[KM] Górny Mokotów

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 gru 2020, 13:53

Gdynianin pisze:Ok. W sumie nie zmienia to faktu, że już dziś można 228 wyciągnąć przez Żwirki-Woronicza do metra. Chyba, że jest presja, by tym obsłużyć Konstruktorską i wschodnią Domaniewską?
Można by, tylko na razie 218/308 i 136 dają radę, a też jest ciężki czas na zachęcanie kogokolwiek do jazdy autobusem. Natomiast na przystankach 136 ciagle widzę jakieś osoby na Woronicza, więc ktoś tym na pewni kiedyś będzie jeździć, bo już nawet Rossman jest tam ;p

PS sama marina to raczej bardzo drogie osiedle, spodziewam się tam głównie ruchu samochodowego.
ŁK

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 sty 2021, 20:13

Uruchomienie zespołu przystankowego LANGEGO
Opublikowano 21 grudnia 2020

Ostatnia aktualizacja 21 grudnia 2020

Od nocy 22/23.12.2020 r. (wtorek/środa) uruchamia się nowy zespół przystankowy LANGEGO składający się z następujących przystanków:

LANGEGO 01 – przystanek zlokalizowany przy ulicy Domaniewskiej przed skrzyżowaniem z ulicą Langego w kierunku ul. Modzelewskiego. Przystanek obowiązywać będzie jako warunkowy dla linii N36 i N86.
LANGEGO 02 – przystanek zlokalizowany przy ulicy Domaniewskiej za skrzyżowaniem z ulicą Langego w kierunku ul. Wołoskiej. Przystanek obowiązywać będzie jako warunkowy dla linii N36 i N86.
Linie N36 i N86 kursować będą wg nowego rozkładu jazdy.
Jaki sens ma uruchamianie nowego zespołu przystankowego tylko dla linii nocnych? I czy swoją drogą, Domaniewską na tym odcinku nie powinna pojechać jakaś linia dzienna?

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 sty 2021, 20:40

Powinna.

To nie ma nic wspólnego z developerką?
ŁK

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 13 sty 2021, 20:42

michael112 pisze:
13 sty 2021, 20:13

Jaki sens ma uruchamianie nowego zespołu przystankowego tylko dla linii nocnych? I czy swoją drogą, Domaniewską na tym odcinku nie powinna pojechać jakaś linia dzienna?
Nie pierwszy taki zespół przystankowy. Pierwszy z brzegu to Bacha dla N01 i N37 w al. Harcerzy RP.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 sty 2021, 21:13

Ale tam linię dzienną (210) zlikwidowano już po powstaniu tego przystanku. Ale fakt, brak linii dziennej tam to również błąd, chociaż mniejszy niż na Domaniewskiej, ze względu na obecność metra w okolicy.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 sty 2021, 21:46

michael112 pisze:
13 sty 2021, 21:13
Ale tam linię dzienną (210) zlikwidowano już po powstaniu tego przystanku. Ale fakt, brak linii dziennej tam to również błąd, chociaż mniejszy niż na Domaniewskiej, ze względu na obecność metra w okolicy.
Przez jakieś kilka miesięcy kilka lat temu jeździło tam także 218, natomiast szybko się z tego pomysłu wycofano z racji omijania Galerii Mokotów :D

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 sty 2021, 22:56

To akurat mylisz KEN z Domaniewską. 210 jeździło KEN i zaliczało wspomniany przystanek Bacha, natomiast Domaniewską na tym odcinku nie jeździło nigdy. Ono jechało Domaniewską od Modzelewskiego do Puławskiej, zastępując 505, które wcześniej zastąpiło 524.
218 jechało Domaniewską od Modzelewskiego na zachód, właśnie na tym odcinku gdzie teraz powstały przystanki Langego.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 kwie 2021, 12:19

Z tematu Co w dzielnicy Ursynów piszczy
KwZ pisze:
11 kwie 2021, 11:33
Autobus Czerwon pisze:
10 kwie 2021, 17:25
Trudno nawet wywnioskować jednoznacznie jakie są przyczyny tego stanu rzeczy, że na jednych takich uliczkach komunikacja się przyjmuje, na niektórych dogorywa a na innych znika całkowicie.
Myślę, że może być na rzeczy to, co pisał Glonojad - duża motorstrada Puławska to także rzadkie przejścia dla pieszych i ogólnie bariera w komunikacji poprzecznej. Wolska, budowana wcześniej, nie tak bardzo. A Niepodległości znacznie mniej.
Niewykluczone że jest to jeden z czynników takiego obrotu sprawy, niemniej jednak ostatnio zwróciłem uwagę na inny aspekt funkcjonowania komunikacji na Kazimierzowskiej. Ostatnimi liniami jeżdżącymi w jakieś sensowne miejsca było 148 (które potem słusznie zlikwidowano) i 118 (które potem także słusznie skrócono). Kolejne linie (218, 318) właściwie były dowozówkami do M1 do którego...no właśnie, nie trzeba było dowozić bo jest tuż obok. 218 miało z tego co pamiętam nawet sensowną częstotliwość (10/15/15), ale dzięki brakowi postojów na Rakowieckiej-Kościół regularność bywała bardzo różna więc linia się nie sprawdziła, o efemerycznym 318 to już nawet nie wspomnę. Osobiście widziałbym na Kazimierzowskiej 222 przekierowane z Puławskiej, które dużo by dzięki temu posunięciu nie straciło, a zyskałoby większą punktualność (na Puławskiej zdarzają się srogie korki).

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 kwie 2021, 14:17

Minus obecnego 222, oprócz Puławskiej, to to, że nie dojeżdża do metra.

Natomiast wycięcie go z z Puławskiej to z kolei odcięcie od tramwajów, co nie ma sensu. No i jakaś przychodnia Malczewskiego x Puławska.

Nie za bardzo widzę jedną linię, która realizowałaby wszystkie te założenia, łącznie z Kazimierzowską. Chyba że jednokierunkową.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 kwie 2021, 14:25

Łukasz pisze:
11 kwie 2021, 14:17
Minus obecnego 222, oprócz Puławskiej, to to, że nie dojeżdża do metra.

Natomiast wycięcie go z z Puławskiej to z kolei odcięcie od tramwajów, co nie ma sensu. No i jakaś przychodnia Malczewskiego x Puławska.

Nie za bardzo widzę jedną linię, która realizowałaby wszystkie te założenia, łącznie z Kazimierzowską. Chyba że jednokierunkową.
Przy przystanku Rakowiecka są jakieś inne tramwaje niż przy Malczewskiego? Bo nie rozumiem o co chodzi z tym odcinaniem od szyny.

Nic mi nie wiadomo o jakiejś przychodni przy skrzyżowaniu Malczewskiego x Puławska, a nawet jeśli jest to ciężko chyba nazwać 222 jakimkolwiek sensownym dojazdem do niej. Jeżeli chodzi o szpital przy Goszczyńskiego czy szkołę przy Tynieckiej, to przystanek na skrzyżowaniu Krasickiego i Malczewskiego pozostawałby w strefie dojścia.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 kwie 2021, 14:30

Takie argumenty się pojawiały, wątków o 222 przez Kazimierzowską było już ileś.

Natomiast gdybym miał z Joliot Curie do tramwaju dojeżdżać przez Rakowiecką...

Gdybym zmieniał mu trasę, to bym chyba już go chciał w ogóle zostawić na Mokotowie, najdalej na PTK.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 kwie 2021, 14:37

Łukasz pisze:
11 kwie 2021, 14:30
Nie pamiętam takich argumentów.
Łukasz pisze:
11 kwie 2021, 14:30
Natomiast gdybym miał z Joliot Curie do tramwaju dojeżdżać przez Rakowiecką...
Czasowo wychodzi w gruncie rzeczy podobnie. Inna sprawa że mało kto stamtąd jeździ tym autobusem do metra, z tego co zaobserwowałem przez kilkanaście lat ludzie wsiadają tam do autobusu, bo chcą dojechać na Trakt Królewski. Do Centrum dużo atrakcyjniejszą ofertą jest metro a na Centralny 174. Gdyby chodziło tylko o dowożenie Joliot-Curie do tramwajów na Puławskiej, to równie dobrze można by było wygiąć tamtędy 218, ale generalnie sukcesu nie wróżę.
Łukasz pisze:
11 kwie 2021, 14:30
Gdybym zmieniał mu trasę, to bym chyba już go chciał w ogóle zostawić na Mokotowie, najdalej na PTK.
To byłaby chyba najprostsza droga do likwidacji tej linii, tudzież zostawienia z niej takiego dziada jak 130 :)

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 kwie 2021, 14:59

Nie można 218 na Joliot, bo 218 służy dojazdu do metra. I jakoś 218 nie jest dziadem jak 130, a wręcz przeciwnie, pracuje z 308 na przegubach. Można popracować z 222 z drugiej strony, do Żwirki puścić z wjazdem kieszeniowym na Spartańską. Na trakt z Rakowieckiej można coś wygiąć, np. 195, a ogólnie to jest jeszcze 138 do Rozdroża.
ŁK

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 kwie 2021, 15:05

Przewiń sobie do 2017 roku, do listopada.
Stary Pingwin pisze:222 dowozi część Mokotowa do przychodni rejonowej na Malczewskiego, zarówno z Puławskiej, jak części Woronicza. Proszę tego nie zepsuć.
A tak swoją drogą:
Autobus Czerwon pisze:Odległość z 222 do Metra Wierzbno jest porównywalna jak ze 141 i 172 do Metra Racławicka. Wiem, wiem, nie usprawiedliwiajmy jednej patologii drugą. 222 przez aleję Niepodległości nie jest idealne, aczkolwiek na pewno lepsze niż przez Puławską czy Kazimierzowską.
Mistrzostwo w kontekście obecnych wypowiedzi.
Autobus Czerwon pisze:
Emyl pisze:
07 lis 2017, 9:27
A to nie było tak, że nikt nie jeździł, bo było dziadzisko co pół godziny i tylko przez pół dnia? Jakieś 210 chyba czy coś...
Było jeszcze 218 jeżdżące 10/15/15 z Wilanowskiej do Rakowieckiej-Kościół i efemeryda 318 którą chciano nawet zostawić przy okazji cięć, ale że nikt nie bronił to usunęli. :)
fik pisze:
07 lis 2017, 10:08
Tak, jeśli coś już musi tam jeździć, to niech to będzie to 222. Acz wolałbym jednak Niepodległości, bo a) dostanie brakujące powiązanie z metrem, b) będzie miało szansę na wspólny przystanek ze 168 przy MPM (małe, ale może cieszyć).
Największą wadą tego rozwiązania jest brak dogodnego połączenia z tramwajami na Puławskiej. Całe Wierzbno i Spartańska wisiałoby wtedy na osiemnastce. A to że nie wszyscy kierują się do metra jest raczej oczywiste.
Jak dla mnie to pora zakończyć tę dyskusję ;)
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 kwie 2021, 15:28

Hmm, no niestety, zdarza mi się zmieniać zdanie na przestrzeni prawie 4 lat. Ale w gruncie rzeczy uważam że to pozytywny proces, bo obstawanie przy swoim zdaniu pomimo racjonalnych argumentów przemawiających na jego niekorzyść nie jest ogólnie uważane za dobre. Np. rok temu wyrażałem na forum obawy przy przesuwaniu 136 na Woronicza, a jednak z tego co widzę zmiana się przyjęła.

A za przytaczanie wypowiedzi sprzed 4 lat powinieneś dostać złotą łopatę. :P No ale w gruncie rzeczy masz rację przytaczając moją niekonsekwencję.

ODPOWIEDZ