Glonojad pisze: ↑18 maja 2021, 7:43
skoro silniej zabudowanej Ochocie przy Grójeckiej do M2 "wystarczy" 1 co 8/12//15/20 minut tylko do Banacha,
Nie wystarczy, dlatego Ochota przesiada się przy swoim ratuszu w drugą połowę jedynek, 11, 24 czy co podjedzie. A może jedzie przez Centralny+ONZ, a może przez M1/łącznik, a może nawet zostaje w 128/175 do Nowego Światu. I tak, 1 na Okęciu zamiast 15 jest na wczoraj.
reserved pisze: ↑17 maja 2021, 18:30
Przyznam, że nie bardzo rozumiem idei pchania czegokolwiek ze Żwirek na Rondo Daszyńskiego. Zamiast jednej porządnej (w dwóch numerkach) linii do centrum będziemy mieć dwie słabe w różne miejsca. Rondo Daszyńskiego i Dw. Centralny to dwa totalnie różne potoki. Nie rozumiem czemu to tak rozdrabniać. Oferta tramwajowa na północ od Pl. Zawiszy (i dalej np. na Wolę) jest bardzo dobra jeśli chodzi o tramwaje. A jeśli chodzi o dojazd na Pragę, to przecież ze 128/175 jest dobra przesiadka do M2 przy Świętokrzyskiej bądź Nowym Świecie.
@Reserved, jakie słabe?! Przecież jeśli z trzech linii robisz dwie, to będą silniejsze. Zamiast 3 niekoordynowalnych linii co takie se 10/15/20 lub podobnie proponowane są dwie co np. 6/7,5/10. Co więcej, wskazałem, że tak silne linie wcale nie muszą być skoordynowane ani mieć tych samych częstotliwości.
Przesiadki przy Nowym Świecie są takie se, dużo gorsze niż na MRD 02/03. Serio.
Z Ordynackiej 02 >> N do metra jest 180 m w tym przejście. Do Ordynackiej 01 >> S jest ~105 m. Dla porównania na Daszyniaku jest 100 m łącznie, bez przejścia, 3 razy mniej.
Seriously, jedna osoba na forum napisała, że Daszyniak się jej nie podoba i to przyjmujecie? Ja przedstawiam liczby.
Zresztą sam przesiadałem się z 1/11
/24 (do której musiałem dojechać) do M2 i było całkiem ok.
pawcio pisze: ↑18 maja 2021, 9:14
Święty skręt 188 załatwia się przez wyciągnięcie 143 do WUM z kryterium ulicznym przez Księcia Trojdena.
Zlikwidujesz tam parkowanie? Odważne myśli pojawiają się na forum.
143 na skręcie jest spoko. Zresztą póki co równie dobrze może być kraniec na przystanku Mołdawska jak proponował kiedyś dla 128 Szeregowy oidp. Ja sam miałem pomysł o końcówce przez Banacha na Szczęśliwice z przejęciem mikrorelacji 521 do Hali Banacha i wycięciem tego ostatniego.
188 jest drugorzędne, można wcale go nie ruszać. Albo przy okazji.
Pomyślałem sobie, że zmiany z 188 należałoby skoordynować np. ze 167, a to pewnie z tramwajem na Rostafińskich, a to pewnie za 7 lat.
Ad 105+175: nie podoba mi się, bo opóźnienia ze Żwirki przenoszone byłyby na Jelonki. Poza tym rola i częstotliwość 105 [7,5/10/15] powinna maleć w miarę oddania tramu na Kasprzaka oraz M2 na Jelonkach.
Podsumowując:
Na pl. Zawiszy pojawiają się masy ludzi w tramwajach na północ i trzeba znaleźć skąd. Możliwe, że z WKD/kolei i na to się nie poradzi. Ale podejrzewam, że z 175/504/128 właśnie. A połowa przejeżdża jeden przystanek, czyli łakną M2. Nawet planuje się infrastrukturę pod to! (tor do nawrotek 11 na odbudowanym wiadukcie).
Na Centralnym w kierunku północnym też pojawia się masa ludzi, choć to nie jest dla mnie już aż tak jasne skąd i dokąd. A ciekawe, ile osób z Ochoty do M2 przesiada się w M1 i na Świętokrzyskiej zapychając łącznik.
Obie te obserwacje skłaniają mnie do wniosku, że M2 jest słabo dowiązane do Jerozolimskich i warto poprzedłużać relacje N-S na zakładkę.