Linie nocne po reformie
Moderator: Wiliam
- R-9 Chełmska
- Posty: 7763
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
-
- Posty: 791
- Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
- Lokalizacja: Marki / Saska Kępa
A no tak on miał jeździć przez wiadukt, co było by totalną głupotą. Powinien skręcać jak 718 (tylko, że nie o 45 a o 90 stopni). A mam pytanie gdzie N61 ma pętle ? Wnioskuje, że przy Domu Handlowym Struga, bo raczej nie za zakrętem przy Wczasowej, bo tam właśnie jest przystanek Wczasowa, a nie Struga. Ja wybiorę się tam, ale prawdopodobnie w następnym tygodniu, bo na razie gonią mnie terminy.Colony pisze:Gratuluję pomysłu zmiany na N63 w Legionowie, zamiast dojeżdżać do wiaduktu i tam zawracać marnując czas, skręca w Legionową i zawraca przy poczcie gdzie w nocy jest pusto. Spory zysk czasu, brawo.
- gregory5576
- Posty: 1257
- Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
- Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
- Kontakt:
4773 lub 4776 na 2 brygadzieMANiak3333 pisze:Pierwszy kurs w N63 Legionowie wykonał gniot
- R-9 Chełmska
- Posty: 7763
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Kierunek Woronicza: opóźnienie zawsze wynika ze świateł i zaliczaniu niemal każdego przystanku, poza tym długo trwa wyjazd z DWC i poprzez bardzo szybki rozkład nic nie udaje się nadrobić. Z nowym rozkładem przelot bardziej podkręcono...Szamot pisze:Kurka, chłopaki, jak to ma mieć jakis sens to piszcoie kierunki!
Z czego wynikało na 603 i wynika teraz wg Ciebie to opóznienie?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Ano zostala wprowadzona nie sądzę by przenienienie na Emilkę było konieczne. Tam sa obecnie większe odstępy międzyprzystankowe, poza tym wyleciał jeden z kierunku północ południe. Tymczasem obecna organizacja dojść do przystanków przy Tarasach jest dogodniejsza niz dotychczas. Jeszcze tylko należaloby usunąc sztuczny krawężnik z ptrzystanku przy Emilce.Hieronim pisze:Na Centralnym jest za mało miejsca na organizację przesiadek. Może warto zastanowić się nad powrotem na Emilii Plater... Poza tym powinno się wprowadzić zasadę zatrzymania nie przy konkretnym słupku, ale na stanowisku, jak najbardziej z przodu - nie wszyscy kierowcy się do tego stosują, co blokuje przejazd dla innych wozów.Szamot pisze:5) Trochę nieskładnie szły pierwsze podstawienia na przystanki. Pętla mała. Kierowcy wjeżdżali na intuicję i niekiedy wozy się pozajeżdżały.
Zostały przyjęte analogicznie do dotychczasowych. Podobnie jak czas na meldunek. Natomiast rozważamy rozsunięcie czasów przyjazdów z zajezdni poszczególnych brygad. Ale to w ramach wspomnianego liftingu.Hieronim pisze:Co do czasu meldowania się - może są zbyt krótkie czasy na dojazd z zakładu?
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
A o ile wzrosła liczba jednocześnie meldujących się brygad?Szamot pisze:Podobnie jak czas na meldunek
Sztuczny to betonowy, a granitowy byłby naturalny?Szamot pisze:Jeszcze tylko należaloby usunąc sztuczny krawężnik z ptrzystanku przy Emilce
Poza tym nie podoba mi się przeniesienie 46 i 44 na drugie stanowisko przy północnym peronie. Ale to moje osobiste odczucie
xxx
To mój pierwszy post na tym forum, więc przepraszam za ewentualne pomyłki wynikające z małej wiedzy i zasobu słownictwa - pierwszą podróż N-ką w swoim życiu wykonałem wczoraj, a właściwie prawie dzisiaj, bo na przystanek Hala Mirowska 01 pierwszy N12 podjechał o 23:59 (-2), krótki Solaris, słabe zapełnienie, kilka miejsc wolnych; od razu zauważyłem, że osoby chcace wysiąść przy R.ONZ nie wiedziały jak nacisnąć NŻ (kiero sam się domyslił i stanął). Analizująć nowe rozkłady i układ przystanków przygotowany już byłem na to, że od dziś czekała mnie będzie piechotka z DWC na Emilli Plater, jako że wracając z pracy zawsze przesiadałem się w 611, czyli teraz N31 (N81) - ale to nic, lubię zmiany a szczególnie na lepsze jak ta na N-ki. Ciekawie zaczęło się na przyst.DWC 17, masa ludzi, 00:10 i nic nie podjeżdżało; o 00:12 nadjechał N31 Solaris mający na wyświetlaczu kier.DWC, usiłował go zmienić na "Sadyba" ale mu się nie udawało, w ogóle zachowywał się tak jak by 1 raz miał do czynienia z Solarisem; o 00:17 odjechaliśmy z napisem Sadyba, który w ostatniej chwili kiero zmienił (przy M.Politechnika dzwonił na Ostrobramską podając swój nr służbowy i narzekając, że napis mu się sam nie zmienia). Na Iwicką dojechaliśmy na -4 czyli standardowo (z DWC na Iwicką 12 minut jest nierealne chyba), aha i oczywiście stanął na Pl.Unii Lubelskiej 01 czego od dziś robić N31 nie powinien Pomijam już to, że po drodze jadąc sprzedał bilety 6 osobom, co znacznie spowolniło jazdę; autobus zapełniony, problem z NŻ się powtarzał, chcący wysiąć 1 drzwiami prosili kiera o NŻ; ogólnie zamieszanie, ale gdy wszystko się uspokoi to będzie super Szkoda tylko, że nie wydłużyli czasu przejazdu, bo w 12 minut z DWC na Iwicką nigdy się nocny nie wyrabiał
- R-9 Chełmska
- Posty: 7763
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
To fakt, rzadko, a w ogóle wydaje mi się czasem, że nocny dłużej jedzie niż 131 lub nawet 522, bo staje 2 razy przy pl.Unii (teraz sie to zmieniło, ale pan Krzysio z Ostrobramskiej tego nie wiedział:) ) a poza tym ciągle sprzedaje bilety tocząc się przez to Marszałkowską, no i te światła na każdym skrzyżowaniu...
- R-9 Chełmska
- Posty: 7763
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
To teraz ja swoje obserwacje z tej nocy:
Trasy:
N75 na Błota to lekka przesada. Autobus w zasadzie od Gocławia jechał na pusto do krańca Błota. W drugą stronę podobnie. Zapełniać się zaczął dopiero na Gocławiu. Może linia z Falenicy powinna robić podjazdy na pętlę Błota?!
Czasy przejazdu:
Jest to coś niesamowitego. N75 (w zależności od kierowcy) łapie od -10 do -15 na krańcu Błota więc spowrotem do Centrum odjeżdża ok. 10 min w plecy. Niestety wozy jakie są wysyłane na linię i bardzo napięty czas przejazdu uniemożliwiają odrobienie strat a nawet opóźnienie do Centralnego rośnie. Kierowca musiał jechać 70 km/h aby nie złapać jeszcze większego opóźnienia. Gdyby jechał przepisową 50-ką to N75 jeździłoby jeszcze bardziej opóźnione.
N41 Zdecydowanie za krótki czas przejazdu. Autobus na Młociny (przy całkiem konkretnej jeździe) zajechał -12 min!!!!!
W konsekwencji kierowca BWLki N41+75 zajeżdża na każdy kraniec niemal na odjaz i pomimo przejechanych wielu kilometrów nie ma odpowiedniej przerwy na odpoczynek co nocą jest niebezpieczne.
Typ wozów obsługujących linie nocne:
SU12 są bardzo nieodpowiednim typem wozów na nocnych liniach. Krótki czas przelotu zmusza kierowców do otwierania i zamykania drzwi w dość szybkim tępie. W SU12 niedość, że blokada nie może być zdjęta to drzwi otwierają i (szczególnie) zamykają się bardzo powoli co opóźnia odjazd. Poza tym pijani pasażerowie co chwila wciskają STOP na poręczy (Często nieświadomie) przez co kierowca musi stawać na przystankach, na których nikt nie chce wysiadać. Bezpieczeństwo kierowców SU12 też jest zagrożone. Obiecano moniktoring a do tego czasu patrole policji. Niedość, że monitoringu nie ma to policja niemal nie widoczna jest w autobusach. W SU12 bardzo łatwo rozwalić kabinę więc kierowca na takich np. Błotach jest w niebezpieczeństwu.
Stan dość wielu dróg jest na tyle zły, że autobusy SU12 stale nadrabiające opóźnienia są strasznie niszczone. Przed trami kierowca powinien zwolinić nawet do 30 km/h by nie stracić zawieszenia a wówczas opóźnienie rośnie.
I jak już wcześniej wspomniałem dyspozytorzy wysyłają SU12 na nocki bo mają taki nakaz a na dzień będą jeździć np. Neopany na 180
Poza tym przez brak kamer SU12 mogą bardzo szybko zostać zdewastowane. Już dziś po 2 kółkach w przedziale pasażerskim śmierdziało rozlanym piwem wtartym w tapicerkę.
Dlaczego na tak niewielu liniach jeżdżą przegubowe wozy Do wielu linii jak N41 pasażerowie ledwo się mieścili.
Nieład na Dw. Centralnym:
Przez nadmiar nocnych autobusów na pętli na Centralnym niemal kompletnie brakuje miejsca. Częśc autobusów zastawiają inne pojazdy uniemożliwiając im wyjazd z pętli
BWLki:
Kierowca podjeżdża na kraniec i jeszcze nie zmieni tablicy bonczej a bydło rzuca się do autobusu by wsiaść. Jakby mogli to przez okna do autobusu wchodziliby. Zdecydowanie mniej BWLek powinno być.
Znacznie więcej porządku było na Dw. Centralnym gdy istniały 6xx, mniej opóźnień miało wówczas miejsce a w tej chwili niemal każda linia przyjeżdża po czasie na przystanki. SU12 powinny natychmiast być wycofane z obsługi nocnych a w ich miejsce powrócić Ikarusy 260!!!! I wiecej Ikarusów 280 w DS powinno jeździć na nocnych liniach.
I jeszcze jedno... przy obecych czasach przelotu można tylko pomarzyć o dogodnych przesiadkach w linie obwodowe!
Trasy:
N75 na Błota to lekka przesada. Autobus w zasadzie od Gocławia jechał na pusto do krańca Błota. W drugą stronę podobnie. Zapełniać się zaczął dopiero na Gocławiu. Może linia z Falenicy powinna robić podjazdy na pętlę Błota?!
Czasy przejazdu:
Jest to coś niesamowitego. N75 (w zależności od kierowcy) łapie od -10 do -15 na krańcu Błota więc spowrotem do Centrum odjeżdża ok. 10 min w plecy. Niestety wozy jakie są wysyłane na linię i bardzo napięty czas przejazdu uniemożliwiają odrobienie strat a nawet opóźnienie do Centralnego rośnie. Kierowca musiał jechać 70 km/h aby nie złapać jeszcze większego opóźnienia. Gdyby jechał przepisową 50-ką to N75 jeździłoby jeszcze bardziej opóźnione.
N41 Zdecydowanie za krótki czas przejazdu. Autobus na Młociny (przy całkiem konkretnej jeździe) zajechał -12 min!!!!!
W konsekwencji kierowca BWLki N41+75 zajeżdża na każdy kraniec niemal na odjaz i pomimo przejechanych wielu kilometrów nie ma odpowiedniej przerwy na odpoczynek co nocą jest niebezpieczne.
Typ wozów obsługujących linie nocne:
SU12 są bardzo nieodpowiednim typem wozów na nocnych liniach. Krótki czas przelotu zmusza kierowców do otwierania i zamykania drzwi w dość szybkim tępie. W SU12 niedość, że blokada nie może być zdjęta to drzwi otwierają i (szczególnie) zamykają się bardzo powoli co opóźnia odjazd. Poza tym pijani pasażerowie co chwila wciskają STOP na poręczy (Często nieświadomie) przez co kierowca musi stawać na przystankach, na których nikt nie chce wysiadać. Bezpieczeństwo kierowców SU12 też jest zagrożone. Obiecano moniktoring a do tego czasu patrole policji. Niedość, że monitoringu nie ma to policja niemal nie widoczna jest w autobusach. W SU12 bardzo łatwo rozwalić kabinę więc kierowca na takich np. Błotach jest w niebezpieczeństwu.
Stan dość wielu dróg jest na tyle zły, że autobusy SU12 stale nadrabiające opóźnienia są strasznie niszczone. Przed trami kierowca powinien zwolinić nawet do 30 km/h by nie stracić zawieszenia a wówczas opóźnienie rośnie.
I jak już wcześniej wspomniałem dyspozytorzy wysyłają SU12 na nocki bo mają taki nakaz a na dzień będą jeździć np. Neopany na 180
Poza tym przez brak kamer SU12 mogą bardzo szybko zostać zdewastowane. Już dziś po 2 kółkach w przedziale pasażerskim śmierdziało rozlanym piwem wtartym w tapicerkę.
Dlaczego na tak niewielu liniach jeżdżą przegubowe wozy Do wielu linii jak N41 pasażerowie ledwo się mieścili.
Nieład na Dw. Centralnym:
Przez nadmiar nocnych autobusów na pętli na Centralnym niemal kompletnie brakuje miejsca. Częśc autobusów zastawiają inne pojazdy uniemożliwiając im wyjazd z pętli
BWLki:
Kierowca podjeżdża na kraniec i jeszcze nie zmieni tablicy bonczej a bydło rzuca się do autobusu by wsiaść. Jakby mogli to przez okna do autobusu wchodziliby. Zdecydowanie mniej BWLek powinno być.
Znacznie więcej porządku było na Dw. Centralnym gdy istniały 6xx, mniej opóźnień miało wówczas miejsce a w tej chwili niemal każda linia przyjeżdża po czasie na przystanki. SU12 powinny natychmiast być wycofane z obsługi nocnych a w ich miejsce powrócić Ikarusy 260!!!! I wiecej Ikarusów 280 w DS powinno jeździć na nocnych liniach.
I jeszcze jedno... przy obecych czasach przelotu można tylko pomarzyć o dogodnych przesiadkach w linie obwodowe!
Ja mam po dzisiejszej nocy zastrzeżenia co do obwodówek - N02 przyjeżdża na Al. Reymonta (obsługa Grodzisk zaraz po odjeździe N01). Kiepska synchronizacja tych linii, nie da się ewentualnie przesiąść.
Gocławska linia mikrobusowa:
211 Gocław, Bora - Komorowskiego, Jugosłowiańska, Fieldorfa, Umińskiego, Rechniewskiego, Nowaka - Jeziorańskiego, Żymirskiego, Motorowa, Poligonowa, Grenadierów, Grochowska, Praga Płd. - Ratusz
Bo fantazja jest od tego
211 Gocław, Bora - Komorowskiego, Jugosłowiańska, Fieldorfa, Umińskiego, Rechniewskiego, Nowaka - Jeziorańskiego, Żymirskiego, Motorowa, Poligonowa, Grenadierów, Grochowska, Praga Płd. - Ratusz
Bo fantazja jest od tego