Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 942
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 gru 2022, 19:05

Łukasz pisze:
25 gru 2022, 8:58
Andrzej pisze:Szkoda, że przy remoncie nie można było zrobić wspólnego peronu dla pociągów jadących z Pruszkowa i Ożarowa w kierunku Śródmieścia. Myślę, że dla mieszkańców Włoch byłoby to bardzo wygodne.
Skończą zachodni, to ktoś zapewne wpadnie na ten genialny pomysł - i znów rozkopią na 2 lata.
fik pisze:
24 gru 2022, 12:22
Swoją drogą, szkoda że nikt nie wykorzystał prac przy linii kolejowej, aby przy okazji przesunąć jezdnię Świerszcza o te parę metrów na północ i wykroić miejsce na przystanek naprzeciwko PKP WŁOCHY 04; lokalizacja przystanków zarówno na Mikowej, jak i Globusowej dogodna w kontekście przesiadki do kolei raczej nie jest.
A mnie z kolei brakuje, że nie zrobiono przejścia podziemnego po zachodniej stronie peronów. Byłoby dogodne dojście z PKP Włochy 05 i dodatkowo rozładowałby się tłok w obecnym przejściu podziemnym, które dodatkowo po remoncie ma tylko jedno wyjście na peron wyspowy, a przed remontem miało dwa.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 maja 2023, 10:27

Na Silnikowej pojawiła się wiata przystankowa, to standardowe działania wynikające po prostu z zakresu prac "na przyszłość" czy jest bieżąco jakaś dowozówka planowana?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 07 maja 2023, 10:43

Tak samo na końcu budowanej obecnie południowej części ul. Habicha powstaje przystanek autobusowy. Wydaje mi się jednak, że na ten moment dopóki pozostałe ulice nie zostaną skończone to nie ma co liczyć na autobusy w tych miejscach.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 maja 2023, 10:59

OIDP te ulice mają wskazaną obsługę transportem zbiorowym w planie miejscowym.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 31 paź 2023, 15:41

AdamKlocusky pisze:
31 paź 2023, 13:25
AdamKlocusky pisze:
26 paź 2023, 13:04


Też się nad tym zastanawiam i nawet maila napisałem. Niestety od marca br. czekam na odpowiedź :-?
Przyszła odpowiedź z ZTMu. Obecna trasa została uznana za stałą wraz z dniem 20 września 2022.
Co prawda najbliższe kilka miesięcy to zły moment, ale trzeba podkreślić że bardzo dobra zmiana. Dzięki niej 220 zahacza zarówno o WKD, jak i park handlowy na Skoroszach.

mb112
Posty: 942
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 03 kwie 2024, 12:58

Tu z kolei tutaj ma się rozpocząć budowa rondka, które bardzo się przyda:
https://infoulice.um.warszawa.pl/node/129499
Przy tej okazji 177 ma zmienić trasę i zastanawiam się, czy tak nie powinno zostać na stałe, w ten sposób odpadłby zakorkowany wyjazd z Szamot na Traktorzystów. Wtedy 207 można by docelowo podzielić na 2 linie i jedną z nich dociągnąć do Niedźwiadka. Bo z tego co zauważyłem to raczej mało ludzi jeździ 177 z Niedźwiadka na Jelonki, za to dużo z P7P w jedną stronę na Jelonki, a w drugą do Niedźwiadka.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 03 kwie 2024, 15:00

mb112 pisze:
03 kwie 2024, 12:58
Tu z kolei tutaj ma się rozpocząć budowa rondka, które bardzo się przyda:
https://infoulice.um.warszawa.pl/node/129499
Przy tej okazji 177 ma zmienić trasę i zastanawiam się, czy tak nie powinno zostać na stałe, w ten sposób odpadłby zakorkowany wyjazd z Szamot na Traktorzystów. Wtedy 207 można by docelowo podzielić na 2 linie i jedną z nich dociągnąć do Niedźwiadka. Bo z tego co zauważyłem to raczej mało ludzi jeździ 177 z Niedźwiadka na Jelonki, za to dużo z P7P w jedną stronę na Jelonki, a w drugą do Niedźwiadka.
Pierwszy problem to tymczasowe rondo na Gierdziejewskiego, które już powoduje powstawanie korków na P7P (szczególnie w porannym szczycie) w kierunku Czerwonej Drogi, a teraz jak dojdzie ruch jednokierunkowy to będzie jeszcze gorzej. A drugi jest taki, że 207 ludzie wykorzystują do dojazdu na przesiadkę do 401 czy 517 w kierunku miasta. No i zostaje kwestia sobotniego bazarku, na który dojeżdżają mieszkańcy "starego" Ursusa, więc podsumowując to taki podział na dwie linie nie przyniesie dobrego skutku.

Moim zdaniem w tym tymczasowym układzie zdecydowanie będzie brakować dojazdu do Niedźwiadka, bo z Szamot mamy tam sporo usług lokalnych (rejonowa poczta, kościół, szkoły, duży plac zabaw "Hasanka"). Także dopóki nie zakończą prac na Orłów Piastowskich to proponowałbym stworzyć np. Z-7:
HABICHA - P7P - Gierdziejewskiego - (powrót: Lalki (lub Balicka) - Jagiełły - Traktorzystów - Szamoty - P7P) - Warszawska - Keniga - Orląt Lwowskich - URSUS-NIEDŹWIADEK

A później to Z-7 przetrasować przez Czerwoną Drogę i Orłów Piastowskich.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 kwie 2024, 15:58

Co się w ogóle dzieje na Orłów Piastowskich? Przecież to trwa tam i trwa...

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 03 kwie 2024, 16:24

reserved pisze:
03 kwie 2024, 15:58
Co się w ogóle dzieje na Orłów Piastowskich? Przecież to trwa tam i trwa...
Dzielnica twierdzi, że sezon zimowy uniemozliwiał prowadzenie prac. Obecny termin realizacji jest rzekomo do końca kwietnia. A w praktyce np. dziś betonowano miejsca zatrzymania autobusów, jest zerwany cały asfalt i nadal dozwolony jest ruch jednokierunkowy w stronę Czerwonej Drogi.

ODPOWIEDZ