Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 29 mar 2023, 22:07

fik pisze:
29 mar 2023, 21:33
A w ten skrót z Małosiekierek do Polskiej to się nie wcisnęło? :P
Wolicką to strach samochodem jechać, bo można zerwać zawieszenie. Zresztą, tam się po piachu jedzie i to pod warunkiem, że nie padał deszcz :lol:
fik pisze:(biorąc pod uwagę, że zaraz się będzie bloczyło przy Antoniewskiej, to byłoby niegłupie, a nawet mądrawe)
Mądra decyzja dotycząca układu komunikacyjnego podjęta przez ZTM przy obecnej koniunkturze. Nie myślałeś, żeby napisać do fundacji Mam marzenie?
michael112 pisze:
29 mar 2023, 21:38
A to nie prościej było zamienić końcówki 107 i 159? Za głowę zachodzę, dlaczego nie zrobiono tego od początku: by było o wiele mniej skarg i tłumaczeń na skargi.
Wycofanie 159 z al. Polski Walczącej spowodowałoby kolejne pisma od radnych dzielnicowych, a tego nie lubi ani miasto, ani ZTM #-o

Jak już jesteśmy przy temacie al.PW, to tam by się przydało 1xx/2xx na trasie SIEKIERKI-SANKTUARIUM - Gościniec - Bartycka - Batalionu AK Bałtyk (po zbudowaniu do Bartyckiej)- al. PW - Gagarina - Spacerowa - Puławska - Rakowiecka - :mewa: POLE MOKOTOWSKIE, oczywiście kosztem mokotowskiego odcinka 167. Wtedy uniezależniamy dowóz Małych Siekierek i Dolnego Mokotowa do :mewa: od korków na RZS i okolicach poprzez względnie przewidywalną linię w odróżnieniu od nieregularnego 167, które i tak w dużej mierze pełni na wschód od al. Niepodległości funkcję dowozową do M1.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 29 mar 2023, 22:16

primoż pisze:
29 mar 2023, 22:07
fik pisze:
29 mar 2023, 21:33
A w ten skrót z Małosiekierek do Polskiej to się nie wcisnęło? :P
Wolicką to strach samochodem jechać, bo można zerwać zawieszenie. Zresztą, tam się po piachu jedzie i to pod warunkiem, że nie padał deszcz :lol:
Zapewne fikowi nie chodzi o Wolicką, tylko równoległą do niej jezdnię po południowej stronie trasy. Ta jest jak najbardziej przejezdna autobusem, nawet przegubowym. A przynajmniej była w sierpniu 2022. Może i trasa tamtędy nie byłaby lepsza niż przez Gołkowską, ale za to na mapie wyglądałaby nieco zabawniej i chyba mniej kilometrów wychodzi.
primoż pisze:
29 mar 2023, 22:07
Jak już jesteśmy przy temacie al.PW, to tam by się przydało 1xx/2xx na trasie SIEKIERKI-SANKTUARIUM - Gościniec - Bartycka - Batalionu AK Bałtyk (po zbudowaniu do Bartyckiej)- al. PW - Gagarina - Spacerowa - Puławska - Rakowiecka - :mewa: POLE MOKOTOWSKIE, oczywiście kosztem mokotowskiego odcinka 167. Wtedy uniezależniamy dowóz Małych Siekierek i Dolnego Mokotowa do :mewa: od korków na RZS i okolicach poprzez względnie przewidywalną linię w odróżnieniu od nieregularnego 167, które i tak w dużej mierze pełni na wschód od al. Niepodległości funkcję dowozową do M1.
Nie ma chyba co wyważać drzwi otwartych na oścież, przydałoby się po prostu uruchomić kursy skrócone 168 z MPM do Batalionu Bałtyk. Mogłyby spokojnie zawracać przez Bluszczańską, tak jak 159 zresztą. A tak w ogóle to chyba całe 168 przydałoby się skrócić do pętli na Rakowieckiej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 mar 2023, 22:30

Tak, o tę jezdnię mi chodziło, co to nią przy reformie nocnych o mało coś nie pojechało.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 29 mar 2023, 22:37

W takim razie zwracam honor :wink:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 29 mar 2023, 22:46

Podobno brakuje kierowców, a tymczasem ZTM bawi się w wożenie powietrza (okrężną drogą) do EC Siekierki...

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 mar 2023, 23:12

man1956 pisze:Podobno brakuje kierowców, a tymczasem ZTM bawi się w wożenie powietrza (okrężną drogą) do EC Siekierki...
Krótsze postoje na 136 na Natolinie czy 2 dodatki na 308 zamiast 3?
ŁK

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 29 mar 2023, 23:36

Pewnie i jedno, i drugie.

Leitner98
Posty: 89
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 29 mar 2023, 23:59

michael112 pisze:
29 mar 2023, 21:38
A to nie prościej było zamienić końcówki 107 i 159? Za głowę zachodzę, dlaczego nie zrobiono tego od początku: by było o wiele mniej skarg i tłumaczeń na skargi.
159 ma całkiem ładne napełnienie szczególnie w godzinach szczytu porannego z Siekierek do Czerniakowskiej, po co więc zmniejszać mu metraż? Choć rzeczywiście w weekendy (i nie tylko) wozi on powietrze. Poza tym 159 dowozi do czegoś konkretnego (jak pl. Konstytucji) w sensowny sposób, w przeciwieństwie do 107, który na większości swojej trasy jest dowozówką do większego ciągu komunikacyjnego. Tak, wiem, że 107 dojeżdża teraz i do Centrum i do Świętokrzyskiej, ale to czasowo (choć pewnie nie tak krótko).

Szkoda, że (tak jak ktoś tu napisał) nie chcą tego nawracać przy Bluszczańskiej. Czy 12-metrowiec tam nie nawróci?

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 mar 2023, 6:31

Patrząc na oko, to na spokojnie by się zmieścił, zwłaszcza że autobusy miałyby tam jeździć tylko w jedną stronę. Skrzyżowanie Kameralnej i Wilanowskiej w Józefosławiu wydaje się być podobne lub jeszcze ciaśniejsze, a tam jest dwukierunkowy ruch autobusów, w dodatku rozkład jest tak ułożony, że brygady często mijają się właśnie w tym miejscu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 mar 2023, 10:56

Autobus Czerwon pisze:
29 mar 2023, 22:16
primoż pisze:
29 mar 2023, 22:07
Wolicką to strach samochodem jechać, bo można zerwać zawieszenie. Zresztą, tam się po piachu jedzie i to pod warunkiem, że nie padał deszcz :lol:
Zapewne fikowi nie chodzi o Wolicką, tylko równoległą do niej jezdnię po południowej stronie trasy. Ta jest jak najbardziej przejezdna autobusem, nawet przegubowym. A przynajmniej była w sierpniu 2022. Może i trasa tamtędy nie byłaby lepsza niż przez Gołkowską, ale za to na mapie wyglądałaby nieco zabawniej i chyba mniej kilometrów wychodzi.
Kilometrów wychodzi sporo mniej, 159 to na Gołkowskiej przecież na nic, a na rogu Antoniewskiej i Piramowicza bloczydła już wyrastają. MPZP zresztą tam przewiduje gęstą zabudowę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 30 mar 2023, 14:40

fik pisze:
30 mar 2023, 10:56
(...)na rogu Antoniewskiej i Piramowicza bloczydła już wyrastają. MPZP zresztą tam przewiduje gęstą zabudowę.
Będzie jak zawsze:

1. Zbuduje się wielkie osiedle mieszkaniowe.
2. Potem będą wszyscy zdziwieni, że trzeba zwiększyć ilość kursów do nowo wybudowanego osiedla, bo 108 będzie niewystarczające.
3. ZTM będzie miał problemy ze znalezieniem brygad, bo utrzymywane są linie autobusowe dublujące trakcję szynową.
4. Oferta na Antoniewskiej dalej będzie niewystarczająca wobec rosnącego popytu, bo duble szyny są pod patronatem radnych dzielnicowych i ratusza, więc nie można ich ruszyć.
5. Wzrasta liczba aut wjeżdżających do centrum, bo podobna sytuacja powtarza się wobec innych nowo zbudowanych blokowisk.
6. Osoby decyzyjne jak zwykle są zdziwione takim obrotem spraw i jak zwykle nie są w stanie zrozumieć, gdzie popełniono błędy.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 mar 2023, 14:56

7. Trylinka na Antoniewskiej powie pas i wszyscy pojadą Kaloryczną.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Leitner98
Posty: 89
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 30 mar 2023, 15:01

Autobus Czerwon pisze:
30 mar 2023, 6:31
Patrząc na oko, to na spokojnie by się zmieścił, zwłaszcza że autobusy miałyby tam jeździć tylko w jedną stronę.
Widzę potencjalny problem z usytuowaniem przystanku Grupy AK Północ od strony Czerniakowskiej. Zapewne musiałby być on na Bluszczańskiej, czyli trzeba by zlikwidować tamtejsze parkowanie na krótkim odcinku. No i pozostaje kwestia skrętu z buspasa - osobna faza sygnalizacji lub wpuszczenie autobusu na lewoskręt tak, aby nie jechał buspasem.

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 30 mar 2023, 17:19

Jakby dobrze to zrobić to zmieściłby się pewnie i zaraz za skrzyżowaniem na AK Północ. W lewo może skręcać z pasa dla samochodów. Żadnego przystanku nie pominie.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 mar 2023, 17:54

Jest już nowy rozkład. Praktycznie co drugi kurs. Sporo tego, myślałem że będą jakieś pojedyncze. I nawet z EC wszystko w miarę równych odstępach odjeżdża.

A na tych Siekierkach to podstawówka ogarnia te nowe osiedla? Bo może do 103 na Limanowskiego trzeba wozić. No i takie 159 zapewnia bardzo marne, ale jakiekolwiek przynajmniej połączenie al. PW z południem Warszawy. Wydłużanie 159 do EC inną trasą póki co nie ma kompletnie sensu.

ODPOWIEDZ