Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

primoż
Posty: 3719
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 03 lis 2023, 15:27

AdamKlocusky pisze:
03 lis 2023, 15:09
No właśnie, kiedy powrót na trasę podstawową do GUSu?
Obrazek
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 lis 2023, 15:55

AdamKlocusky pisze:
03 lis 2023, 15:09
primoż pisze:
03 lis 2023, 15:02
Teraz to już musztarda po obiedzie, bo pewnie po likwidacji przystanku w dziurze nastąpi powrót 143 pod GUS :-k
No właśnie, kiedy powrót na trasę podstawową do GUSu?
Jak popatrzyłem pół godziny temu na warunki ruchu i przypomniałem sobie co się działo na górze wcześniej, to doszedłem do wniosku, że gdyby ten przystanek w dziurze został na stałe, to to wcale takie głupie by nie było. Tylko ten zjazd przy Marszałkowskiej to słaby jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

primoż
Posty: 3719
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 03 lis 2023, 16:06

Bo tam potrzeba przebudować skrzyżowanie Niepodległości x TŁ tak, żeby autobusy mogły jeździć górą. Lewoskręty W :arrow: N i E :arrow: S obciąć o jeden pas ruchu pod bus-way na wprost i dociągnąć buspasy do tegoż skrzyżowania. Poprawiłoby to też przesiadki na GUS-ie, zamiast kluczenia góra-dół-bok-cholera-wie-co-jeszcze; ten kto kiedyś przesiadał się z 523 od strony Pragi do 17/33 :arrow: północ, ten wie o co chodzi :evil:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 lis 2023, 16:20

pawcio pisze:
03 lis 2023, 15:55
AdamKlocusky pisze:
03 lis 2023, 15:09


No właśnie, kiedy powrót na trasę podstawową do GUSu?
Jak popatrzyłem pół godziny temu na warunki ruchu i przypomniałem sobie co się działo na górze wcześniej, to doszedłem do wniosku, że gdyby ten przystanek w dziurze został na stałe, to to wcale takie głupie by nie było. Tylko ten zjazd przy Marszałkowskiej to słaby jest.
Tak samo słaby jak pchanie pasażerów do dziury. Komunikacja publiczna ma być przede wszystkim dostępna, co tak samo się tyczy przystanków przy GUS, jak słusznie zauważył primoż. Do tego dorzuciłbym betonowe zapory, żeby unimożliwić przeplatanie się ruchu pomiędzy dziurami a skrzyżowaniami na odcinku GUS-RJP.

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 03 lis 2023, 16:47

primoż pisze:
03 lis 2023, 14:47
Matt Cubis pisze:
03 lis 2023, 7:32
Przy czym ten potok popołudniu na 143 to według mnie bardziej na solówkę niż przegub. :-"
Jeżeli potok ze 143 nadaje się na solo, to potok z 521 w Jerozolimskich nadaje się na Fiata Multiplę :D
Niezależnie od potoku 143 uważam, że potok w 521 na Jerozolimskich jest na Multiple XD
primoż pisze: To 143 to ma słabą końcówkę zachodnią, bo ten Pomnik Lotnika to zakończenie nigdzie tej linii z punktu widzenia prawego brzegu :-k
Osobiście nie bardzo widzę wydłużanie tej linii gdziekolwiek dalej.
primoż pisze:
03 lis 2023, 16:06
Bo tam potrzeba przebudować skrzyżowanie Niepodległości x TŁ tak, żeby autobusy mogły jeździć górą.
Na razie to chyba jedynie zapowiada się wyznaczenie przejść dla pieszych dookoła skrzyżowania

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 lis 2023, 18:28

Emyl pisze:
03 lis 2023, 16:20
pawcio pisze:
03 lis 2023, 15:55

Jak popatrzyłem pół godziny temu na warunki ruchu i przypomniałem sobie co się działo na górze wcześniej, to doszedłem do wniosku, że gdyby ten przystanek w dziurze został na stałe, to to wcale takie głupie by nie było. Tylko ten zjazd przy Marszałkowskiej to słaby jest.
Tak samo słaby jak pchanie pasażerów do dziury. Komunikacja publiczna ma być przede wszystkim dostępna, co tak samo się tyczy przystanków przy GUS, jak słusznie zauważył primoż. Do tego dorzuciłbym betonowe zapory, żeby unimożliwić przeplatanie się ruchu pomiędzy dziurami a skrzyżowaniami na odcinku GUS-RJP.
Ale to, co zabija przejazd od GUS-u na wschód górą, to prawoskręt w Waryńskiego, który stanął po wyznaczeniu zebr na południowym wlocie RJP. I w tym korku grzęzną autobusy. Bez zmiany lokalizacji przystanku MPolit01 tego nie unikniesz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 lis 2023, 22:14

Polna do zaślepienia, przystanek wspólny pod Remont. To oczywiste ;) Poza tym bez przeplotki prawoskręt w Waryńskiego i tak byłby lżejszy.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 lis 2023, 10:04

primoż pisze:
03 lis 2023, 14:47
Przy obecnie panujących tendencjach to prędzej byłoby pocięte 523 niż 188 :-"
To czysta spekulacja, ale 188 ma co 15 min po południu, więc mogłoby mieć tyle samo rano; daje to dwa kursy. Pozostałe cztery z 523. Chociaż ściełoby to podaż na pozostałym odcinku - zakładając 521 do Zachodniego to Zachodni-Bemowo, a to zdrowe też by nie było.
Ile osób jest na skręcie pod Lotnikiem? Może zamiast 188 lepiej mieć 504+175+188 do Wroniej i 523+182+521 wzdłuż TŁ.
primoż pisze:
03 lis 2023, 16:06
Bo tam potrzeba przebudować skrzyżowanie Niepodległości x TŁ tak, żeby autobusy mogły jeździć górą. Lewoskręty W :arrow: N i E :arrow: S obciąć o jeden pas ruchu pod bus-way na wprost i dociągnąć buspasy do tegoż skrzyżowania. Poprawiłoby to też przesiadki na GUS-ie, zamiast kluczenia góra-dół-bok-cholera-wie-co-jeszcze; ten kto kiedyś przesiadał się z 523 od strony Pragi do 17/33 :arrow: północ, ten wie o co chodzi :evil:
Ja postuluję przejścia dla pieszych w poziomie i przejazdy rowerowe. Mamy ścieżkę rowerową po stronie SW i NE, a pomiędzy nimi teleport?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 lis 2023, 10:37

Zrobić to jako 408 do Gorczewskiej, przy okazji wywalając 167 zza Znanej. Najpierw co 30 w DP, później ograniczyć do szczytu, a na końcu wywalić w cholerę.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 lis 2023, 23:21

Przystanek w dziurze właśnie obsługują ostatnie kursy. Od jutra wraca MP01 (-o< (-o<

primoż
Posty: 3719
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 17 lis 2023, 23:34

Ciekawe, ilu kierowców z przyzwyczajenia pojedzie dołem, tak jak na 517 przez Nowy Świat i PTK :arrow: Legia :co: :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

reserved
Posty: 14595
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 lis 2023, 23:44

Emyl pisze:
17 lis 2023, 23:21
Przystanek w dziurze właśnie obsługują ostatnie kursy. Od jutra wraca MP01 (-o< (-o<
To i tak sukces że przystanek jeszcze funkcjonuje. Jak ja jeździłem ostatniego dnia kursowania linii 300 to mi ekipa przystankowa zwinęła przystanki jeszcze zanim zakończyłem kursowanie. :D

primoż
Posty: 3719
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 17 lis 2023, 23:54

143 na Plotniku już na stałe?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 lis 2023, 0:45

Dobrze mu tam, postać jest gdzie. Do tramwajów przy GUS-ie to i tak trzeba po schodach.
ŁK

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 570
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 18 lis 2023, 1:01

primoż pisze:
17 lis 2023, 23:54
143 na Plotniku już na stałe?
Zakładając, że utrzymano obecną trasę jako stałą — tak. Tego jednak po przeczytaniu komunikatu wywnioskować nie można. Może w zleceniu po ludzku napisano.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

ODPOWIEDZ