Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 25 kwie 2019, 12:41

Autobus Czerwon pisze:
17 kwie 2019, 8:20
Myślę że zdecydowanie ma wpływ na frekwencję, ponieważ z linii zaczęli korzystać mieszkańcy okolic Bluszczańskiej którzy jak dotąd musieli spacerować do 167. Cały czas na Siekierkach budują się nowe bloki, więc z pewnością za jakiś czas samo 168 z obecnym taktem i taborem przestanie wystarczać.
Już przestało - zwykle już na Sielcach (kierunek Spartańska) jest ciasno zanim tam się dosiądą pasażerowie z tego przystanku. Należałoby chyba zwiększyć częstotliwość przynajmniej do 6 kursów w szczycie. Kolejne bloki na Bluszczańskiej swoje dorzucają bo mimo wszystko trochę ludzi wybiera jednak zbiorkom a nie samochód...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 kwie 2019, 15:54

Piottr pisze:
25 kwie 2019, 12:07
130 jako linia kursująca co pól godziny do godziny 21 to jakby w ogóle się nie liczy.
Zresztą nie rozumiem, dlaczego ona to nie jedzie do pętli Wilanów przez Al. Rzeczypospolitej, Branickiego i Przyczółkową w ten sposób można było się pozbyć potworków 379 (jeden kurs na dobę!) i 323 (jeden kurs na godzinę).
Myślę, że zastępowanie 323 bez najważniejszego przystanku na trasie linii może udać się takse.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 25 kwie 2019, 16:02

fik pisze:
25 kwie 2019, 15:54
Piottr pisze:
25 kwie 2019, 12:07
130 jako linia kursująca co pól godziny do godziny 21 to jakby w ogóle się nie liczy.
Zresztą nie rozumiem, dlaczego ona to nie jedzie do pętli Wilanów przez Al. Rzeczypospolitej, Branickiego i Przyczółkową w ten sposób można było się pozbyć potworków 379 (jeden kurs na dobę!) i 323 (jeden kurs na godzinę).
Myślę, że zastępowanie 323 bez najważniejszego przystanku na trasie linii może udać się takse.
No to może... zastąpić również z tym przystankiem?
130 na MW pracowałoby znacznie lepiej, już na obecnej trasie, Wilanów pewnie i tak nie zauważyłby ubytku tej linii na końcowym odcinku.
A i Powsinek (a nawet dalej, dzięki stosunkowo bliskiemu położeniu przystanku przelotowego) zyskałby stałe połączenie z MW.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 kwie 2019, 16:14

323 jest dopasowane do dzwonków w szkole. Zastępowanie go 130 kursującym bez wyjątków co 30 minut to też jest pomysł takise. Zostawcie te gimbusy, mniej one szkodzą niż te idiotyczne linie co półgodziny przez całe miasto, za chwilę ktoś będzie chciał 332 zastąpić wyginając 527 :roll:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 25 kwie 2019, 16:21

fik pisze:
25 kwie 2019, 16:14
323 jest dopasowane do dzwonków w szkole. Zastępowanie go 130 kursującym bez wyjątków co 30 minut to też jest pomysł takise. Zostawcie te gimbusy, mniej one szkodzą niż te idiotyczne linie co półgodziny przez całe miasto, za chwilę ktoś będzie chciał 332 zastąpić wyginając 527 :roll:
Z 323 to wiadomo.
Ale może odzyskanie 1,5 brygady z 323 mogłoby wpłynąć na podbicie częstotliwości 130 w newralgicznych godzinach do 22,5 min. (czyli połowy 45) :-k
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 kwie 2019, 21:27

130 nie należy zasilać. Należy je zarżnąć.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 kwie 2019, 8:53

323 ma w ogóle jakieś "swoje" brygady? Przecież to chyba przebieraki.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 kwie 2019, 8:55

Bastian pisze:
26 kwie 2019, 8:53
323 ma w ogóle jakieś "swoje" brygady? Przecież to chyba przebieraki.
Jeździ najzwyklejszy w świecie maraton z Mobilisu od 7:34 do 16:46.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 kwie 2019, 9:18

wincenty pisze:
25 kwie 2019, 16:02
fik pisze:
25 kwie 2019, 15:54
Myślę, że zastępowanie 323 bez najważniejszego przystanku na trasie linii może udać się takse.
No to może... zastąpić również z tym przystankiem?
130 na MW pracowałoby znacznie lepiej
Zdecydowanie dużo większy potok wychodzi z Al. Rzeczypospolitej niż z Al. Wilanowskiej. Stąd w ogóle moje niezrozumienie trasowania 130. Chyba wynika to tylko z tymczasowości skrzyżowania Branickiego/Vogla/Przyczółkowa.
Emyl pisze:
25 kwie 2019, 21:27
130 nie należy zasilać. Należy je zarżnąć.
To nie jest relacyjnie zła linia, tylko częstościowo nie spełnia Prawa Podoskiego. Dziś rano mijałem 130 skręcające w Dolną pełne. Brak prześwitu, miejsca stojące zajęte.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 kwie 2019, 9:48

Ja widziałem kilka razy też dość duże zapełnienie na Mokotowie. Kompletnie inne niż w 195. Nie wiem, skąd to się bierze, bo jednak jechać tym na Wilanów w szczycie to trochę hardkor.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 kwie 2019, 10:08

Bastian pisze:
26 kwie 2019, 8:53
323 ma w ogóle jakieś "swoje" brygady? Przecież to chyba przebieraki.
323 ma swoją jedną brygadę. Darmowe jest 379.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 kwie 2019, 10:24

Łukasz pisze:
26 kwie 2019, 9:48
Ja widziałem kilka razy też dość duże zapełnienie na Mokotowie. Kompletnie inne niż w 195. Nie wiem, skąd to się bierze, bo jednak jechać tym na Wilanów w szczycie to trochę hardkor.
Mieszkam po trasie 130, ale rzadko się przemieszczam a już na pewno nie rano gdy napełnienie KM jest największe. No więc może dlatego nie widziałem jeszcze nowego 130 zapełnionego przynajmniej w stopniu średnim :P . Linia na zbyt długim odcinku pokrywa się z innymi silnymi liniami. Powinna kursować przynajmniej co 20 minut i zapewnić bardziej unikatowe relacje. Szkoda np. że nie można puścić Nałęczowską, Królowej Marysieńki. Ciąg wygląda na niedawno zmodernizowany, ale nie pod komunikację i nie na całym odcinku (Buska). Przy Królowej jest trochę bloków dość mocno oddalonych od innych ulic, a lokatorzy pewnie coraz starsi.

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 26 kwie 2019, 11:06

Też mi się wydaje, że częstotliwość zniechęca, szczególnie, że linia do punktualnych nie należy. Poza tym np. z Dolnej na Wilanów jest 116, 519 i E-2, a do MW tylko 522, więc możnaby to przetrasować - na tym odcinku mogłoby być więcej chętnych (oczywiście częściej niż co pół godziny).

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 kwie 2019, 12:01

Mnie się wydaje, że jednym z powodów zaobserwowanego dziś dużego napełnienia linii 130 pomimo częstotliwości nieadekwatnej do warszawskich warunków, jest unikalność jej trasy. Żadna inna linia z Sobieskiego nie jedzie Puławską i Rakowiecką do SGH i Metra Pole Mokotowskie.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 kwie 2019, 12:15

Unikalność trasy nie musi znaczyć unikalności funkcji, tak tylko zwrócę uwagę, o istotności statystycznej pojedynczej obserwacji nawet nie wspomnę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ