Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 gru 2021, 12:50

@Bastian Miałem na myśli obsługę komunikacyjną ciągu Postępu-Bokserska, a nie samą pętlę.

@Łukasz Nie wiedziałem o powyższych postulatach. Proszę zauważyć że projektując tę trasę chciałem zapełnić luki w miejscach, gdzie obecnie komunikacja miejska oferowana jest tylko nocą (Domaniewska przy Langego), tylko w godzinach szczytu (Postępu przy Centrum Targowym) lub w ogóle (wiadukt Postępu i Idzikowskiego).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 gru 2021, 12:57

Ten "ciąg komunikacyjny" to jeden przystanek w zabudowie mocno sugerującej, że obsługa poza szczytem nie ma sensu.

Łączenie ze sobą korków na Idzikowskiego i korków w Mordorze to już jest z kolei przepis na katastrofę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 gru 2021, 13:02

Łukasz pisze:
13 gru 2021, 10:35
linię, która omija centralny punkt czyli rondo UE
No niestety. Trudno jest poprowadzić trasę linii tak żeby mijała i wiadukt Postępu i rondo UE. Na szczęście przy tym drugim jest dość innych linii.
A w ogóle to komunikacja w tych miejscach była już pogarszana. Postępu i Bokserską jeździło kiedyś całotygodniowe 136, potem możliwe że jeszcze coś. Domaniewską między Modzelewskiego a Wołoską jeździło w latach 1990-2002 117, potem do 2011 r. 107 i w końcu - zaledwie przez kilka miesięcy 218 - które przywrócono na dawną trasę bo jak widać było tam potrzebne, tylko już nie pomyślano o zastępstwie na Domaniewskiej.
Ostatnio powstały tam przystanki przy Langego, to by wypadało żeby coś tamtędy pojechało.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 gru 2021, 13:27

Akurat od 2002 roku się trochę ten Służewiec zmienił.
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 gru 2021, 23:32

https://www.sadyba24.pl/wiadomosci/item ... y-do-metra

Ciekawe, czy gdyby linia pojechała na os. Bernardyńska to czy 164 się tam utrzyma.

5556
Posty: 2586
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 05 sty 2022, 23:21

Wyborcza.pl dotarła do przecieków jakie ztm ma zamiar wprowadzić na Mokotowie...
Poniżej skopiowany fragment z wyborcza.pl:
Po najbliższej zmianie autobusy linii 130 miałyby kursować od pętli Wilanów, przez ul. Wiertniczą i Powsińską (zamiast al. Wilanowską i Sobieskiego), dalej ul. Idzikowskiego, Puławską i Woronicza do stacji metra Wierzbno i pętli Spartańska. Oprócz tego linia 131 z Dworca Centralnego we wszystkich kursach dojeżdżałaby tylko do Sadyby, żeby nie dublować identycznej trasy linii 180 do Wilanowa wzdłuż ul. Wiertniczej.


W pakiecie zmian są większe korekty trasy, które dotyczą głównie sąsiedniego Mokotowa. Jednak rzeczniczka tej dzielnicy Monika Chrobak nie chciała nam zdradzić szczegółów. Twierdzi, że sprawą zajmują się teraz radni i urzędnicy. Z naszych informacji wynika, że ZTM przedstawił propozycje dotyczące linii:

107 - trasa wydłużona od ul. Chełmskiej, przez Czerniakowską, Powsińską, św. Bonifacego do pętli na Stegnach;
119 - od Chełmskiej, przez Dolną i Puławską (jak teraz 130) do Rakowieckiej, zamiast Belwederską, Spacerową i Goworka;
159 - wycofana z ul. Gołkowskiej i spod Elektrociepłowni Siekierki, od Czerniakowskiej przez al. Polski Walczącej do nowych osiedli i zawrotki na rondzie pod Trasą Siekierkowską i do przystanku Małe Siekierki;
162 - z pl. Hallera na Pradze, przez Powiśle i Czerniaków we wszystkich kursach do ul. Gołkowskiej i Elektrociepłowni Siekierki (teraz część autobusów dojeżdża tylko do Chełmskiej);
168 - ponieważ miejsce na kameralnej pętli Spartańska zajęłyby autobusy linii 130, linia 168 zostałaby wycofana z Wyględowa i wróciła na przystanek końcowy przy Rakowieckiej (trasa z Witolina, przez Gocław, Trasę Siekierkowską i Sielce bez zmian);
187 - wycofana ze Stegien (bo tam linia 107) i skrócona do odcinka: Ursus - Chełmska.
185 - najlepsza linia w mieście!

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 05 sty 2022, 23:43

Koszmar!
Zastępować 187 przez 107. Czyli lepszą linię przez gorszą. Skoro na południu 187 ma za mało pasażerów to 107 będzie mieć jeszcze mniej.
Skoro już zabierać 187 to dlaczego nie na nowe osiedla Siekierek tylko dawać tam 159? 187 dojedzie do metra i ch wie ilu linii na TŁ. A 159 do do czego niby?

reserved
Posty: 14588
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 sty 2022, 23:56

A 159 nie mogłoby na Stegny?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 06 sty 2022, 0:12

To i tak niewielka różnica. 107 czy 159. Zwykła ściema. 107 już było na Stegnach - zastąpiło 141. Pojeździło chwilę i zlikwidowali. Tu też tak będzie.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 sty 2022, 8:30

TGM pisze:
05 sty 2022, 23:43
Koszmar!
Zastępować 187 przez 107. Czyli lepszą linię przez gorszą. Skoro na południu 187 ma za mało pasażerów to 107 będzie mieć jeszcze mniej.
Skoro już zabierać 187 to dlaczego nie na nowe osiedla Siekierek tylko dawać tam 159? 187 dojedzie do metra i ch wie ilu linii na TŁ. A 159 do do czego niby?
Siekierki mają do metra 167 i 168 - moim zdaniem dobrze żeby obie linie jeździły z/do jednej stacji. A z tym 107 na Stegny to faktycznie pachnie wygaszaniem popytu, ale w sumie czy w tym przypadku jest to coś złego?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 sty 2022, 9:49

Ja nie za bardzo wiem co miałoby być złego w zastąpieniu 187 przez 107 w mimo wszystko lokalnej relacji dolnomokotowskiej. Rozkłady się zgadzają, tabor mniejszy nie przeszkadza a opóźnienia chyba jednak powinny być mniejsze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 06 sty 2022, 10:08

Lepsze 107 niż pchanie godzinę* 18-metrowca z Ursusa i Włoch do relacji lokalnej Stegny-Sadyba.

* lub tradycyjnie z uwagi na taką a nie inną trasę więcej

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 sty 2022, 10:25

To 130 trochę średnie do Spartańskiej, mogłoby zahaczać jednak jakiś element Mordoru (osiedla na Konstruktorskiej albo okolice Domaniewska x Woloska choćby).
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 06 sty 2022, 10:33

Tylko że 187 to nie tylko jest linia lokalna, ale zapewnia też połączenie z Ochotą. A 107 to takie "między wódkę a zakąskę". Z jednej strony 131, z drugiej 180. Już kiedyś było 179 w tej relacji. Upadło, a wtedy nawet 180 NŚ nie jeździło. Już lepiej dać porządne 185 co 8-10 minut w DP i 10-12 w DS. Większy byłby pożytek.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 sty 2022, 10:46

Ja tylko dodam, że poza 187 z południowej Czerniakowskiej wycofuje się drugie połączenie z Ochotą - 159. Nieodległe 167 też zapewne nie ma świetlanej przyszłości. Ja rozumiem, że to nie Bemowo, ale może chociaż połączenia zastępowane przez tramwaj likwidować w momencie jego powstania, a nie lata przed?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ