Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 06 lut 2019, 11:35

Pod warunkiem, że razem z dwukierunkową Włodarzewską powstanie też jednokierunkowa Harfowa i jej nowe skrzyżowanie z Grójecką, z którym od kilku lat nie może się wykokosić ZMID/ZBoWiD...

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lut 2019, 11:37

O to to. Bez tego to chyba nie ma szans na dwukierunkowe 208. No bo jak?

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 06 lut 2019, 12:43

reserved pisze:
06 lut 2019, 11:14
fik pisze:
06 lut 2019, 10:31
Niby na przystanku.
Na Korotyńskiego? Słabo.
Wcześniej pisałeś, że większość osób, które przesiadają się do 7, 9, lub 15 robi to na Korotyńskiego. A 208 jadące przez Pawińskiego pozwala na przesiadkę do 1, 14, lub 25 na Banacha, więc nic dla pasażerów się nie zmienia. Już nie mówiąc o fajnej, lokalnej relacji do szpitala i na uniwersytet. Problem z Halami Banacha można by rozwiązać utworzeniem przystanku przy Archiwalnej, ale z drugiej strony to jest tylko 250m od Banacha.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lut 2019, 12:53

reserved pisze:
06 lut 2019, 11:14
fik pisze:
06 lut 2019, 10:31
A będzie chciało im się zwiedzać pas do lewoskrętu na Grójeckiej, na którym można kwitnąć kilka zmian świateł?
Mam co jakiś czas 154 i chyba jeszcze nigdy nie stałem tam więcej niż jeden cykl.
I czystym przypadkiem 414 ma na ten odcinek nawet 5 minut.
Przecież i tak na tym skrzyżowaniu będzie wszystko zmieniane gdy puszczony zostanie tam tramwaj wzdłuż Bitwy.
Dlatego tym bardziej nikt nie będzie nic ruszał, zanim ten tramwaj powstanie.
fik pisze:
06 lut 2019, 10:31
Głodne kawałki o tym, jak wydłużenie trasy o 600m wpłynie negatywnie na częstotliwość i liczbę brygad pominę, bo nie wierzę, że pisałeś to na serio.
Tak, pisałem na serio. Wczoraj zrobiłem mini analizę brygadową. Tu każde dodatkowe minuty w rozkładzie mają znaczenie. Od Dickensa do BW1920 dwie minuty, a ile przez Pawińskiego? Co najmniej pięć. A to oznacza już krótszy o trzy minuty postój.
Tak, 600m się jedzie trzy minuty :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 lut 2019, 13:42

W pierwszej opcji gdzie niby wysadzisz ludzi do tramwaju?
Niby na przystanku.
Rozmawiacie, żeby się szczypać, a nie żeby zrozumieć :evil: Trzeba byłoby dostawić przystanek na Korotyńskiego za skrzyżowaniem z Grójecką.
Mam co jakiś czas 154 i chyba jeszcze nigdy nie stałem tam więcej niż jeden cykl.
Dziwne :o Często jest kolejka do przejścia z przystankiem Hale Banacha i dalej (10? 15 min?). Może ostatnio mniej, ale tak w ogóle to znany obrazek. Może teraz mniej, a za dwa lata znowu?
Tu każde dodatkowe minuty w rozkładzie mają znaczenie. Od Dickensa do BW1920 dwie minuty, a ile przez Pawińskiego? Co najmniej pięć. A to oznacza już krótszy o trzy minuty postój.
Od Dickensa do Bitwy Grójecką mogą być 2 min (tyle ma wpisane 154). 186 ma wpisane 5 min od Dickensa do Bitwy, ale uważam, że 4 powinny wystarczyć dla 208.
Problem z Halami Banacha można by rozwiązać utworzeniem przystanku przy Archiwalnej, ale z drugiej strony to jest tylko 250m od Banacha.
Argh, to byłby nadmiar przystanków. Od ZP Banacha do hali spożywczej jest 350-400 m, od ZP Hale Banacha 150 m, do skrzyżowania Hankiewicza z Pawińskiego ok. 220 m.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 lut 2019, 14:01

fik pisze:
06 lut 2019, 12:53
I czystym przypadkiem 414 ma na ten odcinek nawet 5 minut.
Z Kruczej do Centrum też są 3 minuty, a często pokonuję ten odcinek w minutę i muszę odstawać. Jakie to ma znaczenie?
fik pisze:
06 lut 2019, 12:53
Tak, 600m się jedzie trzy minuty
Przecież to nie chodzi o odległość, a o liczbę świateł, skrętów, miejsc w których można na chwilę utknąć, przystanków do obsłużenia.
KwZ pisze:
06 lut 2019, 13:42
Trzeba byłoby dostawić przystanek na Korotyńskiego za skrzyżowaniem z Grójecką.
Tylko że z tego przystanku trzeba się do tramwaju wrócić większy kawałek. Z przystanku który jest obsługiwany przez 154 jest blisko. Po co na siłę utrudniać, jak można zrobić bardzo prosto i wygodnie dla ludzi?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 06 lut 2019, 14:43

A coście się państwo tak uwzięli na to akurat skrzyżowanie? Moim zdaniem najprościej będzie zapętlić dwukierunkowe 208 na przystanku Banacha 07, z zawrotką na wyjeździe spod szpitala, z dojazdem do Banacha prosto Grójecką w obie strony.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 lut 2019, 14:53

Tam geometria tej zawrotki nie byłaby do poprawy?
ŁK

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 06 lut 2019, 15:05

Raczej nie, wygląda mi na dosyć szeroką, może co najwyżej trzeba odrobinę ją zaokrągli, co można by zrobić z naprawą krawężnika, który wygląda tam fatalnie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 lut 2019, 15:07

No strasznie daleko - na skos przez skrzyżowanie. Jest bliżej, niż z tego hipotetycznego przystanku - ale o ile? Szerokość jezdni - z 10 m?

Tzn. ja postuluję przez Korotyńskiego - Pawińskiego, najlepiej z dostawieniem komplementarnego przystanku do Siemieńskiego.

414 ma wpisane 4 min o 7:01.
Yelonker pisze:
06 lut 2019, 14:43
A coście się państwo tak uwzięli na to akurat skrzyżowanie? Moim zdaniem najprościej będzie zapętlić dwukierunkowe 208 na przystanku Banacha 07, z zawrotką na wyjeździe spod szpitala, z dojazdem do Banacha prosto Grójecką w obie strony.
Tam staje liniowo 136, poza tym nie chciałbym przepychać busa przez dwa pasy do zawrotki. Co złego jest w krańcowaniu na Bitwy jak dzisiaj?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 06 lut 2019, 15:36

Na obecnym krańcu stają 154 i 414, choć zatoka jest jednak nieco dłuższa. Nie twierdzę, że jest coś złego w krańcowaniu na Bitwy, ale ponieważ toczy się tu zażarta dyskusja na temat przebiegu ewentualnej pętli ulicznej, a inną opcją jest zawracanie na skrzyżowaniu, podrzuciłem miejsce, gdzie zawrotka wydaje mi się wygodniejsza, niż na skrzyżowaniu Grójeckiej i Bitwy Warszawskiej, bo Banacha jest mniejsza rozmiarem i poprzedzielana skrzyżowaniami, a więc i ruch spokojniejszy, więc przecinanie kilku pasów łatwiejsze tam, niż na Bitwy.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 lut 2019, 16:01

Zawrotka nie wyklucza pętlowania w obecnym miejscu.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 lut 2019, 16:10

Dyskusja się toczy nie tyle na temat postoju - którego nikt więcej nie postuluje przenosić - ile dojazdu do niego (Urbanistów-Białobrzeską, Grójecką czy Pawińskiego, a jeśli to ostatnie, to przez Dickensa czy Korotyńskiego). To ma tak naprawdę marginalne znaczenie.


Ale na Grójeckiej nie trzeba przecinać pasów, tzn. jeżeli np. trasa miałaby być Grójecka - zawrotka na skrzyżowaniu z Bitwy i Banacha - postój - Grójecka, to wtedy na lewym pasie można ustawić się zaraz za przystankiem Dickensa i jest ~520 m na zmianę trzech pasów. Przy postoju na Banacha 07 na włączenie się do ruchu i zmianę pasa byłoby ~40 m.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

mb112
Posty: 943
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 06 lut 2019, 16:18

Skoro już przeróżne pomysły są rozważane, to zastanawiam się w takim razie czy zamiast zawrotki na Banacha nie miałoby sensu wpuszczenie autobusu na tą wewnętrzną uliczkę przez środek terenu szpitala (o - nawet ona ma teraz nazwę - J. Nielubowicza) ? Gdyby przystanek końcowy mógłby być w okolicy skrzyżowania tej uliczki z przedłużeniem Archiwalnej, to z tego punktu jest obecnie dość daleko do jakiegokolwiek przystanku, teren szpitala/uniwersytetu jest rozległy, a celów podróży mnóstwo.
Powrót przedłużeniem Archiwalnej do Pawińskiego - Banacha - Grójecka itd.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 lut 2019, 18:51

Tam są szlabany i parking, a nie uliczka.
ŁK

ODPOWIEDZ