Też można, tylko czy autobus da radę zawrócić na skrzyżowaniu Banacha z Pawińskiego?
Poprawa komunikacji na Ochocie
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
-
- Posty: 2116
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
Skoro zawraca na Marszałkowskiej przy Wilczej to spokojnie da radę i w tym miejscumichael112 pisze: ↑09 gru 2020, 20:49Też można, tylko czy autobus da radę zawrócić na skrzyżowaniu Banacha z Pawińskiego?
Otwarcie skrzyżowania z Harfową.
https://iochota.pl/artykul/rusza-skrzyz ... flqDLCWz1MNowe przystanki zaczną funkcjonować w nocy z czwartku na piątek, z 10 na 11 grudnia.
Pierwszy z przystanków – Grójecka 01 – zlokalizowany został przy ulicy Grójeckiej za skrzyżowaniem z Racławicką w kierunku ul. Korotyńskiego - zatrzymają się tu autobusy linii: 154, N38 i N88. W przeciwnym kierunku, za skrzyżowaniem z Harfową, wybudowany został przystanek Grójecka 02. Tu zatrzymywać się będą autobusy linii: 154, 228, 328, N38 i N88.
A nie lepiej zostawić 208 tak jak jest na trasie Bitwy Warszawskiej 1920 r. => Bitwy Warszawskiej 1920 r.? A w drugą stronę puścić inną linię, na trasie wykorzystując przebudowane skrzyżowanie Grójecka, Racławicka, Harfowa, 1XX (101 pierwszy wolny numer, który był obecny na Ochocie przez kilka lat): Dw. Zachodni => Al. Jerozolimskie => Rondo Zesłańców Syberyjskich => Al. Jerozolimskie => (przed wiaduktem nad torami kolejowymi w prawą stronę poniżej wiaduktu, pod wiaduktem) => Włodarzewska => Harfowa => Grójecka => Kopińska => Grzymały-Sokołowskiego => Al. Jerozolimskie => Dw. Zachodni.
Trasa prosta, umożliwiająca przesiadki do tramwajów przy ul. Grójeckiej, a także na kilku przystankach do 154 i na jednym do 414 oraz na dwóch do 167 oraz 521. Dodatkowo realizuje jakiś tam pomysł aby 154 nie skręcało w BTW1920 a w Kopińską z Grójeckiej, plus przesiadki na linie 157, 187, 517, 523. Zachowujemy także obsługę przystanku Berestecka w stronę ul. Włodarzewskiej.
Oczywiście, wybudowanie zatok w drugą stronę na ul. Włodarzewskiej i ucywilizowanie ul. Harfowej na odcinku pomiędzy ulicami Włodarzewską a Grójecką.
Trasa prosta, umożliwiająca przesiadki do tramwajów przy ul. Grójeckiej, a także na kilku przystankach do 154 i na jednym do 414 oraz na dwóch do 167 oraz 521. Dodatkowo realizuje jakiś tam pomysł aby 154 nie skręcało w BTW1920 a w Kopińską z Grójeckiej, plus przesiadki na linie 157, 187, 517, 523. Zachowujemy także obsługę przystanku Berestecka w stronę ul. Włodarzewskiej.
Oczywiście, wybudowanie zatok w drugą stronę na ul. Włodarzewskiej i ucywilizowanie ul. Harfowej na odcinku pomiędzy ulicami Włodarzewską a Grójecką.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Idea by lewoskrętnie puścić coś innego niż 208 jest intrygująca. Pętla DWZ-DWZ wygląda całkiem fajnie, choć raczej przez Bitwy i Szczesliwicką.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26817
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wiem tylko, jaką ma to przewagę nad dwukierunkowym 208 do Zachodniego. Bo wadę, że ma tylko w jedną stronę dogodne skomunikowanie z Zachodnim, to widzę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie widzę w tej propozycji żadnej wartości dodanej względem dwukierunkowego 208: DW ZACHODNI - Jerozolimskie - Włodarzewska - Harfowa - Grójecka - BITWY WARSZAWSKIEJ - Grójecka - Włodarzewska - Jerozolimskie - DW ZACHODNI.
A negatywnie: chaos numerkowy na Ochocie. Zapewne różne częstotliwości. Nie rozwiązuje to też braku połączenia Dickensa-Berestecka
A negatywnie: chaos numerkowy na Ochocie. Zapewne różne częstotliwości. Nie rozwiązuje to też braku połączenia Dickensa-Berestecka
Zatok na szczęście nie będzie i ulicę zaprojektowano tak, że 208 w obu kierunkach stoi bez możliwości omijania.
Jechałem wczoraj WKD z pod Warszawy, zanim kolejka dojechała do stacji Al. Jerozolimskie, ujrzałem przystanek autobusowy z wiatą w przeciwnym kierunku przy ul. Włodarzewskiej niż obecnie jeździ 208. Jakieś zmiany są planowane jednak?
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26817
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie no, coś kiedyś na pewno, ale najpierw dzielnica musi się dogadać z energetyką i zrobić remont Harfowej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Kradzione z tematu Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie
1) Podbić 128 i 504 do rozsądnej częstotliwości poświęcając 175. Minusy: możliwa nadpodaż na Ursynowie, płacz z powodu likwidacji jakże ważnego połączenia Lotniska z Centrum Stolicy.
2) Przekierować 128 i 175 przez Okopową, Prostą i Świętokrzyską. Minusy: betonowe korki na Świętokrzyskiej zabiłaby obie linie, przy czym w przypadku 175 to może nawet i dobrze, ale 128 jednak trochę szkoda (chociaż wtedy można byłoby ją bezkarnie skrócić do Daszyńskiego i sumarycznie wyszłoby na plus).
3) Zamiana północnych krańców 136 i 504, tj. 504 na Młynów, a 136 do Daszyńskiego. 504 i tak niejako pełni funkcję linii tranzytowej i po części obwodowej więc taka zmiana nie powinna odbić się dużą czkawką, tym bardziej że i tak mało kto oprócz Żwirki i Wigury jeździ nią do centrum. Zachowana także zostałaby relacja Wola-Ochota-Mordor. Minusy: spadek podaży na Prymasa Tysiąclecia (mniej kursów i zakładam że mniej przystanków z uwagi na przyspieszony charakter 504).
W sumie z dowozem ŻiW do Daszyniaka jest kilka problemów. Samo przekierowanie 504 jest średnim rozwiązaniem patrząc choćby przez pryzmat częstotliwości - kursy co 20 minut w weekendy nie zachęcają. W tej sytuacji widzę kilka rozwiązań:Glonojad pisze: Niestety wcale znacznie rozrzedzone nie będą (wyleci chyba tylko Sikorskiego i Instytut w końcu), ale dopóki nie będzie tramwaju na Trakcie i pod Pałacem, musi zostać. Zresztą będzie miało przystanek wspólny na przesiadkę przy al. Wilanowskiej, więc jakąś tam funkcje dowozową do tramwaju też da.
519 może sobie jechać przez Powsińską, jesli o mnie chodzi - zresztą na 2 pasach pozostałych po wybudowaniu tramwaju na Sobieskiego szału nie zrobi.
Serio mam obawy, że od Zawiszy do Centrala i z powrotem jedzie się krócej, niż od Zawiszy do Daszyńskiego i z powrotem, bo na tym drugim ciągu nie ma buspasa.
Jaka pętla Wronia?
1) Podbić 128 i 504 do rozsądnej częstotliwości poświęcając 175. Minusy: możliwa nadpodaż na Ursynowie, płacz z powodu likwidacji jakże ważnego połączenia Lotniska z Centrum Stolicy.
2) Przekierować 128 i 175 przez Okopową, Prostą i Świętokrzyską. Minusy: betonowe korki na Świętokrzyskiej zabiłaby obie linie, przy czym w przypadku 175 to może nawet i dobrze, ale 128 jednak trochę szkoda (chociaż wtedy można byłoby ją bezkarnie skrócić do Daszyńskiego i sumarycznie wyszłoby na plus).
3) Zamiana północnych krańców 136 i 504, tj. 504 na Młynów, a 136 do Daszyńskiego. 504 i tak niejako pełni funkcję linii tranzytowej i po części obwodowej więc taka zmiana nie powinna odbić się dużą czkawką, tym bardziej że i tak mało kto oprócz Żwirki i Wigury jeździ nią do centrum. Zachowana także zostałaby relacja Wola-Ochota-Mordor. Minusy: spadek podaży na Prymasa Tysiąclecia (mniej kursów i zakładam że mniej przystanków z uwagi na przyspieszony charakter 504).
Nadpodaży na Ursynowie to nie będzie. bo tam sa w normalnych warunkach wzmocnienia poranne, a 136 tez swojego czasu jeździło częściej.
Żonglowanie 136 i 436 jest wręcz historyczne, przecież to 436 jeździło na Młynów i to przez Towarową - a 136 na Zachodni. Poza tym ile razy to było przemienianie na samym Mokotowie… 504 pewnie skończyłoby swój kolor na trasie przez Banacha, bo tam nie ma czego za bardzo ominąć.
Nie wierzę w to, że da się wyciąć 175 - IMO to jest akurat jedyny punkt kompletnie nie do ruszenia.
Całości nie da się ruszyć bez dotykania 188 czy nawet pozornie niezwiązanego 138.
Żonglowanie 136 i 436 jest wręcz historyczne, przecież to 436 jeździło na Młynów i to przez Towarową - a 136 na Zachodni. Poza tym ile razy to było przemienianie na samym Mokotowie… 504 pewnie skończyłoby swój kolor na trasie przez Banacha, bo tam nie ma czego za bardzo ominąć.
Nie wierzę w to, że da się wyciąć 175 - IMO to jest akurat jedyny punkt kompletnie nie do ruszenia.
Całości nie da się ruszyć bez dotykania 188 czy nawet pozornie niezwiązanego 138.
ŁK
Lotnisko z centrum połączone jest pociągami SKM i RL. Zapaść na rynku lotniczym była idealnym momentem na racjonalizację 175...Autobus Czerwon pisze: ↑07 maja 2021, 17:00Minusy: możliwa nadpodaż na Ursynowie, płacz z powodu likwidacji jakże ważnego połączenia Lotniska z Centrum Stolicy.
A propos Ochoty. Czy są jakieś przecieki odnośnie dwukierunkowego 208? Bo już sporo czasu mija, a w temacie cisza.
Masz już połączenie Włodarzewskiej z Grójecką przez Harfową tak by autobusy mogly jeździć?
Jechałem wczoraj o 16 na lotnisko i o 18 z powrotem. Tam 175, z powrotem S2. W obu kursach frekwencja podobna. W liczbach bezwzględnych. Zresztą 175 na lotnisku to nie tylko samo lotnisko, ale jeszcze całe ZiW, które potrzebują rozsądnej komunikacji nie mając w okolicy bardziej rozsądnej alternatywy na pętlę niż lotnisko.person pisze: ↑10 maja 2021, 9:42Lotnisko z centrum połączone jest pociągami SKM i RL. Zapaść na rynku lotniczym była idealnym momentem na racjonalizację 175...Autobus Czerwon pisze: ↑07 maja 2021, 17:00Minusy: możliwa nadpodaż na Ursynowie, płacz z powodu likwidacji jakże ważnego połączenia Lotniska z Centrum Stolicy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem