Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 maja 2021, 0:03

fik pisze:
17 maja 2021, 19:54
Oczywiście zdaję sobie sprawę z problemów z dostępnością przesiadek przy Zawiszy i Daszyńskim, ale tradycyjnie jednak myślę o tym, jak powinna wyglądać oferta, a potem myślę, czy można do niej dostosować infrastrukturę. Dobudowa przejść podziemnych przy MRD to jest absolutne minimum jednak, możliwości robienia kryteriów ulicznych w okolicy tak, aby nie powtarzać problemu 174 z RONZ też parę jest.
To odsuwa dyskusję o 10 lat;) Albo przynajmniej 5, do czasu remontu wiaduktu na Towarowej.
R-9 Chełmska pisze:
17 maja 2021, 20:42
175+105 OsG - Lotnisko? Rozwiązuje problem braku rozsądnej pętli
Jak tak o tym myślę, to by miało sens, ale obawiam się 90% wymiany na RDasz.
fik pisze:
17 maja 2021, 19:54
188 może zaś jeździć co 188/188//188 .
i znów przesiadka. Jestem generalnie za, ale przesiadka przy PLotnika? Dramat. Chyba że 521 do Banacha po trasie Łazienkowskiej jak jeszcze niedawno jeździło?
Wychodzi ja to że przy obecnej infrze mamy jeden z lepszych układów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 maja 2021, 7:43

Samo 90% wymiany to nie jest problem, o ile będzie a) punktualność i b) kompatybilne częstotliwości. Niemniej jak już ktoś zauważył, skoro silniej zabudowanej Ochocie przy Grójeckiej do M2 "wystarczy" 1 co 8/12//15/20 minut tylko do Banacha, to wątpię, by w prawie połowie będący parkami i działkami korytarz Żwirek dostał autobus co 7,5/10/10.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 maja 2021, 9:13

Bo tę dysproporcję należy poprawić wzmacniając i wydłużając 1.
kajo pisze:
18 maja 2021, 0:03
To odsuwa dyskusję o 10 lat;) Albo przynajmniej 5, do czasu remontu wiaduktu na Towarowej.
No nie, wprost odwrotnie - to jest dyskusja, która powinna się odbyć przed podjęciem decyzji o budowie M2.
i znów przesiadka. Jestem generalnie za, ale przesiadka przy PLotnika? Dramat. Chyba że 521 do Banacha po trasie Łazienkowskiej jak jeszcze niedawno jeździło?
Trzynaście lat temu to nie tak niedawno. Przykro mi, jesteśmy starzy:)
Nie chcę otwierać tej puszki z Pandorą, ale skręt przy Plotniku powinna wykonywać linia jadąca z Instalatorów. Może mieć numer 188:)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 maja 2021, 9:14

kajo pisze:
18 maja 2021, 0:03
fik pisze:
17 maja 2021, 19:54
188 może zaś jeździć co 188/188//188 .
i znów przesiadka. Jestem generalnie za, ale przesiadka przy PLotnika? Dramat. Chyba że 521 do Banacha po trasie Łazienkowskiej jak jeszcze niedawno jeździło?
Wychodzi ja to że przy obecnej infrze mamy jeden z lepszych układów.
Święty skręt 188 załatwia się przez wyciągnięcie 143 do WUM z kryterium ulicznym przez Księcia Trojdena.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 maja 2021, 10:20

Glonojad pisze:
18 maja 2021, 7:43
skoro silniej zabudowanej Ochocie przy Grójeckiej do M2 "wystarczy" 1 co 8/12//15/20 minut tylko do Banacha,
Nie wystarczy, dlatego Ochota przesiada się przy swoim ratuszu w drugą połowę jedynek, 11, 24 czy co podjedzie. A może jedzie przez Centralny+ONZ, a może przez M1/łącznik, a może nawet zostaje w 128/175 do Nowego Światu. I tak, 1 na Okęciu zamiast 15 jest na wczoraj.
reserved pisze:
17 maja 2021, 18:30
Przyznam, że nie bardzo rozumiem idei pchania czegokolwiek ze Żwirek na Rondo Daszyńskiego. Zamiast jednej porządnej (w dwóch numerkach) linii do centrum będziemy mieć dwie słabe w różne miejsca. Rondo Daszyńskiego i Dw. Centralny to dwa totalnie różne potoki. Nie rozumiem czemu to tak rozdrabniać. Oferta tramwajowa na północ od Pl. Zawiszy (i dalej np. na Wolę) jest bardzo dobra jeśli chodzi o tramwaje. A jeśli chodzi o dojazd na Pragę, to przecież ze 128/175 jest dobra przesiadka do M2 przy Świętokrzyskiej bądź Nowym Świecie.
@Reserved, jakie słabe?! Przecież jeśli z trzech linii robisz dwie, to będą silniejsze. Zamiast 3 niekoordynowalnych linii co takie se 10/15/20 lub podobnie proponowane są dwie co np. 6/7,5/10. Co więcej, wskazałem, że tak silne linie wcale nie muszą być skoordynowane ani mieć tych samych częstotliwości.

Przesiadki przy Nowym Świecie są takie se, dużo gorsze niż na MRD 02/03. Serio.
Z Ordynackiej 02 >> N do metra jest 180 m w tym przejście. Do Ordynackiej 01 >> S jest ~105 m. Dla porównania na Daszyniaku jest 100 m łącznie, bez przejścia, 3 razy mniej.

Seriously, jedna osoba na forum napisała, że Daszyniak się jej nie podoba i to przyjmujecie? Ja przedstawiam liczby.
Zresztą sam przesiadałem się z 1/11/24 (do której musiałem dojechać) do M2 i było całkiem ok.
pawcio pisze:
18 maja 2021, 9:14
Święty skręt 188 załatwia się przez wyciągnięcie 143 do WUM z kryterium ulicznym przez Księcia Trojdena.
Zlikwidujesz tam parkowanie? Odważne myśli pojawiają się na forum.
143 na skręcie jest spoko. Zresztą póki co równie dobrze może być kraniec na przystanku Mołdawska jak proponował kiedyś dla 128 Szeregowy oidp. Ja sam miałem pomysł o końcówce przez Banacha na Szczęśliwice z przejęciem mikrorelacji 521 do Hali Banacha i wycięciem tego ostatniego.

188 jest drugorzędne, można wcale go nie ruszać. Albo przy okazji.
Pomyślałem sobie, że zmiany z 188 należałoby skoordynować np. ze 167, a to pewnie z tramwajem na Rostafińskich, a to pewnie za 7 lat.

Ad 105+175: nie podoba mi się, bo opóźnienia ze Żwirki przenoszone byłyby na Jelonki. Poza tym rola i częstotliwość 105 [7,5/10/15] powinna maleć w miarę oddania tramu na Kasprzaka oraz M2 na Jelonkach.

Podsumowując:
Na pl. Zawiszy pojawiają się masy ludzi w tramwajach na północ i trzeba znaleźć skąd. Możliwe, że z WKD/kolei i na to się nie poradzi. Ale podejrzewam, że z 175/504/128 właśnie. A połowa przejeżdża jeden przystanek, czyli łakną M2. Nawet planuje się infrastrukturę pod to! (tor do nawrotek 11 na odbudowanym wiadukcie).
Na Centralnym w kierunku północnym też pojawia się masa ludzi, choć to nie jest dla mnie już aż tak jasne skąd i dokąd. A ciekawe, ile osób z Ochoty do M2 przesiada się w M1 i na Świętokrzyskiej zapychając łącznik.
Obie te obserwacje skłaniają mnie do wniosku, że M2 jest słabo dowiązane do Jerozolimskich i warto poprzedłużać relacje N-S na zakładkę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 maja 2021, 10:28

fik pisze:
18 maja 2021, 9:13
kajo pisze:
18 maja 2021, 0:03
To odsuwa dyskusję o 10 lat;) Albo przynajmniej 5, do czasu remontu wiaduktu na Towarowej.
No nie, wprost odwrotnie - to jest dyskusja, która powinna się odbyć przed podjęciem decyzji o budowie M2.
Na to jest oczywiście zbyt późno, ale - ponownie - podkreślam (niezbyt) rychłe, ale nieuchronne zamknięcie Alei na przebudowę Średnicy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 maja 2021, 10:40

reserved pisze:
17 maja 2021, 18:30
A jeśli chodzi o dojazd na Pragę, to przecież ze 128/175 jest dobra przesiadka do M2 przy Świętokrzyskiej bądź Nowym Świecie.
Czy ty na serio zaproponowałeś aby ze Żwirek jechać aż na Nowy Świat (i zaliczyć korek przed Dmowskiego, i korek przed Palmą) aby przesiąść się do metra na Pragę zamiast zrobić to na najbliższej stacji, czy mi się przewidziało?
fik pisze:
17 maja 2021, 21:43
R-9 Chełmska pisze:
17 maja 2021, 20:42
175+105 OsG - Lotnisko? Rozwiązuje problem braku rozsądnej pętli
Chyba częstotliwości się nie zgrają, 105 musi być istotnie silniejsze. Ale przemknęło mi to przez myśl:)
Wcześniej 105 miało skrócone kursy OSG-MRD, czemu nie mogłoby mieć znowu?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 maja 2021, 10:41

Z tych samych powodów, z których nie działa koordynacja 175 ze 128.
person pisze:
18 maja 2021, 10:40
reserved pisze:
17 maja 2021, 18:30
A jeśli chodzi o dojazd na Pragę, to przecież ze 128/175 jest dobra przesiadka do M2 przy Świętokrzyskiej bądź Nowym Świecie.
Czy ty na serio zaproponowałeś aby ze Żwirek jechać aż na Nowy Świat (i zaliczyć korek przed Dmowskiego, i korek przed Palmą) aby przesiąść się do metra na Pragę zamiast zrobić to na najbliższej stacji, czy mi się przewidziało?
To już chyba lepiej cofnąć się te 3-4 przystanki do stacji PKP i pojechać S2/KM na Stadion czy Wschodni.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 maja 2021, 10:42

person pisze:
18 maja 2021, 10:40
reserved pisze:
17 maja 2021, 18:30
A jeśli chodzi o dojazd na Pragę, to przecież ze 128/175 jest dobra przesiadka do M2 przy Świętokrzyskiej bądź Nowym Świecie.
Czy ty na serio zaproponowałeś aby ze Żwirek jechać aż na Nowy Świat (i zaliczyć korek przed Dmowskiego, i korek przed Palmą) aby przesiąść się do metra na Pragę zamiast zrobić to na najbliższej stacji, czy mi się przewidziało?
Przecież napisał jeszcze, że to dobre połączenie xD
fik pisze:
17 maja 2021, 21:43
Chyba częstotliwości się nie zgrają, 105 musi być istotnie silniejsze. Ale przemknęło mi to przez myśl:)
Wcześniej 105 miało skrócone kursy OSG-MRD, czemu nie mogłoby mieć znowu?
Bo wydłużono M2, powstało 255, zroszowano ze 106? Nie wiem, ale mi się to nie widzi.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 maja 2021, 10:43

Glonojad pisze:
18 maja 2021, 10:41
Z tych samych powodów, z których nie działa koordynacja 175 ze 128.
To prawda.
KwZ pisze:
18 maja 2021, 10:42
person pisze:
18 maja 2021, 10:40
Wcześniej 105 miało skrócone kursy OSG-MRD, czemu nie mogłoby mieć znowu?
Bo wydłużono M2, powstało 255, zroszowano ze 106? Nie wiem, ale mi się to nie widzi.
To nie ja napisałem, że 105 musi być istotnie silniejsze ;)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 maja 2021, 10:46

Fik napisał, że 105 musiałoby być istotnie silniejsze, żeby wypełnić funkcję Daszyniak-Żwirki. Ale nie jest, więc nie pasuje do niej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 maja 2021, 10:48

KwZ pisze:
18 maja 2021, 10:42
person pisze:
18 maja 2021, 10:40

Czy ty na serio zaproponowałeś aby ze Żwirek jechać aż na Nowy Świat (i zaliczyć korek przed Dmowskiego, i korek przed Palmą) aby przesiąść się do metra na Pragę zamiast zrobić to na najbliższej stacji, czy mi się przewidziało?
Przecież napisał jeszcze, że to dobre połączenie xD
Ze Szczęśliwic przecież można pojechać 184 do MKJ, a z Eurocentrum - 127 do MCNK, więc w ogóle sprawy nie ma, wszystko jest w porządku :term:
person pisze:
18 maja 2021, 10:43
To nie ja napisałem, że 105 musi być istotnie silniejsze ;)
Wycofuję się z tego, mój mentalny obraz supermocnego 105 jednak jest nieaktualny. Może zresztą nigdy nie był. :kekeke:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 maja 2021, 10:57

Nie no, w czasach f-ek 105 było supersilne. Było.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 maja 2021, 11:06

pisze: Zlikwidujesz tam parkowanie? Odważne myśli pojawiają się na forum.
.
Bez przesady. Na Konstruktorskiej niby gorzej jest? Postawili słupek i przystanek Konstruktorska sobie świetnie radzi. Ulica w ogóle jest szeroka, tylko trzeba by pomyśleć, w którą stronę robić kółko.

Łączenie 105 i 175 to jakaś taka totalna abstrakcja, której nawet ja bym nie wymyślił :)
ŁK

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 maja 2021, 11:08

person pisze:
18 maja 2021, 10:40
Czy ty na serio zaproponowałeś aby ze Żwirek jechać aż na Nowy Świat (i zaliczyć korek przed Dmowskiego, i korek przed Palmą) aby przesiąść się do metra na Pragę zamiast zrobić to na najbliższej stacji, czy mi się przewidziało?
Być może się coś w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniło na tym ciągu, ale wcześniej jak jeździłem, to utrudnień na trasie nie było i raczej to połączenie należało do dość sprawnych. Nie widzę po prostu sensu na siłę oddzielania kierunków jazdy, bo wydaje mi się że zaletą akurat obecnie jest fakt, że mamy dużą częstotliwość w relacji Żwirki-DwC. Zakładam, że po oddzieleniu tras te częstotliwości spadną. I będzie trzeba dłużej czekać zarówno na dojazd do centrum, jak i do Ronda Daszyńskiego.

ODPOWIEDZ