Komunikacja w Łomiankach

Moderator: Wiliam

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 maja 2018, 21:13

Na 750 może i dobry, ale na 110 byłby to krok wstecz. Dla mnie krótka piłka: chcecie obsługiwać nową linię, kupcie nowe wozy - tak jak ajenci. Niestety KMŁ jest traktowana raczej podobnie do MZA niż do ajentów. Dlaczego na przykład na linii 150 - linii obecnie o taryfie miejskiej - KMŁ może jeździć tylko z wbitym kierunkiem na wyświetlaczu bez przystanków. Wiadomo, że tak jest, bez reakcji, gdyby tak samo miało być na 110 to kolejny krok wstecz.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 maja 2018, 21:17

No i zgodnie z umową KMŁ kupuje po 2 wozy rocznie. W tym roku były to diesle - 2 Ursusy, ale już w przyszłym roku będą to elektryki - 2 Solarisy. Oczywiście dla nowych wozów już obowiązują wygórowane wymagania. :)

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 maja 2018, 21:22

Ale jak to dla nowych wozów? A dla starych już nie? Ashir na pewno pamiętasz, jak na początku w solarisach KMŁ na 701 wyświetlały się przystanki na wewnętrznym Pixelu i były zapowiedzi głosowe, a teraz na 250 co jest - sam kierunek. I podobnie miałoby być na 110 też? Zresztą do obsługi linii 110 KMŁ potrzebuje z 8 wozów. Według mnie, powinny być to nowe wozy. A przynajmniej nie stare jelcze, a wiadomo, że będą jeździć na każdej linii tak jak i teraz.

Awatar użytkownika
J23
Posty: 137
Rejestracja: 02 sty 2015, 14:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: J23 » 24 maja 2018, 11:06

fraktal pisze:
23 maja 2018, 20:49
KMŁ nie ma wystarczającej liczby wozów do obsługi 110 - bo stare jelcze bez ciepłego guzika odkupione od MZA ciężko nazwać wozem na współczesne standardy ZTM, a Ursusy gdzieś wsiąkły. Dlatego lepiej żeby na linii zostało MZA, przynajmniej częściowo.
Ursusy zaczęły się ostatnio pokazywać na liniach wewnętrznych (głównie na 3) :P

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 maja 2018, 11:10

Słyszałem plotkę, że to ZTM "wstrzymał" certyfikat dla Ursusów z powodu błędów w oprogramowaniu (pewnie SIL) i dlatego nie mogą jeździć. Do tej pory wydało mi się to mało prawdopodobne, ale skoro jeżdżą na liniach wewnętrznych...

Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 24 maja 2018, 21:25

Na linie ZTM nie wyjeżdżały co najmniej od 1,5 miesiąca, więc jak najbardziej wygląda to na prawdę (bo same wozy są sprawne i kurzą się na zajezdni). Szczególnie, że to chyba ten sam Macrosystem co w 1911-1920, które przez "mądrych" ludzi z ZTM chyba nigdy tego głupiego certyfikatu nie otrzymają...

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 24 maja 2018, 21:34

MilosnikKomunikacji pisze:
24 maja 2018, 21:25
Na linie ZTM nie wyjeżdżały co najmniej od 1,5 miesiąca, więc jak najbardziej wygląda to na prawdę (bo same wozy są sprawne i kurzą się na zajezdni). Szczególnie, że to chyba ten sam Macrosystem co w 1911-1920, które przez "mądrych" ludzi z ZTM chyba nigdy tego głupiego certyfikatu nie otrzymają...
Warto się zastanowić, czy Macrosystem ma problem z dostosowaniem do zachcianek ZTM, czy po prostu ZTM ma takie wymagania, że nawet Macrosystem nie jest w stanie spełnić...

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 24 maja 2018, 22:13

Nie chce mi się wierzyć, że zaprogramowanie SILu stanowi aż tak duży problem. Na monitorach naprawdę można wyświetlić wszystko, nawet i pornosa co dwa przystanki, jeśli ktoś będzie miał taką zachciankę.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 maja 2018, 23:13

Na krakowskich elektrodechach jest Windows i pokazują one mapkę z położeniem w czasie rzeczywistym (mapka z OpenStreetMap).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 maja 2018, 0:29

Widziaem, bardzo dobre rozwiązanie. Chociaż mapka powinna być jakaś ładniejsza niż osmowska.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3074
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 26 maja 2018, 1:04

KwZ pisze:
24 maja 2018, 23:13
Na krakowskich elektrodechach jest Windows i pokazują one mapkę z położeniem w czasie rzeczywistym (mapka z OpenStreetMap).
We Wrocławiu w nowych Mercedesach też jest mapka z położeniem ale to raczej bajer niż coś praktycznego. Mapka jest mała i ledwo co widać jest na ekranach.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
J23
Posty: 137
Rejestracja: 02 sty 2015, 14:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: J23 » 28 cze 2018, 21:39

Od Poniedziałku w skutek objazdu i braku wykoniania kryterium ulicznego przez Wiosenną i DK7, 250 będzie dojeżdżać do pętli Dąbrowa Zachodnia. :) Czas pokaże, ale myślę, że ta zmiana nie zakończy się tylko na objeździe.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lip 2018, 20:16

Przystanek końcowy ma numer 01, zamiast 5x, więc może, może ;) Na pewno poprawi się mieszkańcom bloków w okolicy Sierakowskiej i Równoległej.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 lip 2018, 22:12

J23 pisze:
28 cze 2018, 21:39
Od poniedziałku wskutek objazdu i braku wykonania kryterium ulicznego przez Wiosenną i DK7, 250 będzie dojeżdżać do pętli Dąbrowa Zachodnia. Czas pokaże, ale myślę, że ta zmiana nie zakończy się tylko na objeździe.
:arrow: A ja myślę, że w tej formie na stałe raczej zostać nie może. Nowe rondo u zbiegu Wiślanej, Zachodniej i Dolnej zostało tak "mądrze" zaprojektowane, że autobus wracający do Warszawy nie może na nim skręcić w prawo z Zachodniej w Wiślaną, bo nie mieści się między wysepkami i znakami. Musi najpierw pojechać w lewo i objechać całe rondo dookoła, aby wjechać w Wiślaną.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 lip 2018, 22:38

A coś broni mu jechać w tym kierunku przez Wiosenną i Kolejową śladem starego kryterium?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ