Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 wrz 2022, 23:00

man1956 pisze:
05 wrz 2022, 22:41
A gdzie konkretnie są postoje?
Al. Witosa 74. Jak masz przystanek Al. Witosa po zawrotce w kierunku mostu to zaraz za nim jest tymczasowy. Nie wiem jak w tygodniu ale jak w sobotę jeździłem 159 to miałem tam za każdym razem ponad 20 minut postoju. Zatem całkiem sympatycznie.

Leitner98
Posty: 87
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 05 wrz 2022, 23:02

man1956 pisze:
05 wrz 2022, 22:41
A gdzie konkretnie są postoje?
Ostatnim przystankiem na trasie 159 są Małe Siekierki 01 - wspólny przystanek z 119/148 kierunek Al. Witosa. Następnie 159 jedzie jako Przejazd Techniczny do Wisłostrady, tam zawraca i stoi technicznie tuż za przystankiem Al. Witosa w kierunku Mostu Siekierkowskiego. Następnie jedzie jako PT do przystanku Małe Siekierki położonego już na Al. Polski Walczącej (wspólny z 168) i tam zaczyna już swoją trasę.
I dzień dobry wszystkim na forum, to mój pierwszy post :)

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 05 wrz 2022, 23:03

Kawałek za przystankiem Al. Witosa 04 sobie stoi
Załączniki
159.jpg

man1956
Posty: 1527
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 05 wrz 2022, 23:13

To trochę tak jak na Spartańskiej, tyle że tam wozy mają przerwę na przystanku dla wysiadających, a potem podjeżdżają na przystanek dla wsiadających. Niektórzy kierowcy podjeżdżają w porze odjazdu, zabierają ludzi i od razu ruszają w trasę, a inni przed czasem i trochę stoją.
Trasa między przystankiem dla wysiadających a dla wsiadających jest krótka i zajmuje maksymalnie 1 min.
Rozumiem, że w przypadku 159 ta zawrotka zajmuje więcej czasu. Ciekawe, ile?

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 wrz 2022, 23:16

man1956 pisze:
05 wrz 2022, 23:13
Rozumiem, że w przypadku 159 ta zawrotka zajmuje więcej czasu. Ciekawe, ile?
Dojazd na przystanek techniczny ok. 5 minut, dojazd na przystanek początkowy 3-4 minuty.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 05 wrz 2022, 23:27

karmat pisze:
05 wrz 2022, 23:03
Kawałek za przystankiem Al. Witosa 04 sobie stoi
Fajne to takie rozwiązanie. Żeby nikt do/z 402 się nie przesiadał. No bo nikt z tych nowych osiedli na Siekierkach na Mordorze nie pracuje. Z całą pewnością.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 wrz 2022, 6:23

reserved pisze:
05 wrz 2022, 21:58
michael112 pisze:
05 wrz 2022, 13:26
1. Czemu nie może zawracać w węźle "Małe SIekierki"?
Jeśli dobrze spojrzałem to tam jest sygnalizator kierunkowy tylko do skrętu w lewo (czyli nie można zawracać).
Poza tym geometria skrzyżowana raczej średnio umożliwia zawrotkę.

Awatar użytkownika
MPXD
Posty: 3
Rejestracja: 05 wrz 2022, 18:29

Post autor: MPXD » 06 wrz 2022, 7:43

A ja zmienię temat.
Dotyczy on linii 501, 519 i 522. Jak niektórzy zauważyli, to ów linii dublują się na wspólnym odcinku, tj. DW. CENTRALNY - ... -Belwederska - Sobieskiego - ... - STEGNY/POWSIN-PARK KULTURY/BRANICKIEGO.
Jak dla mnie istnienie 3 linii, które na połowie swej trasy się dublują, jest bez sensu. Ja bym połączył te trzy linie w jedną: 522: DW. CENTRALNY - (ob. wspólny docinek 501, 519 i 522) - al. Rzeczypospolitej-Branickiego - BRANICKIEGO, a co drugi kurs: DW. CENTRALNY - ... - Branickiego - Przyczółkowa - Przekorna - Opieńki - POWSIN-PARK KULTURY.
Samo 501 kursuje tylko w dni powszednie, i to już od dłuższego czasu, więc taka zmiana by byłaby wskazana, według mnie.
108 139 148 163 166 185 187 189 195 200 217 263 317 339 402 501 503 N03 N33 N50 N83
Ulubione wozy: 2217 2251

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 wrz 2022, 8:04

A co by się stało z ludźmi ze Stegien i Wilanowa? Jak jeździmy palcem po mapie, to może dokładniej jakoś? Jeśli co drugi kurs, to sugerujesz częstotliwość 522 15 minut?
ŁK

Awatar użytkownika
MPXD
Posty: 3
Rejestracja: 05 wrz 2022, 18:29

Post autor: MPXD » 06 wrz 2022, 8:59

Łukasz pisze:
06 wrz 2022, 8:04
A co by się stało z ludźmi ze Stegien i Wilanowa? Jak jeździmy palcem po mapie, to może dokładniej jakoś? Jeśli co drugi kurs, to sugerujesz częstotliwość 522 15 minut?
Przecież są inne linie, takie jak 108, 116, 189 które mogą dowieść do metra lub innych węzłów komunikacyjnych.
Co do 522: 12/15/15.
108 139 148 163 166 185 187 189 195 200 217 263 317 339 402 501 503 N03 N33 N50 N83
Ulubione wozy: 2217 2251

man1956
Posty: 1527
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 wrz 2022, 9:32

Jeśli chcesz dowieść, że trzeba dowieźć, to przede wszystkim nie popełniaj błędów ortograficznych.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 wrz 2022, 10:04

MPXD pisze:
06 wrz 2022, 7:43
Jak dla mnie istnienie 3 linii, które na połowie swej trasy się dublują, jest bez sensu. Ja bym połączył te trzy linie w jedną:
AAaaaaa co jeśli tam jest tylu pasażerów, że właśnie trzy są potrzebne? 501 włącza się w połowie trasy i dzięki temu jest luźne/puste i gotowe na przyjęcie kolejnych pasażerów ;) #StrefowaniePodaży

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 wrz 2022, 10:28

Ja bym zrobił rozwiązanie kompromisowe: bardzo mocne 522 z wariantowymi kursami do Stegien i Wilanowa. :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 wrz 2022, 11:56

Może zróbmy jak w Łodzi: 522ABCD. :P

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 wrz 2022, 12:29

Tylko nie znowu ta dyskusja… :)

ODPOWIEDZ