Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Leitner98
Posty: 89
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 06 wrz 2022, 12:34

person pisze:
06 wrz 2022, 10:04
MPXD pisze:
06 wrz 2022, 7:43
Jak dla mnie istnienie 3 linii, które na połowie swej trasy się dublują, jest bez sensu. Ja bym połączył te trzy linie w jedną:
AAaaaaa co jeśli tam jest tylu pasażerów, że właśnie trzy są potrzebne? 501 włącza się w połowie trasy i dzięki temu jest luźne/puste i gotowe na przyjęcie kolejnych pasażerów ;) #StrefowaniePodaży
Otóż to. Przed zmianą organizacji ruchu na Spacerowej trzeba było czasem przepuścić 522 i 519, a wsiąść się dało dopiero do 501, które i tak puste nie jechało. Równie dobrze można by powiedzieć, że na TŁ jest dużo autobusów, więc zostawmy tylko 182 a resztę zakrańcujmy przy Zachodnim i ulicami przy Saskiej. Dublowanie tras jest konieczne, gdy potoki pasażerskie są wystarczająco wysokie.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 wrz 2022, 16:46

fik pisze:Ja bym zrobił rozwiązanie kompromisowe: bardzo mocne 522 z wariantowymi kursami do Stegien i Wilanowa. :term:
Akurat wystarczyłoby zrobić wjazdy kieszeniowe na Stegny i Wilanów.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 wrz 2022, 16:59

Na pewno Miasteczko by się ucieszyło z takich wycieczek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 07 wrz 2022, 9:34

522 jeździ nabite zawsze, nawet w porze wieczornej. Może warto by je po prostu wydłużyć przez 130m Branickiego do najbliższej stacji metra na Ursynowie, żeby zaczęło pracować dwukierunkowo?
Do tego 501 uzwyklić (bo to fikcja gdy na całej trasie omija dwa przystanki) i zwiększyć takt, a 522 zdjąć przystanki przy Mangalii i Czarnomorskiej żeby była lepsza separacja potoków.

Kursy wariantowe to nie jest rozwiązanie na system komunikacji tej wielkości, to jest dobre w 30-tysięcznym miasteczku powiatowym gdzie trzema wozami ogarnia się całą komunikację...

A tak swoją drogą czy ZTM już zaorało E-2 na amen, czy jest plan przywrócenia na czas roku akademickiego? 116 też do pustych linii nie nalezy
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 wrz 2022, 10:15

Piottr pisze:
07 wrz 2022, 9:34
116 też do pustych linii nie nalezy
...i dlatego powinno jeździć częściej. E-2 do piachu :)

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 wrz 2022, 10:30

116 jest długie i ma opóźnienia. Zwłaszcza w weekendy. Przy częstotliwości 7,5 minuty trzeba by było dołożyć sporo brygad.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 wrz 2022, 10:34

Piottr pisze:
07 wrz 2022, 9:34
Do tego 501 uzwyklić (bo to fikcja gdy na całej trasie omija dwa przystanki) i zwiększyć takt
Nie wiem czy z powodu gąszczu budowanych nowych bloków przy Sikorskiego, nie byłoby uzasadnione puścić 501 właśnie tamtędy.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 07 wrz 2022, 12:25

Emyl pisze:
07 wrz 2022, 10:15
Piottr pisze:
07 wrz 2022, 9:34
116 też do pustych linii nie nalezy
...i dlatego powinno jeździć częściej. E-2 do piachu :)
Jesteś pewien, że 116 ma równomierne obciążenie na obydwu końcach i wymaga wzmocnienia na całej długości trasy?

Jak było E-2 to z ciągu Sobieskiego pod Uniwerek były dwie linie co 10 minut, co dawało 5 minut, zagęszczenie 116 do 7,5 minuty to jest jednak gorzej niż autobus co 5 minut.
Czy to 116bis będzie się nazywało E-2, 316 czy 416 to już sprawa poboczna.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 wrz 2022, 13:32

E-2 ma inne przystanki niż 116, to raz, a dwa synchronizacja linii co 10 jeżdżącej nieregularnie z linią co 15 jeżdżącą "w miarę" regularnie jest niemożliwa, bo w XXI wieku nie ma GPSa i dynamicznego sterowania brygadami.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 wrz 2022, 13:54

Ja myślę, że dyskutowanie o przyszłości 519/522/501 w momencie, gdy budowana jest linia tramwajowa dokładnie po ich trasie i bezpośrednio zastępująca gigantyczną większość podróży odbywanych tymi liniami jest generalnie trochę bezcelowa. Choć w sumie mnie ciekawi, jakie wygibasy będzie robił ZTM, aby utrzymać niezbędne połączenie Powsina z Centralnym, obstawiam 519 przez Rozbrat :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 wrz 2022, 13:58

Zgadzam się. Tylko popatrz na walkę o zachowanie autobusów na Bemowie.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 wrz 2022, 14:14

fik pisze:
07 wrz 2022, 13:54
Ja myślę, że dyskutowanie o przyszłości 519/522/501 w momencie, gdy budowana jest linia tramwajowa dokładnie po ich trasie i bezpośrednio zastępująca gigantyczną większość podróży odbywanych tymi liniami jest generalnie trochę bezcelowa. Choć w sumie mnie ciekawi, jakie wygibasy będzie robił ZTM, aby utrzymać niezbędne połączenie Powsina z Centralnym, obstawiam 519 przez Rozbrat :term:
Jeżeli już ma coś jeździć bezpośrednio z Powsina do Centralnego, to chyba najlepiej żeby były to kursy 131 kończące obecnie trasę w Wilanowie. Inna sprawa że po otwarciu tramwajów na Gagarina, 131 powinno wylądować na Trasie Łazienkowskiej lub Rozbracie, wchłaniając przy okazji kolejno 187 lub 109/155.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 wrz 2022, 14:45

Autobus Czerwon pisze:
07 wrz 2022, 14:14
fik pisze:
07 wrz 2022, 13:54
Ja myślę, że dyskutowanie o przyszłości 519/522/501 w momencie, gdy budowana jest linia tramwajowa dokładnie po ich trasie i bezpośrednio zastępująca gigantyczną większość podróży odbywanych tymi liniami jest generalnie trochę bezcelowa. Choć w sumie mnie ciekawi, jakie wygibasy będzie robił ZTM, aby utrzymać niezbędne połączenie Powsina z Centralnym, obstawiam 519 przez Rozbrat :term:
Jeżeli już ma coś jeździć bezpośrednio z Powsina do Centralnego, to chyba najlepiej żeby były to kursy 131 kończące obecnie trasę w Wilanowie. Inna sprawa że po otwarciu tramwajów na Gagarina, 131 powinno wylądować na Trasie Łazienkowskiej lub Rozbracie, wchłaniając przy okazji kolejno 187 lub 109/155.
Dokładnie tą metodą dotarłem do 519 przez Rozbrat. :D

I tak, 131 wchłaniające 109 i jadące przez Powiśle jest moim zdaniem naturalną konsekwencją tramwaju na Sielce.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 07 wrz 2022, 14:57

fik pisze:
07 wrz 2022, 14:45
I tak, 131 wchłaniające 109 i jadące przez Powiśle jest moim zdaniem naturalną konsekwencją tramwaju na Sielce.
Bardziej myślałem nad 131 przez Trasę Łazienkowską i skrócenie 187 do :mewa: Politechnika lub placu Konstytucji.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 07 wrz 2022, 15:15

Georg pisze:
07 wrz 2022, 13:58
Zgadzam się. Tylko popatrz na walkę o zachowanie autobusów na Bemowie.
A czy w ogóle po lipcowym przedłużeniu metra na Bemowo spadł choć trochę bilans brygadowy w tym rejonie?
Myślę tu oczywiście o rozkładach wrześniowych.

ODPOWIEDZ