Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7763
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 01 cze 2007, 15:55

N33 al.Witosa -10, czyli standard - o 3 minuty skrócony czas przelotu, a do tej pory jeździł na około -5-8, więc nic dziwnego..
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 01 cze 2007, 16:14

Colony pisze:Gratuluję pomysłu zmiany na N63 w Legionowie, zamiast dojeżdżać do wiaduktu i tam zawracać marnując czas, skręca w Legionową i zawraca przy poczcie gdzie w nocy jest pusto. Spory zysk czasu, brawo. =D>
A no tak on miał jeździć przez wiadukt, co było by totalną głupotą. Powinien skręcać jak 718 (tylko, że nie o 45 a o 90 stopni). A mam pytanie gdzie N61 ma pętle ? Wnioskuje, że przy Domu Handlowym Struga, bo raczej nie za zakrętem przy Wczasowej, bo tam właśnie jest przystanek Wczasowa, a nie Struga. Ja wybiorę się tam, ale prawdopodobnie w następnym tygodniu, bo na razie gonią mnie terminy.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 01 cze 2007, 16:20

MANiak3333 pisze:Pierwszy kurs w N63 Legionowie wykonał gniot
:arrow: 4773 lub 4776 na 2 brygadzie

jacek
Zbanowany
Posty: 4807
Rejestracja: 14 lip 2006, 10:18
Lokalizacja: Ten co dostał zakaz pisania, bo pogocika upodlił

Post autor: jacek » 01 cze 2007, 16:27

gregory5576 pisze:
MANiak3333 pisze:Pierwszy kurs w N63 Legionowie wykonał gniot
:arrow: 4773 lub 4776 na 2 brygadzie
Zasadnicza różnica, gdyż 4773-R7, a 4776-R13 :?:

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 01 cze 2007, 17:05

R-9 Chełmska pisze:N33 al.Witosa -10, czyli standard - o 3 minuty skrócony czas przelotu, a do tej pory jeździł na około -5-8, więc nic dziwnego..
Kurka, chłopaki, jak to ma mieć jakis sens to piszcoie kierunki!
Z czego wynikało na 603 i wynika teraz wg Ciebie to opóznienie?

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7763
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 01 cze 2007, 17:12

Szamot pisze:Kurka, chłopaki, jak to ma mieć jakis sens to piszcoie kierunki!
Z czego wynikało na 603 i wynika teraz wg Ciebie to opóznienie?
Kierunek Woronicza: opóźnienie zawsze wynika ze świateł i zaliczaniu niemal każdego przystanku, poza tym długo trwa wyjazd z DWC i poprzez bardzo szybki rozkład nic nie udaje się nadrobić. Z nowym rozkładem przelot bardziej podkręcono...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 01 cze 2007, 17:31

Hieronim pisze:
Szamot pisze:5) Trochę nieskładnie szły pierwsze podstawienia na przystanki. Pętla mała. Kierowcy wjeżdżali na intuicję i niekiedy wozy się pozajeżdżały.
Na Centralnym jest za mało miejsca na organizację przesiadek. Może warto zastanowić się nad powrotem na Emilii Plater... Poza tym powinno się wprowadzić zasadę zatrzymania nie przy konkretnym słupku, ale na stanowisku, jak najbardziej z przodu - nie wszyscy kierowcy się do tego stosują, co blokuje przejazd dla innych wozów.
Ano zostala wprowadzona :) nie sądzę by przenienienie na Emilkę było konieczne. Tam sa obecnie większe odstępy międzyprzystankowe, poza tym wyleciał jeden z kierunku północ południe. Tymczasem obecna organizacja dojść do przystanków przy Tarasach jest dogodniejsza niz dotychczas. Jeszcze tylko należaloby usunąc sztuczny krawężnik z ptrzystanku przy Emilce.
Hieronim pisze:Co do czasu meldowania się - może są zbyt krótkie czasy na dojazd z zakładu?
Zostały przyjęte analogicznie do dotychczasowych. Podobnie jak czas na meldunek. Natomiast rozważamy rozsunięcie czasów przyjazdów z zajezdni poszczególnych brygad. Ale to w ramach wspomnianego liftingu.

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 01 cze 2007, 17:42

Szamot pisze:Podobnie jak czas na meldunek
A o ile wzrosła liczba jednocześnie meldujących się brygad?
Szamot pisze:Jeszcze tylko należaloby usunąc sztuczny krawężnik z ptrzystanku przy Emilce
Sztuczny to betonowy, a granitowy byłby naturalny? ;)

Poza tym nie podoba mi się przeniesienie 46 i 44 na drugie stanowisko przy północnym peronie. Ale to moje osobiste odczucie :)
xxx

Awatar użytkownika
Carefour
Posty: 8
Rejestracja: 01 cze 2007, 20:22
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: Carefour » 01 cze 2007, 20:50

To mój pierwszy post na tym forum, więc przepraszam za ewentualne pomyłki wynikające z małej wiedzy i zasobu słownictwa - pierwszą podróż N-ką w swoim życiu wykonałem wczoraj, a właściwie prawie dzisiaj, bo na przystanek Hala Mirowska 01 pierwszy N12 podjechał o 23:59 (-2), krótki Solaris, słabe zapełnienie, kilka miejsc wolnych; od razu zauważyłem, że osoby chcace wysiąść przy R.ONZ nie wiedziały jak nacisnąć NŻ (kiero sam się domyslił i stanął). Analizująć nowe rozkłady i układ przystanków przygotowany już byłem na to, że od dziś czekała mnie będzie piechotka z DWC na Emilli Plater, jako że wracając z pracy zawsze przesiadałem się w 611, czyli teraz N31 (N81) - ale to nic, lubię zmiany a szczególnie na lepsze jak ta na N-ki. Ciekawie zaczęło się na przyst.DWC 17, masa ludzi, 00:10 i nic nie podjeżdżało; o 00:12 nadjechał N31 Solaris mający na wyświetlaczu kier.DWC, usiłował go zmienić na "Sadyba" ale mu się nie udawało, w ogóle zachowywał się tak jak by 1 raz miał do czynienia z Solarisem; o 00:17 odjechaliśmy z napisem Sadyba, który w ostatniej chwili kiero zmienił (przy M.Politechnika dzwonił na Ostrobramską podając swój nr służbowy i narzekając, że napis mu się sam nie zmienia). Na Iwicką dojechaliśmy na -4 czyli standardowo (z DWC na Iwicką 12 minut jest nierealne chyba), aha i oczywiście stanął na Pl.Unii Lubelskiej 01 czego od dziś robić N31 nie powinien [-X Pomijam już to, że po drodze jadąc sprzedał bilety 6 osobom, co znacznie spowolniło jazdę; autobus zapełniony, problem z NŻ się powtarzał, chcący wysiąć 1 drzwiami prosili kiera o NŻ; ogólnie zamieszanie, ale gdy wszystko się uspokoi to będzie super :grin: Szkoda tylko, że nie wydłużyli czasu przejazdu, bo w 12 minut z DWC na Iwicką nigdy się nocny nie wyrabiał :neutral:

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7763
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 01 cze 2007, 20:53

Carefour pisze:bo w 12 minut z DWC na Iwicką nigdy się nocny nie wyrabiał :neutral:
Chyba rzadko za czasów Chełmskiej jeździłeś ostatnimi 131 :D
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Carefour
Posty: 8
Rejestracja: 01 cze 2007, 20:22
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: Carefour » 01 cze 2007, 21:11

To fakt, rzadko, a w ogóle wydaje mi się czasem, że nocny dłużej jedzie niż 131 lub nawet 522, bo staje 2 razy przy pl.Unii (teraz sie to zmieniło, ale pan Krzysio z Ostrobramskiej tego nie wiedział:) ) a poza tym ciągle sprzedaje bilety tocząc się przez to Marszałkowską, no i te światła na każdym skrzyżowaniu... ](*,)

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7763
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 01 cze 2007, 21:24

Carefour pisze:To fakt, rzadko, a w ogóle wydaje mi się czasem, że nocny dłużej jedzie niż 131 lub nawet 522
Nie, cudów nie ma...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 02 cze 2007, 1:47

N63 faktycznie w weekendy przeguby. Przed chwilą poleciał jakiś 54xx mocno opóźniony, na przystanku Parkowa :arrow: Chotomów -14. Wczoraj ten sam kurs miał zaledwie -6 następny był punktualnie.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 02 cze 2007, 3:09

To teraz ja swoje obserwacje z tej nocy:
Trasy:
N75 na Błota to lekka przesada. Autobus w zasadzie od Gocławia jechał na pusto do krańca Błota. W drugą stronę podobnie. Zapełniać się zaczął dopiero na Gocławiu. Może linia z Falenicy powinna robić podjazdy na pętlę Błota?!
Czasy przejazdu:
Jest to coś niesamowitego. N75 (w zależności od kierowcy) łapie od -10 do -15 na krańcu Błota więc spowrotem do Centrum odjeżdża ok. 10 min w plecy. Niestety wozy jakie są wysyłane na linię i bardzo napięty czas przejazdu uniemożliwiają odrobienie strat a nawet opóźnienie do Centralnego rośnie. Kierowca musiał jechać 70 km/h aby nie złapać jeszcze większego opóźnienia. Gdyby jechał przepisową 50-ką to N75 jeździłoby jeszcze bardziej opóźnione.
N41 Zdecydowanie za krótki czas przejazdu. Autobus na Młociny (przy całkiem konkretnej jeździe) zajechał -12 min!!!!!
W konsekwencji kierowca BWLki N41+75 zajeżdża na każdy kraniec niemal na odjaz i pomimo przejechanych wielu kilometrów nie ma odpowiedniej przerwy na odpoczynek co nocą jest niebezpieczne.

Typ wozów obsługujących linie nocne:
SU12 są bardzo nieodpowiednim typem wozów na nocnych liniach. Krótki czas przelotu zmusza kierowców do otwierania i zamykania drzwi w dość szybkim tępie. W SU12 niedość, że blokada nie może być zdjęta to drzwi otwierają i (szczególnie) zamykają się bardzo powoli co opóźnia odjazd. Poza tym pijani pasażerowie co chwila wciskają STOP na poręczy (Często nieświadomie) przez co kierowca musi stawać na przystankach, na których nikt nie chce wysiadać. Bezpieczeństwo kierowców SU12 też jest zagrożone. Obiecano moniktoring a do tego czasu patrole policji. Niedość, że monitoringu nie ma to policja niemal nie widoczna jest w autobusach. W SU12 bardzo łatwo rozwalić kabinę więc kierowca na takich np. Błotach jest w niebezpieczeństwu.
Stan dość wielu dróg jest na tyle zły, że autobusy SU12 stale nadrabiające opóźnienia są strasznie niszczone. Przed trami kierowca powinien zwolinić nawet do 30 km/h by nie stracić zawieszenia a wówczas opóźnienie rośnie.
I jak już wcześniej wspomniałem dyspozytorzy wysyłają SU12 na nocki bo mają taki nakaz a na dzień będą jeździć np. Neopany na 180
Poza tym przez brak kamer SU12 mogą bardzo szybko zostać zdewastowane. Już dziś po 2 kółkach w przedziale pasażerskim śmierdziało rozlanym piwem wtartym w tapicerkę.

Dlaczego na tak niewielu liniach jeżdżą przegubowe wozy ](*,) Do wielu linii jak N41 pasażerowie ledwo się mieścili.

Nieład na Dw. Centralnym:
Przez nadmiar nocnych autobusów na pętli na Centralnym niemal kompletnie brakuje miejsca. Częśc autobusów zastawiają inne pojazdy uniemożliwiając im wyjazd z pętli

BWLki:
Kierowca podjeżdża na kraniec i jeszcze nie zmieni tablicy bonczej a bydło rzuca się do autobusu by wsiaść. Jakby mogli to przez okna do autobusu wchodziliby. Zdecydowanie mniej BWLek powinno być.


Znacznie więcej porządku było na Dw. Centralnym gdy istniały 6xx, mniej opóźnień miało wówczas miejsce a w tej chwili niemal każda linia przyjeżdża po czasie na przystanki. SU12 powinny natychmiast być wycofane z obsługi nocnych a w ich miejsce powrócić Ikarusy 260!!!! I wiecej Ikarusów 280 w DS powinno jeździć na nocnych liniach.
I jeszcze jedno... przy obecych czasach przelotu można tylko pomarzyć o dogodnych przesiadkach w linie obwodowe!

Maro D.
Posty: 238
Rejestracja: 14 gru 2005, 15:08
Lokalizacja: Gocławski Klan Samorządowy
Kontakt:

Post autor: Maro D. » 02 cze 2007, 4:23

Ja mam po dzisiejszej nocy zastrzeżenia co do obwodówek - N02 przyjeżdża na Al. Reymonta (obsługa Grodzisk zaraz po odjeździe N01). Kiepska synchronizacja tych linii, nie da się ewentualnie przesiąść.
Gocławska linia mikrobusowa:

211 Gocław, Bora - Komorowskiego, Jugosłowiańska, Fieldorfa, Umińskiego, Rechniewskiego, Nowaka - Jeziorańskiego, Żymirskiego, Motorowa, Poligonowa, Grenadierów, Grochowska, Praga Płd. - Ratusz

Bo fantazja jest od tego O-)

ODPOWIEDZ