Komunikacja w Starej Miłośnie

Moderator: Wiliam

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 04 kwie 2018, 15:28

Płowieszczołak pisze:
04 kwie 2018, 11:58
Ha!
A pętla powinna być w rejonie obecnej, oczywiście, chociażby w kwartale Szklarniowa/Mazowiecka/Piłsudskiego/Trakt Brzeski. Wtedy:
298 PKP ANIN (*) - al. Dzieci Polskich - Jana Pawła II (zachodnia) - Trakt Brzeski - Piłsudskiego - Armii Krajowej - PKP WESOŁA
173 wtórnie do powyższego ucięte na Woli Grzybowskiej
147 wtórnie do powyższego dostaje wolną końcówkę na Wawrze
411+502 uporządkowane (411 ciach na Gocławiu, 502 silniejsze?), obustronnie przez JP2 do nowej pętli
198 bz
298: Z tego co wiem, to podobna (funkcjonalnie) trasa została stanowczo skrytykowana przez ZTM.
147: To się wiążę z tym co napisałem powyżej. ZTM broni by nie było skrócenia 147.
173: Mają być dokładane nowe przystanki 173 na odcinku o którym piszesz że jest do wycięcia.
502+411: Zostanie odwrócony kierunek wjeżdżania do osiedla. Dwukierunkowo: ...Trakt Brzeski- obecna pętla przy KFC - cała JP II - nowa pętla.
198: Wesoła to się od tygodnia próbuje ogarnąć po zwerbalizowanej niedawno propozycji zmiany trasy w Wesołej-Centrum i likwidacji krańca PKP Wesoła i na razie nie w głowie ludziom rozważanie drugiej końcówki. Właśnie 198 będzie najprawdopodobniej ulegało największym zmianom.

Ergo: Wygląda na to, że ma szansę być dokładnie przeciwnie niż przedstawia Twoja wizja.

żadnego 298 nie będzie i bardzo dobrze , 147 do zmiany rozkładu SKM dobrze sobie radziło,
502+411 właśnie tak ma być
198 końcówki tras się zmienią, zniknie także zawijas przez Armii Krajowej i Moniuszki

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 04 kwie 2018, 15:31

jeszcze jest pomysł , dotyczący puszczenia komunikacji przez Gościniec , przynajmniej po zachodniej stronie tj, tam, gdzie są bloki do ronda koło Lidla

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 18 cze 2018, 18:06

A tak prezentuje się pętla w Starej Miłosnej. Zdjęcie z soboty.
https://www.facebook.com/gazetawawerska ... =3&theater

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 18 cze 2018, 18:45

okolica dosyc niebezpieczna tak na marginesie

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 18 cze 2018, 19:00

Ja tam czułem się bezpiecznie.

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 18 cze 2018, 19:06

Krzysiek_S pisze:
18 cze 2018, 19:00
Ja tam czułem się bezpiecznie.
za dnia😂😂😂

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 18 cze 2018, 19:12

Robert 514 pisze:
18 cze 2018, 19:06
Krzysiek_S pisze:
18 cze 2018, 19:00
Ja tam czułem się bezpiecznie.
za dnia😂😂😂
Czyżby z oparów oczyszczalni zrodziły się tam jakieś potwory ?.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 cze 2018, 21:10

@pawcio kiedyś Robertowi obiecał długiego bana (i obietnicy, к сожалению, nie wypełnił), może to jego widmo tam straszy? :kekeke:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 18 cze 2018, 22:48

fik pisze:
18 cze 2018, 21:10
@pawcio kiedyś Robertowi obiecał długiego bana (i obietnicy, к сожалению, nie wypełnił), może to jego widmo tam straszy? :kekeke:
jak nie wypełnił jak był 😁
ale ja poważnie mówię że warto by bylo żeby tam była ekspedycja z uwagi na zdarzające się napady na rowerzystow , pieszych i biegających a co szkodzi podejść do kierowcy w lesie

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 21 cze 2018, 18:42

Na sesji rady dzielnicy Wesoła we wrześniu będzie dyskusja o komunikacji miejskiej. Chyba najłatwiej byłoby wypracować kompromis gdyby same zmiany tras nie były rewolucyjne, bo trasy nie są złe. Wystarczy tylko podnieść częstotliwości linii, by wyeliminować autobusy kursujące co pół godziny.

Dla porządku: 173 do nowej pętli, a 147 i 198 do starej pętli.
W Starej Miłosnej nie ma potrzeby tworzenia nowej linii 298 skoro 147 docelowo będzie miało częstotliwość 10/15/15.
411 i 502 są do połączenia w jedną linię 502 po trasie 411 do nowej pętli, ale Stara Miłosna będzie protestować, bo utraci połączenie z Ostrobramską. To byłoby łatwo zrekompensować wydłużeniem 525, o które postulują radni i mieszkańcy (i to właściwie zamknęłoby sprawę komunikacji dla tego osiedla), ale na to raczej nie będzie zgody ZTM.
A gdy powstanie wielkie centrum handlowe w Góraszce na granicy miasta to można pokusić się o linię 200 z Góraszki do Wiatracznej. Kiedyś 200 kursowało tam jako linia specjalna na pikniki lotnicze, a teraz mogłoby być stałym połączeniem.

Co do północnej Wesołej.
Z 514 zrobiłbym to co stało się z 515 czyli zamiana na częstszą linię zwykłą.
514->137 co kwadrans zamiast co pół godziny. Trasa bez zmian.
Ale wiem, że jest problem z pojemnością przystanków na Trasie Łazienkowskiej w dni powszednie. Choć czy dwa dodatkowe kursy na godzinę już nie wejdą? Ponadto wszystko co nie jest kasacją 514 budzi opór ZTM.
Dlatego ewentualnie też wariant mniej rewolucyjny.
173 - 10/15/15
183 - 10/15/15
514 bez zmian, przynajmniej przez jakiś czas
Czyli tylko (i aż) poprawy częstotliwości obecnych podstawowych linii zwykłych - przywrócenie częstotliwości sprzed cięć w godzinach szczytu i w weekend (sprzed cięć czyli z czasów gdy 514 kursowało co 15/30/30 i istniało dodatkowo całotygodniowe 137).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 cze 2018, 20:08

Policz brygady.

To że parę lat temu jakaś radna miała córkę licealistkę dojeżdżającą na Ostrobramską nie znaczy, że Starej Miłosnej to połączenie jest koniecznie niezbędne.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 21 cze 2018, 23:07

z Wesołej centrum powinny być dwie linie, w tym jedna nie do Wschodniego a do Metra, bo to relacja pokrywająca sie z SKM dlatego Wesoła Centrum mało korzysta i druga np do I linii metra

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 cze 2018, 12:11

Czekaj, relacja pokrywająca się z SKM to ta do Wschodniego czy do :mewa: Stadion Narodowy? Na moje oko obie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 cze 2018, 20:52

Robert 514 pisze:
21 cze 2018, 23:07
z Wesołej centrum powinny być dwie linie, w tym jedna nie do Wschodniego a do Metra, bo to relacja pokrywająca sie z SKM dlatego Wesoła Centrum mało korzysta i druga np do I linii metra
Skąd na takie luksusy brać brygady? 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 01 lip 2018, 22:52

KwZ pisze:
21 cze 2018, 20:08
Policz brygady.

To że parę lat temu jakaś radna miała córkę licealistkę dojeżdżającą na Ostrobramską nie znaczy, że Starej Miłosnej to połączenie jest koniecznie niezbędne.
Zasadniczo ciężko coś wyraźnie poprawić, nie dodając brygad. Wiele dzielnic cierpi na deficyt komunikacji miejskiej.

Sytuacja najlepsza w przeszłości:

Wesoła:

137 30/30/30

173 30/30/30

514 15/30/30

8 kursów w godzinach szczytu

6 kursów w międzyszczycie

6 kursów w weekend

Nowy Rembertów:

183 15/30/30

514 15/30/30

8 kursów w godzinach szczytu

4 kursy w międzyszczycie

4 kursy w weekend

Sytuacja obecna:

Wesoła:

173 12/15/30

514 30/30/30

7 kursów w godzinach szczytu (-1 kurs w stosunku do najlepszego okresu)

6 kursów w międzyszczycie (bilans wrócił na zero po ostatniej małej reformie połączenia 173 i 315)

4 kursy w weekend (-2 kursy w stosunku do najlepszego okresu co się odczuwa podróżując w weekend – zabrane 30%)

Nowy Rembertów:

183 12/15/30

514 30/30/30

7 kursów w godzinach szczytu (-1 kurs w stosunku do najlepszego okresu)

6 kursów w międzyszczycie (+2 kursy w stosunku do najlepszego okresu)

4 kursy w weekend (bez zmian w stosunku do najlepszego okresu, nie biorę w zestawieniu pod uwagę linii bardziej wewnątrz dzielnicowych 115 czy skasowanego 216, którymi „nie można wyjechać do miasta”)

Sytuacja potencjalnie w przyszłości:

Na czym się obecnie bazuje?

173

10 wozów całodziennych, 2 dodatki szczytowe, 5 wozów w weekend

183

6 wozów całodziennych, 1 dodatek w szczytach, 3 wozy w weekend

514

4 wozy całotygodniowe

Ogólnie w całej warszawskiej komunikacji publicznej uderza zbyt mała ilość brygad w weekend, ale to tak na marginesie.
Stosunkowo najwięcej można poprawić gdy te 3 dodatki szczytowe staną się całotygodniowe. Do nich dodać tylko jeszcze jeden wóz całotygodniowy i można uzyskać:

173

15/15/30
10 wozów całodziennych, 5 wozów w weekend

183

15/15/30
6 wozów całodziennych, 3 wozy w weekend

514->137 zmiana na linię zwykłą z podwojeniem częstotliwości

15/15/15
4 wozy obecne, 3 wozy dodatkowo z dodatków po 173 i 183 + ten jeden dodatkowy wóz

173 i 137 ułożone na wspólnym odcinku w Wesołej, a 183 i 137 skoordynowane na wspólnym odcinku w Nowym Rembertowie.

Dzięki temu:

8 kursów w godzinach szczytu w Wesołej i Nowym Rembertowie (bilans na zero w porównaniu z najlepszą sytuacją kiedyś)

8 kursów w międzyszczycie (+2 kursy, poprawa)

6 kursów w weekend (bilans na zero w Wesołej w porównaniu z najlepszą sytuacją kiedyś, +2 kursy w Nowym Rembertowie - poprawa)

Ewentualnie kursy pomiędzy poszczególnymi liniami można rozłożyć bardziej sprawiedliwie, tj.

173: 15/15/20
183: 15/15/20
137: 15/15/20

Prosto i przejrzyście. Trasy bez zmian. Wszystkie obecne relacje zachowane.

Ze 173 i 183 ubyłoby jednego kursu z w szczycie w dzień powszedni, ale doszedłby jeden kurs całodzienny w weekend w ramach rekompensaty.




***
Na koniec pytanie. Czy wydłużenie linii 173 do nowej pętli w Starej Miłośnie będzie wymagało dodatkowego wozu?

ODPOWIEDZ