(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 mar 2021, 23:10

Bywalec pisze:
26 mar 2021, 18:48
Na Wielkanoc mimo zawieszenia linii 18 oraz standardowego braku 31, ciąg ulicy Woronicza obsługiwać będzie 35, które krańcować będzie na pętli Woronicza. Zatem nie będzie powtórki z Bożego Narodzenia kiedy to ten ciąg obsługiwały tylko tramwaje wyjazdowe i zjazdowe.
Trochę kiepsko że tylko do Woronicza, ale z drugiej strony w sumie i tak nie ma kogo wozić na Służewiec no i miło że w końcu pomyślano o zapewnieniu jakiejś komunikacji tramwajowej na tej ulicy w święta. Osobiście jako rozwiązanie docelowe widziałbym skomasowanie 4 i 18 w jedną linię jeżdżącą przez Most Śląsko-Dąbrowski, oczywiście po otwarciu M2 na Bródno, jedynie miałbym wątpliwość co do południowego krańca. Bo jeśli np. 18 pojechałaby na Wyścigi (tak jak 4), a 10 na Służewiec (w zastępstwie 18), to może dałoby się ładnie skoordynować 18 i 35 na bardzo długim wspólnym 10 kilometrowym odcinku. A Wyścigom żeby nie było smutno że mają jedną linię mniej, zawsze można przedłużyć tam 14 skoro już i tak musi jeździć.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 mar 2021, 23:31

Rzeczywiście akurat okolice pętli Służewiec to puste biurowce (bnp się wyprowadziło na Karolkową), ale to strefa dojścia z Suwaka - No i z pociągów.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 mar 2021, 0:06

Łukasz pisze:
26 mar 2021, 23:31
Rzeczywiście akurat okolice pętli Służewiec to puste biurowce (bnp się wyprowadziło na Karolkową), ale to strefa dojścia z Suwaka - No i z pociągów.
Przede wszystkim myślę że wszystkie biurowce w całym mieście w święta są puste :P

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 mar 2021, 10:15

Autobus Czerwon pisze:
Łukasz pisze:
26 mar 2021, 23:31
Rzeczywiście akurat okolice pętli Służewiec to puste biurowce (bnp się wyprowadziło na Karolkową), ale to strefa dojścia z Suwaka - No i z pociągów.
Przede wszystkim myślę że wszystkie biurowce w całym mieście w święta są puste :P
Nie wszystkie, ale te nawet nie mają szans być niepuste.
ŁK

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 27 mar 2021, 20:55

Glonojad pisze:
26 mar 2021, 19:42
Wymiana 4 z 18 końcówkami jest potrzebna od lat - nie tylko ze względu na pory i godziny kursowania ale i ze względu na tabor - na 18 spokojnie mogą jeździć Ubooty czy krótkie Hultaje, o ile nie jedzie na Służewiec oczywiście. Do tego 18 ma na północy z 35 parę przystanków więcej, więc jest byłaby naturalną parą do koordynacji.

No ale kryterium minimalizacji zmian uwala tego typu pomysły.
Wow, aż dwa :D
4 z 35 jest tak naturalnie skoordynowana, że w szczycie potrafią jechać w rozkładowym odstępie minuty od Bankowego na Wyścigi.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 mar 2021, 21:51

Trzy: MRA, Muranów i Muranowska.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 mar 2021, 19:20

Dodam, że na moje oko 4 z Wileńskiego i ew. Bródna ma większe szanse zebrać jakichś pasażerów bezpośrednio do Mordoru niż 18 z wygwizdowa na Jagiellońskiej. Przy okazji taka relacja* będzie chronić łącznik międzymetrowy. W czasie wychodzi mi 51 min tramem i 37 min metrem metrem, a 15 min to dużo, więc pewnie niewiele osób by się skusiło.
Historycznie to siła Mordoru bardzo wzrosła, a FSO spadła.

Skoordynowanie w parę 18 z 4 wynika pewnie z sparowania 15 i 35, które dawno temu potrafiły obie jeździć Filtrową (nie licząc objazdów to 35 już od 10 lat jest na Wyścigach) .

Z Wileńskiego np. z linii wołomińskiej bezpośrednio 4 przez WZ, Marszałkowską, Puławską, Woronicza na Służewiec, 51 min. Zamiast M2 + łącznik + M1 + 18/31 obecnie, wg jakdojade ~37 min; 41 min M2+17/41 z przesiadką na ONZ (do Postępu, uwzględnione 5 min z DwW do przystanku).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 mar 2021, 20:03

KwZ pisze:
28 mar 2021, 19:20
Historycznie to siła Mordoru bardzo wzrosła, a FSO spadła.
Błagam, przestańmy myśleć stereotypami, bo powoli przestają być one aktualne. Siła Mordoru będzie już tylko maleć - powstające obecnie budynki to już praktycznie wyłącznie mieszkania. Cały kwartał biur Postępu-Domaniewska-Wołoska-Marynarska od którego wzięła się nazwa Mordor ma być jeszcze w tym roku wyburzony na rzecz budowy osiedla mieszkaniowego.

Za to na miejscu FSO powstają osiedla mieszkaniowe, których z roku na rok będzie coraz więcej + przesiadki na pętli z Białołęki i Legionowa.

Poza tym to Bródno ma dostać metro, a nie okolice Jagiellońskiej, więc nie widzę powodu dlaczego by nie ulepszyć komunikacji tramwajowej na Jagiellońskiej, nawet kosztem Bródna które przecież dostanie metro.

Nie możemy podporządkowywać komunikacji w całej aglomeracji pod dojazd na Mordor, który już nigdy nie wróci do stanu sprzed pandemii. I to nie jest coś co się stanie za 10 lat - to się dzieje tu i teraz.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 mar 2021, 20:59

To ja proszę o czytanie ze zrozumieniem. Jeśli piszę o historii, to będzie ostatnie 20 czy 40 lat. Służewiec Przemysłowy już dawno nie jest, a ruch na Służewiec odkąd się zaczęły budować biurowce tam bardzo wzrósł. Czego świadectwem jest istnienie 31.

No i też nie piszę o komunikacji w całej aglomeracji, tylko akurat o tych liniach, co tu jeżdżą.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 mar 2021, 23:01

Z Białołęki i Legionowa na Mordor raczej lepiej zrobi 17 w Winnicy i S3/RL w Legionowie niż 18 na Żeraniu. Na ciąg Marszałkowskiej w całości 2/R9+M1. 18 na północ od MRA obecnie uparcie omija istotne punkty, na prawym brzegu specjalnych generatorów potoku nie łapie i obawiam się, że rozwój terenów post-FSO może nie być wystarczający.

Osobiście oba sloty na Jagiellońskiej widziałbym skoordynowane przynajmniej na Wileński. Może być 4, może też być 25, czemu nie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 mar 2021, 23:03

Wileński-Mordor to jednak M2 plus pociąg. Oczywiście zależy, w które konkretnie miejsce, ale bardzo duża część jest teraz na południe od Marynarskiej. Mieszkania rzeczywiście spowodują pewne wyrównanie potoku i przeciwpotoku, ale główną mordorowość zabiorą okolice Daszyńskiego (BNP Paribas już się wyniósł z obłego budynku przy pętli na Karolkową) - no i pandemia.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 mar 2021, 0:52

Autobus Czerwon pisze:
28 mar 2021, 20:03
KwZ pisze:
28 mar 2021, 19:20
Historycznie to siła Mordoru bardzo wzrosła, a FSO spadła.
Błagam, przestańmy myśleć stereotypami, bo powoli przestają być one aktualne. Siła Mordoru będzie już tylko maleć - powstające obecnie budynki to już praktycznie wyłącznie mieszkania. Cały kwartał biur Postępu-Domaniewska-Wołoska-Marynarska od którego wzięła się nazwa Mordor ma być jeszcze w tym roku wyburzony na rzecz budowy osiedla mieszkaniowego.

Za to na miejscu FSO powstają osiedla mieszkaniowe, których z roku na rok będzie coraz więcej + przesiadki na pętli z Białołęki i Legionowa.

Poza tym to Bródno ma dostać metro, a nie okolice Jagiellońskiej, więc nie widzę powodu dlaczego by nie ulepszyć komunikacji tramwajowej na Jagiellońskiej, nawet kosztem Bródna które przecież dostanie metro.

Nie możemy podporządkowywać komunikacji w całej aglomeracji pod dojazd na Mordor, który już nigdy nie wróci do stanu sprzed pandemii. I to nie jest coś co się stanie za 10 lat - to się dzieje tu i teraz.
Zatem na Żeraniu budują się osiedla, więc komunikację należy wzmacniać, zaś na Służewcu budują się osiedla, więc komunikację można osłabiać - dobrze cię czytam? ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 29 mar 2021, 9:44

Bastian pisze:
29 mar 2021, 0:52
Autobus Czerwon pisze:
28 mar 2021, 20:03

Błagam, przestańmy myśleć stereotypami, bo powoli przestają być one aktualne. Siła Mordoru będzie już tylko maleć - powstające obecnie budynki to już praktycznie wyłącznie mieszkania. Cały kwartał biur Postępu-Domaniewska-Wołoska-Marynarska od którego wzięła się nazwa Mordor ma być jeszcze w tym roku wyburzony na rzecz budowy osiedla mieszkaniowego.

Za to na miejscu FSO powstają osiedla mieszkaniowe, których z roku na rok będzie coraz więcej + przesiadki na pętli z Białołęki i Legionowa.

Poza tym to Bródno ma dostać metro, a nie okolice Jagiellońskiej, więc nie widzę powodu dlaczego by nie ulepszyć komunikacji tramwajowej na Jagiellońskiej, nawet kosztem Bródna które przecież dostanie metro.

Nie możemy podporządkowywać komunikacji w całej aglomeracji pod dojazd na Mordor, który już nigdy nie wróci do stanu sprzed pandemii. I to nie jest coś co się stanie za 10 lat - to się dzieje tu i teraz.
Zatem na Żeraniu budują się osiedla, więc komunikację należy wzmacniać, zaś na Służewcu budują się osiedla, więc komunikację można osłabiać - dobrze cię czytam? ;)
Nie, tramwajów na Służewiec można już nie wzmacniać bo póki co wystarczy aktualna liczba kursów, tramwaje na Jagiellońskiej trzeba będzie wzmocnić w dalszej perspektywie (a w tej bliższej zwiększyć liczbę kursów do Wileńskiego poprzez przekierowanie 18, plusy tego rozwiązania już padły na forum), a liczbę tramwajów na Bródno będzie można niedługo zmniejszyć dzięki otwarciu M2. Dodatkowo w związku z zatracaniem charakteru biurowego przez Służewiec, nie musi mieć super dojazdu zewsząd (np. z linii wołomińskiej którą jako przykład podał KwZ), w związku z czym moim zdaniem też nie musi być bezpośredniego tramwaju z Dworca Wileńskiego na Służewiec.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 mar 2021, 23:31

Autobus Czerwon pisze:
29 mar 2021, 9:44
Dodatkowo w związku z zatracaniem charakteru biurowego przez Służewiec, nie musi mieć super dojazdu zewsząd (np. z linii wołomińskiej którą jako przykład podał KwZ), w związku z czym moim zdaniem też nie musi być bezpośredniego tramwaju z Dworca Wileńskiego na Służewiec.
To argument za czym? Przecież nie ma takiej linii.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Nieciej
Posty: 78
Rejestracja: 16 gru 2005, 10:38
Lokalizacja: Ochota, Warszawa

Post autor: Nieciej » 31 mar 2021, 1:16

Autobus Czerwon pisze:
29 mar 2021, 9:44
Bastian pisze:
29 mar 2021, 0:52

Zatem na Żeraniu budują się osiedla, więc komunikację należy wzmacniać, zaś na Służewcu budują się osiedla, więc komunikację można osłabiać - dobrze cię czytam? ;)
Nie, tramwajów na Służewiec można już nie wzmacniać bo póki co wystarczy aktualna liczba kursów, tramwaje na Jagiellońskiej trzeba będzie wzmocnić w dalszej perspektywie (a w tej bliższej zwiększyć liczbę kursów do Wileńskiego poprzez przekierowanie 18, plusy tego rozwiązania już padły na forum), a liczbę tramwajów na Bródno będzie można niedługo zmniejszyć dzięki otwarciu M2. Dodatkowo w związku z zatracaniem charakteru biurowego przez Służewiec, nie musi mieć super dojazdu zewsząd (np. z linii wołomińskiej którą jako przykład podał KwZ), w związku z czym moim zdaniem też nie musi być bezpośredniego tramwaju z Dworca Wileńskiego na Służewiec.
Puławskiej na odcinku Woronicza-Wyścigi będzie wsio ryba czy mają 18, czy 4 z wygwizdowa, jakim są Wyścigi do Centrum i na pl. Bankowy - tzw. Służewcowi (biurowemu czy mieszkaniowemu) niekoniecznie wszystko jedno czy mają tramwaje stamtąd donikąd przez Gdański i Starzyniaka czy na Wileński, Żabę i Żerań Wsch.
Znaczenie tramwajów może zaistnieć tylko dla mieszkańców bloków, które powstaną między Jagiellońską i Wisłą - a tych będzie mało i będą kameralne/niskie (przykłady już stoją, a tramwajów nabitych po dach jakoś nie widać i się nie spodziewam nawet przy takiej częstotliwości kursowania). Po drugiej stronie są firmy/sklepy/hale magazynowe i resztki FSO, które tam pozostaną - na 20-piętrowe bloki bym nie liczył, a na tłumy walące z nich co rano na zachodnią stronę Jagiellońskiej tym bardziej - mimo wszystko będzie daleko i niewygodnie. Przesiadka z Warszawy-Pragi też wygodniejsza na Odrowąża, jeśli już konieczna.
Osiągnięcie tam zapotrzebowania na tramwaje z czasów funkcjonowania FSO (i nie tylko, nie pomnę już co tam jeszcze było i już tego nie ma) przy jednoczesnym braku "Trasy Toruńskiej", znanej dziś jako S8, uważam za NIEMOŻLIWE.
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12

ODPOWIEDZ