Przystanki na żądanie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 sty 2023, 12:57

Tam się nabudowało. I buduje nadal.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 sty 2023, 13:48

R-9 Chełmska pisze:Bez sensu z tymi zmianami. W Mordorze, także tym mieszkaniowym, w weekend hula wiatr, godziny pozaszczytowe w DP też bez szału. Przy Parafialnej... Odsetek zatrzymań >50%, ale też niejednokrotnie przejazd bez zatrzymania, choć nie jeżdżę tam codziennie, nie mam takich obserwacji, jak rudy. Ogólnie kolejne spowolnienie komunikacji w Warszawie :(
218 na Nowym Mokotowie ma grubo ponad 80% zatrzymań niezależnie od pory dnia i tygodnia - i to już dawno.
ŁK

Molo
Posty: 627
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 12 sty 2023, 15:23

Z moich obserwacji jako kierowca to Parafialna powinna być stała . Natomiast Mordor 6-20 powinny być stałe a w pozostałych godz i w DS na zadanie.

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 12 sty 2023, 17:18

A można tak zrobić, żeby dany przystanek był na żądanie w określonych godzinach? Parafialna, choć osobiście tracę jako pasażer, to się zgadzam - powinna być stała. Tam się buduje w takim tempie, że tylko patrzeć jak dodadzą warunkowe 414 i 523.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 sty 2023, 18:39

https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... 35_odp.pdf
Chyba im się fragment odpowiedzi z XX wieku na jakieś pismo o dodatkowe przystanki przez pomyłkę wkleił :P .

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 12 sty 2023, 19:11

Dzięki. Może jeszcze przez jakiś czas linie przyspieszone będą pomijały jakiś przystanek. Jaki jest, w ostatnich latach, przykład usunięcia jakiegoś przystanku z trasy linii przyspieszonej? Nie mogę sobie tego przypomnieć.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 sty 2023, 19:13

Np. na 509 Dyrekcja FSO, na 512 Szwedzka czy na 527 Malborska.

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 12 sty 2023, 19:46

509 to nie dostała Dyrekcji na czas jakiegoś wyłączenia tramwajów? 512 i 527 to się pozmieniało z okazji otwarcia M2. Moja wina - nie sprecyzowałem o co mi chodzi.
A swoją drogą podziwiam Twoją pamięć @ashir.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 sty 2023, 19:57

Zdecydowanie nie, pozostałość po istnieniu FSO!

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 sty 2023, 20:01

W miarę niedawno Nowoursynowska była likwidowana (przystanek czerwonych przeniesiono na ZP Dolina Służewiecka). Ale długo to nie trwało.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 sty 2023, 20:37

Ale przecież kiedyś wszystkie czerwone stawały przy Ekspresowej, nawet E-4. Ogólnie za czasów jarkowych sporo przystanków zniknęło.
ŁK

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 sty 2023, 20:45

Georg pisze:
12 sty 2023, 17:18
A można tak zrobić, żeby dany przystanek był na żądanie w określonych godzinach?
Moim zdaniem za duża komplikacja. Ludzie często nie ogarniają które przystanki są stałe a które na żądanie. Jeśli w określonych godzinach przystanek jest mocno wykorzystywany a w innych jest tam pusto no to sprawa prosta: w określonych godzinach ludzie sobie machną i autobus się zatrzyma, a przez pozostałą część dnia autobus przystanek pominie.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 12 sty 2023, 21:44

reserved pisze:
12 sty 2023, 20:45
Georg pisze:
12 sty 2023, 17:18
A można tak zrobić, żeby dany przystanek był na żądanie w określonych godzinach?
Moim zdaniem za duża komplikacja. Ludzie często nie ogarniają które przystanki są stałe a które na żądanie. Jeśli w określonych godzinach przystanek jest mocno wykorzystywany a w innych jest tam pusto no to sprawa prosta: w określonych godzinach ludzie sobie machną i autobus się zatrzyma, a przez pozostałą część dnia autobus przystanek pominie.
Już teraz nawet sam ZTM chyba nie wie które przystanki są stałe, a które na żądanie, a na tych samych przystankach część linii zatrzymuje się na żądanie, a część jako stałe #-o
Ten sam zespół przystankowy w jedną stronę stały, a w przeciwną na żądanie (-(

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 sty 2023, 22:49

Jurand pisze:
12 sty 2023, 21:44
Ten sam zespół przystankowy w jedną stronę stały, a w przeciwną na żądanie (-(
A to akurat paradoksalnie mądre, choć wiem że może być dla wielu trudne do nauczenia. Ale jest sporo takich przystanków które w jedną stronę są często oblegane a w drugą wręcz przeciwnie bo są w takim miejscu że ludzie wolą iść na inny. Jakiś przykład ostatnio miałem w głowie ale nie mogę sobie przypomnieć.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 sty 2023, 6:40

reserved pisze:
12 sty 2023, 22:49
Jurand pisze:
12 sty 2023, 21:44
Ten sam zespół przystankowy w jedną stronę stały, a w przeciwną na żądanie (-(
A to akurat paradoksalnie mądre, choć wiem że może być dla wielu trudne do nauczenia. Ale jest sporo takich przystanków które w jedną stronę są często oblegane a w drugą wręcz przeciwnie bo są w takim miejscu że ludzie wolą iść na inny. Jakiś przykład ostatnio miałem w głowie ale nie mogę sobie przypomnieć.
No nie wiem czym przystanek Wartka dla linii 326 w kierunku Olesina sobie zasłużył na miano stałego?
Dla linii 126,314,705,735,736 jest jako Na żądanie, w przeciwnym kierunku wszystkie linie zatrzymują się Na żądanie.
Podobnie jest z przystankiem Berensona Kanał, 226 jako stały, reszta linii NŻ

ODPOWIEDZ