Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 gru 2022, 10:40

Mimo wszystko, 177 oprócz dowozu do pociągów, zapewnia także dojazd do M2, co jest szczególnie istotne właśnie teraz, kiedy na średnicy dzieje się armagedon.

rudy
Posty: 1801
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 22 gru 2022, 15:07

Lepiej byłoby, żeby 177 zostało na Święta.
Ale gdyby go niezawieszono, to pewnie poleciałoby 207, a to też bardzo kiepski pomysł (np. w kontekście braku 129 i 187 w południowej części Ursusa, braku obsługi ZP Melcera, Suchy Las). Sądzę więc, że wybrano mniejsze zło.
Pozdrawiam

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 22 gru 2022, 16:46

Skoro dało się zmienić trasę 154 przy usunięciu 228 (o czym jest w odpowiednim wątku) i wyciągnąć je na Instalatorów - jednocześnie pozbawiając połączenia Instalatorów z Alejami i stacją WKD/PKP, to co za problem zmienić trasę 207 na te kilka dni? Jeśli dojazd do metra jest konieczny, a jednocześnie nie chcemy dublować linii na Gołąbkach i niedźwiadku to coś takiego:

Regulska - trasa 207 - Posag 7 Panien - trasa 177 - Os. Górczewska

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 gru 2022, 21:47

Ja w ogóle uważam, że przydatność 207 na P7P jest przyzerowa. Dowozówka do PKP Ursus to na pewno nie jest, z jazdą w tył i przystankami hen hen daleko za torami.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 943
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 22 gru 2022, 22:33

fik pisze:
22 gru 2022, 21:47
Ja w ogóle uważam, że przydatność 207 na P7P jest przyzerowa. Dowozówka do PKP Ursus to na pewno nie jest, z jazdą w tył i przystankami hen hen daleko za torami.
Może powinno się to podzielić na dwie dowozówki po dwóch stronach torów ? Mniej więcej coś takiego:
URSUS-RATUSZ - Traktorzystów - Jagiełły - Balicka - Gierdziejewskiego - P7P - Szamoty - Traktorzystów - Świerszcza - PKP WŁOCHY
oraz
PKP URSUS (WIOSNY LUDÓW) - Kościuszki - Plutonu Torpedy - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Prystora - Skoroszewska - Starodęby - AJ - Spisaka - PKP Ursus (Regulska) - Regulska - REGULSKA

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 22 gru 2022, 23:30

mb112 pisze:
22 gru 2022, 22:33
fik pisze:
22 gru 2022, 21:47
Ja w ogóle uważam, że przydatność 207 na P7P jest przyzerowa. Dowozówka do PKP Ursus to na pewno nie jest, z jazdą w tył i przystankami hen hen daleko za torami.
Może powinno się to podzielić na dwie dowozówki po dwóch stronach torów ? Mniej więcej coś takiego:
URSUS-RATUSZ - Traktorzystów - Jagiełły - Balicka - Gierdziejewskiego - P7P - Szamoty - Traktorzystów - Świerszcza - PKP WŁOCHY
Tak powinno być wydłużone 228 z normalną częstotliwością.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 gru 2022, 6:30

Dla mnie w ogóle niezrozumiałą koncepcją jest dowożenie P7P do pociągu do stacji Ursus (207) lub Ursus-Niedźwiadek (177). Według mnie, stacją do której dojazd jest naturalny, powinny być Włochy. Oprócz większej ilości połączeń kolejowych niż 2 w/w, zapewniają także przesiadkę do 189. Obecnie, chcąc dojechać z P7P do Mordoru, trzeba się cofać do stacji w Ursusie żeby złapać 401, a w weekendy dojazd jest już w ogóle karkołomny. Myślę że 228 wydłużone z jednej strony do PKP Ursus przez P7P, a z drugiej przez Woronicza do Metra Wierzbno, jeżdżące z częstotliwością co najmniej 15/20/20, znalazłoby trochę fanów.

mb112
Posty: 943
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 gru 2022, 9:14

228 Metro Wierzbno - PKP Ursus (właściwie to też do Ursus-Ratusz pewnie ale przez P7P) byłoby najbardziej logiczne, chociaż jakiś czas temu było tłumaczenie, że "nie chcemy go przedłużać przez Woronicza, bo się zrobi zbyt popularne". No ale faktycznie, pewnie by było wystarczająco popularne i każde odciążenie 189 się przyda. Trochę na niekorzyść jest tylko to że cały ten ciąg W-E jest taki koślawy, w sensie nie da się pojechać prosto Świerszcza - Popularna - Instalatorów - 1 Sierpnia - Woronicza tylko przy każdym z tych odcinków są dodatkowe skręty.

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 23 gru 2022, 13:44

Autobus Czerwon pisze:
23 gru 2022, 6:30
Myślę że 228 wydłużone z jednej strony do PKP Ursus przez P7P, a z drugiej przez Woronicza do Metra Wierzbno, jeżdżące z częstotliwością co najmniej 15/20/20, znalazłoby trochę fanów.
Według ZTM i przewoźników "NIEDASIE" przejechać czymś więcej niż 10-metrowcem* odcinka między Instalatorów, a Alejami.

*przy czym Ci sami przewoźnicy regularnie wysyłają na tę linię 12-metrowce.
mb112 pisze:
23 gru 2022, 9:14
Trochę na niekorzyść jest tylko to że cały ten ciąg W-E jest taki koślawy, w sensie nie da się pojechać prosto Świerszcza - Popularna - Instalatorów - 1 Sierpnia - Woronicza tylko przy każdym z tych odcinków są dodatkowe skręty.
Chyba najbardziej brak skrętu z Krakowskiej w Instalatorów - w relacji Mokotów->Włochy/Ursus to dodatkowe kilka minut.

rudy
Posty: 1801
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 23 gru 2022, 15:44

Ten pomysł z 228 jako dowozówką P7P do PKP Włochy nie bardzo mi się podoba. Ta linia jest za długa i jednak podatna na korki np. na Popularnej albo Techników. Dowozówka utykajaca w korkach to kiepski pomysł.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 gru 2022, 16:48

Tam po prostu powinno być 206 Niedźwiadek - PKP Włochy, z wybranymi kursami wkręcającymi się na Wagonownię.

Alternatywnie, jakby jednak się okazało, że któraś z siedmiu panien ma bardzo ważne interesy wymagające dojazdu do kolektury lotto na placu Tysiąclecia, można to posłać pod torami do Czechowic, potencjalnie przejmując kolejny fragment wygibasa 207.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 24 gru 2022, 9:13

Albo można po prostu wydłużyć 207 z obecnej pętli Ursus-Ratusz do PKP Włochy. Następnie sprawdzić czy ludzie z Posagu przesiadają się do PKP na Włochach czy w Ursusie, i poczynić ewentualne następne korekty.
Bo zakładam, że nie cofają się raczej poprzez 177 do Niedźwiadka.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 gru 2022, 12:22

Swoją drogą, szkoda że nikt nie wykorzystał prac przy linii kolejowej, aby przy okazji przesunąć jezdnię Świerszcza o te parę metrów na północ i wykroić miejsce na przystanek naprzeciwko PKP WŁOCHY 04; lokalizacja przystanków zarówno na Mikowej, jak i Globusowej dogodna w kontekście przesiadki do kolei raczej nie jest.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 25 gru 2022, 8:47

Szkoda, że przy remoncie nie można było zrobić wspólnego peronu dla pociągów jadących z Pruszkowa i Ożarowa w kierunku Śródmieścia. Myślę, że dla mieszkańców Włoch byłoby to bardzo wygodne.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 gru 2022, 8:58

Andrzej pisze:Szkoda, że przy remoncie nie można było zrobić wspólnego peronu dla pociągów jadących z Pruszkowa i Ożarowa w kierunku Śródmieścia. Myślę, że dla mieszkańców Włoch byłoby to bardzo wygodne.
Skończą zachodni, to ktoś zapewne wpadnie na ten genialny pomysł - i znów rozkopią na 2 lata.
ŁK

ODPOWIEDZ