Dłuuugo spałeś...
(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Z ciekawości - w jakich porach dnia/tygodnia te korki?Glonojad pisze: ↑05 paź 2022, 22:01jesli ktos nie widział korkow na Skierniewickiej, to nią nie jeździ
Pierwsze slyszę o 15 na DWZ. Tam raczej 14 pojedzie (bo i tak bedzie dwukierunkowe). Z centrum na Zachodni jest pociąg, z Żoliborza też raczej nikt tam 15 nie pojedzie, a jeszcze trzebaby kilkanascie brygad dwukierunkowych znależć, ktore na 14 będą i tak.
A co do Zachodniego, to pewnie będzie tam kraniec jakiejś linii jadącej przez Banacha, Rostafińskich, Rakowiecką i może dalej na Wilanów, ale chyba nikt poważnie jeszcze nad tym nie myślał.
W Wiedniu mają karuzelę na Praterze na powierzchni, my na warszawskiej Pradze-Południe będziemy mieli podziemną karuzelę
Nie zawsze poważne opinie
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Pewno, że myślał, przecież do analiz ruchowych trzeba włożyć jakieś sensowne założenia, żeby wskaźniki w studium wyszły. Oczywiście różny bywa potem los takich założeń, ale to akurat jest uznawane za sensowne (z późniejszym przedłużeniem na Wolę).Krzysztof_J pisze: ↑06 paź 2022, 0:04A co do Zachodniego, to pewnie będzie tam kraniec jakiejś linii jadącej przez Banacha, Rostafińskich, Rakowiecką i może dalej na Wilanów, ale chyba nikt poważnie jeszcze nad tym nie myślał.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
BW
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Czy przy planowaniu trama z Dw.Z na Wilanów/Sielce pojawiły się jakieś pomysły co zrobić z kursującymi po jego trasie liniami? Chodzi mi głównie o 167, o którym wielokrotnie pisano, że coś należy z tym tasiemcem zrobić, ale zmiany sprowadzały się głównie do wydłużania go. Może teraz otwiera się szansa na sensowne rozwiązania?
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Sytuacja jest według mnie całkiem prosta. Odcinek siekierkowski powinien się kończyć przy jakimś metrze (Politechnika zamiast 187?) lub w Centrum (wchłonięcie 108 lub 109?). Odcinek środkowy właściwie całkowicie straci rację bytu, a bemowski pewnie wchłonie jakaś inna linia-dowozówka kursująca po Lazurowej i Kaliskiego (zakładam że do tego czasu metro dotrze na Karolin, lub przynajmniej do Lazurowej )
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26817
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Korki na Skierniewickiej są w szczycie popołudniowym przed wlotem w Wolską. W czasie budowy metra torowisko było teoretycznie wydzielone, ale ktoś się doczytał, że to za wąsko (i w praktyce ciężarówki faktycznie blokowały tramwaje). Ponadto torowisko jest blokowane przez tramwaje zjeżdżające do zajezdni.
Jeśli chodzi o podziemne pętle, to mój ulubiony układ to jest chyba w Linzu. Przy czym teoretycznie można sobie wyobrazić podziemną pętlę (i to w całkiem bezpiecznym, prawoskrętnym układzie) w ramach wąsów na Wolę , ale będzie nieco nonsensownym, aby kończyć jakąkolwiek linię z Ochoty w tym miejscu w sytuacji, gdy bedą dwie trasy po stronie wolskiej wymagające obsługi. Choć w układzie docelowym widzę sensowność dla linii Odolany -DWZ (połnoc) - Rondo Daszyńskiego.
Jeśli chodzi o podziemne pętle, to mój ulubiony układ to jest chyba w Linzu. Przy czym teoretycznie można sobie wyobrazić podziemną pętlę (i to w całkiem bezpiecznym, prawoskrętnym układzie) w ramach wąsów na Wolę , ale będzie nieco nonsensownym, aby kończyć jakąkolwiek linię z Ochoty w tym miejscu w sytuacji, gdy bedą dwie trasy po stronie wolskiej wymagające obsługi. Choć w układzie docelowym widzę sensowność dla linii Odolany -DWZ (połnoc) - Rondo Daszyńskiego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
I taka techniczna pętla by się przydała. W razie awarii...
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26817
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie jestem przekonany. W razie awarii na odnodze lewej (tunel na Odolany) będzie można pojechać do Płockiej. W razie awarii na odnodze prawej - na Odolany. A tramwaje tam będą głównie dwukierunkowe, bo takie są kupione na trasę Wola - Wilanów, więc przejścia międzytorowe cały czas pozwolą na manewry.
No i budowa takiej pętli na obecnym etapie oznacza ponowną przebudowę obiektów wykonanych w ramach budowy dw. Zachodniego.
No i budowa takiej pętli na obecnym etapie oznacza ponowną przebudowę obiektów wykonanych w ramach budowy dw. Zachodniego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dla ciekawych podrzucam schemat torowy ichniego "minimetra"
https://gleisplanweb.eu/Map.php?Map=Linz
(Minimetro, bo: https://www.linzwiki.at/wiki/U-Stra%C3%9Fenbahn/ )
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Trochę odkop, ale w tygodniu nie było czasu, żeby się porządnie odnieść do dyskusji.
W przypadku założenia powstania wszystkich trzech wymienionych przez Ciebie odcinków należy się zastanowić nad ich obsługą:
- do Zachodniego - tak jak napisałeś, mocna 14 wydaje się być ok,
- na Rakowieckiej - mogłoby być 33, ale imo dobrym pomysłem jest jej obecność na Wołoskiej. 35? Wtedy rozwiązuje to problem niedostatku podaży na JP2, ale z kolei nic nie jedzie Stawkami.
- Stegny - ogólnie wydaje mi się, że przydałaby się zawrotka przy Ratuszu-Arsenale, byłaby idealna na linię ze Stegien właśnie.
Na tę chwilę chciałem zrobić koncepcję pod to, co już istnieje lub powstaje. Zdaję sobie sprawę z trudnej sytuacji finansowej samorządów, więc branie pod uwagę inwestycji jeszcze niezakontraktowanych uważam za dosyć ryzykowne (chociaż oczywiście należy mieć przygotowane plany na taki rozwój wypadków).
Faktycznie dwie silne linie na FSO mogą się wydawać przesadą, ale z drugiej strony to może być przygotowanie układu pod powstanie tramwaju na Modlińskiej. Druga kwestia - dlaczego 1 na FSO jest nietrafiona?Glonojad pisze: ↑05 paź 2022, 17:221) dwie silne linie na Żerań FSO to zdecydowanie za dużo, i na pewno nie jest trafione puszczenie tam 1. Ponieważ silne 18 jest solidnym pomysłem (na obecnym układzie chętnie a Służewiec skierowałbym 4, żeby 18 z 35 staowiły parę od Stawek po Wyścigi), to je bym tam zostawił - jedna z licznych wad obecnego układu jest różna stacja metra na FSO.
Ok, w takim razie albo trzeci slot '9', albo '15'. Tak jak pisałem - miejsce na Pralce jest.
W takim razie '14' mogłaby wylądować na Wilanowie, ale co w duecie z nią? '10' wydaje się być lepszą opcją, choćby ze względu na realizowanie połączenia do Centralnego, gdzie obecne jeżdżą 'sobieskie' 5xx. Ale z drugiej strony wtedy obie linie jadące z Wilanowa skręcają w Nowowiejską, a jazda na północ wymaga przesiadki do M1, która odpadłaby, gdyby tam skierować '18'. Wówczas '18' jeżdżąca na Gagarina nie zapewnia z kolei połączenia tej ulicy z Centralnym, gdzie jeździ '131'. I co teraz? Wiem, że Centralny jako cel podróży nie jest w skali miasta aż tak ważny, żeby specjalnie dla niego kierować linię tramwajową co 5', ale chodzi o ewentualne protesty z zabraniem bezpośredniego połączenia.
'Najtańszym' rozwiązaniem wydaje się być skierowanie '22', kosztem relacji skrętnej Zieleniecka-Zamoyskiego. Pytanie, jak bardzo jest ona potrzebna w skali układu.
To prawda, ale niespecjalnie mam pomysł, co zrobić z tymi nadprogramowymi tramwajami. Żadna z zaproponowanych przeze mnie linii nie wydaje się być dobrą kandydatką do przekierowania na JP2.
W przypadku założenia powstania wszystkich trzech wymienionych przez Ciebie odcinków należy się zastanowić nad ich obsługą:
- do Zachodniego - tak jak napisałeś, mocna 14 wydaje się być ok,
- na Rakowieckiej - mogłoby być 33, ale imo dobrym pomysłem jest jej obecność na Wołoskiej. 35? Wtedy rozwiązuje to problem niedostatku podaży na JP2, ale z kolei nic nie jedzie Stawkami.
- Stegny - ogólnie wydaje mi się, że przydałaby się zawrotka przy Ratuszu-Arsenale, byłaby idealna na linię ze Stegien właśnie.
4 jest zbyt mało skalowalna, żeby zastąpić 31 w Mordorze. Tu mogą być potrzebne 2, może 3 minuty, może mikroszczyty w obie strony - i raczej coś punktualnego, a nie z miasta, co pół okolicy odetnie od metra, jeśli stanie się gdziekolwiek cokolwiek.
Skręt z Wołoskiej w Woronicza nie jest chyba przewidywany do docelowego ruchu liniowego (33).
Skręt z Wołoskiej w Woronicza nie jest chyba przewidywany do docelowego ruchu liniowego (33).
ŁK