Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 gru 2020, 19:59

I tym samym wypada się zastanowi, w jakim celu są zakresy numeracyjne linii, skoro linie teoretycznie całotygodniowe de facto są okresowe. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 gru 2020, 20:23

Swoją drogą dlaczego 207 od 28.12 będzie kursowało od 4:21 do 9:52 i od 14:06 do 0:24? Trochę nietypowe godziny kursowania. :D

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 gru 2020, 20:42

ashir pisze:
08 gru 2020, 5:45
Oszczędnościami, ale 207 w DŚ nie kursuje dłużej. Podobnie jest w przypadku 130 i 225.
Kursowanie zostało zawieszone na okres wakacji 2019 roku. Tak więc te linie cały czas są na wakacjach :lol:

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 gru 2020, 21:04

Technicznie się zgadza - szkoły zamknięte i bez obsługi uczniów (a maturę można zdać w przyszłym roku w ogóle do niej nie przystępując) :lol:
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 gru 2020, 23:03

ashir pisze:Swoją drogą dlaczego 207 od 28.12 będzie kursowało od 4:21 do 9:52 i od 14:06 do 0:24? Trochę nietypowe godziny kursowania. :D
Może uznali, że między 10 a 14 ludzie powinni siedzieć w domach lub w pracy. Zwłaszcza, że w sklepach są godziny dla seniorów, a w zakładach rzadko zmiany kończą się o 12.
ŁK

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 29 gru 2020, 13:30

Łukasz pisze:
20 gru 2020, 23:03
ashir pisze:Swoją drogą dlaczego 207 od 28.12 będzie kursowało od 4:21 do 9:52 i od 14:06 do 0:24? Trochę nietypowe godziny kursowania. :D
Może uznali, że między 10 a 14 ludzie powinni siedzieć w domach lub w pracy. Zwłaszcza, że w sklepach są godziny dla seniorów, a w zakładach rzadko zmiany kończą się o 12.
Pytanie raczej powinno być, czy ta linia jest już tylko jako "przeczekanie" do czasów normalności, czy po prostu stopniowo jest ucinana, aż w końcu stanie się szczytową linią "szkolną" np. 307.
Przy okazji czekam też na długo zapowiadaną rewolucję w komunikacji w Ursusie, ale na razie póki pandemia to chyba nie ma co na to liczyć =P~

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sty 2021, 18:38

Co do zapowiadanej rewolucji... Cały Posag 7 Panien wraz z przyległościami, gdzie są oddawane kolejne bloki, stale wisi na jednej linii 177 na kurduplach (przy tej częstotliwości to w sumie nie dziwota), która kursuje z zawrotną częstotliwością co 30 minut... Ewentualnie w zasięgu spacerku na 15 - 20 minut jest p.o. Warszawa Gołąbki, gdzie pociągi pojawiają się nieregularnie, też mniej-więcej 2 razy na godzinę w szczycie, bo poza szczytem to średnio raz na godzinę. Po prostu super komunikacja, szkoda każdego słowa.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 sty 2021, 18:47

Przecież to teraz standardowy model obsługi nowych osiedli, patrz 249. W czym problem?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 sty 2021, 19:04

Organizator nie ma pieniędzy, bo musi finansować dziady pokroju 130 czy 195, więc zostaje chyba "spacerek" do PKP Ursus.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sty 2021, 19:32

...albo kupno 20-letniego gruza i jeżdżenie nim po mieście.
fik pisze:
04 sty 2021, 18:47
W czym problem?
Chyba problem trochę mentalny, bo to w moim odczuciu proszenie się przez miasto o totalne zakorkowanie, bo trudno to nazwać zachęcaniem tamtejszych mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 sty 2021, 19:58

Na jakieś okrężne 377 to naprawdę nie trzeba dużo brygad żeby była sensowna częstotliwość.
206 teraz jest zawieszone na całą połowę stycznia i chyba nikt nie płacze, to jedna brygada jest od razu do lepszego zagospodarowania.
No i chyba nie byłoby linii z krótszym dojazdem na trasę ;)
Inna sprawa to to beznadziejne skrzyżowanie Posag 7 Panien / Gierdziejewskiego, tam naprawdę natychmiast powinno się zrobić rondko.
249 to faktycznie też jest granda, zawsze to widuję puste, nie tylko w święta, ale to nic dziwnego przy takiej częstotliwości. Naprawdę, jakby to wydłużyć w jedną stronę do M2, w drugą do Lazurowej, zrobić chociaż co 15 minut i udwukierunkowić to od razu by było popularne. Wiadomo, to by musiały być ze 3-4 brygady, a nie 1, ale byłby większy pożytek niż np. ze 195.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 04 sty 2021, 20:11

Na ten P7P świetnie pasowałoby 197 (wiem, kontrowersyjne), bo ludzie i tak do niego chodzą pieszo. Tranzytu z Ursusa czasowo by nie popsuło, pytanie czy duża tragedia by się stała gdyby zabrać je z odcinka Połczyńskiej i Gierdziejewskiego zastępując np. 177 na Cm. Wolski co 20 min. (wzmocnienie przyda się też na reszcie trasy, w rejonie PKP Ursus wsiadało naprawdę niemało osób).

249 nie ma jak być dwukierunkowe a nawet gdyby mogło to nie wiadomo czy by się zmieściło. W efekcie pewien (teraz niewielki bo niewielki ale mimo wszystko ciekawie jest to obserwować) procent ludzi jeździ w rejon Chrzanowa 743.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 sty 2021, 20:29

W sensie, 197 od Gierdziejewskiego - P7P - Szamoty - al. 4 VI - Lazurowa - Połczyńska ? To by nie było takie złe nawet, za bardzo nie wydłużyło czasu przejazdu, tylko że nie zapewnia dojazdu do PKP Ursus ani PKP Włochy, do Niedźwiadka tylko, ale to trochę 'do tyłu'. Można niby zahaczyć o PKP Włochy, ale to już nie za dużo dublowania z 228 i 716 wtedy ?
177 rozumiem że wtedy przez Gierdziejewskiego i Połczyńską na Cm. Wolski ? To chyba tu z kolei 1 brygadę trzeba by dołożyć.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sty 2021, 9:38

Ja jednak uważam, że P7P należy dowozić do PKP Włochy, a nie w tył.

Proponowałem kiedyś usilnione 206 tamże, choć to był element większego pakietu zmian. 197 na Nowolazurowej jak najbardziej popieram, ale przez Traktorzystów.

Oczywiście pewnie skończy się faktycznie na jakimś 377, które będzie albo miało więcej postojów niż jazdy, albo będzie nieskoordynowane ze 177, bo będzie miało któryś koniec bezpostojowy, a najprawdopodobniej jedno i drugie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 05 sty 2021, 10:02

fik pisze:
05 sty 2021, 9:38
Ja jednak uważam, że P7P należy dowozić do PKP Włochy, a nie w tył.

Proponowałem kiedyś usilnione 206 tamże, choć to był element większego pakietu zmian. 197 na Nowolazurowej jak najbardziej popieram, ale przez Traktorzystów.
Otóż to, przyda się coś z Włoch. Natomiast też przyznać trzeba, że 206 z uwagi na obecną pozycję (zawieszenia feryjne, weekendy) i słaby drugi kraniec tym kandydatem nie jest.
Prędzej niż widzę tu wydłużone 228/328, które mają większy potencjał na wzmocnienie tez na innych odcinkach. Pytanie tylko czy do PKP Gołąbki, Ursus czy na Niedźwiadek? Najpierw starczy koordynacja 177 z 228: 15/15, później przyda się wydłużenie 328 lub po prostu wzmocnienie 228 bo już dzisiaj koordynacja 228 i 328 zaczyna siadać na Instalatorów.

Z wad: przy potencjalnym wydłużeniu na Mokotów robi się lekki tasiemiec. Ale innej opcji niż 206/228 niezbyt widzę. Chyba, że przy okazji metra ktoś wpadnie na pomysł nowej linii z Ursusa przez Posag 7 Panien i Dźwigową lub Nowolazurową do stacji na Bemowie.

ODPOWIEDZ