[Otwock] Komunikacja lokalna

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 17 wrz 2016, 20:42

plunio7 pisze:Bo na linii bezpłatnej może bujać się trupiarka, dostosowana przez lokalnego majstra do wymogów przetargu, prowadzona przez kierowcę za najniższą możliwą pensję. ZTM jednak jakieś tam wymogi na minimalny standard nakłada.
Śmiem polemizować.
Obecnego taboru jaki obsługuje obecnie linie bezpłatne linie w Zielonce pozazdrościć może wiele L-ek. Maja może po 10-12 lat, ale to pełnowartościowe małe autobusy, zadbane. Żadne przerabiane dostawczaki ani nic w tym stylu.
Nie wiem jak w ostatnim przetargu, ale w przeszłości UM Zielonka osiągał niższe stawki w przetargach niż za L-ki z przetargów ZTM-u.
I Zielonka swoje darmobusy kontroluje. Były już przypadki, ze pracownik UM Zielonka siedział kilka godzin na przystanku pod Marko i spisywał do późnego wieczora punktualność odjazdów.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 19 wrz 2016, 12:08

Frencher pisze:Jaki ciekawy paradoks: uruchomienia linii bezpłatnej jest tańsze dla samorządu niż L-ka z biletami ZTM-u.
Artykuł jest pełen niedomówień. ZTM nie przedstawił "oferty" a kalkulację możliwych wyników przetargu. Natomiast widocznie na radzie (na którą nie był nikt z ZTM zaproszony) doszło do pomieszania faktów. Co ważne radni nie mają żadnych wyliczeń co do kosztów obsługi przez prywatnego przewoźnika darmowej linii. Nie mają też świadomości, że do L ZTM dopłaca 20%.

Dodano po 12 minutach 42 sekundach:
[Otwock] Komunikacja lokalna
Frencher pisze:
plunio7 pisze: Nie wiem jak w ostatnim przetargu, ale w przeszłości UM Zielonka osiągał niższe stawki w przetargach niż za L-ki z przetargów ZTM-u.
I Zielonka swoje darmobusy kontroluje.
Obecnie stawki w Zielonce wynoszą 2,14 i 2,57 brutto. W tym, że Gmina płaci całość. A to oznacza, że we współpracy z ZTM te stawki musiałyby wynieść z przetargu odpowiednio 2,67 zł i 3,21. Patrząc na obecne stawki z przetargów na L wątpliwe, żeby Zielonce wyszło taniej bez ZTM (20% od ZTM robi swoje).
Obrazek

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 20 wrz 2016, 16:42

plunio7 pisze:Bo na linii bezpłatnej może bujać się trupiarka, dostosowana przez lokalnego majstra do wymogów przetargu, prowadzona przez kierowcę za najniższą możliwą pensję. ZTM jednak jakieś tam wymogi na minimalny standard nakłada.
Jeśli Urząd Miasta zażyczy sobie trupiarkę to będzie jeździć trupiarka, jeśli zażyczy sobie nówek prosto z fabryki to takie się pojawią.

Stawka za km jest wyznaczana na podstawie wielu czynników. To, czy zamawiającym będzie ZTM, czy gmina, ma marginalne znaczenie.

Dla przykładu wrzucę średnią stawkę z Ząbek - 4,65 zł brutto za km. Prowizja ze sprzedaży biletów jest pomijalna.
Obecnie w weekendy jeździ 1 całka MIDI - 354 km dziennie
W dni robocze:
- 2 całki MIDI - łącznie 671 km dziennie (średnio na wóz - 335)
- 1 dodatek MIDI - 123 km dziennie
- 5 dodatków MAXI - łącznie 868 km dziennie (średnio na wóz - 174)
MIDI - rocznik 2015, ponad 60 miejsc
MAXI - rocznik 2013, ponad 80 miejsc

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 20 wrz 2016, 17:01

W rzeczy samej. Dlatego UM idzie po bandzie i bierze cokolwiek, co ma cztery koła i kierowcę, a ZTM stawia jakieś minimalne standardy.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 20 wrz 2016, 19:58

plunio7 pisze:W rzeczy samej. Dlatego UM idzie po bandzie i bierze cokolwiek, co ma cztery koła i kierowcę, a ZTM stawia jakieś minimalne standardy.
Kolejny raz nie masz racji.
Patrząc na przetargi w Ząbkach, Zielonce czy Radzyminie (komunikacja lokalna) to wszędzie były konkretne warunki co do wieku pojazdów, ich pojemności, a czasami nawet sposobu otwierania drzwi (wymóg drzwi otwieranych automatycznie przez kierowcę).
To na L-kach ZTM-u jeździły przerabiane Sprintery z drzwiami na klamkę, a po Radzyminie małe autobusy z drzwiami automatycznymi.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 cze 2022, 9:47

Tango down:
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... rzy-torach

Ciekawe czy to przełoży się na zmianę RJ L51

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 20 cze 2022, 10:00

person pisze:
20 cze 2022, 9:47
Ciekawe czy to przełoży się na zmianę RJ L51
Co 20 w szczycie i co 40 poza?

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 20 cze 2022, 12:18

Ciekawe, czy to się przełoży na zmianę RJ 521?

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 cze 2022, 12:57

karmat pisze:
20 cze 2022, 10:00
person pisze:
20 cze 2022, 9:47
Ciekawe czy to przełoży się na zmianę RJ L51
Co 20 w szczycie i co 40 poza?
Z tego co oglądałem rozkład Minibusa na stronie (nie wiem czy aktualny), to i tak by było grubo poniżej częstotliwości jaką oferował Minibus.
Dla pasażera taka zmiana to nie dość że dodatkowa przesiadka w Otwocku na kolej, to jeszcze ogromne obniżenie częstotliwości dojazdu na odcinku karczewskim.
Tak się nie zachęca do publicznego transportu.

Żeby nie było, nie piszę że L-ka powinna kursować do centrum Warszawy, ale - kursując na odcinku otwocko-karczewskim - powinna zapewniać częstotliwość w miarę adekwatną. Przy czym nie ma sensu żeby jeździło częściej niż pociąg bo i tak nie będzie się na co przesiąść.
man1956 pisze:
20 cze 2022, 12:18
Ciekawe, czy to się przełoży na zmianę RJ 521?
To na pewno nie. ZTM jest cięty na tą linię od lat. Zresztą, duża część użytkowników WAWKOM-u również.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 cze 2022, 13:21

michael112 pisze:
20 cze 2022, 12:57
karmat pisze:
20 cze 2022, 10:00

Co 20 w szczycie i co 40 poza?
Z tego co oglądałem rozkład Minibusa na stronie (nie wiem czy aktualny), to i tak by było grubo poniżej częstotliwości jaką oferował Minibus.
Dla pasażera taka zmiana to nie dość że dodatkowa przesiadka w Otwocku na kolej, to jeszcze ogromne obniżenie częstotliwości dojazdu na odcinku karczewskim.
Tak się nie zachęca do publicznego transportu.
Przecież to od dawna nieaktualne. Ostatni rozkład oferował przerwy ponadgodzinne nawet w godzinach szczytu i oszałamiające zero kursów w weekendy.

Minibus od dawna podąża ścieżką Transluda i jest kolejnym dowodem, że nawet ułomny transport kolejowy w relacjach aglomeracyjnych nie ma problemu z wyparciem prywatnego busiarstwa pod warunkiem zapewnienia chociażby rudymentarnej integracji taryfowej oraz częstotliwości nieurągającej ludzkiej godności.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 cze 2022, 13:23

fik pisze:
20 cze 2022, 13:21
michael112 pisze:
20 cze 2022, 12:57


Z tego co oglądałem rozkład Minibusa na stronie (nie wiem czy aktualny), to i tak by było grubo poniżej częstotliwości jaką oferował Minibus.
Dla pasażera taka zmiana to nie dość że dodatkowa przesiadka w Otwocku na kolej, to jeszcze ogromne obniżenie częstotliwości dojazdu na odcinku karczewskim.
Tak się nie zachęca do publicznego transportu.
Przecież to od dawna nieaktualne. Ostatni rozkład oferował przerwy ponadgodzinne nawet w godzinach szczytu i oszałamiające zero kursów w weekendy.

Minibus od dawna podąża ścieżką Transluda i jest kolejnym dowodem, że nawet ułomny transport kolejowy w relacjach aglomeracyjnych nie ma problemu z wyparciem prywatnego busiarstwa pod warunkiem zapewnienia chociażby rudymentarnej integracji taryfowej oraz częstotliwości nieurągającej ludzkiej godności.
W soboty jeszcze Minibus kursuje.
michael112 pisze:
20 cze 2022, 12:57
karmat pisze:
20 cze 2022, 10:00

Co 20 w szczycie i co 40 poza?
Z tego co oglądałem rozkład Minibusa na stronie (nie wiem czy aktualny), to i tak by było grubo poniżej częstotliwości jaką oferował Minibus.
Dla pasażera taka zmiana to nie dość że dodatkowa przesiadka w Otwocku na kolej, to jeszcze ogromne obniżenie częstotliwości dojazdu na odcinku karczewskim.
Tak się nie zachęca do publicznego transportu.

Żeby nie było, nie piszę że L-ka powinna kursować do centrum Warszawy, ale - kursując na odcinku otwocko-karczewskim - powinna zapewniać częstotliwość w miarę adekwatną. Przy czym nie ma sensu żeby jeździło częściej niż pociąg bo i tak nie będzie się na co przesiąść.
Skąd ten rozkład wytrzasnąłeś? Aktualnie linia PRZY TORACH kursuje w DP co ok. godzinę, w soboty co 1,5 godziny, a w niedzielę w ogóle. Są też ścięte godziny kursowania i nie kursuje już linia BIS. Aktualny rozkład jest dostępny na ich stronie internetowej.

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 20 cze 2022, 13:45

fik pisze:
20 cze 2022, 13:21
Minibus od dawna podąża ścieżką Transluda i jest kolejnym dowodem, że nawet ułomny transport kolejowy w relacjach aglomeracyjnych nie ma problemu z wyparciem prywatnego busiarstwa pod warunkiem zapewnienia chociażby rudymentarnej integracji taryfowej oraz częstotliwości nieurągającej ludzkiej godności.
Ale problemem Minibusa (i innych przewoźników) nie jest zmiana jedne środka transportu zbiorowego na drugi tylko zmniejszenie udziału transportu zbiorowego w podziale zadań przewozowych i tym samym spadek popytu ogółem.

Gdyby było inaczej to by PKS Grójec czy Tumbus do Płocka zbijali kokosy, bo przecież kolei tam nie ma. A zwijają się nie wolniej niż Translud (a w zasadzie Stalko) czy Minibus.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 cze 2022, 14:50

Jednak uważam, że przesunięcia w komunikacji aglomeracyjnej wyglądają zupełnie inaczej niż w Płocku czy Grójcu, zwłaszcza tam, gdzie oferta kolejowa uległa daleko idącej poprawie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 20 cze 2022, 17:10

ashir pisze:
20 cze 2022, 13:23
Skąd ten rozkład wytrzasnąłeś? Aktualnie linia PRZY TORACH kursuje w DP co ok. godzinę, w soboty co 1,5 godziny, a w niedzielę w ogóle. Są też ścięte godziny kursowania i nie kursuje już linia BIS. Aktualny rozkład jest dostępny na ich stronie internetowej.
Wziął z opcji "rozkład z przystanku". Tam od dawna jest nieaktualny i trzeba oglądać pdfy z całym rozkładem ze strony głównej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 cze 2022, 18:02

W sumie czemu elki i 702 nie dojeżdżają do dworca w Otwocku między torami?

ODPOWIEDZ