Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 21 lut 2008, 20:55

Jarek pisze:
Andrzej pisze:Marszałkowską oraz Saską i/lub Przyczółek
Os. Ostrobramska
Tarnowiecka // lub Centrum Optyki
Łukowska // (w zależności od wariantu trasy)
Zamieniecka
Rawar
Przyczółek Grochowski
-
-
-
-
-
-
-
-
Metro Politechnika
R1+R2
R3+R7
R8+R9

marian
Posty: 416
Rejestracja: 27 cze 2007, 1:07
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: marian » 21 lut 2008, 21:08

Andrzej pisze:Bo jadąc tylko od Witolina to ostatnim przystankiem do zatrzymania powinien być Przyczółek. Potem tym by mogła się różnić od pośpiechów, że minęłaby Saską i Marszałkowską..

W sumie Rozdroże też by można wywalić. Fajna by była linia co po Politechnice następny przystanek ma na Przyczółku.. Ekspresowa dowózka do metra dla Pragi przy TŁ.
I nie byłoby, że Gocław zapycha linię ;-) Pomysł niezły tylko czy Witolin by tym jeździł?

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 21 lut 2008, 21:50

marian pisze:
Andrzej pisze:Bo jadąc tylko od Witolina to ostatnim przystankiem do zatrzymania powinien być Przyczółek. Potem tym by mogła się różnić od pośpiechów, że minęłaby Saską i Marszałkowską..

W sumie Rozdroże też by można wywalić. Fajna by była linia co po Politechnice następny przystanek ma na Przyczółku.. Ekspresowa dowózka do metra dla Pragi przy TŁ.
I nie byłoby, że Gocław zapycha linię ;-) Pomysł niezły tylko czy Witolin by tym jeździł?
No pewnie. ;-)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lut 2008, 21:53

Jako E-x miałaby na pewno jakiś sens. Na pewno do wywalenia są wówczas Marszałkowska i Saska. Nad Przyczółkiem bym się zastanawiał, ale raczej bym był na nie. I nie wiem, czy nie wymienić by wówczas tego E-x na 408 przy Zamienieckiej.
Co do trasy na Grochowie, to raczej bym sugerował przez Ostrobramską do końca, by odciążyć pozostałe 5xx.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 lut 2008, 21:56

I pytanie podstawowe jaka częstotliwość jest możliwa tego E- 7 powiedzmy.?

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 21 lut 2008, 22:32

Częstotliwość taka, żeby linia pracowała optymalnie.

Szczerze mówiąc sądziłem, że skrytykujecie pomysł. Faktem bowiem jest, że 405 za dobrze nie pracuje. Ekspres mający mniej przystanków pewnie pracowałby jeszcze gorzej. Niemniej... Magia E-x działa. Z drugiej strony możliwość puszczenia Łukowską...

Czekam jeszcze na jakieś pomysły i sugestie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lut 2008, 22:34

Jeżeli będzie wystarczająco często i nieco szybsze od 5xx (Saska!), to może odebrać z Grochowa i Witolina sporo pasażerów pięćsetkom.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 21 lut 2008, 22:36

A zawrotka by była taka jak 515 czyli na pl Konstytucji?
I czy ta E jechałaby do Politechniki i tam miała postoj , czy tez od razu wracała na os Ostrobramska?

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 21 lut 2008, 23:21

Tak, jasne... może wszystkie linie przemianujmy na ekspresy i zlikwidujmy większość przystanków. Nie mogę czytać tych bzdur!!! Od lat odczuwamy brak porządnej linii zwyklej na ciągu Ostrobramskiej i Trasie, a Wy tu wyskakujecie z jakimiś durnymi ekspresami, które i tak staną w korku i taki z niego będzie ekpress jak z koziej d... trąba.

Idźcie robić eksperymenty na swoich podwórkach!

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 21 lut 2008, 23:57

Jarek pisze:Szczerze mówiąc sądziłem, że skrytykujecie pomysł.
Prosisz - masz :D IMHO pomysł jest do kitu. Znajomi, którzy jeżdżą codziennie rano od RAWARu do PNR mówią, że tylko w 405 czasami udaje się usiąść. Zatem, tak jak mówisz, linia jest mniej popularna na Ostrobramskiej, niż pozostałe: nie wiezie pasażerów sprzed Grochowa, a jednocześnie jej niska częstotliwość zniechęca tambylców bardziej, niż możliwość posadzenia majestatu (ba, nawet wogóle wbicia się do autobusu :rotfl:) zachęca.
A magia czerwonego E na początku numeru? Cóż, wracając do domu z roboty najczęściej siedzę w E-6, podczas gdy w 506 stoję w ścisku (fakt, że do PKP KASPRZAKA). Wniosek z tego taki, że te napotykane po drodze przystanki zapewniają większą frekwencję, niż numerek na E (iluzorycznie przyspieszający podróż, gdyż czas jazdy skraca się przeciętnie o 1-2 minuty). Prędzej bym to 405 pchnął do Rembertowa, 515 wydłużył na Jelonki, 408 skasował, a 520 wzmocnił (oczywiście po skróceniu do DwC).
A tak BTW: tę KAROLKOWĄ to naprawdę możnaby skasować dla 506 :> Przecież z Jelonek jadą tam dwa tramy + 105 i 125 (z dalszej Woli do tego 159 i 178), a z centrum jeszcze cała masa innych busów (a przecież możnaby jeszcze skombinować jakieś zjazdy na Kleszczową 125, 150 i 178) :-$

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 21 lut 2008, 23:58

Kangoo, przecież wszyscy doskonale wiedzą jak bliskie są Ci przystanki Saska i Międzynarodowa, podobnie jak Kanał Gocławski... :D

Przyznam, że byłoby dosc ciężko z zakrańcowaniem linii na Polibudzie z uwagi na brak miejsca. Pytanie też czy Os. Ostrobramska to nie za blisko na kraniec dla takiego ekspresu.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 22 lut 2008, 8:23

kangoo2 pisze:Tak, jasne... może wszystkie linie przemianujmy na ekspresy i zlikwidujmy większość przystanków. Nie mogę czytać tych bzdur!!! (...) Wy tu wyskakujecie z jakimiś durnymi ekspresami, które i tak staną w korku i taki z niego będzie ekpress jak z koziej d... trąba.
No właśnie sądziłem, że większość wypowiedzi będzie taka kategoryczna. Jestem zaskoczony, że jest inaczej, co wskazuje na to, że temat trzeba dobrze przemyśleć. ;-)
kangoo2 pisze:Od lat odczuwamy brak porządnej linii zwyklej na ciągu Ostrobramskiej i Trasie
Całym sercem jestem za utworzeniem porządnej linii zwykłej, a nawet dwóch. Wiele na temat obsługi zwykłej ciągu TŁ zostało powiedziane i nie widzę powodu, by ten temat dalej drążyć.

[ Dodano: 2008-02-22, 08:26 ]
Colony pisze:czy Os. Ostrobramska to nie za blisko na kraniec dla takiego ekspresu
No właśnie to jest najważniejsze pytanie. 405 cierpi na niedobór pasażerów z tego powodu. Z drugiej strony częstotliwość tej linii nie zachęca i to też może być przyczyna.

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 22 lut 2008, 9:40

IMHO ekspresso nie dojeżdżające do Płowieckiej/Marsa będzie troszkę pozbawione sensu, bo właśnie tam przesiadający się pasażerowie byliby najbardziej zainteresowani szybkim dojazdem do Politechniki. Ostatnim przystankiem na Ostrobramskiej powinno być Centrum Optyki i dalej najbliższym przystankiem powinno być Rozdroże i Politechnika. Saska powinna być ominięta, żeby nie ładował się tam Gocław. Problem w tym gdzie można by taką linię zakrańcować.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 22 lut 2008, 10:21

Colony pisze:Przyznam, że byłoby dosc ciężko z zakrańcowaniem linii na Polibudzie z uwagi na brak miejsca. Pytanie też czy Os. Ostrobramska to nie za blisko na kraniec dla takiego ekspresu.
myślę że ta linia na pewno nie byłaby zakrańcowana na Politechnice, tylko jest to część wiekszego planu ;) a jesli jego część dalsza jest taka jak przypuszaczam czyli 405 :arrow: E-x to może się to sprawdzić.

IMO przez ZP Centrum Optyki - pozwolmy dobrze pracować 158 na Łukowskiej
PURA VIDA!

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 22 lut 2008, 11:34

Dennis pisze:bym to 405 pchnął do Rembertowa
Mrau! Powiedz jak z końcówkami... Albo nie, bo tak pompujemy w ten pieprzony Rembertów...

ODPOWIEDZ