Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 sty 2019, 10:46

Tylko my tu próbujemy rozwiązać problem "co po podmianie 188 na 143/151?".
A od tego w kilka dni postowania udało się:
- zaproponować wycięcie połowy kursów na całej długości Żwirek (dla okolic Rakowca 188 i 504, w zamian tylko jedna linia na TŁ* i wzmocnione lekko 175 więc tylko trochę mniej, jednak między Rakowcem a Sasanki zamiast 188 i 504 proponuje się tu tylko niewielkie wzmocnienie 175)
* - choć i tu pojawił się pomysł odcięcia tego od Rakowca przez obsługę Banacha, ot by dublować 15
- zaproponować likwidację relacji kampus UW/Rakowiec-Służewiec przez Marynarską
- zaproponować jeszcze bardziej podatne na opóźnienia linie (128 przez pół miasta)
Spokojnie, na razie sobie dyskutujemy i każdy uważa co innego :) .

Załóżmy, że 175 jeździłoby co [5/10/10], 128 co [10/10/15] a 151 co [12/20/20] (tyle co teraz).

Na Żwirkach mamy:
od lotniska - obecnie: 175 [15/20/20] + 188 [10-15/20/20] + 504 [10/15/20], razem 14-16 / 10 / 9 kursów/h.
Proponuję: 175 [6/10/10], od Novotelu 151 [15/20/20], razem 14 / 9 / 9 kursów/h - powiedzmy, że fik mnie przekonał do reformy 154 przy okazji.
(dochodzą 141 i 228, których nie liczę)
Między Novotelem a Sasanki (1,5 przystanku) i dalej na Marynarską - faktycznie mniej kursów oraz ścięcie relacji.

Banacha-Szpital - DwC:
Obecnie: 128 [7,5/10/20?!] + 175 [15/20/20] + 504 [10/15/20], razem 18 / 13 / 9 kursów/h.
Proponuję: 128 [10/10/15] + 175 [5/10/10], razem 18 / 12 / 10 kursów/h.
Oraz 151 [12/20/20] za 188 [10-15/20/20].

Na skręcie pod Palmą:
Obecnie: 128 + 175, razem 12/9/6 kursów/h.
Proponuję: 175, 12/6/6 kursów/h. Fik tu proponuje 127 co [15/15/20], czyli 2-3 razy mniej.

Można się jeszcze zastanowić, może koordynacja w DS 128 i 175 co 12 min każde by wyszła?
Dla jednej linii? Jeśli już tworzyć buspas w tym miejscu to nawet obecne 128+175+504 to mało. Poza tym ze zmianami w Towarowej wstrzymałbym się do remontu bo i tak się wszystko rozgrzebie tam (oby przy przebudowie średnicy), po nim można przesuwać wszystko do RD
Czemu nie dla jednej linii? Pewnie by nie przeszło przez inżyniera ruchu, bo tam są tramy, ale należy liczyć kursy. Przy samym 504 co [10/15/20] i przyjmując 120 os./wz mamy 720 os./h. Pas samochodów przy 40% zielonego (na pewno dla Towarowej jest poniżej 50%) i 1800 poj/h teoretycznej przepustowości mamy 720 poj/h = 950 os./h. Niby trochę brakuje, ale powinniśmy priorytetyzować zbiorkom. Albo: dorzucić jedną linię (np. 159), ale na pewno nie jest tak, że 128+175+504 to za mało.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 sty 2019, 11:00

175 co 5 minut i pocięte 128, które już teraz jest za rzadko.

Buspas to też jakiś pomysł na oko kosmiczny, choć sam nie wiem dlaczego.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 sty 2019, 11:14

@KwZ 151 w szczycie, zwłaszcza porannym, jest do wzmacniania, a nie cięcia. Chyba że lubimy 5xx na Kanale Gocławskim.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 sty 2019, 11:32

Wpisałem 151 tyle co teraz. Ale jak wpiszesz więcej w szczycie, zwłaszcza rano co 10, to dopiero się od zyska to wzmocnienie, które ma teraz 188 - myślałem, że ono jest głównie przez Wiatraczną - os. Majdańską. Widzisz, współgra ;)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2019, 16:32

Gdynianin pisze:
20 sty 2019, 23:07
Łukasz pisze:
20 sty 2019, 22:24
Linia z Cybernetyki nie potrzebuje jeździć do Centralnego. Marynarska zabija wciąż cały sens tranzytu. Za chwilę będzie Woronicza do Żwirki, którą pewnie pojedzie 136.
Tylko my tu próbujemy rozwiązać problem "co po podmianie 188 na 143/151?".
A od tego w kilka dni postowania udało się:
- zaproponować wycięcie połowy kursów na całej długości Żwirek (dla okolic Rakowca 188 i 504, w zamian tylko jedna linia na TŁ* i wzmocnione lekko 175 więc tylko trochę mniej, jednak między Rakowcem a Sasanki zamiast 188 i 504 proponuje się tu tylko niewielkie wzmocnienie 175)
* - choć i tu pojawił się pomysł odcięcia tego od Rakowca przez obsługę Banacha, ot by dublować 15
- zaproponować likwidację relacji kampus UW/Rakowiec-Służewiec przez Marynarską
- zaproponować jeszcze bardziej podatne na opóźnienia linie (128 przez pół miasta)
No jednak znajmy proporcje, 128 to nie pół miasta, i raczej nie ma na nowej trasie nic znacząco pogarszającego regularność. 202 kursuje jak w zegarku, co do zasady. Przecież 180 na linie Chomiczówka - plac Zwycięstwa i plac Trzech Krzyży - Wilanów, nikt czegoś takiego nawet nie postuluje.
fik pisze:
20 sty 2019, 22:26
No właśnie. Technologia kubła z farbą znana jest w tym mieście od pewnego czasu, więc nadal nie rozumiem.
Dla jednej linii? Jeśli już tworzyć buspas w tym miejscu to nawet obecne 128+175+504 to mało. Poza tym ze zmianami w Towarowej wstrzymałbym się do remontu bo i tak się wszystko rozgrzebie tam (oby przy przebudowie średnicy), po nim można przesuwać wszystko do RD
Dla jakiej jednej linii. Tam trzeba przewidzieć miejsce dla linii z Jerozolimskich (proponowałem 127, ale chwilowo proponuję je gdzie indziej, więc chwilowo bez wskazywania konkretów), dla przynajmniej jednej linii ze Żwirek, dla 157 i (jednokierunkowo) dla linii obsługującej Kolejową, przydałoby się też wrócić do układu, w którym 155 zahacza o ciąg Jerozolimskich. Rozumowanie na zasadzie "nie opłaca się wytyczać buspasa, bo jest mało linii, a mało linii jest, bo są korki" jest błędne, a praktycznie całkowite odcięcie Ochoty od M2 - jednym z największych błędów w obecnej siatce połączeń ZTM; w sposób niesamowity obciąża to tramwaje w Jerozolimskich, pełne tranzytowych pasażerów, którzy mogliby jechać metrem, gdyby tylko mieli taką możliwość.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

wojtor
Posty: 661
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 21 sty 2019, 20:13

fik pisze:
21 sty 2019, 16:32
a praktycznie całkowite odcięcie Ochoty od M2 - jednym z największych błędów w obecnej siatce połączeń ZTM; w sposób niesamowity obciąża to tramwaje w Jerozolimskich, pełne tranzytowych pasażerów, którzy mogliby jechać metrem, gdyby tylko mieli taką możliwość.
Z tym odcięciem to przesada. Jeśli ktoś chce dojechać do zachodniej części M2 ma teraz 178, a po przedłużeniu 3+3 136, 186 i 414. Do centralnej części mamy 1 i wspomagająco 11. 15 i 175 nie liczę bo są nieopłacalne czasowo. A udający się do wschodniej nitki M2 mogą skorzystać z 5 przystanków SKM położonych wokół Ochoty dojeżdżając do Stadionu.

Swoją drogą to wątek o Włochach, a nie Ochocie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2019, 20:21

178 ma dla Ochoty praktycznie zerowe znaczenie transportowe. Jechanie zaś do M2 przez APT z Ochoty to jak drapanie się lewą stopą za prawym uchem, czynność skrajnie absurdalna (naprawdę słabo sobie wyobrażam jechać z Rakowca na Wileński przez Górczewską, no opanujmy się!). Poza północną Grójecką, która ma 1, dojazd jest dramatyczny - tyczy się to Szczęśliwic i Rakowca w głównej mierze.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 529
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 21 sty 2019, 21:19

fik pisze:
20 sty 2019, 17:45
floyd pisze:
18 sty 2019, 23:53
Wystarczy sobie porównać zapełnienie 151 rano (kiedy jeździ o czasie) i potoki popołudniu. Nikt nie czeka w szczycie B na 151, tylko jedzie do CH Promenada. Obecnie największe nowe osiedla masz w okolicach ZP Rechniewskiego, a dla tej okolicy popołudniu idelaną alternatywą na rzadkie 151 są 5xx na Ostrobramskiej. Co do punktualności, to tu z Pawciem się nie zgodzę, bo popołudniami normą jest jeżdżenie 151 w parach.
No OK, mając dwa lokalne głosy nie czuję już się na siłach mocno protestować. Swoją drogą, to warte zapamiętania: strefa dojścia w rejonie 600m jak najbardziej jest akceptowalna przez pasażerów, pod warunkiem że oferta jest naprawdę dobra. Podkreślić, wężykiem.
Fik, błagam Cię, gdzie Ty masz 600m? Zresztą zobacz sobie gdzie jest kraniec 151 (czyli dokąd dojeżdża jak jedzie od miasta), a gdzie ma przystanek jak ruszy z pętli.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2019, 21:29

floyd pisze:
21 sty 2019, 21:19
fik pisze:
20 sty 2019, 17:45


No OK, mając dwa lokalne głosy nie czuję już się na siłach mocno protestować. Swoją drogą, to warte zapamiętania: strefa dojścia w rejonie 600m jak najbardziej jest akceptowalna przez pasażerów, pod warunkiem że oferta jest naprawdę dobra. Podkreślić, wężykiem.
Fik, błagam Cię, gdzie Ty masz 600m? Zresztą zobacz sobie gdzie jest kraniec 151 (czyli dokąd dojeżdża jak jedzie od miasta), a gdzie ma przystanek jak ruszy z pętli.
Między przystankiem CH PROMENADA 02 a blokami na Nowaka-Jeziorańskiego.
Załączniki
metry.jpg
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 529
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 21 sty 2019, 21:41

Co tam, że uciąłeś osiedla po zachodniej stronie ronda (w tym moje) :D Dla mnie różnica dojścia między tymi dwoma przystankami to niecałe 300 metrów.

EDIT

Gdyby 151 miało częstotliwość 182 nie byłoby tematu ;)
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2019, 21:50

No jednak w mojej rzeczywistości istnieje różnica między kilkoma blokami w tym rejonie, a całym pasem zabudowy wzdłuż JN-J. Jak mówię, nie jestem na bieżąco, ale jeśli faktycznie na powrocie z Centrum 151 jest poważnie kanibalizowane przez 5xx, to jedno z dwojga:

a. Wybudowało się BARDZO DUŻO nowych bloków, których nie widać na załączonym obrazku
b. Ludzie, en masse, akceptują strefę dojścia 500+.

Trzeciej opcji nie widzę, z chęcią dowiem się, która jest właściwa :>
Załączniki
goc2.jpg
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 529
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 21 sty 2019, 22:02

Zapominasz jeszcze o:

- czasie przejazdu 5xx na odcinku Poligonowa - CH Promenada w porównaniu do Poligonowa - Rechniewskiego
- pętli 151 przed rondem (po wschodniej stronie)
- podejrzewam że akceptacja strefy dojścia jest zależna od szczytu ;)

EDIT

W czerwonym kółku masz 500 mieszkań, a w trójkącie na południe od tego kółka 300.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2019, 22:08

No ale wciąż to wszystko sprowadza się do tego, że odpowiednia oferta powoduje, że strefa 500+ jest akceptowalna, pomimo istnienia zauważalnie bliższych alternatyw o tej samej funkcji, co było moim wnioskiem. Mniej niż 500m z Promenady ma niezmiennie jednak mniejszość potencjalnych pasażerów 151. Nawet, jeśli są to pasażerowie tak ważni, jak Ty ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 529
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 21 sty 2019, 22:15

Zaczęło się od tego, że 151 nie można rozpatrywać w oderwaniu od 5xx na Ostrobramskiej i wspólnego przystanku na M Politechnika (że aż nawet ja włączyłem się do dyskusji).

Składa się na to kilka czynników w tym z pewnością oferta i dostępność przystanków (dlatego 151 w szczycie A pracuje bardzo dobrze).
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

Awatar użytkownika
8239
Posty: 996
Rejestracja: 28 lis 2006, 20:03
Lokalizacja: 327901

Post autor: 8239 » 22 sty 2019, 8:50

fik pisze:
20 sty 2019, 22:26
Za czasów, gdy poruszałem się po tym ciągu regularnie, 136 przewoziło jakieś 3 razy więcej ludzi od pustawego 504, odwrócenie tego trendu co najwyżej wskazuje na to, że trzeba podjąć działania zmierzające do poprawy regularności 136 (...)
A’propos 136 zwracam uwagę, że w sprawie problemów z realizacją rozkładu jazdy na tej trasie wiadomo od lat, teraz interpelują już nawet radni. #-o
A warto pochylić się nad tym, że założony czas przejazdu na całej korkogennej trasie w godzinach najgorszego szczytu wynosi 62/64 minuty, w porównaniu do 54 minut w niedziele i święta. Założenie 8-10 minut rezerwy na pokonanie zatorów występujących w godzinach 7:30-9:30 na tej trasie to oczywista kpina w żywe oczy. 8-(
Od lat wiszą sobie takie kwiatki jak odcinek Rakowiec-światła-Do Fortu do pokonania o godz. 7:45 w ZERO minut, a ZTM który wymaga raportowania przez pojazd co pięć sekund numeru buta kierowcy nie jest w stanie nic zrobić. :roll: A podobnych przykładów jest więcej.

ODPOWIEDZ