Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 gru 2020, 22:18

Wszystkie ze 195, na przykład. Czy musimy kolejny raz przeprowadzać tę samą rozmowę?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 gru 2020, 23:08

fik pisze:
06 gru 2020, 21:38
Przy założeniu bez-/minimalnej postojowości na BW20 można po prostu odwrócić kółko przez Pawińskiego. Na BW05 krawędź długa i przestała chyba być masowo blokowana wraz z likwidacją lokalnej filii Czorsu.
Po co odwracać kółko? Żeby tracił 10 minut czekając na lewoskręt z Dickensa w Grójecką?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

wojtor
Posty: 663
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 07 gru 2020, 8:25

KwZ pisze:
06 gru 2020, 21:40

Tym niemniej: wolę dwa razy częstszą linię na zaproponowanej przeze mnie trasie, dającą te przesiadki o które tak jojczysz, niż dwukierunkowego dziada co 15/20/20.
A jak według twojej propozycji Włodarzewska dojeżdżałaby do tramwaju na Grójeckiej?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2020, 8:31

Glonojad pisze:
06 gru 2020, 23:08
fik pisze:
06 gru 2020, 21:38
Przy założeniu bez-/minimalnej postojowości na BW20 można po prostu odwrócić kółko przez Pawińskiego. Na BW05 krawędź długa i przestała chyba być masowo blokowana wraz z likwidacją lokalnej filii Czorsu.
Po co odwracać kółko? Żeby tracił 10 minut czekając na lewoskręt z Dickensa w Grójecką?
Bo podobno trzy lewoskręty są be.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 07 gru 2020, 11:51

bartoni722 pisze:
06 gru 2020, 19:22
Tylko czy te głosy mają świadomość, że odbywa się to jednak pewnymi kosztami? Wiesz, generalnie zawsze jak się kogoś zapytasz czy woli mieć linię w dwie strony czy tylko w jedną to powie że w dwie, nawet niekoniecznie z niej korzystając. Na powrotach przez Berestecką zdecydowanie łatwiej jest wpaść w korki na Kopińskiej czy przed Zachodnim (nawet niekoniecznie w samym 208) niż rano w stronę miasta, co może szybko ludzi zniechęcić do takich powrotów.
Skoro jednokierunkowość jest tak super, to czemu nie zlikwidujemy 255 i wprowadzimy jednokierunkowe 105? Jana Kazimierza w kierunku Bemowa, powrót Wolską. Albo 189 - w kierunku bemowa: Łopuszańską, a w kierunku Mokotowa: Instalatorów! ile da sie brygad uzyskać, i jaką częstotliwość! #-o

Nie. To jest patologiczne rozwiązanie. O ile w kierunku centrum da się zaplanować podróż (do: z przesiadką na beresteckiej lub do pociągu na Alejach; powrót: tramwajem), to obecna sytuacja psuje wszelkie inne powiązania Włodarzewskiej. Brak wygodnych przesiadek z pociągów (SKM/KM/WKD) zarówno z kierunku centrum jak i służewca. Brak połączeń z kierunku Włoch czy Reduty (aby pokonać te kilkaset metrów bardziej opłaca się iść pieszo niż krążyć przez Bitwy i Grójecką). Zresztą: kto mieszka na Włodarzewskiej to do Blue City czy Reduty wybierze rower lub samochód. Brak jakiejkolwiek komunikacji zachód-wschód między Instalatorów oraz Bitwy.

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 07 gru 2020, 13:01

Akurat jednokierunkowe 255 gdyby robiło powroty przez Sowińskiego i miało tam przystanek po skręcie w prawo ale jeździło co 6 minut byłoby do rozważenia. To akurat zły przykład, bo właśnie przez to że jeździ tak rzadko na Jana Kazimierza w szczycie widać bardzo dużo ludzi idących pieszo od 105. Gdyby od 12 lat mieli jednokierunkowe 255 co 6 minut, a teraz by przeszli na obecną formę jesteś pewien że wyszłoby to im na lepsze?

Zostając jednak przy 208: ja nawet nie opowiedziałem się przeciwko, rozumiem argumenty o odbiorze z kolei i je przyjmuję, zwracam tylko uwagę na słabe punkty i poddaję do dyskusji ewentualne wątpliwości, które z takiej zmiany wynikają.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 gru 2020, 17:21

wojtor pisze:
07 gru 2020, 8:25
KwZ pisze:
06 gru 2020, 21:40
Tym niemniej: wolę dwa razy częstszą linię na zaproponowanej przeze mnie trasie, dającą te przesiadki o które tak jojczysz, niż dwukierunkowego dziada co 15/20/20.
A jak według twojej propozycji Włodarzewska dojeżdżałaby do tramwaju na Grójeckiej?
A potrzebuje? Do centrum rano jest 208 + 517/158/127, do M1 jest 208 + 182/523/187. Na południe?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 gru 2020, 17:54

fik pisze:
07 gru 2020, 8:31
Glonojad pisze:
06 gru 2020, 23:08


Po co odwracać kółko? Żeby tracił 10 minut czekając na lewoskręt z Dickensa w Grójecką?
Bo podobno trzy lewoskręty są be.
Jedyne co jest w tych lewoskrętach be, to brak wydzielenia na Bitwy Grójeckiej.

Ale może jestem skrzywiony, w tramwajach lewoskręt to jest podstawa zawracania na pętli (póki co mamy w Warszawie dokładnie jedną prawoskrętną i to jeszcze nieliniową).

A co do 255, to stan istniejący też jest patologiczny. Nie dość, że oferta jest rozbita na dwa ciągi, to jeszcze w korku do wyjazdu z Jana stać mozna tyle, że do 105 da się na czworakach dojść w tym czasie. Powinno jeździć do miasta przez Sowińskiego, oczywiście z relokacją przystanku bo jego istnienie w ogóle uzasadnia istnienie tej linii.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 gru 2020, 18:01

Gdynianin pisze:
07 gru 2020, 11:51
Skoro jednokierunkowość jest tak super, to czemu nie zlikwidujemy 255 i wprowadzimy jednokierunkowe 105? Jana Kazimierza w kierunku Bemowa, powrót Wolską. Albo 189 - w kierunku bemowa: Łopuszańską, a w kierunku Mokotowa: Instalatorów! ile da sie brygad uzyskać, i jaką częstotliwość! #-o
255 to przykład taki sobie, bo Wolska nie potrzebuje go: 255 jest dedykowaną linią dla Jana Kazimierza.

Analogiem mogłoby być 149 na trasie :mewa: Górczewska - Groty - Kocjana - Lazurowa - Górczewska, gdyby ktoś zabrał 714. Albo jednokierunkowe 163 na Sytej (trochę jak N31). 196 jeździ w obie strony, ale ma asymetryczne szczyty.
Jeszcze 249 jeździ jednokierunkowo.
Imo 3 lewoskręty nie są be, tylko jeden z nich: z Grójeckiej w Bitwy, o korki gorsze niż na Dickensa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 gru 2020, 18:03

To świetnie, bo na tej trasie lewoskręt z Grójeckiej w Bitwy właśnie nie występuje. Występowałby w (nielagalnym) wariancie z zawracaniem...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 gru 2020, 18:32

To nie wiem, może chodziło o lewoskręt z Pawińskiego w Banacha.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 07 gru 2020, 18:42

KwZ pisze:
07 gru 2020, 17:21
wojtor pisze:
07 gru 2020, 8:25
A jak według twojej propozycji Włodarzewska dojeżdżałaby do tramwaju na Grójeckiej?
A potrzebuje? Do centrum rano jest 208 + 517/158/127, do M1 jest 208 + 182/523/187. Na południe?
Skoro ludzie jeżdżą tylko do centrum, to może niech 117 i 507 wracają rano Wałem Miedzeszyńskim? Czy Egipska, Saska czy Francuska potrzebuje dojazdu w przeciwpotoku? #-o
KwZ pisze:
07 gru 2020, 18:01
Albo jednokierunkowe 163 na Sytej (trochę jak N31).
Tak. 208 jest jak 163 a Sytej. Ten sam typ zabudowy, te same potoki.
KwZ pisze:
07 gru 2020, 18:01
Imo 3 lewoskręty nie są be, tylko jeden z nich: z Grójeckiej w Bitwy, o korki gorsze niż na Dickensa.
208 ma dwa punkty, które powinno obsłużyć: ZP Korotyńskiego lub ZP PKP Rakowiec z jednej i Berestecka oraz WKD PKP Aleje Jerozolimskie z drugiej.

208 DW. ZACHODNI - Aleje Jerozolimskie - Włodarzewska - Harfowa - Grójecka - Dickensa - Pawińskiego - Korotyńskiego - Włodarzewska - ALeje Jerozolimskie - zawrotka za zachodnim - DW. ZACHODNI.

I nie trzeba skręcać w lewo na Grójecka x Bitwy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 gru 2020, 20:17

No nie, gdyby BITWY nie było waznym punktem, to by stamtąd pełne siedzących 208 nie ruszało.

Poza tym na Korotyńskiego też się kilka zmian świateł stoi. Naprawdę, skręt z Banacha w lewo jest najluźniejszy z tego całego bałaganu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2020, 20:40

Gdynianin pisze:
07 gru 2020, 18:42
Tak. 208 jest jak 163 a Sytej. Ten sam typ zabudowy, te same potoki.
No uczciwie mówiąc, Zawady się trochę włodarzewskują ostatnio... ;-)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 gru 2020, 20:42

Rusza stamtąd z zajętymi siedzącymi, bo rusza stamtąd i ma siedzące do zajęcia.

Rzeczywiście jest jednak te kilka tramwajów więcej i 167.
ŁK

ODPOWIEDZ