Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

man1956
Posty: 1541
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 05 lut 2019, 17:24

osa pisze:
05 lut 2019, 13:21
Można było al. Polski Walczącej zbudować na raty, najpierw jako jednojezdniową, poszerzoną na obu końcówkach. A już kompletnym nonsensem jest buspas dla jedynej linii 168 kursującej co 12-15 minut pośrodku ulicy i piesi muszą się przedzierać do przystanków.
Co 15-20 min.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lut 2019, 19:08

KwZ pisze:
05 lut 2019, 16:05
Ja tylko przepisuję... Mniemam, że opłacalne na Gagarina, SGH, samą Czerniakowską do Torwaru, Madalińskiego, to też kawałek miasta.
Gagarina, Torwar i Madalińskiego to są dokładnie te miejsca, do których miasto jest zobowiązane dostęp komunikacją indywidualną utrudniać.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 05 lut 2019, 19:33

A zobowiązane jest dlatego, że? To nie jest Śródmieście skądinąd...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lut 2019, 20:08

Jest sobie taki obowiązujący akt prawny, który powinien być całkiem dobrze znany użytkownikom tego forum, a nazywa się on Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy. Dzieli on miasto na trzy strefy różniące się (m.in.) restrykcjami w ruchu samochodów osobowych i ciężarowych. W strefie I, zgodnie z tym dokumentem, przewiduje się ograniczenie ruchu samochodowego poprzez odpowiednią organizację ruchu. Załącznikiem do studium jest zestaw rysunków, w tym rysunek nr 19, z którego jednoznacznie wynika, że Gagarina, Torwar i Madalińskiego znajdują się w strefie I. Zachęcam do lektury.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 lut 2019, 0:06

Buspas jest, bo może kiedyś będzie tramwaj. Który mógłby spokojnie iść bokiem ale... 168 oczywiście nie ma żadnego związku z niczym.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 lut 2019, 15:33

Tramwaj (i autobus także, patrz BRT) ma mniej utrudnień, jeśli jest na środku, a nie z boku. Z boku ludzie parkują, skręcają itd. Na Waszyngtona jest cała jezdnia odbarczająca, to dopiero byłby przerost formy nad potrzeby...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 06 lut 2019, 17:41

Na Rosoła (do Rosnowskiego) zrobiono jezdnie lokalne i bez tramwajów. Tam to jest dopiero przerost.
Obrazek

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 lut 2019, 18:50

KwZ pisze:Tramwaj (i autobus także, patrz BRT) ma mniej utrudnień, jeśli jest na środku, a nie z boku. Z boku ludzie parkują, skręcają itd.
Tylko tam nawet nie ma parkingów, a skręca się głównie przecinając środek :) ale może będzie
ŁK

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 07 lut 2019, 0:29

Ale tramwaj na środku ma bardziej upierdliwe dojście z obu stron i jest uzależniony od skrzyżowań o wiele bardziej, niż tramwaj z jednej strony ulicy. Vide Rembielińska+Budowlana.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 lut 2019, 7:16

W jakim sensie uzależniony od skrzyżowań? I tak przystanki muszą być z nimi związane, aby zapewnić dojście poprzeczne.

Teraz popatrzyłem sobie na Grójecką i przy tramwaju po boku nie dałoby się posadzić szpaleru drzew, albo trzeba byłoby je mocno przycinać.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 lut 2019, 8:46

Delwin pisze:
05 lut 2019, 13:38
Wykonawca (ZMID) musiałby o to zapytać - uwaga: miasto! A to przekracza zdolności intelektualne...
ZMID jest rozliczany z budowania, a nie z pytania i konsultowania, które to budowanie jako żywo utrudniają. Takie priorytety, cóż poradzisz.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 07 lut 2019, 11:30

KwZ pisze:
07 lut 2019, 7:16
W jakim sensie uzależniony od skrzyżowań? I tak przystanki muszą być z nimi związane, aby zapewnić dojście poprzeczne.
Nie chodzi mi o przystanki, a np. o sygnalizację (odstawanie samochodowych lewoskrętów) czy większe parcie na robienie wszystkich relacji skrętnych (vide Marszałkowska) niż przy torowisku z boku ulicy. Tramwaj to wtedy bardziej "pociąg" i trzeba robić przejazdy i można go uniezależnić od reszty ruchu, tramwaj na środku jezdni jest bardziej zintegrowany z ruchem samochodowym. A samo dojście piesze jest o wiele mniej problematyczne niż samochody; piesze przejścia imho w ogóle nie powinny być osygnalizowywane.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 07 lut 2019, 11:40

ZMID jest rozliczany z budowania, a nie z pytania i konsultowania, które to budowanie jako żywo utrudniają. Takie priorytety, cóż poradzisz
Zaczynam rozumieć logikę NIMBY. Skoro i tak się nikt nie liczy z Twoim zdaniem to chyba lepiej zablokować inwestycję... Logika inwestycji w Warszawie jest często jednak taka, że jak kiedyś coś ktoś to choćby w Warszawie wypiętrzył się górotwór to musi iść po staremu... I tak jakimś cudem udało się pozbyć kładek przez APW...
Tramwaj (i autobus także, patrz BRT) ma mniej utrudnień, jeśli jest na środku, a nie z boku. Z boku ludzie parkują, skręcają itd.
Tramwaj przy ruchu poprzecznym stoi tak samo w obu wersjach, ale przy ruchu po tej samej osi nie jest blokowany przez prawoskręty i parkowanie, które jednak są chyba większym problemem niż lewoskręty i zawrotki.

Ponadto o jakie wersji "bocznej" mówimy- oba tory przy jednej stronie czy każdy po swojej stronie ulicy? Ten drugi wariant jest niezrównany jesli chodzi o dostępność (nie ma problemu dojść do przystanku tylko jednej jego strony) plus pozwala na tworzenie łatwego pasa wspólnego z autobusami. Dla dużych potoków ruchu to jest jednak wątpliwy atut.

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 12 lut 2019, 8:03

MJN Mokotów prosi o linię 231:
Powsińska - Dolinka - WIlanowska - Metro
https://www.facebook.com/events/246964922859768/

mb112
Posty: 952
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 12 lut 2019, 9:07

Naprawdę komukolwiek z Powsińskiej będzie się chciało cofać przez Sikorskiego a potem stać w korku na Wilanowskiej żeby dojechać do metra ?
Toż chyba 131 albo 503 bezpośrednio do centrum jest szybciej.

ODPOWIEDZ