(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 mar 2022, 13:39

pawcio pisze:
Paweł D. pisze:
15 mar 2022, 11:11
To czy 31 jest w sobotę/niedzielę potrzebne można łatwo sprawdzić. Stając rano przy R3 i obserwować napełnienie 17 i 18.
Tematu przebierania się dodatków 31 na 18 nie zrozumiałem za bardzo. 17 i 41 dawały radę się zamieniać.
W Busmanie jest różnica w utrzymywaniu BWL-i oraz kursów skróconych. Rzeźbiłem 17+41. Zajęło to mi 20% czasu potrzebnego na zrobienie obiegów dla całej sieci.
Nie możemy być ciagle niewolnikami tego oprogramowania. Ewentualnie może potrzebujesz szybszego sprzętu… Ten program nigdy nie nadawał się do zastosowań warszawskich, a w dodatku jego funkcje też de facto nie są używane (mapa, strona www, chyba i wydruki).

Co do 18/31, to kurs skrócony rozumiem w momencie, gdy - nie wiem - jest kilka przystanków krótszy, a nie ma 8 przystanków zamiast 40. Niech się nazywa 48 i już.

A nie można robić obiegów trochę bardziej ręcznie, jako 2 osobne służby? Czy tutaj znowu jakies inne oprogramowanie jest ograniczeniem?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 mar 2022, 22:29

michael112 pisze:
15 mar 2022, 12:09
pawcio pisze:
15 mar 2022, 11:53
W Busmanie jest różnica w utrzymywaniu BWL-i oraz kursów skróconych. Rzeźbiłem 17+41. Zajęło to mi 20% czasu potrzebnego na zrobienie obiegów dla całej sieci.
Trzeba w końcu zmienić oprogramowanie.
Byłoby miło, ale to nie są tanie rzeczy, szczególnie że pierwsze przymiarki wskazywały, że przydałby się program szyty na zamówienie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 mar 2022, 22:31

Paweł D. pisze:
15 mar 2022, 12:22
Na pewno politykę rozkładową. Naprawdę nie wszystkie linie muszą mieć takt x4.
No nie. Takt musi być jednolity na sieci, bo inaczej wychodzą jaja takie jak dziurawe 33 generujące tłok i opóźnienia na co trzecim kursie 17.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 mar 2022, 22:33

Łukasz pisze:
15 mar 2022, 13:39

A nie można robić obiegów trochę bardziej ręcznie, jako 2 osobne służby? Czy tutaj znowu jakies inne oprogramowanie jest ograniczeniem?
Obiegi są robione ręcznie. Problemem jest ich domykanie pomiędzy liniami, szczególnie jeśli przebieranka jest co kółko.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2022, 7:18

pawcio pisze:
15 mar 2022, 22:31
No nie. Takt musi być jednolity na sieci, bo inaczej wychodzą jaja takie jak dziurawe 33 generujące tłok i opóźnienia na co trzecim kursie 17.
A kwiatki w postaci 2-3 linii w jednej minucie na przystanku są OK? Albo totalnie skopana koordynacja na Puławskiej?
Kiedyś robiono mikroszczyty z podbiciem częstotliwości chyba? Ja rozumiem, że to miesza w teoretycznych rozpiskach. Ale masz jakiś pomysł na poprawę warunków w 17? Bo że w szczycie jest nieciekawie to fakt. Pomogłoby zejście w newralgicznych godzinach do 6 minut i jest to do zdobienia rozkładowo. Ale jak będziemy się twardo trzymać 4/8 to dalej będzie nabite 17 i tak sobie 41 (jestem sceptyczny czy ZTM odważy się je z Bródna zabrać).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 mar 2022, 11:38

Ja nie wierzę że 41 się na Bródnie ostanie. To pierwszy pewniak do wycięcia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2022, 12:09

Trzymam kciuki abyś miał rację.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 mar 2022, 13:01

Ja chciałbym zauważyć że budowane metro na Bródnie w niewielkim stopniu pokrywa się z istniejącą linią tramwajową. Właściwie to ono tylko krzyżuje się z tramwajem. Na upartego można rzec, że w dwóch miejscach - przy planowanej stacji końcowej (Kondratowicza róg Rembielińskiej) i przy dw. Wileńskim - chociaż to drugie trudno nazwać Bródnem, to jedynie dalszy ciąg tras linii 3, 4 i 25 (ale już nie 1).
W dodatku jazda z Bródna przez Zacisze wcale nie wiem czy nie wyjdzie wolniej niż tramwajem przez Żabę.
Już bardziej by pasowało powycinać część autobusów jeżdżących dawniej Kondratowicza (chociaż pewnie i tak coś musi zostać jeżdżącego na Łabiszyńską czy Podgrodzie w charakterze dowozówek).
No niestety, ten przebieg metra jest niefortunny moim zdaniem.
Nawet jeśli przyjąć że ZP Poborzańska czy choćby Wyszogrodzka jest w strefie dojścia do metra, to już rejonu ul. Matki Teresy czy Odrowąża taki przebieg metra raczej nie przyciągnie (pieszo już robi się za daleko, a do tego bliżej stamtąd do Żaby i dalej do Wileniaka lub Gdańskiego istniejącymi tramwajami - więc jadąc z przesiadką => dowozówka + M2 nie będzie szybciej).

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2022, 15:17

No właśnie.... Żeby z 41 nie było jak z 17, gdzie sporo osób preferuje dojazd bez przesiadek.I skończy się na zrobieniu 1 co 8 minut :)

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 mar 2022, 18:21

43 M.Marymont - Rakowiecka, 33 co 4 na Służewiec, 17 co 8 na Tarchomin. Chyba że całe 17 ma jeździć co 4 na Tarchomin/Winnicę, wtedy połowa 33 na Służewiec.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 mar 2022, 18:45

Oidp na Rakowieckiej jest jeden tor, co jest przeciwwskazaniem do kończenia tam dwóch linii.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 mar 2022, 18:46

KwZ pisze:Oidp na Rakowieckiej jest jeden tor, co jest przeciwwskazaniem do kończenia tam dwóch linii.
A które 2?
ŁK

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2022, 18:56

Tylko co z 41, bo to ona miesza na Służewcu.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 mar 2022, 19:24

Łukasz pisze:
16 mar 2022, 18:46
KwZ pisze:Oidp na Rakowieckiej jest jeden tor, co jest przeciwwskazaniem do kończenia tam dwóch linii.
A które 2?
Zawsze tam było 17 lub 33. Zakrańcowanie tam 4x zwiększy podaż na Wołoskiej w weekend - o ile mamy budżet wzkm na to.
Paweł D. pisze:
16 mar 2022, 18:56
Tylko co z 41, bo to ona miesza na Służewcu.
Ma podmieniony numerek na 43 i jedzie przez Babkę na wprost. Pytanie bonusowe, czy północny wlot Babki to wytrzyma.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 mar 2022, 19:30

Paweł D. pisze:
16 mar 2022, 15:17
No właśnie.... Żeby z 41 nie było jak z 17, gdzie sporo osób preferuje dojazd bez przesiadek.I skończy się na zrobieniu 1 co 8 minut :)
Tylko tych miłośników jazdy bezpośredniej po prostu nie widać. Trzeba wywalić 41, a połowę 17 puscić na Marymont, jak nie Twardowską - zależy skąd są pasażerowie.

Ponadto z Bródna do wycięcia jest 25, puste jak bęben jeżdżace, które powinno trafić na Wiatraczną zamiast kursów skróconych 9.

No i oczywiście podbić 33 do co 4 przynajmniej do Pi(a)sków.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ