(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Były warsztaty urbanistyczne dla tych rejonów a deweloperzy już przebierają nóżkami - przecież ta miejscówka jest o rząd wielkości lepsza, niż zatyłcza Białołeki. Stoi jeden blok z osiedla na bloków kilkanaście a to nie jest jedyne planowane tam osiedle. W perspektywie pięcioletniej będzie potrzebny trzeci slot tramwajowy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
To było nawiązanie do wypowiedzi KWZ, a pośrednio do pomysłu przekierowania 4 na Służewiec.Bastian pisze: ↑30 mar 2021, 23:31To argument za czym? Przecież nie ma takiej linii.Autobus Czerwon pisze: ↑29 mar 2021, 9:44Dodatkowo w związku z zatracaniem charakteru biurowego przez Służewiec, nie musi mieć super dojazdu zewsząd (np. z linii wołomińskiej którą jako przykład podał KwZ), w związku z czym moim zdaniem też nie musi być bezpośredniego tramwaju z Dworca Wileńskiego na Służewiec.
KwZ pisze: ↑28 mar 2021, 19:20Z Wileńskiego np. z linii wołomińskiej bezpośrednio 4 przez WZ, Marszałkowską, Puławską, Woronicza na Służewiec, 51 min. Zamiast M2 + łącznik + M1 + 18/31 obecnie, wg jakdojade ~37 min; 41 min M2+17/41 z przesiadką na ONZ (do Postępu, uwzględnione 5 min z DwW do przystanku).
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przekierowanie 4 na Służewiec nie ma związku z dojazdem na Mordor z Wileniaka. Jak z każdym prawie tramwaje przejeżdżającym przez Centrum, tak w 4 i tak występuje istotna zmiana potoków plus podniesiona przeze mnie kwestia optymalizacji koordynacji na ciągu Marszałkowskiej, kwestia dopasowania taboru, wreszcie - kwestia szkieletowej komunikacji w duże święta. Można ją oczywiście wykpiwać, że to tylko trzy przystanki (choć te trzy przystanki to jednocześnie cały Muranów!) ale słaba podatność na koordynację układu 4-18-35 dotyczy odcinka aż do Woronicza.
Inna sprawa, że zarówno Woronicza, jak i Puławska (a w mniejszym zakresie Wołoska) to najwolniejsze obecnie ciągi tramwajowe z największym potencjałem do wprowadzenia priorytetu i docelowy czas przejazdu będzie krótszy o dobrych kilka minut. Opór przesiadki jest kwestią indywidualną jednak, więc zastąpienie podróży z trzema przesiadkami (3/4/25->M2->M1->18/31) (względnie dwiema w przypadku linii wileńśkiej) jedną bezpośrednią może być atrakcyjne nawet, jeśli będzie to o 15 minut dłuższa podróż.
Inna sprawa, że zarówno Woronicza, jak i Puławska (a w mniejszym zakresie Wołoska) to najwolniejsze obecnie ciągi tramwajowe z największym potencjałem do wprowadzenia priorytetu i docelowy czas przejazdu będzie krótszy o dobrych kilka minut. Opór przesiadki jest kwestią indywidualną jednak, więc zastąpienie podróży z trzema przesiadkami (3/4/25->M2->M1->18/31) (względnie dwiema w przypadku linii wileńśkiej) jedną bezpośrednią może być atrakcyjne nawet, jeśli będzie to o 15 minut dłuższa podróż.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Została zaproponowana linia 4 z Bródna, Dworca Wileńskiego na Służewiec (w zamian za 18 na Wyścigi).
A to się skieruje jakieś 25, 23, które nie będzie potrzebne na Bródnie po oddaniu M2. Jeśli naprawdę mają być 3 sloty, to pewnie z tego dwa powinny być do Wileńskiego. Sytuacja z jednym slotem na Gdański (41), jednym na Muranów (18) i jednym na Wileński (20) byłaby okropna.
W ogóle sieć tramwajów po oddaniu 3+2 należałoby przemyśleć - i w sumie jest dobry czas na to.
Szukając odpowiedzi na pytanie "Kiedy 3+2?" znalazłem nowy artykuł podający datę oddania do użytku 24.08.2022 dla Bródna i podobnie na zachodzie:
Do założeń należałoby dodać zapewne Winnicę.Transport Publiczny pisze:Jesienią 2022 r. będzie już można z niej korzystać – przewiduje [prezes Metra dr inż. Jerzy Lejk].
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Winnica to jest kwestia, jak zapowiedział Prezes TW, kilku tygodni a nie miesięcy.
Zgadzam się, że Jagiellońska powinna mieć oba obecne sloty do Wileńskiego - i skłaniałbym się ku temu, aby także trzeci tam prowadził. Przy czym 23 to ja tam zupełnie nie widzę, na Czynszowej coś musi zostać, a wycofanie 23 z Bemowa to pomysł absurdalny; jeśli zachodnie M2 ma któremuś tramwajowi z Obozowej robić konkurencję, to prędzej 20 (pokrycie strefy dojścia, zmiana sposobów dojazdów na WAT) lub 24 (dojazd do Isengradu przez M2 zamiast bezpośrednio).
Zgadzam się, że Jagiellońska powinna mieć oba obecne sloty do Wileńskiego - i skłaniałbym się ku temu, aby także trzeci tam prowadził. Przy czym 23 to ja tam zupełnie nie widzę, na Czynszowej coś musi zostać, a wycofanie 23 z Bemowa to pomysł absurdalny; jeśli zachodnie M2 ma któremuś tramwajowi z Obozowej robić konkurencję, to prędzej 20 (pokrycie strefy dojścia, zmiana sposobów dojazdów na WAT) lub 24 (dojazd do Isengradu przez M2 zamiast bezpośrednio).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Z linii wołomińskiej mordor ma dojazd przy pomocy KM+S2. Tylko trzeba rozkład zrobić odpowiedni albo zrobić S6 z Wołomina. A teraz to nawet są pociągi Radom/Piaseczno-Tłuszcz/Zielonka.Autobus Czerwon pisze:Nie, tramwajów na Służewiec można już nie wzmacniać bo póki co wystarczy aktualna liczba kursów, tramwaje na Jagiellońskiej trzeba będzie wzmocnić w dalszej perspektywie (a w tej bliższej zwiększyć liczbę kursów do Wileńskiego poprzez przekierowanie 18, plusy tego rozwiązania już padły na forum), a liczbę tramwajów na Bródno będzie można niedługo zmniejszyć dzięki otwarciu M2. Dodatkowo w związku z zatracaniem charakteru biurowego przez Służewiec, nie musi mieć super dojazdu zewsząd (np. z linii wołomińskiej którą jako przykład podał KwZ), w związku z czym moim zdaniem też nie musi być bezpośredniego tramwaju z Dworca Wileńskiego na Służewiec.
Z Wileńskiego, przynajmniej z okolic, do mordoru jest jeszcze 138 - w czwórce spodziewałbym się podobnych potoków na całej trasie.
ŁK
Nie wiedziałem gdzie to dodać, ale znalazłem ranking sieci tramwajowych.
https://pulsgdanska.pl/raporttramwajowy2021
Wychodzi, że najszybszą linią w szczycie w Polsce jest 2. Bawi to o tyle, że Poznań ma bezkolizyjną Pestkę, która gna 70 km/h. Fajnie to pokazuje, że priorytet dla tramwajów daje naprawdę szybki przejazd i tramwaj nie musi tyć bezkolizyjny.
https://pulsgdanska.pl/raporttramwajowy2021
Wychodzi, że najszybszą linią w szczycie w Polsce jest 2. Bawi to o tyle, że Poznań ma bezkolizyjną Pestkę, która gna 70 km/h. Fajnie to pokazuje, że priorytet dla tramwajów daje naprawdę szybki przejazd i tramwaj nie musi tyć bezkolizyjny.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Było to gdzieś już. I „naprawdę”. I priorytet jest mega ważny. A pestka nie ma priorytetu ?
ŁK
Temat powinien raczej trafić do priorytetów - ale tym się niech zajmą moderatorzy (o ile się zgadzają z moją opinią).
A co do treści raportu.
Nie ma się czym chwalić.
W pierwszej dziesiątce jest tylko warszawska "2", pozostałe gdzieś zauważalnie dalej.
Piąte miejsce w kraju - w mieście które ma prawie 100% wydzielonych torowisk i chwali się że ponad połowa skrzyżowań ma priorytet dla tramwaju.
I dowozówka do metra (31) z prędkością komunikacyjną poza szczytem 16,7 km/h i 137 miejscem w kraju (na 160 możliwych)
Jak realnie chcemy się chwalić priorytetami to zróbmy tabelkę z Vkom wszystkich linii teraz oraz dajmy na to 5 i 10 lat temu. I wtedy będzie widać jakie efekty przynosi ciężka praca Jarka i współpracowników.
Pestka ma bezkolizyjną trasę i 70km/h w większości z tego co Pamiętam a mimo to jest tak samo szybka jak 2. Czyli nie trzeba budować wiaduktów, kładek itd by osiągnąć taki sam wynik. A do 2 łatwiej jest dojść niż do tramwaju w Poznaniu. Ja mieszkałem przy innej, ale też szybkiej trasie, na Warszawskiej i trzeba było tam przechodzić przejściem podziemnym, bo Pasów nie ma.
Czyli w Warszawie mamy tak samo szybką trasę, wybudowaną taniej i z lepszą dostępnością.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
A teraz porównajmy ilość kolizji i potrąceń na PST z naszą 2.
Ale bierzecie pod uwagę, że w Poznaniu te linie jadą dalej (np. wspomniane 14 na Górczyn)? Jakby 2 jechała dalej na Kielecką, a nie kończyła na Młocinach to z pewnością wyszłaby wolniejsza. Zresztą widać to w różnicy między prędkością w szczycie, a poza szczytem. Warszawska 2 ma taką samą, kiedy poznańska 14 poza szczytem porusza się ciut szybciej. Po prostu 14 nie porusza się tylko po bezkolizyjnej Pestce.
Ale to pytasz, czy masz dane?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Poza tym 2 zyskuje na długim, szybkim odcinku przez most. Jak Katowice wybudują tramwaj po torach dookoła osiedla, to też będzie szybki.
Plus Pestka to pół trasy - od centrum jeden promień.
Ale tak, priorytet ma fundamentalne znaczenie. A potem czytam, że mógłby przyspieszyć tramwaje o 20-30 % (teoretycznie, w praktyce z połowę tego), co by zaowocowało zwiększeniem częstotliwości nawet...
Plus Pestka to pół trasy - od centrum jeden promień.
Ale tak, priorytet ma fundamentalne znaczenie. A potem czytam, że mógłby przyspieszyć tramwaje o 20-30 % (teoretycznie, w praktyce z połowę tego), co by zaowocowało zwiększeniem częstotliwości nawet...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!