Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sty 2023, 18:14

Nie no, ganianie po RZS zamiast w miarę cywilizowanej przesiadki na BW20 to średni interes. Zwłaszcza jak się jedzie od zachodu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 26 sty 2023, 18:18

Krokiet pisze:
26 sty 2023, 18:08
A czy to taki ból?
Tak, kończenie kluczowej linii dla osiedli wzdłuż Włodarzewskiej przed węzłem przesiadkowym jest bolesne dla tychże pasażerów.
Krokiet pisze:Z tramwajów w ciągu Grójeckiej przesiadka na Dickensa/Korotyńskiego(...)
Szczególnie z jedynki.
Krokiet pisze:(...)pasażerowie z autobusów z Bitwy Warszawskiej (136, 186) przesiądą się na Rondzie Zesłańców. Na upartego ze 172 też można się przesiąść przy Blue City/Beresteckiej
Szczególnie jazda od wschodniej strony na około przez RZS (136, 167, 172) będzie szczególnie atrakcyjna czasowo.

Przy Bitwy jest do wyboru więcej linii tramwajowych, a co za tym idzie, możliwości wyboru osiąganych relacji niż na skrzyżowaniu Grójecka x Dickensa.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 sty 2023, 18:22

reserved pisze:
26 sty 2023, 17:45
SZCZĘŚLIWICE - Szczęśliwicka - Grzymały-Sokołowskiego - Al. Jerozolimskie - Włodarzewska - Harfowa - Grójecka - Dickensa - Pawińskiego - Banacha - BITWY WARSZAWSKIEJ 1920
Czy mogę nazwać taką trasę Ślimak?

Nie jest aż taka zła, ale zakręcona najbardziej w Warszawie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 26 sty 2023, 20:30

Georg pisze:
26 sty 2023, 15:32
Wtedy był. Teraz nie ma. Przy okazji aż dziwne, że kierowcy 414 się nie buntują, bo skręt w prawo przegubem też jest bardzo trudny. A potem zatrzymanie się w czymś, co ma udawać zatokę przystankową.
Po pierwsze to nie jest trudny, po drugie to nigdy nie wjeżdżam w tę zatokę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sty 2023, 20:51

KwZ pisze:
26 sty 2023, 18:22
reserved pisze:
26 sty 2023, 17:45
SZCZĘŚLIWICE - Szczęśliwicka - Grzymały-Sokołowskiego - Al. Jerozolimskie - Włodarzewska - Harfowa - Grójecka - Dickensa - Pawińskiego - Banacha - BITWY WARSZAWSKIEJ 1920
Czy mogę nazwać taką trasę Ślimak?

Nie jest aż taka zła, ale zakręcona najbardziej w Warszawie.
To jest dobre, będzie można wycofać 184 z obecnego dojazdu do pętli i przekierować je po trasie 186.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 sty 2023, 20:52

Georg pisze:
26 sty 2023, 15:32
Wtedy był. Teraz nie ma. Przy okazji aż dziwne, że kierowcy 414 się nie buntują, bo skręt w prawo przegubem też jest bardzo trudny. A potem zatrzymanie się w czymś, co ma udawać zatokę przystankową.
Ale to że jak mają się buntować? Blokować autobusem przejazd w poprzek ulicy, nie przychodzić do pracy, czy jak?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sty 2023, 20:56

Autobus Czerwon pisze:
26 sty 2023, 20:52
Georg pisze:
26 sty 2023, 15:32
Wtedy był. Teraz nie ma. Przy okazji aż dziwne, że kierowcy 414 się nie buntują, bo skręt w prawo przegubem też jest bardzo trudny. A potem zatrzymanie się w czymś, co ma udawać zatokę przystankową.
Ale to że jak mają się buntować? Blokować autobusem przejazd w poprzek ulicy, nie przychodzić do pracy, czy jak?
Pisać posty na waflu/fejsie, że ZTM debile? To im wychodzi zazwyczaj nieźle, acz skuteczność pomijalna jak ta zatoczka.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 sty 2023, 21:01

Autobus Czerwon pisze:
26 sty 2023, 20:52
Georg pisze:
26 sty 2023, 15:32
Wtedy był. Teraz nie ma. Przy okazji aż dziwne, że kierowcy 414 się nie buntują, bo skręt w prawo przegubem też jest bardzo trudny. A potem zatrzymanie się w czymś, co ma udawać zatokę przystankową.
Ale to że jak mają się buntować? Blokować autobusem przejazd w poprzek ulicy, nie przychodzić do pracy, czy jak?
Pisać w karcie. Przecież ZTM nie zmieni niczego, jeśli nie będzie widział problemu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 sty 2023, 21:52

(-X
Krokiet pisze:
26 sty 2023, 18:08
primoż pisze:
26 sty 2023, 16:51
Przekierowanie do Szczęśliwic w takim układzie to odcinanie 208 od węzła przy Bitwy :|
A czy to taki ból? Z tramwajów w ciągu Grójeckiej przesiadka na Dickensa/Korotyńskiego, pasażerowie z autobusów z Bitwy Warszawskiej (136, 186) przesiądą się na Rondzie Zesłańców. Na upartego ze 172 też można się przesiąść przy Blue City/Beresteckiej
Bitwy to nie tylko punkt punkt przesiadkowy ale też lokalne centrum, do którego można dojeżdżać tak po prostu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 sty 2023, 23:44

primoż pisze:
26 sty 2023, 18:04
reserved pisze:
26 sty 2023, 17:45
SZCZĘŚLIWICE - Szczęśliwicka - Grzymały-Sokołowskiego - Al. Jerozolimskie - Włodarzewska - Harfowa - Grójecka - Dickensa - Pawińskiego - Banacha - BITWY WARSZAWSKIEJ 1920
Jakby tak bez tego ucha z zawracaniem na skrzyżowaniu Banacha x Pawińskiego? Miejsca tam jest między jezdniami, więc te kurduple z 208 powinny się wyrobić na zawrotce?
Tyle że trzebaby zmieniać organizację ruchu co może już tak łatwo nie pójść.
pawcio pisze:
26 sty 2023, 21:52
(-X
Krokiet pisze:
26 sty 2023, 18:08
A czy to taki ból? Z tramwajów w ciągu Grójeckiej przesiadka na Dickensa/Korotyńskiego, pasażerowie z autobusów z Bitwy Warszawskiej (136, 186) przesiądą się na Rondzie Zesłańców. Na upartego ze 172 też można się przesiąść przy Blue City/Beresteckiej
Bitwy to nie tylko punkt punkt przesiadkowy ale też lokalne centrum, do którego można dojeżdżać tak po prostu.
To prawda. Poza tym jeszcze są pewne przyzwyczajenia pasażerów. Jasne że nie są one najważniejsze w kryterium zmian ale moim zdaniem pominięcie BW1920 przyniosłoby więcej problemów niż pożytku.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 27 sty 2023, 0:11

reserved pisze:
26 sty 2023, 23:44
Tyle że trzebaby zmieniać organizację ruchu co może już tak łatwo nie pójść.
Zakaz zawracania tam jest?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 27 sty 2023, 0:12

Emyl pisze:
26 sty 2023, 15:58
Albo kółka albo: Banacha 07 - zawrotka - Banacha - Grójecka - Włodarzewska - PKP WKD Al. Jerozolimskie - Włodarzewska - Harfowa - Grójecka - Banacha - Banacha 07. Wtedy obecna częstotliwość wyjdzie bez dorzucenia 100% brygad. Trzeba jeszcze jakieś wypłytowanie pod trójkąt przy PKP WKD ogarnąć ;)
1. Przesiadki z 208 na autobusy w Aleje byłyby fatalne (schody, a dodatkowo: z wózkiem lub na wózku trzeba na wiadukt podjeżdżać drogą rowerową - ot urok antypieszych inwestycji sprzed 20 lat)

2. Od strony zachodniej przydałaby się obsługa ZP Berestecka - zarówno przez przesiadki jak i obsługę handlu tamże. WKD, Berestecka i Korotyńskiego to minimum które należy trzymać.
Chyba nawet ważniejsze niż dojazd Grójecką do Bitwy (i tak większość przesiada się z tramwajów w 208 na ZP Korotyńskiego) czy dojazd do Zachodniej.

Jedyna zaleta takiego rozwiązania to ominięcie świateł na Śmigłowca w kierunku centrum i zatoru przy Zachodnim w kierunku Włodarzewskiej.
pawcio pisze:
26 sty 2023, 21:52
Bitwy to nie tylko punkt punkt przesiadkowy ale też lokalne centrum, do którego można dojeżdżać tak po prostu.
Trochę dogorywające lokalne centrum i mało atrakcyjne szczególnie dla mieszkańców Włodarzewskiej. Obecnie główna funkcja to przesiadki, choć te do 208 i tak wygodniej robi się na ZP Korotyńskiego co widać po wyborze pasażerów.
Nie twierdzę, że 208 powinno je omijać, a i z braku alternatyw - pewnie tam zostanie. Wciąż jednak pozostaje dylemat częstotliwości - jeśli miałoby to oznaczać rozrzedzenie 208 to lepiej już trasa krótsza zapewniająca dostęp do wspomnianych ZP WKD, Berestecka i Korotyńskiego, bez Zachodniej czy Banacha.

P.S: Pomysł "ślimaka" ciekawy (zwolni 184 na Ochocie), chociaż na pewno trzeba by dodać brygad. No i z pętli do większości przystanków po trasie (czy to Berestecka przy Blue City, czy na Włodarzewskiej czy na Grójeckiej) szybciej będzie pieszo :lol: Ewentualnie żeby nie wpychać w 208 w korek przy Zachodnim - zawrotka na RZS i wygospodarowanie miejsca na postój gdzieś między RZS, a Reduta (jezdnia serwisowa? słupek za przystankiem RZS?)

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 27 sty 2023, 10:40

primoż pisze:
27 sty 2023, 0:11
reserved pisze:
26 sty 2023, 23:44
Tyle że trzebaby zmieniać organizację ruchu co może już tak łatwo nie pójść.
Zakaz zawracania tam jest?
Jest zakaz wynikający z sygnalizacji - są światłą ze strzałką tylko do skrętu w lewo, a żeby można było zawracać, to musiałyby być światła ze strzałką w lewo i do zawracania lub tylko ogólne i jednocześnie brak znaków zakazu zawracania lub skrętu w lewo.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 sty 2023, 10:55

Zawrotka na Banacha obok szpitala jest fajniejsza, bo wysiada się na BW1920 po prawoskręcie (powinno być szybciej).

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 sty 2023, 11:45

Emyl pisze:Zawrotka na Banacha obok szpitala jest fajniejsza, bo wysiada się na BW1920 po prawoskręcie (powinno być szybciej).
Z kolei najbliżej byłoby przy Kinie Ochota, stad mój pomysł, żeby potem w prawo w Wawelską, a potem przez Pasteura, bez jakiejś wielkiej pętli. Wtedy przesiadki w obie strony byłyby w miarę wygodne, może nawet najwygodniejsze, zwłaszcza rano do autobusów.

Niemniej zastanawia mnie w ogóle ciągnięcie tego wzdłuż tramwaju (już trochę o tym pisaliście). To takie mało polityczne. A może w ogóle będzie ślub ze 154?
ŁK

ODPOWIEDZ