Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam


Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 sty 2022, 23:35

Artykuł wysokich lotów…
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5244
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 lut 2022, 23:41

130 dalej zawieszone. I sporo innych linii też będzie ograniczona. Bo mniej studentów, uczniów... A tymczasem największe zapotrzebowanie na 130 to na odcinku od Dolnej na Puławską i to głownie starsze osoby korzystają. Mogliby już przekierować 119 bo wiadomo, że na tej trasie 130 już nie wróci.

A tak w ogóle to według mnie zamiast dawać 130 Wiertniczą powinno zostawić się tam 131 tak jak jest, natomiast 130 od Idzikowskiego dać Gołkowską, Bonifacego i dalej po trasie 164 do Wilanowa. A samo 164 skrócić do starej trasy.

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 11 lut 2022, 18:39

130 to powinno być dawno wykorzystane w miasteczku. Może kiedyś jak pociągną dalej al. Rzeczypospolitej....
A teraz może na Ursynów nowym łącznikiem?

michael112
Posty: 2826
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 lut 2022, 12:48

TGM pisze:
10 lut 2022, 23:41
Mogliby już przekierować 119 bo wiadomo, że na tej trasie 130 już nie wróci.
Gucio prawda, ma rozkłady od poniedziałku.

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 18 lut 2022, 13:21

michael112 pisze:
18 lut 2022, 12:48
TGM pisze:
10 lut 2022, 23:41
Mogliby już przekierować 119 bo wiadomo, że na tej trasie 130 już nie wróci.
Gucio prawda, ma rozkłady od poniedziałku.
Na przystankach informacja, że zawieszona do odwołania.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5244
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 18 lut 2022, 21:56

michael112 pisze:
18 lut 2022, 12:48
TGM pisze:
10 lut 2022, 23:41
Mogliby już przekierować 119 bo wiadomo, że na tej trasie 130 już nie wróci.
Gucio prawda, ma rozkłady od poniedziałku.
A bo myślałem, że jak ulica zrobiona, to zaraz puszczą. A ulica zrobiona tylko na środkowym odcinku. Przy Sobieskiego w ogóle nie widać miejsca na przystanek. Na środkowym odcinku gdzie był remont, chodnik po stronie południowej jest, po stronie północnej ścieżka rowerowa tylko. A więc w miejscu przystanku nawet chodnika nie ma, jest tylko miejsce zrobione w miejscu przyszłego przystanku i wszystko rozbabrane. Zupełnie jakby za budowę przystanku kto inny odpowiadał.
Coś mi się widzi, że tego nawet do września nie zrobią. Nie wiem po co więc już teraz zaczęli o przebiegu linii kombinacje.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 01 kwie 2022, 12:22

Zapowiadane zmiany na Dolnym Mokotowie:
https://www.sadyba24.pl/wiadomosci/item ... -mokotowie

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 kwie 2022, 12:34

Pierwotnie autobusy miały dotrzeć przez Puławską i Woronicza do Spartańskiej. W styczniu mokotowscy radni analizujący projekt zaproponowali jednak, by wydłużyć trasę do nowych osiedli położonych wzdłuż ul. Woronicza na odcinku Spartańska - Żwirki i Wigury. ZTM nie przedstawił jeszcze wyników analiz, które wskazywałyby na zasadność takiego wydłużenia.
Skąd wziąć więcej kursów 162? ZTM zamierza wydłużyć skrócone kursy tego autobusu, które dziś kończą bieg na Chełmskiej.
autobusowej. Z linii korzystają osoby, które szukają bezpośredniego połączenia między Pragą Południe, a Górnym Mokotowem, gdzie znajduje się m.in. 3 wiele obiektów biurowych – wskazali radni.
Urzędnicy proponują, by o ten odcinek skrócić więc trasę 168 do przystanku Rakowiecka-Sanktuarium i by od Spartańskiej obsługiwała go linia 130.
Skreślony odcinek od Czerniakowskiej do Stegien ma być obsługiwany po zmianach przez linię 107. Autobusy 107 będą jeździć tak samo często jak dotychczas, ale mniejszymi wozami. ZTM przypomina, że na tym samym odcinku nadal działać będzie linia 185.
Jak widać, linia 107 zastąpi więc na tym odcinku linię 187. ZTM przypomina, że ten sam odcinek obsługuje również linia 185.
Dawno nie czytałem tak idiotycznego artykułu.
ŁK

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 01 kwie 2022, 19:44

To w końcu pojedzie to 130 na Spartańską czy nie?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5244
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 kwie 2022, 22:19

Świetne to z samym 162 na Bernardyńskiej. Kilkanaście dużych bloków z autobusem co 20 minut w DS bo w szczycie dadzą kilka f-ek.

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 02 kwie 2022, 10:54

Jest jeszcze 164. Tak, żart.

Kilka dobrych lat temu była dyskusja o tym na tym forum. 187 powinno pojechać Gołkowską. Bo to linia z której można się przesiąść. Wtedy rozważania czy Gołkowska czy Bartycka.

Za półtora roku będzie tramwaj na Mokotowie Dolnym. To zmieni optykę. Brak budowy na Bonifacego spowoduje, 187 będzie miało uzasadnienie bo wywaleniu 501.

hooligan83
Posty: 92
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 02 kwie 2022, 11:34

Yelonker pisze:
01 kwie 2022, 19:44
To w końcu pojedzie to 130 na Spartańską czy nie?
Z treści artykułu wynika, że aż do ŻiW. Ciekawe, gdzie zapętlą.

man1956
Posty: 1541
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 02 kwie 2022, 13:17

W kwestii skrócenia 168: akurat zgadzam się z radnymi, że przekierowanie linii do pętli Rakowiecka-Sanktuarium to nie jest dobry pomysł.
Dlaczego?
* Zakrańcowanie 168 w rejonie pętli, która powstała 100 lat temu, w miejscu, gdzie wówczas praktycznie był koniec Warszawy, to jakiś niepotrzebny powrót do przeszłości. I zignorowanie faktu, iż od tamtej pory granice Warszawy znacząco się przesunęły.
* Pojawił się argument, że na odcinku od Spartańskiej do Rakowieckiej na 168 jest słaba frekwencja. Wiele linii na końcowych odcinkach ma z różnych względów mniejszą frekwencję, ale to nie znaczy, że trzeba je od razu skracać.
* Propozycja skierowania 168 do Rakowieckiej-Sanktuarium - to zamiana kilkuprzystankowego odcinka Spartańska - Wołoska,
na którym frekwencja jest (generowana chociażby przez szpitale na Spartańskiej i na Wołoskiej, pracowników Mordoru, interesantów Urzędu Dzielnicy), na inny kilkuprzystankowy odcinek (Sanktuarium - Metro Pole Mokotowskie), na którym napełnienie będzie zerowe. Zresztą ten wariant już kilka lat temu ćwiczono - bez specjalnych frekwencyjnych efektów.
* Warto też zauważyć, że na odcinku Wołoska-Madalińskiego 168 jest skoordynowane ze 138. Oparcie komunikacji autobusowej w tym rejonie jedynie na rzadkim i niepunktualnym 138 (abstrahuję od tramwajów, które nie zapewniają relacji z Dolnym Mokotowem) to znaczące pogorszenie oferty.
* Pada też argument, że po przekierowaniu 130 na Spartańską nie będzie miejsca na pętli dla trzech linii. To trochę naciągane - kiedyś na Spartańskiej krańcowały trzy linie, w części na przegubach, i jakoś nikt z tego problemu nie robił. Podejrzewam, że na 130 pozostaną SU-10 z częstotliwością w szczycie 20 min., więc o co tu kopie kruszyć?
* Wreszcie: Rakowiecka-Sanktuarium to nie jest pętla z prawdziwego zdarzenia, w dodatku dość ciasna, a po ewentualnym skierowaniu tam 168 będzie jeszcze ciaśniej.

Wnioski? Widzę dwie opcje:
1. Pozostawienie 168 na dotychczasowej trasie.
2. Skoro uważamy, że odcinek Wołoska - Madalińskiego nie ma istotnego znaczenia, proponuję przekierowanie linii 168 - przez Al. Niepodległości i Wołoską do pętli Domaniewska Office Park. Uzyskujemy w ten sposób całotygodniowe (a nie tylko szczytowe) wzmocnienie 218, co w przypadku rozbudowujących się w Mordorze osiedli jest istotną poprawą. Linia 308 staje się w tym wariancie niepotrzebna.

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 kwie 2022, 13:27

Niby mówisz o przeszłości, a zatrzymałeś się 20 lat temu na skręcającym w Woronicza 182. 138 jest niepunktualne, bo jedzie z daleka, a 168 jest punktualne, bo jedzie z jeszcze większego daleka. Problem niepunktualnego 138 należy rozwiązać przez zmiany na 138 a nie przez trzymanie 168.

Ogólnie proponowałem już, żeby w Madalińskiego skręcało 222 i kończyło przy rondzie na Racławickiej, robiąc prawie pełne kółko. Że zakręcone? No trudno. Przynajmniej by dowozillo w miarę punktualnie z małych uliczek do obu linii tramwajowych.

W dodatku proponujesz jeszcze jakąś paranoję, żeby dojazd do metro-mordor realizować 168 jadącym z drugiego końca miasta.
ŁK

ODPOWIEDZ