Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 02 cze 2007, 19:09

Ja po wczorajszych obserwacjach mogę stwierdzić że:
N75 jedzie puste już od Gocławia, w drugą stronę podobna sytuacja. Czas przejazdu jest bardzo napięty. Autobus jedzie jak szalony - przecież to nie jest wyścigówka.
N02 frekwencja w miarę dobra - niestety dość napięty rozkład daje takie efekty że przesiadki do innych linii są tylko fikcją.
N01 frekwencja po wyjeździe z Bemowa prawie 0. Tylko dzięki temu że na odcinku Zaj. Keszczowa - Koncertowa zatrzymaliśmy się zaledwie na 3 przystankach a PKS jechał bardzo szybko złapaliśmy tylko 2 minutowe opóźnienie. W związku z tym przesiadka do N37 na Ursynowie stała się fikcją.
Co lepsze kierowcy N34 oraz N37 całkowicie olali punkt przesiadkowy Metro Ursynów / Koncertowa.

Osobiście uważam że czasy przejazdów na wielu N są za bardzo wygórowane. W związku z tym dochodzi do wielu opóźnień a przesiadki do innych N stają się fikcją. Uważam że normalna prędkość dla autobusu to 60 km/h a nie 80 - 85...

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 02 cze 2007, 21:43

Lukasz436 pisze: N01 frekwencja po wyjeździe z Bemowa prawie 0. Tylko dzięki temu że na odcinku Zaj. Keszczowa - Koncertowa zatrzymaliśmy się zaledwie na 3 przystankach a PKS jechał bardzo szybko złapaliśmy tylko 2 minutowe opóźnienie.
Ja obserwowałem w obie noce N01 i pierwszy kurs z Żoliborza (minionej nocy spóźniony tylko 6 minut - nawet chyba kierowcy to nie przerażało, bo jechał sobie majestatycznie) i u mnie pod domem frekwencja wydała mi się całkiem dobra - przeważająca ilość miejsc siedzących zajęta. Późniejszych kursów jeszcze nie obserwowałem :>
I tak widzę, że na tej linii to PKS jeździ bardziej punktualnie niż Mobilis 8-[
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 02 cze 2007, 21:45

R-11 Kleszczowa pisze: I tak widzę, że na tej linii to PKS jeździ bardziej punktualnie niż Mobilis 8-[
o patrz, to nie tylko mi się tak wydaje (w przypadku N02)...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ITS A 218
Posty: 3159
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 02 cze 2007, 22:01

Co do N01 to ludzie muszą się przyzwyczaić. Na tej trasie nigdy wcześniej praktycznie nie jeździł żaden nocnik i potrzeba czasu. Myśle że już za 1-2 tygodnie frekwencja będzie duża bo trasa jest dobra.
RELOBUS A38 ESTRADY

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 02 cze 2007, 23:41

Co do N01/02 to sie nie wypowiem, bo nie widzialem, ale pseudo-obwodowka czyli N43 wczoraj na BW1920 -> DWC frekwencje miala pokazna.
W jelczydle z 10-15 osob stalo.
Fakt ze weekend, ale jadace za nim su12 N88 moze z 15 osob na pokladzie.
Oba o czasie - 2.24 :>

Jesli chodzi o rozklady to n38/88 na przejechanie z BW1920 na Hynka ma 3 min (slownie trzy minuty). W przeciwnym kierunku 5 min :>
Mozliwosci dogodnej przesiadki w N01 przy Hynka nie ma, bo i kto by z niej korzystal, a wieksza frekwencja jest na pewno w kier. Okecia.
Czym sie kierowano napinajac tak rozklad nie mam pojecia. Ok jedyna opcja, zeby przelot w obie strony byl w tym samym czasie. Tylko po co? Kierman bedzie sie i tak spoznial, bo ma 17 min postoju na Okeciu (+ 15 na DWC), a rozklad bedzie tylko na papierze.

Apropos informacji o zmianach.
Kwadrans po 2giej na przystanek przybieglo 2 klientow narodowosci na oko viet i z panika w oczach dokonali jego ogledzin i przestudiowali rozklady.
Po pieciu minutach jeden zdobyl sie i podszedl do mnie:
- ciesietpiec? ciesietpiec?! na stadion?
Mowie ze reforma, nowe linie sa, ze 605 juz nie ma, na stadion trzeba z przesiadka.
Poki co niewazne czym do centrala i niech sie tam zapytaja pana w odblaskowym uniformie jak dalej.
Koles przytakuje i kiwa glowa, a widac ze nic nie zrozumial (standardowe zachowanie azjaty). Wiec ja dalej to samo koles znow przytakuje, wreszcie podjechal ww N43, a ja dalem im sygnal do abordazu.
Nastepna reforma - wydrukowac ulotki w jezykach azjatyckich i rozprowadzic po bazarach :D

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 03 cze 2007, 1:15

Właśnie jechałem Grodziskim A528 -> N02 kurs 0:46 spod Stalowej kier TGK. Pod zajezdnię przyjechał -3, potem trochę się rozpędził po Radzymińskiej i od razu na luz. Frekwencja pod R13 to może z 15 osób wraz ze mną i driverami R13. Przy Kołowej zostało z 7 osób w tym 3 driverów. W drugą stronę widziany Mobiliski A318 z 2 osobami na pokładzie widziany na DKS Targówek w kier Gocławia

Coś słabo jak na sobotnią noc - ale przynajmniej bezpieczniej się czuję :P

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 03 cze 2007, 1:31

N63 faktycznie w weekendy przeguby.
Coś z tymi przegubami nie tak. Właśnie pojechał gniot :-k .
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 03 cze 2007, 5:01

Lukasz436 pisze:N01 frekwencja po wyjeździe z Bemowa prawie 0
Na odcinku Ursynów - Wilanów jest tak samo.
Lukasz436 pisze:Co lepsze kierowcy N34 oraz N37 całkowicie olali punkt przesiadkowy Metro Ursynów / Koncertowa.
W jaki sposób?

[ Dodano: 2007-06-03, 05:04 ]
ITS A 218 pisze:Co do N01 to ludzie muszą się przyzwyczaić. Na tej trasie nigdy wcześniej praktycznie nie jeździł żaden nocnik i potrzeba czasu. Myśle że już za 1-2 tygodnie frekwencja będzie duża bo trasa jest dobra.
Trasy obu eNek obwodowych wydają mi się dobre, ale jak widzę pustki w N01 to mi się smutno robi. Pewnie masz rację, że potrzeba czasu, ale skoro ludzie nie wiedzą, to może jednak kampania była za słaba :-k
Poza tym co niektórzy z Was piszą, że nici z przesiadek. Jeśli tak będzie, to linie mogą tracić pasażerów. Koordynacja musi być na cacy, ale zdaję sobie jednakowoż sprawę, że nie jest to łatwym zadaniem.

[ Dodano: 2007-06-03, 05:11 ]
Ja o zapomnianym tu N50. Obserwowałem wszystkie kursy z Wilanowskiej zarówno z pt/sb jak i sb/nd. Frekwencja - kilka osób w wozie, miejsca siedzące jeszcze by się znalazły.
Myślałem, że ta linia będzie lepiej wykorzystywana. Czy będą jakieś pomiary na tej linii? Jeśli taka frekwencja się utrzyma, to wątpię w opłacalność utrzymywania linii dla kilkunastu osób/noc. #-o

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 cze 2007, 8:43

MZA dostanie ładne kary za wystawianie nieprawidłowego taboru na nocki. Na N37 dwa gnioty, N63 :arrow: 4832. Zapewne było więcej takich przypadków, ale nie wiem dokładnie na których liniach mają jeździć przeguby.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 03 cze 2007, 9:12

Lukasz436 pisze:(...)N01 frekwencja po wyjeździe z Bemowa prawie 0. Tylko dzięki temu że na odcinku Zaj. Keszczowa - Koncertowa zatrzymaliśmy się zaledwie na 3 przystankach a PKS jechał bardzo szybko złapaliśmy tylko 2 minutowe opóźnienie. W związku z tym przesiadka do N37 na Ursynowie stała się fikcją.
(...)
A jednak 6 minut to też za mało na przesiadkę na Żeraniu.
Wobec tego proponuje trochę rozślimaczyć N02. Niech jedzie wolniej, z zahaczeniem o Wschodni i Olszynkę(+6) i niech będzie 10 minut na przesiadkę.
Skoro ludzie i tak się nie wyrobią i mają czekać pół godziny,,,

[ Dodano: 2007-06-03, 09:19 ]
Lukasz436 pisze:Ja po wczorajszych obserwacjach mogę stwierdzić że:
N75 jedzie puste już od Gocławia, w drugą stronę podobna sytuacja. Czas przejazdu jest bardzo napięty. Autobus jedzie jak szalony - przecież to nie jest wyścigówka.
(...)
Aż sam sprawdzę przy okazji to N75,,,
Szkoda skracać do Wędkarskiej. Nowe rejony dostały nocny i mają się z nim od razu żegnać..
N75 ma 2 minuty rezerwy,,, spóźniony 10 minut przyjeżdża na 5 minut przed sabatem. Może by mu dodać te 10 minut i niech tak przyjeżdża oficjalnie?
N25 też można poluzować, zwiększyć troszkę postój w Międzylesiu (jak wszechwładne MZA pozwoli) i niech pokrąży przez Witolin.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 03 cze 2007, 9:23

Co do punktu przesiadkowego Metro Ursynów / Koncertowa. Kierowcy MZA traktują te przystanki jako NŻ i nie czekają na N34 lub na odwrót N37 - chociaż byli przed czasem. Za to PKS ładnie czekał!!!

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 03 cze 2007, 9:38

wszystkie nowe linie nocne są liniami superexpressowymi.
kierowcy gnają "na łeb, na szyję" łamiąc przepisy ruchu drogowego.
ciekawe, jak dadzą sobie radę z takimi rozkładami jazdy zimową porą.
prawdopodobnie wszystkie punkty przesiadkowe wezmą "w łeb".
.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 cze 2007, 9:52

Dadzą sobie radę. Nie widzę szczególnych problemów z DWC, ale pozostałe punkty już gorsze...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 03 cze 2007, 11:05

Busmann pisze:Dadzą sobie radę. Nie widzę szczególnych problemów z DWC, ale pozostałe punkty już gorsze...
Skoro teraz pomimo przekroczenia prędkości kierowca na Centralny zajeżdża ok. 10 min w plecy to zimą może być znacznie gorzej.

Gdyby tak N35 i N85 na przystanek Ryżowa w kierunku Centralnego przyjeżdżały chociaż 2 min wcześniej to możliwa stałaby się przesiadka w N01 w kierunku Ursynowa.
Poza tym nie ma co się dziwić słabej frekwencji N01 skoro linia jeździ przez Służewiec Przemysłowy... Gdyby jeździła przez spore osiedla np. Grójecką do Rakowca i dalej Racławicką na Mokotów i dopiero na Służewiec to zdecydowanie więcej potencjalnych pasażerów znalazłoby się.

Awatar użytkownika
Carefour
Posty: 8
Rejestracja: 01 cze 2007, 20:22
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: Carefour » 03 cze 2007, 12:14

R-9 Chełmska pisze:
Carefour pisze:To fakt, rzadko, a w ogóle wydaje mi się czasem, że nocny dłużej jedzie niż 131 lub nawet 522
Nie, cudów nie ma...
Za czasów 611 nocny jechał na prawdę dłużej - 3 minuty od DWC do Centrum, gdzie następowała sprzedaż biletów od kierowcy - kolejne 3 minuty, potem światła, potem Hoża, kolejne światła i tak cały czas, dodatkowe swiatła na Gagarina, itp.; (przedtem dwukrotne stawanie na przystankach przy pl.Unii). Żeby było jasne - chodziło mi głównie o 1, 2 lub 3 kurs nocnego, gdy ludzi jest na prawdę sporo i stawał na każdym przystanku; podróż z DWC na Iwicką często trwała 19-20 minut, a nie rozkładowe 12.

[ Dodano: 2007-06-03, 12:26 ]
Pierwszy kurs N13 4735 Choszczówka-DWC (czyli Dw.Wileński - DWC w rzeczywistości) zamiast 23.10 był na wileniaku 23.17, ale potem b.szybka jazda pozwoliła na to by na DWC było -3 tylko. Ciekawe było to, że po ostatnim przyst. przed pętlą (ONZ) jadąc na Centralny nie skorzystał z nowego przejazdu podziemnego w prawo, lecz pojechał prosto do ronda (skrzyzowanie AL.J.P.II i AL.Jerozolimskich) na którym zawrócił i dopiero wjechał na DWC. Potem N81 (z Ostrobramskiej) - przyjechał z małym poślizgiem na DWC, w związku z czym odjazd nastąpił 23.47 w stronę Waflowej.

[ Dodano: 2007-06-03, 12:31 ]
[ Dodano: 2007-06-03, 12:26 ]
Pierwszy kurs N13 4735 Choszczówka-DWC (czyli Dw.Wileński - DWC w rzeczywistości) zamiast 23.10 był na wileniaku 23.17, ale potem b.szybka jazda pozwoliła na to by na DWC było -3 tylko. Ciekawe było to, że po ostatnim przyst. przed pętlą (ONZ) jadąc na Centralny nie skorzystał z nowego przejazdu podziemnego w prawo, lecz pojechał prosto do ronda (skrzyzowanie AL.J.P.II i AL.Jerozolimskich) na którym zawrócił i dopiero wjechał na DWC. Potem N81 (z Ostrobramskiej) - przyjechał z małym poślizgiem na DWC, w związku z czym odjazd nastąpił 23.47 w stronę Waflowej.
Dodam, że było to wczoraj.

ODPOWIEDZ