Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 lut 2019, 9:18

Tymczasem siatka połączeń autobusowych pozostaje praktycznie taka sama od czasów PRL.
Dobre :lol: .

Jest 402, a z M. Wilanowska to i większość DM nie ma połączenia. Za wyjątkiem rzadkiego 108 z niewielkiego obszaru.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 12 lut 2019, 9:47

Na Idzikowskiego wystarczy wydłużyć 218 Idzikowskiego i Gołkowską do EC Siekierki. Do stacji metra bliżej, bo Wierzbno i tworzy się bezpośredni dojazd do każdego zakątka Mordoru.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 12 lut 2019, 10:01

Najszybsze do centrum z DM jest 185: do Metra Centrum Kopernik a potem M2. Są tylko dwa problemy:
- częstotliwość 4 razy na godzinę (tylko pomiędzy 8 a 9 jest 5 kursów) w szczycie do centrum
- przystanek w tunelu. O ile opcję do metra da się znieść zaciskając zęby tak nikt normalny nie wytrzyma tam czekania na autobus...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 lut 2019, 10:42

Chyba nie o taki dojazd chodzi... Na Idzikowskiego są za duże kroki aby pchać po całej długości autobus. Co prawda korki są wszędzie. Ale piechotą od Puławskiej szybciej się idzie :P . Jeśli już puszczać takie 231 to nie pchać do Sadyby, gdzie nic nie ma, tylko do Siekierek. Tam też nic nie ma :P. Ale obsłuży Gołkowską, gdzie 164 jako połączenie z południem to "trochę" mało. Ewentualnie po pętli jaką miało dawniej 164 jeśli Siekierki to za daleko. Wtedy będzie połączenie z bemolem i bazarem jeśli os. Idzikowskiego potrzebuje.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 lut 2019, 10:56

Yelonker pisze:Na Idzikowskiego wystarczy wydłużyć 218 Idzikowskiego i Gołkowską do EC Siekierki. Do stacji metra bliżej, bo Wierzbno i tworzy się bezpośredni dojazd do każdego zakątka Mordoru.
Jesteś Genialny w swojej Genialności. Rzeczywiscie, mordorowi brakowało do tej pory dobrego generatora liczb losowych - i właśnie rozwiązałeś ten problem! Einstein, - Zweistein.
ŁK

Basia

Post autor: Basia » 12 lut 2019, 13:35

Dantte pisze:
07 lut 2019, 11:30
KwZ pisze:
07 lut 2019, 7:16
W jakim sensie uzależniony od skrzyżowań? I tak przystanki muszą być z nimi związane, aby zapewnić dojście poprzeczne.
Nie chodzi mi o przystanki, a np. o sygnalizację (odstawanie samochodowych lewoskrętów) czy większe parcie na robienie wszystkich relacji skrętnych (vide Marszałkowska) niż przy torowisku z boku ulicy. Tramwaj to wtedy bardziej "pociąg" i trzeba robić przejazdy i można go uniezależnić od reszty ruchu, tramwaj na środku jezdni jest bardziej zintegrowany z ruchem samochodowym. A samo dojście piesze jest o wiele mniej problematyczne niż samochody; piesze przejścia imho w ogóle nie powinny być osygnalizowywane.
"piesze przejścia imho w ogóle nie powinny być osygnalizowywane" - no tak, a tramwaje wieczorem mogłyby jeździć bez świateł żeby nie oślepiać

Basia

Post autor: Basia » 12 lut 2019, 13:37

Yelonker pisze:
12 lut 2019, 9:47
Na Idzikowskiego wystarczy wydłużyć 218 Idzikowskiego i Gołkowską do EC Siekierki. Do stacji metra bliżej, bo Wierzbno i tworzy się bezpośredni dojazd do każdego zakątka Mordoru.
Doskonałe rozwiązanie Yelonker. A na co tam na Jelonkach?

Basia

Post autor: Basia » 12 lut 2019, 13:43

Gdynianin pisze:
12 lut 2019, 8:03
MJN Mokotów prosi o linię 231:
Powsińska - Dolinka - WIlanowska - Metro
https://www.facebook.com/events/246964922859768/
Z Sadyby 131 albo 180 (z przesiadką) do MPolitechnika około 20-25 min, 231 do Wilanowskiej ok 35 min plus dojazd do Politechniki. Czyli nowa linia to ok 10 minut dłużej pomijając fakt, że byłaby w stylu 339 czyli dwa razy dziennie

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 lut 2019, 14:53

Yelonker pisze:
12 lut 2019, 9:47
Na Idzikowskiego wystarczy wydłużyć 218 Idzikowskiego i Gołkowską do EC Siekierki. Do stacji metra bliżej, bo Wierzbno i tworzy się bezpośredni dojazd do każdego zakątka Mordoru.
Już teraz 218 ma problemy z regularnością, pakowanie go w Idzikowskiego to prawie jak zawieszenie kursowania. Może to jest jakiś pomysł dla linii które trzeba zlikwidować a nikt nie ma odwagi tego zrobić? Po wygięciu 521 przez Idzikowskiego założę się że już nikt nie będzie go bronił.

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 12 lut 2019, 20:19

Faktem jest, że wkrótce będzie potrzebna jakaś linia do obsługi Sikorskiego na odcinku Tor Stegny - Dolina Służewiecka, zapewniająca dojazd na Metro Wilanowska. Jakieś 2xx ze Stegien na M. Wilanowska.
Kolejne bloki są na różnym etapie budowy (od wykończenia wewnątrz do wychodzenia z ziemi) i ludzi będzie przybywać.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 lut 2019, 20:39

Będzie potrzebna. Może nawet 218, jeśli na Wilanowskiej pojawiłby się buspas. Są zakusy na 218 prosto przez Domaniewską, ale to pewnie do czasu tramwaju nie nastąpi.
ŁK

mb112
Posty: 943
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 12 lut 2019, 20:56

Dojazd z tamtych osiedli do Metra Wilanowska miałby sens, gdyby przewidywano tam jakąś ulicę łączącą się z Bukowińską. A niestety takowej w obowiązującym tam planie miejscowym nie ma. W ogóle nie bardzo jest jak wpuścić jakiś autobus w te nowe osiedla, chyba że byłaby to tylko linia wjeżdżająca z Sikorskiego i tam gdzieś kończąca. Ale nie wiem czy jest sens, chyba po prostu najbardziej się będzie tym wszystkim ludziom opłacało wsiadać w 166 czy 503 przy Warneńskiej i tyle.

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 12 lut 2019, 21:09

Od Toru Stegny do Warneńskiej jest około 800 metrów. Od Doliny Służewieckiej tyle samo. Patrząc na taką szybkość zabudowywania terenów wzdłuż Sikorskiego przydałby się może jakiś nowy przystanek? Chociaż dla 166 i nowej 2xx. Na początek na żądanie.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 lut 2019, 21:57

Się tam przejmować... Widziały gały co brały :P . A na dostawienie przystanku był czas jak skręty do osiedla robili i zebrę malowali.

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 12 lut 2019, 22:50

mb112 pisze:
12 lut 2019, 20:56
Dojazd z tamtych osiedli do Metra Wilanowska miałby sens, gdyby przewidywano tam jakąś ulicę łączącą się z Bukowińską. A niestety takowej w obowiązującym tam planie miejscowym nie ma.
Bo wymagałoby to naprawdę dużej ingerencji w skarpę lub budywy sporych rozmiarów obiektu inżynieryjnego - nie zapominaj o różnicy wysokości między tymi obszarami.


W ogóle nie bardzo jest jak wpuścić jakiś autobus w te nowe osiedla, chyba że byłaby to tylko linia wjeżdżająca z Sikorskiego i tam gdzieś kończąca. Ale nie wiem czy jest sens, chyba po prostu najbardziej się będzie tym wszystkim ludziom opłacało wsiadać w 166 czy 503 przy Warneńskiej i tyle.
Docelowo, po zakończeniu zabudowy terenu i powstaniu zaplanowanej siatki ulic, można będzie pomyśleć o czymś wjeżdżającym i kończącym gdzieś na pętli ulicznej lub jadącym przelotowo przez od skrzyżowania Al. Wilanowska/Potoki do wyjazdu koło Toru Stegny (o ile będzie połączenie dwóch jezdni ).

Na razie tylko jedno "osiedle" sięga w głąb terenu na maksymalnie 540 metrów od krawędzi zachodniej jezdni Sikorskiego, a główna zabudowa idzie zwartą "ścianą" w pasie najbliższym trasy. Developerzy stawiają równocześnie I i II linię budynków, więc za chwilę to co kursuje będzie zbyt szupłą ofertą.

ODPOWIEDZ