(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Paweł D.
Posty: 5261
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2022, 19:42

Oj, wybacz. Zapraszam koło 15 jak kończy szkoła na Popiełuszki i później. Naprawdę potrafią być kursy nieźle nabite. A o kończeniu przy AWF nawet nie wspominaj proszę. Owszem, trochę osób wsiada/wysiada na Marymonckiej, ale wsiadając Przy Agorze widzę, że większość to jedzie z Tarchomina do Centrum z niewielką wymianą przy M. Marymont i Arkadii. Ludzie wsiadający na JPII potrafią do ONZ niezły tłok zrobić, choć pewnie zależy czy wcześniej nie było 33/41.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 mar 2022, 19:56

No to do Kościelnego, jest wolny tor, ekspedycja na Służewcu przecież jest. A na samej JPII to trzeba wzmocnić 33 i tyle.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5261
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2022, 19:58

A to już zasadniczo zmienia postać rzeczy :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 mar 2022, 20:04

Z Centrala do Kościelnego jest bliżej, niż na Annopol (o Żeraniu Wschodnim nie wspominając). Aczkolwiek coś na Żerań Wschodni będzie w zamian pojechać musiało - naturalne wydaje się 3.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 mar 2022, 20:24

Zanim było 41, na Żeraniu była połowa 1 w szczycie, przez którą to pojawiły się też jest do Narutowicza.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 mar 2022, 20:26

Ja bym się raczej spodziewał kursów 1x, chociaż oczywiście lepiej nie dzielić linii. Ale w szczególności Żerań Wsch. miał linie na dwa kierunki, a tymczasem 3 i 4 oba jadą do Wileniaka.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 mar 2022, 20:36

Paweł D. pisze:Tylko co z 41, bo to ona miesza na Służewcu.
Mówiliśmy o czasach bez 41.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 mar 2022, 20:52

KwZ pisze:
16 mar 2022, 20:26
Ja bym się raczej spodziewał kursów 1x, chociaż oczywiście lepiej nie dzielić linii. Ale w szczególności Żerań Wsch. miał linie na dwa kierunki, a tymczasem 3 i 4 oba jadą do Wileniaka.
Co jest dobre, bo oznacza wspólną stację metra. Choć w sumie zaraz tą wspólną stacją będzie C-21...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 16 mar 2022, 22:17

ZTM zawsze po otwarciu kolejnego odcinka metra bez wahania tnie ofertę tramwajową, oszczędzając jak się da autobusy.
Obserwując od wielu lat pomysły ZTM przewiduję następującą listę rankingową linii do wycinki/ograniczeń po otwarciu metra na Bródno
I. likwidacja 41 - bo połączenie Bródna z centrum zapewnia metro
II. likwidacja 13 - bo obserwacje wykazują spadek popytu na komunikację tramwajową w ciągu Trasy W-Z po otwarciu każdego kolejnego odcinka II linii metra. A linia na prawie solówkach się do wycinki świetnie nadaje
III. obcięcie o połowę częstotliwości 1 - bo połączenie Bródna z kompleksem biurowym w rejonie ulicy Towarowej i Ronda Daszyńskiego zapewnia II linia metra
IV. likwidacja 3 - bo połączenie Bródna z Pragą/Dworcem Wileńskim zapewnia II linia metra, a pasażerowie na trasie Bródno-Praga Południe mogą korzystać z szybkiego połączenia linią M2 z wygodną przesiadką na tramwaj w węźle Dworzec Wileński
V. likwidacja 25 - jeśli nie wypali uwalenie linii 3 - bo połączenie Bródna z Pragą/Dworcem Wileńskim zapewnia II linia metra

Paweł D.
Posty: 5261
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2022, 22:37

III i IV uważam za nierealne. Trasy 1 i 3 z metrem się nie pokrywają i to zupełnie inne potoki. No chyba, że rozwiązanie w stylu 17. Albo przesiadki do metra albo średni komfort podróży.

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 16 mar 2022, 23:00

Paweł D. pisze:
16 mar 2022, 22:37
III i IV uważam za nierealne. Trasy 1 i 3 z metrem się nie pokrywają i to zupełnie inne potoki. No chyba, że rozwiązanie w stylu 17. Albo przesiadki do metra albo średni komfort podróży.
13 też nie pokrywa się z M2 - ale jej likwidacji nie uważasz za nierealną...
A ZTM-u nie należy nie doceniać.

Paweł D.
Posty: 5261
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2022, 23:03

A fakt, zapomniałem że to dojazd na Wschodni i Kawęczyńską - też nierealne:)

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 16 mar 2022, 23:10

Paweł D. pisze:
16 mar 2022, 23:03
A fakt, zapomniałem że to dojazd na Wschodni i Kawęczyńską - też nierealne:)
Żarty sobie stroisz.
Linia 28 zapewnia dogodny dojazd z Dw Wschodniego i ul. Kawęczyńskiej do węzła przesiadkowego Dworzec Wileński, skąd pasażerowie po dogodnej przesiadce mogą kontynuować podróż w kierunku Bródna (II linią metra) oraz w kierunku centrum (II linią metra lub tramwajem na ciąg Trasy W-Z)

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 mar 2022, 23:22

28 chyba rzeczywiście zamiast 13 :p Oczywiście 23 się nie da na Kawęczyńską, no bo nie.

3 i 4 zostaną, 25 obstawiam z Ratuszowej ZOO. Chyba że w zamian za 13 Kawęczyńska dostanie podwójną siódemkę na Banacha z jedynką na Okęcie.

Albo bardziej abstrakcyjnie: 25 z Czynszowej, albo 13 na Czynszową, a 25 Banacha - Nowe Bemowo przez 2 mosty :)
ŁK

Paweł D.
Posty: 5261
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2022, 23:34

A pożegnania 28 nie bierzecie pod uwagę? A, racja, Powstańców Śląskich i Broniewskiego do M1.

ODPOWIEDZ