Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 paź 2019, 15:33

Pewnie przez niedziele niehandlowe i oszczędności ze strony ZTMu. Już tak raz ZTM zrobił z linią Z12 z Bródna-Podgrodzia do CH Marki.

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 09 paź 2019, 15:37

1. Nie wszystkie niedzielę są niehandlowe.
2. Z12 było chyba dedykowaną linią dla dowozu do sklepów, 178 dowozi Skorosze gdziekolwiek poza Ursus, a jedynie przy okazji dowozi do Reduty, Blue City i innych sklepów.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 paź 2019, 15:43

Ale większość, a to ZTMowi widocznie wystarczyło. ;)

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 04 mar 2020, 15:03

W ferworze zmian w układzie komunikacyjnym w związku z oddaniem wolskiego odcinka M2 odnalazła się także petycja do ZTM o poprawę komunikacji miejskiej na Szamotach. Jak to Organizator ma zwyczaju, petycja została odesłana "na drzewo", gdyż brakuje taboru do obsługi nowych połączeń. Szczerze przyznam, że petycja nie proponowała konkretnych rozwiązań i była chaotyczna, ale mimo to ZTM zostawił jednak "światełko w tunelu" w postaci informacji o możliwości analizy sytuacji i przewidywanych zmianach, przygotowanych w uzgodnieniu z Dzielnicą :P

Na początek największy problem jest częstotliwością kursowania autobusów na P7P. Jedna linia na midiki co 30' na osiedlu, które zaraz będzie mieć kilkanaście tysięcy mieszkańców (do połowy roku oddanych będzie kilkaset kolejnych mieszkań) to co najmniej kpina. Aktualnie nie ma tam żadnej placówki publicznej (przychodni, szkoły etc.), więc wszędzie trzeba dojechać. Moim zdaniem na początek należy więc pomyśleć o poprawie dojazdu wewnątrz osiedla, tworząc szczytową linię 377:
Ursus-Ratusz - Traktorzystów - Szamoty - P7P - Czerwona Droga - Orłów Piastowskich - Keniga - Orląt Lwowskich - Ursus-Niedźwiadek

Częstotliwość nie musi od początku powalać, ale powinno to być coś skoordynowane z 177, więc na początek można dać 30' żeby na wspólnym odcinku był autobus co kwadrans. Można też ewentualnie pokusić się o trasę przez Gierdziejewskiego, Balicką, Jagiełły i Wojciechowskiego z alternatywą dojazdu do PKP Ursus.

W dalszej perspektywie (wraz z budową kolejnych odcinków M2) można pomyśleć o czymś, co dowoziłoby do bemowskich stacji M2 i jednocześnie łączyło obsługę nowych osiedli po zachodniej stronie Lazurowej. Wtedy można by pomyśleć od podciągnięciu tutaj 249, albo tak jak w petycji zmianie trasy 197 :)

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 04 mar 2020, 15:13

Szymon pisze:
04 mar 2020, 15:03
W ferworze zmian w układzie komunikacyjnym w związku z oddaniem wolskiego odcinka M2 odnalazła się także petycja do ZTM o poprawę komunikacji miejskiej na Szamotach. Jak to Organizator ma zwyczaju, petycja została odesłana "na drzewo", gdyż brakuje taboru do obsługi nowych połączeń. Szczerze przyznam, że petycja nie proponowała konkretnych rozwiązań i była chaotyczna, ale mimo to ZTM zostawił jednak "światełko w tunelu" w postaci informacji o możliwości analizy sytuacji i przewidywanych zmianach, przygotowanych w uzgodnieniu z Dzielnicą :P
Odpowiedź na tę petycję to jedna wielka kompromitacja. Pomijając hasło "nie mamy autobusów", które pada zawsze i wszędzie (jeden jeździ niedaleko, na 206 - wystarczy zrobić podjazdy kieszeniowe 228, które ma wystarczającą rezerwę czasową, no ale niedasie), to urzekło mnie stwierdzenie, że napełnienia na odcinku PKP Ursus - Gołąbki nie przekraczają 60 osób, a na Posagu 50 osób. Piszący zapewne nie miał pojęcia, że nominalna pojemność Solarisa Urbino 8,9 to 55 osób =D>
Szymon pisze:
04 mar 2020, 15:03
Na początek największy problem jest częstotliwością kursowania autobusów na P7P. Jedna linia na midiki co 30' na osiedlu, które zaraz będzie mieć kilkanaście tysięcy mieszkańców (do połowy roku oddanych będzie kilkaset kolejnych mieszkań) to co najmniej kpina. Aktualnie nie ma tam żadnej placówki publicznej (przychodni, szkoły etc.), więc wszędzie trzeba dojechać. Moim zdaniem na początek należy więc pomyśleć o poprawie dojazdu wewnątrz osiedla, tworząc szczytową linię 377:
Ursus-Ratusz - Traktorzystów - Szamoty - P7P - Czerwona Droga - Orłów Piastowskich - Keniga - Orląt Lwowskich - Ursus-Niedźwiadek

Częstotliwość nie musi od początku powalać, ale powinno to być coś skoordynowane z 177, więc na początek można dać 30' żeby na wspólnym odcinku był autobus co kwadrans. Można też ewentualnie pokusić się o trasę przez Gierdziejewskiego, Balicką, Jagiełły i Wojciechowskiego z alternatywą dojazdu do PKP Ursus.
To drugie rozwiązanie proponowane było w petycji, w sumie dość niegłupie, pozwalające wydostać się z tej okolicy i pochłaniające niewielką liczbę autobusów. Niemniej 177 ma jeszcze jeden problem - punktualność. Obecnie w szczycie wyjazd spod Ratusza to 10-15 minut opóźnienia, które o ile powiększy się na skrzyżowaniu z ul. Szamoty i potem jeszcze na tragicznie niebezpiecznym Posag 7 Panien x Gierdziejewskiego wiezie się do Opaczy i z powrotem ze względu na brak postoju wyrównawczego. Linia jest kompletnie nieprzewidywalna w szczycie i podziwiam ludzi, którzy muszą tym podróżować.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 mar 2020, 15:28

Szymon pisze:
04 mar 2020, 15:03
Na początek największy problem jest częstotliwością kursowania autobusów na P7P. Jedna linia na midiki co 30' na osiedlu, które zaraz będzie mieć kilkanaście tysięcy mieszkańców (do połowy roku oddanych będzie kilkaset kolejnych mieszkań) to co najmniej kpina. Aktualnie nie ma tam żadnej placówki publicznej (przychodni, szkoły etc.), więc wszędzie trzeba dojechać. Moim zdaniem na początek należy więc pomyśleć o poprawie dojazdu wewnątrz osiedla, tworząc szczytową linię 377:
Ursus-Ratusz - Traktorzystów - Szamoty - P7P - Czerwona Droga - Orłów Piastowskich - Keniga - Orląt Lwowskich - Ursus-Niedźwiadek
Poważnie zastanowiłbym się nad skierowaniem tego Świerszcza do PKP Włochy. Chyba łatwiej będzie to "podpiąć" pod stację PKP z największą w okolicy liczbą kursów :-k Dodatkowo łatwiej będzie przekonać ludzi, żeby podjechali do Włoch na pociąg niż na Niedźwiadek.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 mar 2020, 15:38

No, brakuje taboru bo na 109 i 171 dublujące metro musi być.

Ze 377 faktycznie racja, coś by się na P7P więcej przydało, na szczęście część tych nowych bloków jest bliżej Traktorzystów, ale tak czy inaczej by się przydało, zresztą faktycznie, tych bloków będzie coraz więcej.

Może by zrobić po prostu linię okrężną (dwukierunkową) Szamoty - P7P - Gierdziejewskiego - Balicka - Jagiełły - Traktorzystów - Szamoty. I postój na przystankach Ursus-Ratusz 07 i 08. Gdyby były 2 brygady, to można to zrobić tak: 2 kółka bez przerwy i postój 10 minut w czasie gdy jedzie 177. To wtedy na P7P byłby autobus co 10 w obu kierunkach.

A problem wyjazdu 177 z Ratusza można rozwiązać dając to przez Silnikową (czasem sobie zjeżdżają z pętli tamtędy). Nie zaliczy wtedy przystanków na Traktorzystów, no ale trudno, do Factory i Ratusza z pętli jest blisko. I zwolnią się całkiem przystanki 07 i 08 na postój dla 377.

Na skrzyżowaniu Gierdziejewskiego / P7P faktycznie jest masakra i tam jak najszybciej trzeba by zrobić rondo, miejsca jest pełno, nawet może nie trzeba by ruszać samej geometrii jezdni, albo minimalnie, jeśli by to było małe rondko jak Zwycięzców / Międzynarodowa.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 mar 2020, 15:41

Kleszczu pisze:
04 mar 2020, 15:28
Poważnie zastanowiłbym się nad skierowaniem tego Świerszcza do PKP Włochy. Chyba łatwiej będzie to "podpiąć" pod stację PKP z największą w okolicy liczbą kursów :-k Dodatkowo łatwiej będzie przekonać ludzi, żeby podjechali do Włoch na pociąg niż na Niedźwiadek.
W sumie też racja, można też na początek 228 dać naokoło przez Szamoty, P7P. Gierdziejewskiego, Traktorzystów. Ale 228 już jest nawet dłuższe niż 177 (a będzie jeszcze bardziej jak się je pociągnie na Mokotów) i też tylko co 30, to w sumie ze 177 to nie będzie regularne.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 04 mar 2020, 15:45

marcus pisze:
04 mar 2020, 15:13
Odpowiedź na tę petycję to jedna wielka kompromitacja. Pomijając hasło "nie mamy autobusów", które pada zawsze i wszędzie (jeden jeździ niedaleko, na 206 - wystarczy zrobić podjazdy kieszeniowe 228, które ma wystarczającą rezerwę czasową, no ale niedasie), to urzekło mnie stwierdzenie, że napełnienia na odcinku PKP Ursus - Gołąbki nie przekraczają 60 osób, a na Posagu 50 osób. Piszący zapewne nie miał pojęcia, że nominalna pojemność Solarisa Urbino 8,9 to 55 osób =D>
206 już dawno powinno zostać wydłużone na Karolin, bo obecnie poza snuciem się za 127 czy 194 nie pełni żadnej większej funkcji.
Napełnienia 177 w szczycie na odcinku P7P - PKP Ursus moim zdaniem przekraczają możliwości SU8,9, więc tu coś koniecznie trzeba zrobić.
marcus pisze:
04 mar 2020, 15:13
Niemniej 177 ma jeszcze jeden problem - punktualność. Obecnie w szczycie wyjazd spod Ratusza to 10-15 minut opóźnienia, które o ile powiększy się na skrzyżowaniu z ul. Szamoty i potem jeszcze na tragicznie niebezpiecznym Posag 7 Panien x Gierdziejewskiego wiezie się do Opaczy i z powrotem ze względu na brak postoju wyrównawczego. Linia jest kompletnie nieprzewidywalna w szczycie i podziwiam ludzi, którzy muszą tym podróżować.
Z tym będzie tylko gorzej bo z osiedli przy P7P, póki dzielnica nie weźmie się za drogi, nie ma innej możliwości wyjazdu. A liczba samochodów z moich obserwacji wynika, że zaczyna rosnąć lawinowo...

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 04 mar 2020, 15:49

mb112 pisze:
04 mar 2020, 15:38
Może by zrobić po prostu linię okrężną (dwukierunkową) Szamoty - P7P - Gierdziejewskiego - Balicka - Jagiełły - Traktorzystów - Szamoty. I postój na przystankach Ursus-Ratusz 07 i 08. Gdyby były 2 brygady, to można to zrobić tak: 2 kółka bez przerwy i postój 10 minut w czasie gdy jedzie 177. To wtedy na P7P byłby autobus co 10 w obu kierunkach.
Pomysł dobry, ale nie wyrobisz się z tą pętlą w 10 minut przy obecnych warunkach drogowych w szczycie.
mb112 pisze:
04 mar 2020, 15:38
A problem wyjazdu 177 z Ratusza można rozwiązać dając to przez Silnikową (czasem sobie zjeżdżają z pętli tamtędy). Nie zaliczy wtedy przystanków na Traktorzystów, no ale trudno, do Factory i Ratusza z pętli jest blisko. I zwolnią się całkiem przystanki 07 i 08 na postój dla 377.
Niestety ale korek jest już na ulicy zbiorczej z parkingów pod urzędem dzielnicy, a i mimo wszystko w rejonie skrzyżowania z Szamotami zawsze ktoś wsiada i wysiada, to w końcu punkt przesiadkowy.
mb112 pisze:
04 mar 2020, 15:38
Na skrzyżowaniu Gierdziejewskiego / P7P faktycznie jest masakra i tam jak najszybciej trzeba by zrobić rondo, miejsca jest pełno, nawet może nie trzeba by ruszać samej geometrii jezdni, albo minimalnie, jeśli by to było małe rondko jak Zwycięzców / Międzynarodowa.
Były pisma, były propozycje, ale ZDM nic nie będzie robił dopóki osiedla się nie wybudują do końca (ewentualnie aż się tam coś poważnego nie stanie, wtedy w miesiąc postawią światła - jak w al. KEN czy na Sokratesa).

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 mar 2020, 15:53

mb112 pisze:
04 mar 2020, 15:38

A problem wyjazdu 177 z Ratusza można rozwiązać dając to przez Silnikową (czasem sobie zjeżdżają z pętli tamtędy). Nie zaliczy wtedy przystanków na Traktorzystów, no ale trudno, do Factory i Ratusza z pętli jest blisko. I zwolnią się całkiem przystanki 07 i 08 na postój dla 377.
Ucinasz przesiadki ze 194/716/220. Wygodne jak na Warszawę.

Ktoś wspomniał o 228. Jest bardzo dobrym pomysłem przekierowanie go przez P7P i Szamoty.

Tymczasem małą (a dobrą) rzeczą byłoby przesunięcie przystanków PKP Ursus Płn. bliżej wejść/wyjść z peronów stacji 8-(
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 04 mar 2020, 16:25

marcus pisze:
04 mar 2020, 15:49
mb112 pisze:
04 mar 2020, 15:38
Na skrzyżowaniu Gierdziejewskiego / P7P faktycznie jest masakra i tam jak najszybciej trzeba by zrobić rondo, miejsca jest pełno, nawet może nie trzeba by ruszać samej geometrii jezdni, albo minimalnie, jeśli by to było małe rondko jak Zwycięzców / Międzynarodowa.
Były pisma, były propozycje, ale ZDM nic nie będzie robił dopóki osiedla się nie wybudują do końca (ewentualnie aż się tam coś poważnego nie stanie, wtedy w miesiąc postawią światła - jak w al. KEN czy na Sokratesa).
Osiedla budować się będą jeszcze przez najbliższe 5 lat, bo to co dopiero teraz zaczyna wyrastać spod ziemi będzie oddane za 2 lata, a miejsca na kolejne budowy jest jeszcze bardzo dużo. Zresztą plan zagospodarowania zakłada zmianę przekroju i przebiegu Gierdziejewskiego i chyba to jest największym problemem.
Kleszczu pisze:
04 mar 2020, 15:53
Tymczasem małą (a dobrą) rzeczą byłoby przesunięcie przystanków PKP Ursus Płn. bliżej wejść/wyjść z peronów stacji 8-(
PKP Ursus Płn. 02 wymagałoby przebudowy chodnika i zatok parkingowych. Przy okazji drobną ale istotną zmianą powinna być zmiana nazwy Posag 7 Panien 01 i 02 na Habicha 01 i 02 :)

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 mar 2020, 19:17

Szymon pisze:
04 mar 2020, 16:25
marcus pisze:
04 mar 2020, 15:49

Były pisma, były propozycje, ale ZDM nic nie będzie robił dopóki osiedla się nie wybudują do końca (ewentualnie aż się tam coś poważnego nie stanie, wtedy w miesiąc postawią światła - jak w al. KEN czy na Sokratesa).
Osiedla budować się będą jeszcze przez najbliższe 5 lat, bo to co dopiero teraz zaczyna wyrastać spod ziemi będzie oddane za 2 lata, a miejsca na kolejne budowy jest jeszcze bardzo dużo. Zresztą plan zagospodarowania zakłada zmianę przekroju i przebiegu Gierdziejewskiego i chyba to jest największym problemem.
Kleszczu pisze:
04 mar 2020, 15:53
Tymczasem małą (a dobrą) rzeczą byłoby przesunięcie przystanków PKP Ursus Płn. bliżej wejść/wyjść z peronów stacji 8-(
PKP Ursus Płn. 02 wymagałoby przebudowy chodnika i zatok parkingowych. Przy okazji drobną ale istotną zmianą powinna być zmiana nazwy Posag 7 Panien 01 i 02 na Habicha 01 i 02 :)
Faktycznie mpzp zakłada zmianę przebiegu Gierdziejewskiego ale tu nie chodzi o żadną tak dużą inwestycję, to można załatwić zmianą organizacji ruchu, w praktyce przykręcenie paru elementów prefabrykowanych, pomalowanie pasów, znaki i tyle. Rondko Zwycięzców/Międzynarodowa ma ok. 21 m średnicy, tutaj jest nawet więcej miejsca.

Posag 7 Panien 01 i 02 -> Habicha koniecznie od razu, co to za pomysł w ogóle żeby dwa zespoły przystankowe nazywały się tak samo (bo to zdecydowanie są osobne zespoły przystankowe).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 gru 2020, 1:03

Zauważyłem, że 207 nie kursuje w weekendy. Rozkład podpisany 2019-12-12, czyli jeszcze sprzed pandemii. Czym to jest podyktowane?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 gru 2020, 5:45

Oszczędnościami, ale 207 w DŚ nie kursuje dłużej. Podobnie jest w przypadku 130 i 225.

ODPOWIEDZ