Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 paź 2017, 19:58

Ad 1 - jak również z częstym 177, co doprecyzowuje mapka, opis faktycznie mylący, za co przepraszam.
Ad 2 - faktycznie, tam jest zakaz skrętu. Wynikałoby z tego, że 129 powinno wciąż jechać prosto przez skrzyżowanie. W tym układzie modyfikuję i 129 jedzie na URSUS-RATUSZ przez Mikową, a to pomarańczowe kluczące coś jest nową linią z cmentarza.
Ad 3 - co do zasady nie przywiązuję się do konkretnie tej kreski 197 na zachód od PKP URSUS. Zwrócę tylko uwagę, że obecna lokalizacja pętli w Niedźwiadku oznacza, że linia jadąca od wschodu i kończąca bieg na nowej pętli albo zalicza ZP Hermana et consortes, albo stację Ursus-Niedźwiadek i nijak tej wady się naprawić nie da. Stąd bezpośrednio wynika, że linia dowożąca te ZP do kolei musi jechać z Gołąbek i dalej na wschód - tak, jak obecnie 194, a w mojej propozycji 177.
Ad 4 - nie mam takiego przekonania, ze wszystkich możliwych tras łączących Niedźwiadek z Ciepłownią przebieg przez Dźwigową jest obecnie zarówno najdłuższy, jak i najczęściej zakorkowany. 197 po Nowolazurowej zjadłoby 194 bardzo szybko, moim zdaniem (z czego wynika, że jeśli nie chcemy robić totalnej rozróby, to 194 może jechać przez Nowolazurową, tylko wtedy nie bardzo widzę, co można wrzucić na Mikową).

Dzięki za uwagi!
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 paź 2017, 20:55

Pomysł ciekawy, tylko tak: zaletą tego planowanego 220 było moim zdaniem przede wszystkim jego 'dalekobieżność' tzn. że obsługiwałoby szereg osiedli położonych mniej więcej wzdłuż jednego ciągu. Linie tego typu jak 186, 145, 112 itd. zdecydowanie nie narzekają na frekwencję. Miejsca przesiadek do ciągów poprzecznych faktycznie nie wszędzie byłyby idealne ale coś za coś - czy np. w przypadku 186 przeszkadza że omija Dworzec Zachodni i Żerań FSO ? Stwierdzenie że dublowałoby linie na Powstańców to też trochę przegięcie - to tak jakby powiedzieć że tramwaje na Obozowej dublują 109 czy 171 na Górczewskiej (odległość podobna)... Albo - trzymając się już linii obwodowych - że 199 dubluje 145...

W przedstawionej propozycji dalej trzeba się po parę razy przesiadać żeby dojechać np. ze Skoroszy na Jelonki czy z Włoch na Stare Bemowo itd. W szczególności nadal pozostaje problem, że w dalszym ciągu nic by nie było na fragmencie Nowolazurowej/4 Czerwca między Pl. Czerwca a Poczty Gdańskiej czyli w dalszym ciągu brakuje alternatywnego połączenia dla Ryżowej.

Propozycja 194 jadącego prosto Dźwigową - Ryżową aż na Okęcie w sumie też jest ciekawa, tyle że ten ciąg jest dużo bardziej zakorkowany...

A jakieś konkretne proponowane częstotliwości żeby policzyć jak by to wypadło pod względem liczby potrzebnych brygad ?

ArturS
Posty: 147
Rejestracja: 29 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Ursus

Post autor: ArturS » 11 paź 2017, 22:15

fik pisze:
11 paź 2017, 19:58
Ad 1 - jak również z częstym 177, co doprecyzowuje mapka, opis faktycznie mylący, za co przepraszam.
Ad 2 - faktycznie, tam jest zakaz skrętu. Wynikałoby z tego, że 129 powinno wciąż jechać prosto przez skrzyżowanie. W tym układzie modyfikuję i 129 jedzie na URSUS-RATUSZ przez Mikową, a to pomarańczowe kluczące coś jest nową linią z cmentarza.
Ad 3 - co do zasady nie przywiązuję się do konkretnie tej kreski 197 na zachód od PKP URSUS. Zwrócę tylko uwagę, że obecna lokalizacja pętli w Niedźwiadku oznacza, że linia jadąca od wschodu i kończąca bieg na nowej pętli albo zalicza ZP Hermana et consortes, albo stację Ursus-Niedźwiadek i nijak tej wady się naprawić nie da. Stąd bezpośrednio wynika, że linia dowożąca te ZP do kolei musi jechać z Gołąbek i dalej na wschód - tak, jak obecnie 194, a w mojej propozycji 177.
Ad 4 - nie mam takiego przekonania, ze wszystkich możliwych tras łączących Niedźwiadek z Ciepłownią przebieg przez Dźwigową jest obecnie zarówno najdłuższy, jak i najczęściej zakorkowany. 197 po Nowolazurowej zjadłoby 194 bardzo szybko, moim zdaniem (z czego wynika, że jeśli nie chcemy robić totalnej rozróby, to 194 może jechać przez Nowolazurową, tylko wtedy nie bardzo widzę, co można wrzucić na Mikową).

Dzięki za uwagi!
1. W mojej ocenie 177 w jakiejkolwiek konfiguracji nie ma sensu na Gołąbkach. Teraz jeździ to po okolicy puste, poza weekendowym bazarkiem, ale rozumiem, że jakiś dojazd do bazy Mobilisu i w jakimś stopniu zaraz do nowych osiedli przy Posag 7 Panien być musi. Jedynym plusem byłby objazd przez Hermana i Brodatego jako dowozówka do kolei, z tym, że pewnie trzeba by było zwiększyć metraż autobusu.
3. Sporo pasażerów z ZP: Hermana, Brodatego, Sanktuarium, Orląt Lwowskich jedzie 194 do Ciepłowni do tramwaju czy też do 105 (teraz także do kolei na Ursus Płn ale to chwilowe). 177 w pomyśle jest im po nic, 194 znika. Wydaje się, że dla nowego 197 jeśli już to najlepszy jest start z Niedźwiadka przez Brodatego i Hermana.
4. 194 jest linią częstą i przewidywalną nawet mimo Dźwigowej. Jest to w zasadzie jedyne miejsce, gdzie autobus traci czas (chwilowo też na mijankach przy stacji Ursus z uwagi na modernizację linii kolejowej). Jednak, autobus utyka tylko jednokierunkowo w stronę Cmentarza, powroty są bezproblemowe. Czasy, że stało się od P+R Połczyńska do skrętu w Dźwigową już dawno minęły. Jeśli prostować coś, to prosto Nowolazurową na Połczyńską i Cm. Wolski. Zyskujemy tak naprawdę niewiele, a trzeba by było dodać coś dla okolic całej Chrościckiego. Aktualnie mieszkańcy tych okolic dopychają znacząco 194 na trasie do Ciepłowni.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 paź 2017, 18:59

fik pisze:
11 paź 2017, 14:49

I gdybyśmy zrobili:

194 CM. WOLSKI - Dźwigowa - Chrobrego - Ryżowa - Skorosze - Opacz - OKĘCIE
197 GWIAŹDZISTA - (...) - Nowolazurowa - Traktorzystów - NIEDŹWIADEK
129 KOŁO - (...) - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Gierdziejewskiego - Orłów Piastowskich - Jagiełły - Bohaterów Warszawy - SKOROSZE (przebieg w rejonie Niedźwiadka do dogrania, idzie o to, żeby to nie szło na wprost Gierdziejewskiego, tylko miało jakieś powiązania funkcjonalne i możliwości przesiadek) (EDIT: oczywiście powinno to iść Gierdziejewskiego - Leszczyńskiego - Kadłubka - Orłów Piastowskich - Keniga - Wojciechowskiego)
177 OPACZ - (...) - Orłów Piastowskich - PKP GOŁĄBKI (CZĘSTO)
294 URSUS RATUSZ - Mikowa - Dźwigowa - CM. WOLSKI
206 ODOLANY - Świerszcza - Posag 7 Panien - NIEDŹWIADEK

Bry :wink:

Zupełnie nie rozumiem po co dotykasz dobrze pracującego 194. Sama idea trasy jest zacna, ale nie koniecznie trzeba popsuć 194. Jedyną rzeczą jaką można (trzeba) zrobić to wyrzucenie 194 z Gołąbek. Powinno kursować swoją obecną trasą na Niedźwiadek i przez Keniga, Warszawską i Orląt Lwowskich docierać do nowej pętli. Pełna obsługa na U12 i U15 z częśtotliwością 7,5/12/10//15. Wymagałoby to oczywiście uruchomienia 294 z PKP Gołąbki na Niedźwiadek - linia o wysokiej częstotliwości. Mówię od daaaawna o tym.

W proponowanej przez Ciebie relacji zdecydowanie widzę 129. Z Pralki przez Szyszkową, Opacz, Skoroszewską, Chrobrego, Globusową (bez zawijasa) i dalej swoją trasą na Koło. Mogłoby to nawet co 15 minut kursować. W Twojej propozycji 129 nie zalicza przystanku przy Ciepłowni, weź też pod uwagę, że nie ma lewoskrętu od Poznania w stornę Hali Wola, trzeba by korzystać z zawrotki.

Zapominamy o istnieniu 306. Ta linia pracuje naprawdę bardzo dobrze (jak na okresową, kursującą co 30 minut). I tutaj widziałbym jeszcze potencjał. Na dobry początek podbić do 20 i wycofać z Ursusa Ratusza kierując ją pod zajezdnię Mobilisu i nowe osiedle.

Weź pod uwagę, że Twoje 206 nie miałoby przystanku przy PKP Włochy. Ono może sobie spokojnie dalej kursować na trasie Włochy-Odolany, nikomu nie przeszkadza.

Bardzo podooba mi się pomysł na 197. Na mapie to będzie fatalnie wyglądać, ale im bardziej rozbudowywać się będzie Nowy Ursus tym ciekawiej będzie ono się prezentować na P7P... Ot paradoks.

Baaaaaaaaaaaaa (...) aaaardzo perspektywicznie powinno to wyglądać zatem tak:

129 Koło - PKP Włochy - Skorosze - Opacz - P+R Aleja Krakowska
194 Ursus Niedźwiadek - Cmentarz Wolski
E-5 Ursus Niedźwiadek - Gierdziejewskiego - Metro Chrzanów
177 Ursus Niedźwiadek - Gołąbki - Gierdziejewskiego - Karolin - Metro Chrzanów
197 Ursus Niedźwiadek - Nowy Ursus - Al. 4 Czerwca - Gwiaździsta


fik pisze:
11 paź 2017, 14:49
hubem przesiadkowym powinien być ZP CIEPŁOWNIA WOLA.
Ja wiem, że wyrwane z kontekstu, ale zawsze będę ubolewał nad brakiem szerokiego myślenia u urbanistów. Rejon Ciepłowni Wola jest miejscem, w którym spokojnie możnaby zrobić jedno/dwuperonowe przesiadki we wszystkich możliwych relacjach. Ba - jeszcze pętla tramwajowa by się zmieściła. No ale, jak to Fik lubi mawiac, ja truskawki itd 8-(
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 24 paź 2017, 8:42

Kleszczu pisze:
20 paź 2017, 18:59

Zupełnie nie rozumiem po co dotykasz dobrze pracującego 194. Sama idea trasy jest zacna, ale nie koniecznie trzeba popsuć 194. Jedyną rzeczą jaką można (trzeba) zrobić to wyrzucenie 194 z Gołąbek. Powinno kursować swoją obecną trasą na Niedźwiadek i przez Keniga, Warszawską i Orląt Lwowskich docierać do nowej pętli. Pełna obsługa na U12 i U15 z częśtotliwością 7,5/12/10//15. Wymagałoby to oczywiście uruchomienia 294 z PKP Gołąbki na Niedźwiadek - linia o wysokiej częstotliwości. Mówię od daaaawna o tym.
To mi się zdecydowanie podoba.
Kleszczu pisze:
20 paź 2017, 18:59
197 Ursus Niedźwiadek - Nowy Ursus - Al. 4 Czerwca - Gwiaździsta
Faktycznie wzdłuż Posagu 7 Panien będzie powstawać nowych bloków i docelowo na pewno przydałoby się tam coś więcej niż obecne 177, tylko że jazda z Posagu 7 Panien/Szamoty w al. 4 Czerwca wymaga pokonania tego skrzyżowania przy Factory w dość karkołomny sposób (zawrotka, lewoskręt i tego bardziej uczęszczanego przystanku na Traktorzystów już wtedy nie da rady zaliczyć) co może być średnio opłacalne, może tu by wystarczyła jakaś lokalna linia dowożąca zarówno do PKP Ursus Płn. jak i PKP Ursus (pytanie czy oprócz czy zamiast 177).
Kleszczu pisze:
20 paź 2017, 18:59
E-5 Ursus Niedźwiadek - Gierdziejewskiego - Metro Chrzanów
177 Ursus Niedźwiadek - Gołąbki - Gierdziejewskiego - Karolin - Metro Chrzanów
Metro Połczyńska raczej będzie bliżej. Z tym że opcja jazdy z Ursusa do centrum przez M2 raczej nie będzie opłacalna, skoro jest bezpośrednio pociąg. Dla osób potrzebujących docelowo np. na Górce czy na Koło to tak, ale dla takich osób to 177/197 do metra wystarczy, E-5 to już raczej przesada.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 24 paź 2017, 12:37

mb112 pisze:
24 paź 2017, 8:42



Faktycznie wzdłuż Posagu 7 Panien będzie powstawać nowych bloków i docelowo na pewno przydałoby się tam coś więcej niż obecne 177, tylko że jazda z Posagu 7 Panien/Szamoty w al. 4 Czerwca wymaga pokonania tego skrzyżowania przy Factory w dość karkołomny sposób (zawrotka, lewoskręt i tego bardziej uczęszczanego przystanku na Traktorzystów już wtedy nie da rady zaliczyć) co może być średnio opłacalne, może tu by wystarczyła jakaś lokalna linia dowożąca zarówno do PKP Ursus Płn. jak i PKP Ursus (pytanie czy oprócz czy zamiast 177).



Metro Połczyńska raczej będzie bliżej. Z tym że opcja jazdy z Ursusa do centrum przez M2 raczej nie będzie opłacalna, skoro jest bezpośrednio pociąg. Dla osób potrzebujących docelowo np. na Górce czy na Koło to tak, ale dla takich osób to 177/197 do metra wystarczy, E-5 to już raczej przesada.
Zaiste - Połczyńska. Zgoda co do E-5.

Natomiast wracając do samego Ursusa. 197 - masz pełną rację. Niestety układ komunikacyjny tego rejonu jest wybitnie nieprzyjemny. Nie zmienia to faktu, że w perspektywie najbliższego czasu coś więcej niż 177 na terenach dawnych zakładów będzie potrzebne.

Być może trzeba będzie na początek uruchomić 377. Okrężnie z PKP Ursus przez Traktorzystów, Szamoty, P7P, Gierdziejewskiego i Balicką.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

kuracyja
Posty: 96
Rejestracja: 01 cze 2011, 12:49

Post autor: kuracyja » 24 paź 2017, 15:49

fik pisze:
11 paź 2017, 19:58
Zwrócę tylko uwagę, że obecna lokalizacja pętli w Niedźwiadku oznacza, że linia jadąca od wschodu i kończąca bieg na nowej pętli albo zalicza ZP Hermana et consortes, albo stację Ursus-Niedźwiadek i nijak tej wady się naprawić nie da.
A to nie można zrobić podjazdu pod PKP Niedźwiadek w stylu Warszawska - Keniga - zawrotka przy stacji - Keniga - Warszawska - Orląt Lwowskich, a z Keniga 01 zrobić przystanku "z miasta" a z Keniga 02 "do miasta", czy to już za dużo zabawy z tym?

ArturS
Posty: 147
Rejestracja: 29 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Ursus

Post autor: ArturS » 24 paź 2017, 19:26

Przecież zarówno 194, jak i 187 zaliczają i stację i Hermana, więc po co jeszcze cokolwiek miałoby robić rundy po Keniga?
Kleszczu pisze:
24 paź 2017, 12:37
Być może trzeba będzie na początek uruchomić 377. Okrężnie z PKP Ursus przez Traktorzystów, Szamoty, P7P, Gierdziejewskiego i Balicką.[/color]
Można uruchomić dla nich 377 na trasie "kolejowej": PKP Gołąbki - Kadłubka - Czerwona Droga - P7P - Szamoty (PKP Ursus Płn) - Traktorzystów (PKP Ursus) - Wojciechowskiego - Orląt Lwowskich - Keniga (PKP Ursus Niedźwiadek) - Orłów Piastowskich - Czerwona Droga - Jagiellończyka - Krzywoustego - Przejazdowa - PKP Gołąbki.
Wtedy 194 na Twojej trasie z Niedźwiadka.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 25 paź 2017, 8:58

ArturS pisze:
24 paź 2017, 19:26
Przecież zarówno 194, jak i 187 zaliczają i stację i Hermana, więc po co jeszcze cokolwiek miałoby robić rundy po Keniga?
Kleszczu pisze:
24 paź 2017, 12:37
Być może trzeba będzie na początek uruchomić 377. Okrężnie z PKP Ursus przez Traktorzystów, Szamoty, P7P, Gierdziejewskiego i Balicką.[/color]
Można uruchomić dla nich 377 na trasie "kolejowej": PKP Gołąbki - Kadłubka - Czerwona Droga - P7P - Szamoty (PKP Ursus Płn) - Traktorzystów (PKP Ursus) - Wojciechowskiego - Orląt Lwowskich - Keniga (PKP Ursus Niedźwiadek) - Orłów Piastowskich - Czerwona Droga - Jagiellończyka - Krzywoustego - Przejazdowa - PKP Gołąbki.
Wtedy 194 na Twojej trasie z Niedźwiadka.
Aaale to chyba dużo brygad by potrzeba. 377 w mojej wersji spokojnie obsłuży jeden autobus z sensowną częstotliwością. I dowiezie/odwiezie jeszcze do Lidla po drodze ;) Tak samo 294 - tutaj przy dwóch wozach można też spokojnie załatwić sprawę.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

kuracyja
Posty: 96
Rejestracja: 01 cze 2011, 12:49

Post autor: kuracyja » 25 paź 2017, 10:22

ArturS pisze:
24 paź 2017, 19:26
Przecież zarówno 194, jak i 187 zaliczają i stację i Hermana, więc po co jeszcze cokolwiek miałoby robić rundy po Keniga?
Jak przeniesiono pętlę Niedźwiadek w ub. roku (OIDP) to w tym temacie były głosy że niezaliczanie Śmigielskiej przez 187 to błąd. W dodatku ZP Keniga i ZP PKP Niedźwiadek nie mają jednego wspólnego przystanku w kierunku miasta. 194 jest ok w formie jak Kleszczu napisał.

SolarisU12
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2016, 19:51

Post autor: SolarisU12 » 11 lut 2018, 17:22

Od początku lutego na 177 zniknęły wtyczki, a na pełnej trasie mamy teraz 3 całki z Mobilisu, 1 dodatek A+B z R-2, i 2 dodatki A i 1 B z Woronicza. Rano dochodzi jeszcze brygada 51/177+306, więc 177 rano jeździ nawet co 12 minut. Najbardziej na tym zyskają nowi mieszkańcy bloków znajdujących się przy P7P. Do póki nie będzie tam nowego, dużego osiedla to nie ma co zmieniać. Gdy zostanie oddany do użytku cały odcinek M2, to można myśleć o zmianach komunikacyjnych.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 lip 2018, 9:17

Z innego tematu, żeby nie robić bałaganu w wątku Bemowo-Bielany:
fik pisze:
04 lip 2018, 10:03
A 517 -> 291 PKP Ursus - Skorosze - PKP Włochy - Jerozolimskie - MRD; 127 też na MRD, jedno i drugie co 10/15//15, skoordynować, zostawić i nie zmieniać już nigdy.
Ale oprócz 178 czy zamiast ? Co do 127 to też bym je dał na MRD, ale 127, 178 i jeszcze 291 w podobnej relacji to już by było trochę dużo... Może 127 i 178 by wystarczyło ?
Odnośnie 517 to kiedyś był raczej pomysł żeby je połączyć ze 187 w jedną silną linię na TŁ i raczej byłbym za tym, nawet by mogła być przyspieszona, bo 517 na ursuskim odcinku jednak parę przystanków pomija, a pewnie mogłoby jeszcze o kilka więcej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lip 2018, 9:52

Niezmiennie od lat uważam, że linia skręcająca w relacji 178 na RZS jest absurdem i jej istnienie bojkotuję. :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 lip 2018, 10:47

fik pisze:
05 lip 2018, 9:52
Niezmiennie od lat uważam, że linia skręcająca w relacji 178 na RZS jest absurdem i jej istnienie bojkotuję. :P
Nie rozumiem. 178 jest absurdem a Twoje 291 z niemal identyczną trasą już nie ?

rudy
Posty: 1800
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 05 lip 2018, 11:27

Fikowe 291 jechałoby pewnie przez Zawiszę. Przynajmniej ja tak to rozumiem.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ