może w drugą przez Dickensa z Postojem na Szczęśliwicach? Tylko te garby Drawskiej/Śmigłowca.
mb112 pisze:
17 lip 2020, 22:14
Nie no, przez Dickensa i Drawską to trochę lipa, bo wtedy mamy znacznie mniej możliwości przesiadkowych.
Drawską to mogłoby coś jeździć (progi można zamienić na wyspowe) ale nie 208. Najprościej przedłużyć 157 do Reduty.
Ogólnie, to całkiem dobry pomysł żeby tym ciągiem pojechał autobus. Można byłoby zrobić dodatkowe przystanki przy wejściu do ośrodka na Górce Szczęśliwickiej.

Jak tak sobie chwilę przemyślałem, to 208 wydaje się być najlepszym wyborem. 157 to jednak większy tabor i mam wątpliwości, czy tam się zmieści. A innej linii na midiki w tej okolicy niż 208 nie znam.
Przesiadki - trudno. Będą przy Śmigłowca na linie w al. Jerozolimskich i przystanek wcześniej na kolej, będą do tramwajów na Grójeckiej i do autobusów odjeżdżających z pętli "Szczęśliwice". Można też tą linię wygiąć tak, aby zaliczała przystanek przy BW 1920.

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 18 lip 2020, 15:35

Tylko każde kółko przez Dickensa skutkuje omijaniem kluczowych przystanków: Berestecka 01 i 02.

Jeśli 208 ma być dwukierunkowe to nie wyobrażam sobie go bez postojów na:
1. ZP Berestecka
2. ZP Korotyńskiego lub ZP PKP Rakowiec
To trzeba traktować jako warunki wejściowe.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 sie 2020, 23:19

Przystanek Przy Parku 01 dziś dostał powierzchnię reklamową w postaci wiaty.

daniel.k
Posty: 33
Rejestracja: 09 sty 2011, 11:12

Post autor: daniel.k » 04 wrz 2020, 9:40

czy 208 pojedzie w odwrotną stronę przed remontem Harfowej, remontem, który nie wiadomo kiedy będzie?

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 wrz 2020, 10:54

Z tego co wiem od stowarzyszenia Ochocianie Sąsiedzi, to wcześniej nie pojedzie.

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 04 wrz 2020, 10:55

Według informacji na grupie Ochocian i "telefonie do urzędu" - 208 pojedzie w obie strony w styczniu 2022.

wojtor
Posty: 663
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 30 paź 2020, 13:06

W ramach budowy skrzyżowania Grójecka / Harfowa na Grójeckiej w kierunku południowym, powstał przystanek autobusowy z wiatą. Czy są plany by zatrzymywało się tam 154? A może również 228 i 328? Jeśli przystanek otworzą to ciekawe, czy stworzą nowy zespół przystankowy, czy też będzie to PKP Rakowiec 02.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 31 paź 2020, 1:29

Do pociągu to jednak trochę daleko jak na ten sam zespół przystankowy. Ale w sumie wszystko możliwe.

ODPOWIEDZ