Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 kwie 2022, 8:57

Nie musi Etiudy, może do Żwirki. Dąbrowskiego to nawet Alpino nie przejedzie. A jak zamiast Alpino ktoś puści u18?
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 kwie 2022, 10:39

Im dalej jedziesz metrem, tym bardziej ci się to opłaca - na tyle, że akceptujesz przesiadkę do dowozówki lub większą strefę dojścia. Im krócej jedziesz metrem, tym większą procentowo część podróży zajmie ci przesiadka wraz z oczekiwaniem na nią. Mokotów jest moim zdaniem za blisko centrum, by taki system mógł działać - metro z przesiadką ma mniejsze szanse wygranej z dojazdem bezpośrednim (a takiego przecież nie da się całkiem wyciąć).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 kwie 2022, 11:06

Bastian pisze:
04 kwie 2022, 10:39
Im dalej jedziesz metrem, tym bardziej ci się to opłaca - na tyle, że akceptujesz przesiadkę do dowozówki lub większą strefę dojścia. Im krócej jedziesz metrem, tym większą procentowo część podróży zajmie ci przesiadka wraz z oczekiwaniem na nią. Mokotów jest moim zdaniem za blisko centrum, by taki system mógł działać - metro z przesiadką ma mniejsze szanse wygranej z dojazdem bezpośrednim (a takiego przecież nie da się całkiem wyciąć).
A to jeszcze zupełnie inna kwestia. Sam mieszkajac przy Rondzie UE, bardzo rzadko korzystam z metra. I to wcale nie dlatego że mam taką miłośniczą fanaberię, tylko po prostu zysk czasowy jest mały, lub nie ma go w ogóle. Do pracy na Kabaty dojeżdżam 504 (czas niemal identyczny jak M1 z przesiadką), jak potrzebuję jechać do centrum lub przesiąść się na któryś z ciągów prostopadłych, zazwyczaj korzystam z 17. Obwodowe 189 i kolej też robi kawał dobrej roboty. Inna sprawa że w pomyśle mokotowskiej dowozówki, autorowi raczej chodziło o dowóz do metra/tramwaju tych osób, które przy tych ciągach nie mieszkają, a nie konkurowanie z tramwajami na Puławskiej czy Wołoskiej.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 04 kwie 2022, 12:38

Łukasz pisze:
04 kwie 2022, 8:57
Dąbrowskiego to nawet Alpino nie przejedzie. A jak zamiast Alpino ktoś puści u18?
On potrafił przejechać! :idea:

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 04 kwie 2022, 13:50

Bastian pisze:
04 kwie 2022, 10:39
Im dalej jedziesz metrem, tym bardziej ci się to opłaca - na tyle, że akceptujesz przesiadkę do dowozówki lub większą strefę dojścia. [...]
Pragnę również podkreślić, że istotne ciągi Mokotowa to jest Rakowiecka, Madalińskiego<->Wołoska i Odyńca są ciągami prostopadłymi do metra i jako były wieloletni mieszkaniec tej dzielnicy powiem, że one w dużej mierze są obciążone bez powiązania z metrem, bo raz, rozmieszczenie szkół, dwa szpitale (Madalińskiego i Wołoska), urząd Dzielnicy i centrum gospodarcze dzielnicy w okolicy kina Moskwa.
Wycofanie linii 117 z Madalińskiego rozbiło wieloletni ciąg komunikacyjny, do którego mieszkańcy byli przyzwyczajeni.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 kwie 2022, 13:51

Bastian pisze:
04 kwie 2022, 10:39
Im dalej jedziesz metrem, tym bardziej ci się to opłaca - na tyle, że akceptujesz przesiadkę do dowozówki lub większą strefę dojścia. Im krócej jedziesz metrem, tym większą procentowo część podróży zajmie ci przesiadka wraz z oczekiwaniem na nią. Mokotów jest moim zdaniem za blisko centrum, by taki system mógł działać - metro z przesiadką ma mniejsze szanse wygranej z dojazdem bezpośrednim (a takiego przecież nie da się całkiem wyciąć).
Znam ludzi, którzy z Ligockiej na Centralny jeździli metrem, więc ta bezpośredniość może być średnio atrakcyjna, jeśli ma na imię 174 i tyle minut spóźnienia.

Natomiast im więcej metra, tym większy sens wewnątrzdzielnicowych dowozówek, bo metro przejmuje coraz więcej stosunkowo niewielkich potoków tranzytujących centrum. Coś, co nie miało z punktu widzenia Mokotowa sensu, gdy metro kończyło na placu Wilsona, za pół roku może tego sensu mieć sporo więcej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 kwie 2022, 13:58

michael112 pisze:
Łukasz pisze:
04 kwie 2022, 8:57
Dąbrowskiego to nawet Alpino nie przejedzie. A jak zamiast Alpino ktoś puści u18?
On potrafił przejechać! :idea:
Panie, weź sobie to 125 weź i wkręć. W dupę!
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 kwie 2022, 19:48

fik pisze:
04 kwie 2022, 13:51
Znam ludzi, którzy z Ligockiej na Centralny jeździli metrem, więc ta bezpośredniość może być średnio atrakcyjna, jeśli ma na imię 174 i tyle minut spóźnienia.
Miałem na myśli dowozówkę spoza strefy dojścia. W przypadku Mokotowa jest dość średni sens dojeżdżać do metra z Wołoskiej (a jeśli, to do Pola Mokotowskiego, a nie czymś w poprzek), a jeszcze mniejszy z Puławskiej.
fik pisze:
04 kwie 2022, 13:51
Natomiast im więcej metra, tym większy sens wewnątrzdzielnicowych dowozówek, bo metro przejmuje coraz więcej stosunkowo niewielkich potoków tranzytujących centrum. Coś, co nie miało z punktu widzenia Mokotowa sensu, gdy metro kończyło na placu Wilsona, za pół roku może tego sensu mieć sporo więcej.
No toż piszę o dalszym jechaniu metrem. Dzielnica od centrum się nie oddali, ale cele podróży od dzielnicy oddalać się mogą. Tym niemniej na tym właśnie polega centralność centrum, że to tam jedzie najwięcej ludzi, a nie na jego drugą stronę. Mówimy więc o tym, czy wystarczająco duży (na porządną dowozówkę) będzie potok mniejszościowy (wątpię).
Łukasz pisze:
04 kwie 2022, 13:58
michael112 pisze: On potrafił przejechać! :idea:
Panie, weź sobie to 125 weź i wkręć. W dupę!
Popieram jako ktoś, kto wie, jak Dąbrowskiego wygląda obecnie, a jak wyglądała wówczas.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

PiotrekP
Posty: 3492
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 04 kwie 2022, 21:49

Piottr pisze:
04 kwie 2022, 13:50
Bastian pisze:
04 kwie 2022, 10:39
Im dalej jedziesz metrem, tym bardziej ci się to opłaca - na tyle, że akceptujesz przesiadkę do dowozówki lub większą strefę dojścia. [...]
Pragnę również podkreślić, że istotne ciągi Mokotowa to jest Rakowiecka, Madalińskiego<->Wołoska i Odyńca są ciągami prostopadłymi do metra i jako były wieloletni mieszkaniec tej dzielnicy powiem, że one w dużej mierze są obciążone bez powiązania z metrem, bo raz, rozmieszczenie szkół, dwa szpitale (Madalińskiego i Wołoska), urząd Dzielnicy i centrum gospodarcze dzielnicy w okolicy kina Moskwa.
Wycofanie linii 117 z Madalińskiego rozbiło wieloletni ciąg komunikacyjny, do którego mieszkańcy byli przyzwyczajeni.
Inna sprawa że w pomyśle mokotowskiej dowozówki, autorowi raczej chodziło o dowóz do metra/tramwaju tych osób, które przy tych ciągach nie mieszkają, a nie konkurowanie z tramwajami na Puławskiej czy Wołoskiej.
Otóż to. Od tych X lat będąc użytkownikiem forum i podróżując po mieście dostrzegam różnicę w dojezdzie kiedy
mam do wyboru krótką - częstą linię lokalną, a nieregularnego tasiemca zależnego od kilku przebudów, objazdów, korków. Tym bardziej, że ewidentnie coś zostało zabranego i od tamtego czasu (oprócz chwilowego 210) nie zrobiono z tym nic.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 sie 2022, 22:12

Tymczasem na petycję w sprawie przywrócenia 159 na Siekierki ZTM odpowiedział, że to tylko tymczasowo. Choć może się okazać, że jednak na stałe :lol: .

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 24 sie 2022, 23:14

159 to pojedzie na Siekierki... ale Małe ;)

PiotrekP
Posty: 3492
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 26 sie 2022, 12:48

Jest już nawet o tym wydany komunikat: https://www.wtp.waw.pl/newsy/2022/08/26 ... kacjach-6/

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 sie 2022, 13:17

Na Gołkowskiej 107. Wraca tradycja upychania tego gdzie się tylko da po całym Mokotowie. Pewnie niewiele zostało ulic, na których ta linia jeszcze nie kursowała :P .

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 568
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 26 sie 2022, 13:21

TGM pisze:
26 sie 2022, 13:17
Na Gołkowskiej 107. Wraca tradycja upychania tego gdzie się tylko da po całym Mokotowie. Pewnie niewiele zostało ulic, na których ta linia jeszcze nie kursowała :P .
Nie bez powodu było kiedyś powiedzenie: 107 - ono jest wszędzie! :P
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 sie 2022, 13:31

AdamKlocusky pisze:
26 sie 2022, 13:21
TGM pisze:
26 sie 2022, 13:17
Na Gołkowskiej 107. Wraca tradycja upychania tego gdzie się tylko da po całym Mokotowie. Pewnie niewiele zostało ulic, na których ta linia jeszcze nie kursowała :P .
Nie bez powodu było kiedyś powiedzenie: 107 - ono jest wszędzie! :P
Gdzie ZTM nie może, tam 107 pośle.

ODPOWIEDZ