Strona 582 z 603

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 13 maja 2021, 18:35
autor: Glonojad
Pestka też ma odcinek bez przystanków. Poza tym nie wiem, jak policzyli tę Vkom dla 2, mnie wychodzi jak byk 30 na godzinę.

W obu jednak przypadkach kluczowe jest to, co wspólne - średnia odległość międzyprzystankowa, która w obu przypadkach jest wyższa, niż typowa w Warszawie (nawet pomijając most, na Tarchominie wychodzi istotnie wyższa niż średnia warszawska). Bez tego o lekkim metrze nie ma co myśleć, ale skoro u nas nawet miłośnicy uważają, że trzeba pełne jadących do pracy 1 zatrzymywać co 400 m na moście, bo w niedzielę ktoś do zoo zechce przyjechać...

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 14 maja 2021, 14:02
autor: KwZ
O ile ten ktoś do Zoo w ogóle wie o drugim wejściu i tym przystanku, co jest mało prawdopodobne. Ale potrafili uruchomić kiedyś całą linię 444.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 14 maja 2021, 16:24
autor: Autobus Czerwon
Glonojad pisze:
13 maja 2021, 18:35
ale skoro u nas nawet miłośnicy uważają, że trzeba pełne jadących do pracy 1 zatrzymywać co 400 m na moście, bo w niedzielę ktoś do zoo zechce przyjechać...
Miłośnicy to miłośnicy - w gruncie rzeczy żadna decyzyjna grupa. Trudno także nazwać miłośników jakimikolwiek lobbystami, takimi jest choćby Miasto Jest Nasze. Przypominam także że to organizator zadecydował o niezawieszaniu ZP Wybrzeże Helskie i to raczej tam należy szukać przyczyn braku możliwości przyspieszenia tramwajów. Śmiem wątpić że osoby decyzyjne w ZTM są miłośnikami komunikacji, rzekłbym raczej że to najzwyklejszy w świecie beton urzędniczy :P

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 14 maja 2021, 18:52
autor: Vilén
Autobus Czerwon pisze:
14 maja 2021, 16:24
Śmiem wątpić że osoby decyzyjne w ZTM są miłośnikami komunikacji, rzekłbym raczej że to najzwyklejszy w świecie beton urzędniczy :P
Tak samo jak w drogownictwie panuje kult św. Przepustowości, tak i w komunikacji publicznej mamy kult św. Dostępności (nie tylko w tramwajach, ale też np. na kolei) – absolutnie żadnego punktu postoju nie wolno zlikwidować, chociażby nawet jedynymi użytkownikami byłyby psy z kulawą nogą – bo a nuż ktoś może będzie chciał wsiąść… a najlepiej jeszcze dorzucić kilka nowych.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 14 maja 2021, 21:30
autor: Glonojad
Autobus Czerwon pisze:
14 maja 2021, 16:24
Glonojad pisze:
13 maja 2021, 18:35
ale skoro u nas nawet miłośnicy uważają, że trzeba pełne jadących do pracy 1 zatrzymywać co 400 m na moście, bo w niedzielę ktoś do zoo zechce przyjechać...
Miłośnicy to miłośnicy - w gruncie rzeczy żadna decyzyjna grupa. Trudno także nazwać miłośników jakimikolwiek lobbystami, takimi jest choćby Miasto Jest Nasze. Przypominam także że to organizator zadecydował o niezawieszaniu ZP Wybrzeże Helskie i to raczej tam należy szukać przyczyn braku możliwości przyspieszenia tramwajów. Śmiem wątpić że osoby decyzyjne w ZTM są miłośnikami komunikacji, rzekłbym raczej że to najzwyklejszy w świecie beton urzędniczy :P
No ja się odnosze do dyskusji na Waflu, która z założenia była jednak dyskusją w grupie miłośniczej. Deczyzji Organizatora nie śmiem komentować.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 15 maja 2021, 12:45
autor: Kelly
Jaka oszczędność czasu da likwidacja wybrzeża? 10 sekund? I co wtedy, minuta przelotu od Starzyniaka do Mostu?

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 15 maja 2021, 13:20
autor: Os0
W pierwszej kolejności, to należałoby wyremontować torowisko na moście Gdańskim.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 15 maja 2021, 13:26
autor: Glonojad
Kelly pisze:
15 maja 2021, 12:45
Jaka oszczędność czasu da likwidacja wybrzeża? 10 sekund? I co wtedy, minuta przelotu od Starzyniaka do Mostu?
Jeden przystanek to 30-40 sekund, uwzględniajac rozruch, otwarcie drzwi i hamowanie. Pół minuty tu, pół minuty na podniesieniu szlakowej i akurat minutę można zdjąc. A skąd to jest zupełnie wtórne, po to sa widełki w punktualności, żeby rozkładów międzyprzystankowych nie musieć w sekundach podawać.

@Os0 Tak, właśnie przy tej okazji miało dojśc do optymalizacji lokalizacji przystanków na tej trasie.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 15 maja 2021, 13:52
autor: Łukasz
No a one nie mogą obowiązywać w tygodniu tak jak P&R?

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 15 maja 2021, 14:12
autor: Autobus Czerwon
Łukasz pisze:
15 maja 2021, 13:52
No a one nie mogą obowiązywać w tygodniu tak jak P&R?
Jeśli już to na odwrót, tylko w weekendy.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 15 maja 2021, 14:14
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze:
Łukasz pisze:
15 maja 2021, 13:52
No a one nie mogą obowiązywać w tygodniu tak jak P&R?
Jeśli już to na odwrót, tylko w weekendy.
Tak, coś nie pykło z zaprzeczeniami.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 15 maja 2021, 15:29
autor: KwZ
Kelly pisze:
15 maja 2021, 12:45
Jaka oszczędność czasu da likwidacja wybrzeża? 10 sekund? I co wtedy, minuta przelotu od Starzyniaka do Mostu?
Myślę że jeszcze czas hamowania (czy też połowa czasu hamowania i rozpędzania), czyli raczej 30 s. Razy ~150 os. na tramwaj (skład), to całkiem sporo. Przecież ew. pasażer nie straci godziny dojściu ~550 m do sąsiedniego przystanku.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 15 maja 2021, 18:14
autor: Glonojad
Dzięki Bogu, ze chociaż stacji metra nie da się co kilkaset metrów dodać, bo to za drogie. A nie, wróć, M3...

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 15 maja 2021, 19:37
autor: Paweł D.
Zaraz M3. Na M1 dwie stacje mają dojść.... Przynajmniej miały już być projektowane. I już będzie stacja co przystanek.
Oczywistym jest że tego przystanku przy Zoo nikt nie ruszy. "Pasek" w TVP murowany ;)

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 16 maja 2021, 7:36
autor: Glonojad
zaraz dodadzą Złotą i będzie znowu "prawidłowo".