Tylko po co?
(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W retrospektywie to ja bym wolał to 517 co pół godziny, gdyby pozwoliło na a) skierowanie 25 Waszyngtona i b) wycofanie 160 z JPII i Mostu Sląskiego.primoż pisze: ↑21 mar 2021, 18:27Tam w ogóle trzeba zrobić jakiś porządek, bo teraz to 9 i 24 jeżdżą załadowane, a linie skręcające w al. Zieleniecką półpuste. Dlatego bardzo podobała mi się reforma 4/8, dzięki której pocięto 24 i zmniejszono liczbę kursów w al. Waszyngtona, przez co 9 i 24 stały się jeszcze bardziej zatłoczone, a w zamian zasilono linie uciekające przy stadionie w lewo, gdzie frekwencja to była najwyżej na Daewoo Tico. No i wisienka na torcie, czyli skierowanie 25 na Bródno po zbudowaniu metra, chyba w ramach odciążenia M2. Chociaż tyle dobrego, że 25 pozwoliło na zabicie prawobrzeżnej końcówki 517.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Osobiście nie jestem przekonany czy Zieleniecką powinien jeździć jakikolwiek tramwaj poza siódemką. W zamian można by podbić trójkę do linii silnej i wtedy z kolei można byłoby się zastanowić nad unicestwieniem szóstki, która jeździ przeważnie na solówkach co nie jest zbyt optymalnym rozwiązaniem, patrząc na to że zawsze był w niej duży tłok na Targowej i Grochowskiej, a z kolei na Bielanach świeciła pustkami.primoż pisze: ↑21 mar 2021, 18:27Tam w ogóle trzeba zrobić jakiś porządek, bo teraz to 9 i 24 jeżdżą załadowane, a linie skręcające w al. Zieleniecką półpuste. Dlatego bardzo podobała mi się reforma 4/8, dzięki której pocięto 24 i zmniejszono liczbę kursów w al. Waszyngtona, przez co 9 i 24 stały się jeszcze bardziej zatłoczone, a w zamian zasilono linie uciekające przy stadionie w lewo, gdzie frekwencja to była najwyżej na Daewoo Tico. No i wisienka na torcie, czyli skierowanie 25 na Bródno po zbudowaniu metra, chyba w ramach odciążenia M2. Chociaż tyle dobrego, że 25 pozwoliło na zabicie prawobrzeżnej końcówki 517.Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 18:11Do listy wątpliwości co do kasacji 25, doliczyłbym zdjęcie tych kilku tramwajów na godzinę w szczycie z Alej Jerozolimskich, choć w sumie też 25 nie należy do najbardziej zapchanych linii na tym ciągu, jak ktoś chce w szczycie znaleźć miejsce siedzące zawsze może poczekać na 22
Swoją drogą, części problemów z optymalizacją układu linii tramwajowych w tamtym rejonie by nie było, gdyby wygięto trasę tramwajową, umożliwiając dogodne przesiadki do metra.
Ja tam już wolę 517 w obecnej postaci, chociaż przesiadka z niego do tramwajów w JPII jest fatalna (przystanek w EP dopiero; dodatkowo nie staje przy Okrąglaku), 160 tylko na prawym brzegu Wisły, skasowane 25 i 9 co 3' (po pandemii co 2') na odcinku Wiatrak - Naruciak, a najlepiej BW1920.
Nie zawsze poważne opinie
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27361
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Przecież nawet nie spróbowałeś dyskutować, tylko przypierdoliłeś się do rzeczy, która zupełnie nie ma nic wspólnego z tym, co pisałem. Jak wykażesz minimum dobrej woli i spróbujesz chociaż umieszczać wypowiedzi w kontekście dyskusji, to będzie ci o wiele łatwiej.
No jak dla mnie jest oczywiste, że likwidacja 25 = 7 na Czynszowej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Nie No, raczej czwórka zniknie...
Jedzie na Marszałkowską jak M2. Jedzie wzdłuż M1, do którego jest dobra przesiadka z M2 (przynamniej teoretycznie). Po otwarciu M2 miała być znaczna redukcja na WZ a czwórka ją przeżyła. Tworzy nadpodaż na Puławskiej. Na skręcie przy Bankowym frekwencja nie powala.
Zabranie 25 z kolei zmniejsza podaż na Jerozolimskich, a siódemka chyba nie może jeździć częściej ze względu na Kawęczyńską. Choć akurat mocna siódemka przydałaby się na Okęciu. Chyba że 25 zostanie gdzieś do Ratuszowej albo Zielenieckiej.
Gdybym miał zostawiać czwórkę, to przez Feminę z jednoczesnym wycięciem 160 i 41 (przy wzmocnionej jedynce)... Tylko chyba na środku Marszałkowskiej tramwajów nigdy za wiele...
Jedzie na Marszałkowską jak M2. Jedzie wzdłuż M1, do którego jest dobra przesiadka z M2 (przynamniej teoretycznie). Po otwarciu M2 miała być znaczna redukcja na WZ a czwórka ją przeżyła. Tworzy nadpodaż na Puławskiej. Na skręcie przy Bankowym frekwencja nie powala.
Zabranie 25 z kolei zmniejsza podaż na Jerozolimskich, a siódemka chyba nie może jeździć częściej ze względu na Kawęczyńską. Choć akurat mocna siódemka przydałaby się na Okęciu. Chyba że 25 zostanie gdzieś do Ratuszowej albo Zielenieckiej.
Gdybym miał zostawiać czwórkę, to przez Feminę z jednoczesnym wycięciem 160 i 41 (przy wzmocnionej jedynce)... Tylko chyba na środku Marszałkowskiej tramwajów nigdy za wiele...
ŁK
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Odważna propozycja i chyba nawet warta rozważenia. Pytanie co wtedy zrobić z czwórką na południe od Centralnego.
Według moich obserwacji, największy tłok w szczycie na ciągu Marszałkowskiej jest na odcinku Rakowiecka-Centrum.
Ewentualnie, jeżeli założymy że 4 w relacji Bródno-Centrum będzie już niepotrzebne, co jest prawdą, a istnieje potrzeba zapewnienia tej samej podaży na Moście Śląsko-Dąbrowskim oraz zachowania skrętu na placu Bankowym, to zawsze można wygiąć 18 przez Stare Miasto. Trudno raczej mówić o oszałamiającej frekwencji na odcinku od Metra Ratusz do Ronda Starzyńskiego, przez Międzyparkową i Most Gdański, no i w końcu oferta tramwajowa na odcinku Wileński-FSO byłaby całkiem przyzwoita.
Nigdy nie sądziłem, że słaba 1 Ann-Ban będzie akceptowalna przez fika.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ja nie sądziłem, że w temacie Tarchodworskim nastąpi znęcanie się nad Fikandrem
Nie zawsze poważne opinie
Jak zamiast 41, to prosto na Służewiec.Autobus Czerwon pisze: Odważna propozycja i chyba nawet warta rozważenia. Pytanie co wtedy zrobić z czwórką na południe od Centralnego.
ŁK
Na Okęciu bardziej potrzebna jest 1. A w każdym razie coś do M2 na Daszyniaku.
7 czy 9, wszystko jedno, byleby podaż do centrum była zachowana.
Ja obstawiam jednak, że z Bródna poleci coś z relacji dometrowej, czyli 1/41 (plus pocięcie 500).
Łącznik na Świętokrzyskiej wytrzyma.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Osobiście jestem za pozostawieniem silnej 3 na Grochowskiej i ustanowieniem jej podstawową linią dla tej ulicy (w parze z 9 od Gocławka do Wiatracznej).Czy 6 nie mogłaby polecieć na FSO robiąc przy okazji porządek z pustą 18 i 20 (która jest wyciągnięte o kilka dobrych kilometrów za daleko)?Autobus Czerwon pisze: ↑21 mar 2021, 18:37Osobiście nie jestem przekonany czy Zieleniecką powinien jeździć jakikolwiek tramwaj poza siódemką. W zamian można by podbić trójkę do linii silnej i wtedy z kolei można byłoby się zastanowić nad unicestwieniem szóstki, która jeździ przeważnie na solówkach co nie jest zbyt optymalnym rozwiązaniem, patrząc na to że zawsze był w niej duży tłok na Targowej i Grochowskiej, a z kolei na Bielanach świeciła pustkami.primoż pisze: ↑21 mar 2021, 18:27Tam w ogóle trzeba zrobić jakiś porządek, bo teraz to 9 i 24 jeżdżą załadowane, a linie skręcające w al. Zieleniecką półpuste. Dlatego bardzo podobała mi się reforma 4/8, dzięki której pocięto 24 i zmniejszono liczbę kursów w al. Waszyngtona, przez co 9 i 24 stały się jeszcze bardziej zatłoczone, a w zamian zasilono linie uciekające przy stadionie w lewo, gdzie frekwencja to była najwyżej na Daewoo Tico. No i wisienka na torcie, czyli skierowanie 25 na Bródno po zbudowaniu metra, chyba w ramach odciążenia M2. Chociaż tyle dobrego, że 25 pozwoliło na zabicie prawobrzeżnej końcówki 517.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
6 donikąd to jest dopiero świetny pomysł na wygaszenie popytu. Z FSO potrzebna jest raczej druga linia do Wileniaka (a najbardziej - wydłużenie co najmniej na Piekiełko).
W normalnym, pozaepidemicznym układzie, tramwaje nie jeżdżą tam wcale tak puste - jest ALK, jest trochę handlu i usług, jest przesiadka z autobusów. Ponadto już weszła deweloperka na skądinąd bardzo atrakcyjne tereny po FSO (szkoda, że nie będzie to miasto zaprojektowane przez urbanistę tylko przez architekta-wyciskacza) no ale cóż, takie uroki XIX-w. kapitalizmu.
Na Okęciu 9 do Centrum (i 15 przecież) absolutnie wystarczą - potrzeba jest za to pilnie dodatkowego slotu. Wydłużenie całej 1 byłoby jak najbardziej logiczne zwłaszcza, że 1 ma na Annopolu dwa tory do dyspozycji i mogłaby spokojnie stanowisko po 7 zająć (zresztą przez lata miała 1 tor na Banacha i to wystarczało), choć rozbudowa pętli by się skądinąd przydała - aczkolwiek bardziej pod kątem potrzeb "9", na Gocławku jest bardzo ciasno.
Podoba mi się pomysł fuzji 4 z 18 przez skręt na Śląskim , bo daje wspólną stację metra na FSO, ale wygeneruje to problem po otwarciu Wilanowa które też musi Puławską kosztować sloty.
W normalnym, pozaepidemicznym układzie, tramwaje nie jeżdżą tam wcale tak puste - jest ALK, jest trochę handlu i usług, jest przesiadka z autobusów. Ponadto już weszła deweloperka na skądinąd bardzo atrakcyjne tereny po FSO (szkoda, że nie będzie to miasto zaprojektowane przez urbanistę tylko przez architekta-wyciskacza) no ale cóż, takie uroki XIX-w. kapitalizmu.
Na Okęciu 9 do Centrum (i 15 przecież) absolutnie wystarczą - potrzeba jest za to pilnie dodatkowego slotu. Wydłużenie całej 1 byłoby jak najbardziej logiczne zwłaszcza, że 1 ma na Annopolu dwa tory do dyspozycji i mogłaby spokojnie stanowisko po 7 zająć (zresztą przez lata miała 1 tor na Banacha i to wystarczało), choć rozbudowa pętli by się skądinąd przydała - aczkolwiek bardziej pod kątem potrzeb "9", na Gocławku jest bardzo ciasno.
Podoba mi się pomysł fuzji 4 z 18 przez skręt na Śląskim , bo daje wspólną stację metra na FSO, ale wygeneruje to problem po otwarciu Wilanowa które też musi Puławską kosztować sloty.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 2813
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007