Co 15-20 min.
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Gagarina, Torwar i Madalińskiego to są dokładnie te miejsca, do których miasto jest zobowiązane dostęp komunikacją indywidualną utrudniać.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
A zobowiązane jest dlatego, że? To nie jest Śródmieście skądinąd...
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jest sobie taki obowiązujący akt prawny, który powinien być całkiem dobrze znany użytkownikom tego forum, a nazywa się on Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy. Dzieli on miasto na trzy strefy różniące się (m.in.) restrykcjami w ruchu samochodów osobowych i ciężarowych. W strefie I, zgodnie z tym dokumentem, przewiduje się ograniczenie ruchu samochodowego poprzez odpowiednią organizację ruchu. Załącznikiem do studium jest zestaw rysunków, w tym rysunek nr 19, z którego jednoznacznie wynika, że Gagarina, Torwar i Madalińskiego znajdują się w strefie I. Zachęcam do lektury.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Buspas jest, bo może kiedyś będzie tramwaj. Który mógłby spokojnie iść bokiem ale... 168 oczywiście nie ma żadnego związku z niczym.
ŁK
Tramwaj (i autobus także, patrz BRT) ma mniej utrudnień, jeśli jest na środku, a nie z boku. Z boku ludzie parkują, skręcają itd. Na Waszyngtona jest cała jezdnia odbarczająca, to dopiero byłby przerost formy nad potrzeby...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Na Rosoła (do Rosnowskiego) zrobiono jezdnie lokalne i bez tramwajów. Tam to jest dopiero przerost.
Tylko tam nawet nie ma parkingów, a skręca się głównie przecinając środek ale może będzieKwZ pisze:Tramwaj (i autobus także, patrz BRT) ma mniej utrudnień, jeśli jest na środku, a nie z boku. Z boku ludzie parkują, skręcają itd.
ŁK
Ale tramwaj na środku ma bardziej upierdliwe dojście z obu stron i jest uzależniony od skrzyżowań o wiele bardziej, niż tramwaj z jednej strony ulicy. Vide Rembielińska+Budowlana.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
W jakim sensie uzależniony od skrzyżowań? I tak przystanki muszą być z nimi związane, aby zapewnić dojście poprzeczne.
Teraz popatrzyłem sobie na Grójecką i przy tramwaju po boku nie dałoby się posadzić szpaleru drzew, albo trzeba byłoby je mocno przycinać.
Teraz popatrzyłem sobie na Grójecką i przy tramwaju po boku nie dałoby się posadzić szpaleru drzew, albo trzeba byłoby je mocno przycinać.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36626
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
ZMID jest rozliczany z budowania, a nie z pytania i konsultowania, które to budowanie jako żywo utrudniają. Takie priorytety, cóż poradzisz.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Nie chodzi mi o przystanki, a np. o sygnalizację (odstawanie samochodowych lewoskrętów) czy większe parcie na robienie wszystkich relacji skrętnych (vide Marszałkowska) niż przy torowisku z boku ulicy. Tramwaj to wtedy bardziej "pociąg" i trzeba robić przejazdy i można go uniezależnić od reszty ruchu, tramwaj na środku jezdni jest bardziej zintegrowany z ruchem samochodowym. A samo dojście piesze jest o wiele mniej problematyczne niż samochody; piesze przejścia imho w ogóle nie powinny być osygnalizowywane.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Zaczynam rozumieć logikę NIMBY. Skoro i tak się nikt nie liczy z Twoim zdaniem to chyba lepiej zablokować inwestycję... Logika inwestycji w Warszawie jest często jednak taka, że jak kiedyś coś ktoś to choćby w Warszawie wypiętrzył się górotwór to musi iść po staremu... I tak jakimś cudem udało się pozbyć kładek przez APW...ZMID jest rozliczany z budowania, a nie z pytania i konsultowania, które to budowanie jako żywo utrudniają. Takie priorytety, cóż poradzisz
Tramwaj przy ruchu poprzecznym stoi tak samo w obu wersjach, ale przy ruchu po tej samej osi nie jest blokowany przez prawoskręty i parkowanie, które jednak są chyba większym problemem niż lewoskręty i zawrotki.Tramwaj (i autobus także, patrz BRT) ma mniej utrudnień, jeśli jest na środku, a nie z boku. Z boku ludzie parkują, skręcają itd.
Ponadto o jakie wersji "bocznej" mówimy- oba tory przy jednej stronie czy każdy po swojej stronie ulicy? Ten drugi wariant jest niezrównany jesli chodzi o dostępność (nie ma problemu dojść do przystanku tylko jednej jego strony) plus pozwala na tworzenie łatwego pasa wspólnego z autobusami. Dla dużych potoków ruchu to jest jednak wątpliwy atut.
MJN Mokotów prosi o linię 231:
https://www.facebook.com/events/246964922859768/Powsińska - Dolinka - WIlanowska - Metro
Naprawdę komukolwiek z Powsińskiej będzie się chciało cofać przez Sikorskiego a potem stać w korku na Wilanowskiej żeby dojechać do metra ?
Toż chyba 131 albo 503 bezpośrednio do centrum jest szybciej.
Toż chyba 131 albo 503 bezpośrednio do centrum jest szybciej.