Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Komunikacja miejska we Włochach

Post autor: Kleszczu » 07 mar 2008, 10:28

No to teraz pozwolę sobie na prywatę i założę temat o tematyce bliskiej mojemu sercu :serce: Na początek chciałem przedstawić pewną ideę, którą już od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie. Problemem będą garby - niestety narobili tego dziadostwa na każdej ulicy :-?

129 - GDZIEŚ W URSUSIE - ... - Ryżowa, Chrobrego, Globusowa, Dźwigowa, Wolska - ... - KOŁO (15/20/15//20)
-> wyprostowanie trasy przez Włochy
-> zwiększenie częstotliwości w celu uatrakcyjnienia
-> stworzenie obwodu z Ursusa, bez zbędnego kluczenia po Włochach (blisko 10 minut w plecy)
-> dzięki zwiększeniu częstotliwości można rozważyć skrócenie np. do Znanej 155

212 - DW. ZACHODNI TUNELOWA - Tunelowa, Prądzyńskiego, EXPO XXI, Bema, Kasprzaka, Prymasa Tysiąclecia, Wolska, Ordona, Gniewkowska, podjazd pod Wagonownię, Potrzebna, Wałowicka, Globusowa, Świerszcza, Chrościckiego - NOWE WŁOCHY
-> zapewnienie komunikacji alternatywnej dla połączeń przez Dźwigową
-> dowóz do tramwajów
-> dojazd do centrum wystawienniczego EXPO XXI tak z dworca kolejowego jak i tramwajów z W-Z i autobusów z ciągu Kasprzaka (fakt - o stanie nawierzchni na Prądzyńskiego nie wspomnę :-$ )
-> zapewnienie komunikacji na Odolanach

229 - SOLIPSKA - SZKOŁA - Solipska, Kleszczowa, Krańcowa (potrzebne przystanki na początku i w połowie ulicy), Mikołajska (progi), Płużańska, Cegielniana, Sympatyczna, Wałowicka, Dźwigowa, Połczyńska, Wolska, Fort Wola - CM.WOLSKI
(30/30/30//30)
-> totalnie lokalna linia zastępująca na uliczkach Włoch 129 w dowozie na Wolę
-> dowóz uczniów do szkoły na Solipskiej
-> zapewnienie komunikacji, co ponoć jest postulowane przez UD, na Budkach
-> podobno mieszkańcy Krańcowej nie życzą sobie autobusu - główny minus rozwiązania :-?

Nie liczyłem brygad.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 07 mar 2008, 10:36

R-11 Kleszczowa pisze:No to teraz pozwolę sobie na prywatę
prywaciarz - tylko taka obelga mi przyszła do głowy :D

hmm a propos 129 - ja tez bym je widział wyprostowane ale musze przyznac że sporo osób wykorzystuje własnie takie lokalne połaczenie z ursusa na ciag Techników-Cegielniana-Wałowicka ..... :-k
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 mar 2008, 10:40

Jest to pewien problem. Jak najbardziej. Ja skupiłem się na zastąpieniu relacji Stare Włochy - Nowe Włochy (szkoły, domy, kościół). Czekam na propozycje zastąpienia 129 we wspomnianej przez Ciebie relacji :> Bo prawda jest taka, że obecny zawijas na 129 jest totalnie nie potrzebny (w kontekście trasy linii).
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 mar 2008, 11:27

Bastian pisze:Czym wyrównali? Nie byłem na objeździe, ale podobno obsunięta trylinka została wypełniona czymkolwiek - asfaltem, betonem, w dodatku źle wyrównanym - w jednym miejscach są doły, w innych wybrzuszenia.
Tak jest.

Natomiast na wspomnianym przeze mnie odcinku trylinka tak ze 3-4 lata temu została wyrównana, wyasfaltowano rejon skrzyżowania z Mszczonowską, ułożono chodnik. Niestety śmieciarki (pod które ten remont przeprowadzono) już trochę nadwyrężyły ten odcinek. Dalej jest tak jak piszesz - ale nie jest to nawierzchnia, która wyklucza istnienie komunikacji. Gniewkowską samochodem można jechać i 60 km/h i podwozia nie urwiesz. 8-(
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 07 mar 2008, 12:47

Tak czytam te różne włochowskie wątki i zaświtało mi w głowinie coś takiego:
189 SADYBA - ... - Chorbrego - Popularna - Techników - Cegeielniana - Sympatyczna - Wałowicka - Globusowa - Potrzebna - PKP WŁOCHY /trzaby zorganizować jakieś postoje :-k/ (powrót: Sympatyczna - Cegielniania - Techników - Popularna - Chrobego)
Uzasadnienie:
1) zabranie 189 z najbardziej zakorkowanego odcina trasy bez naruszenia jego podstawowej funkcji, czyli połączenia Włoch (m. in. PKP) z Łopuszańską i Służewcem oraz całym południem Warszawy
2) wyrównanie napełnienia 106 i powstanie dodatkowego argumentu o wzmocnieniu linii :term:
3) jeśli mocna linia będzie objeżdżać Stare Włochy, to zabranie stamtąd 129 może się odbyć bez konieczności tworzenia jakichkolwiek potworkowatych ekwiwalentów ;)

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 07 mar 2008, 12:51

Jeżeli chodzi o odcinek Gniewkowskiej to oprócz wymienionego kawałka przy Warbudzie, bardzo kiepski jest przejazd przez tory (także byłe) przy wjeździe do lokomotywowni. I tak w dużo gorszym stanie, jeżeli chodzi o chodzi o doły i wybrzuszenia jest Ordona.
R-11 Kleszczowa pisze:Gniewkowską samochodem można jechać i 60 km/h i podwozia nie urwiesz.
Zgadza się i nie jeden raz sprawdzone. ;-)
R-11 Kleszczowa pisze:212 - DW. ZACHODNI TUNELOWA - Tunelowa, Prądzyńskiego, EXPO XXI, Bema, Kasprzaka, Prymasa Tysiąclecia, Wolska, Ordona, Gniewkowska, podjazd pod Wagonownię, Potrzebna, Wałowicka, Globusowa, Świerszcza, Chrościckiego - NOWE WŁOCHY
dojazd do centrum wystawienniczego EXPO XXI tak z dworca kolejowego jak i tramwajów z W-Z i autobusów z ciągu Kasprzaka (fakt - o stanie nawierzchni na Prądzyńskiego nie wspomnę
Z tego odcinka bym jednak zrezygnował. O nawierzchni już sam wspomniałeś. Oprócz tego częste imprezy i brak zainteresowania SM w tym czasie powodują wieczne problemy z przejazdem. Dziś i wczoraj obserwuję permanentny korek (w obie strony) na Bema i Prądzyńskiego.
Nie twierdzę przy tym, że nie jest potrzebne tam połączenie, ale dopiero po przebudowie ulicy i uporządkowaniu ruchu oraz stworzeniu dodatkowych miejsc do parkowania (czyli nie szybko).

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 07 mar 2008, 13:38

Pomysł połączenia Starych Włoch i Budek z Popularną i Kleszczową uważam za słuszny! Już dawno powinna taka linia powstać lecz jeśli chcesz dać częstotliwość 30 min i postoje w korkach na Globusowej to życze powodzenia. Autobusy nigdy nie będą trzymać się rozkładu a co za tym idzie nikt nie będzie wyczekiwał po 30 min. na przystanku bo pieszo szybciej dojdą.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 mar 2008, 15:40

Plesim pisze: Zgadza się i nie jeden raz sprawdzone. ;-)
R-11 Kleszczowa pisze:212 - DW. ZACHODNI TUNELOWA - Tunelowa, Prądzyńskiego, EXPO XXI, Bema, Kasprzaka, Prymasa Tysiąclecia, Wolska, Ordona, Gniewkowska, podjazd pod Wagonownię, Potrzebna, Wałowicka, Globusowa, Świerszcza, Chrościckiego - NOWE WŁOCHY
dojazd do centrum wystawienniczego EXPO XXI tak z dworca kolejowego jak i tramwajów z W-Z i autobusów z ciągu Kasprzaka (fakt - o stanie nawierzchni na Prądzyńskiego nie wspomnę
Z tego odcinka bym jednak zrezygnował. O nawierzchni już sam wspomniałeś. Oprócz tego częste imprezy i brak zainteresowania SM w tym czasie powodują wieczne problemy z przejazdem. Dziś i wczoraj obserwuję permanentny korek (w obie strony) na Bema i Prądzyńskiego.
Nie twierdzę przy tym, że nie jest potrzebne tam połączenie, ale dopiero po przebudowie ulicy i uporządkowaniu ruchu oraz stworzeniu dodatkowych miejsc do parkowania (czyli nie szybko).
Racja. Sytuacja drogowa na ciągu Bema - Prądzyńskiego jest rzeczywiście nie najlepsza. Trzeba przyznać, że to trochę wstyd aby do takiego kompleksu jak EXPO XXI prowadziła tak żałosna ulica. Komunikacja tam - jest jak najbardziej wskazana. Zgodzę się jednakże, że powinna tam zagościć dopiero po uporządkowaniu sytuacji drogowej.


Wracając do Włoch:
Dennis pisze:Tak czytam te różne włochowskie wątki i zaświtało mi w głowinie coś takiego:
189 SADYBA - ... - Chorbrego - Popularna - Techników - Cegeielniana - Sympatyczna - Wałowicka - Globusowa - Potrzebna - PKP WŁOCHY /trzaby zorganizować jakieś postoje :-k/ (powrót: Sympatyczna - Cegielniania - Techników - Popularna - Chrobego)
O matko i córko :shock:
Dennis pisze: Uzasadnienie:
1) zabranie 189 z najbardziej zakorkowanego odcina trasy bez naruszenia jego podstawowej funkcji, czyli połączenia Włoch (m. in. PKP) z Łopuszańską i Służewcem oraz całym południem Warszawy
Najbardziej zakorkowanym obecnie odcinkiem trasy (a będzie w najbliższym czasie tylko gorzej) jest niestety Łopuszańska, a nie ciąg Dźwigowej.
Dennis pisze: 2) wyrównanie napełnienia 106 i powstanie dodatkowego argumentu o wzmocnieniu linii :term:
:pis: Ale prywata ;)
Dennis pisze: 3) jeśli mocna linia będzie objeżdżać Stare Włochy, to zabranie stamtąd 129 może się odbyć bez konieczności tworzenia jakichkolwiek potworkowatych ekwiwalentów ;)


Nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem. Nie można niszczyć obwodu tylko po to aby zachować marginalny potok.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 07 mar 2008, 17:43

R-11 Kleszczowa pisze:Najbardziej zakorkowanym obecnie odcinkiem trasy (a będzie w najbliższym czasie tylko gorzej) jest niestety Łopuszańska, a nie ciąg Dźwigowej.
Nawet jeśli masz rację w tym aspekcie, to Dźwigowa i Połczyńska nie zostają daleko w tyle w tej konkurencji :D I przydają biednemu 189 wiele, a czasami nawet bardzo wiele minut opóźnienia w każdym szczytowym (przynajmniej) kursie.
R-11 Kleszczowa pisze:Ale prywata
Z bólem serca stwierdzam, że akurat 106 nie jeżdżę prawie wcale :( A jeśli chodzi o prywatę... ;)
R-11 Kleszczowa pisze:Nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem. Nie można niszczyć obwodu tylko po to aby zachować marginalny potok.
Obwód zachowujesz, do stacji kolejowej (najważniejszy punkt). CIEPŁOWNIA jest zaś tak fatalnym węzłem przesiadkowym, że równie dobrze można korzystać z przystanku PKP WŁOCHY, na którym w/z kierunku Bemowa masz 106 (wzmocnione :term:). Jeśli zaś ktoś koniecznie do pętli GÓRCZEWSKA (i w mniej popularne rejony Bemowa) chce dojechać, to kawałeczek sobie dojdzie do 149. Liczba osób przesiadających się ze 105/125 i 713 (a nawet tramów) do 189 przy CIEPŁOWNI bardzo znaczna nie jest.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 07 mar 2008, 21:19

R-11 Kleszczowa pisze:212 - DW. ZACHODNI TUNELOWA - Tunelowa, Prądzyńskiego, EXPO XXI, Bema, Kasprzaka, Prymasa Tysiąclecia, Wolska, Ordona, Gniewkowska, podjazd pod Wagonownię, Potrzebna, Wałowicka, Globusowa, Świerszcza, Chrościckiego - NOWE WŁOCHY
zapewnienie komunikacji alternatywnej dla połączeń przez Dźwigową
dowóz do tramwajów
dojazd do centrum wystawienniczego EXPO XXI tak z dworca kolejowego jak i tramwajów z W-Z i autobusów z ciągu Kasprzaka (fakt - o stanie nawierzchni na Prądzyńskiego nie wspomnę )
zapewnienie komunikacji na Odolanach

229 - SOLIPSKA - SZKOŁA - Solipska, Kleszczowa, Krańcowa (potrzebne przystanki na początku i w połowie ulicy), Mikołajska (progi), Płużańska, Cegielniana, Sympatyczna, Wałowicka, Dźwigowa, Połczyńska, Wolska, Fort Wola - CM.WOLSKI
(30/30/30//30)
totalnie lokalna linia zastępująca na uliczkach Włoch 129 w dowozie na Wolę
dowóz uczniów do szkoły na Solipskiej
zapewnienie komunikacji, co ponoć jest postulowane przez UD, na Budkach
podobno mieszkańcy Krańcowej nie życzą sobie autobusu - główny minus rozwiązania
Expo? Tam jest zniszczona nawierzchnia a parkowanie nie pozwala przejechać nawet osobowym. Zaś Solipską nie da się jeździć, dzielnica nawet nie chce o tym słyszeć.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 mar 2008, 21:24

Dennis pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Najbardziej zakorkowanym obecnie odcinkiem trasy (a będzie w najbliższym czasie tylko gorzej) jest niestety Łopuszańska, a nie ciąg Dźwigowej.
Nawet jeśli masz rację w tym aspekcie, to Dźwigowa i Połczyńska nie zostają daleko w tyle w tej konkurencji :D I przydają biednemu 189 wiele, a czasami nawet bardzo wiele minut opóźnienia w każdym szczytowym (przynajmniej) kursie.
Oj mam rację ;) Korek na Łopuszańskiej (trzy pasmowej) sięga rejonu Orzechowej. To nie porównywalnie więcej niż na Dźwigowej gdzie korek ciągnie się tylko jednym pasem od PKP do Ciepłowni. A co sprytniejsi kierowcy stoją w nim tylko od Wałowickiej.
Dennis pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem. Nie można niszczyć obwodu tylko po to aby zachować marginalny potok.
Obwód zachowujesz, do stacji kolejowej (najważniejszy punkt). CIEPŁOWNIA jest zaś tak fatalnym węzłem przesiadkowym, że równie dobrze można korzystać z przystanku PKP WŁOCHY, na którym w/z kierunku Bemowa masz 106 (wzmocnione :term:). Jeśli zaś ktoś koniecznie do pętli GÓRCZEWSKA (i w mniej popularne rejony Bemowa) chce dojechać, to kawałeczek sobie dojdzie do 149. Liczba osób przesiadających się ze 105/125 i 713 (a nawet tramów) do 189 przy CIEPŁOWNI bardzo znaczna nie jest.
Nie. To jest kolejne ucinanie obwodu i tworzenie swojego rodzaju kikuta. Jedyne co można robić ze 189 to jego wydłużenie przez Człuchowską na Górczewską. Ciepłownia jest - fakt - fatalnym węzłem, ale nie zmienia to faktu, że naprawdę korzysta z niego wiele ludzi. Nie sposobem na poprawę jest kolejne oddalanie na południe przesiadki na obwód - kierunek rozwoju widziałbym raczej w przesunięciu tejże przesiadki nieco na północ...


Dennis pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Ale prywata
Z bólem serca stwierdzam, że akurat 106 nie jeżdżę prawie wcale :(
:przytul: Ale linia się naprawdę sprawdza =D>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 mar 2008, 21:26

Jarek pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:212 - DW. ZACHODNI TUNELOWA - Tunelowa, Prądzyńskiego, EXPO XXI, Bema, Kasprzaka, Prymasa Tysiąclecia, Wolska, Ordona, Gniewkowska, podjazd pod Wagonownię, Potrzebna, Wałowicka, Globusowa, Świerszcza, Chrościckiego - NOWE WŁOCHY
zapewnienie komunikacji alternatywnej dla połączeń przez Dźwigową
dowóz do tramwajów
dojazd do centrum wystawienniczego EXPO XXI tak z dworca kolejowego jak i tramwajów z W-Z i autobusów z ciągu Kasprzaka (fakt - o stanie nawierzchni na Prądzyńskiego nie wspomnę )
zapewnienie komunikacji na Odolanach

229 - SOLIPSKA - SZKOŁA - Solipska, Kleszczowa, Krańcowa (potrzebne przystanki na początku i w połowie ulicy), Mikołajska (progi), Płużańska, Cegielniana, Sympatyczna, Wałowicka, Dźwigowa, Połczyńska, Wolska, Fort Wola - CM.WOLSKI
(30/30/30//30)
totalnie lokalna linia zastępująca na uliczkach Włoch 129 w dowozie na Wolę
dowóz uczniów do szkoły na Solipskiej
zapewnienie komunikacji, co ponoć jest postulowane przez UD, na Budkach
podobno mieszkańcy Krańcowej nie życzą sobie autobusu - główny minus rozwiązania
Expo? Tam jest zniszczona nawierzchnia a parkowanie nie pozwala przejechać nawet osobowym. Zaś Solipską nie da się jeździć, dzielnica nawet nie chce o tym słyszeć.
Co do EXPO i Prądzyńskiego: już na tenże temat wymieniłem poglądy z Plesimem. Myślę, że po ucywilizowaniu się tamtej ulicy (która, jak wspomniałem w pierwszym poście tego tematu jest w fatalnym stanie) linia autobusowa nią kursująca nie byłaby złym rozwiązaniem.

Co do Solipskiej - brak mi słów. Jakie argumenty ma UD przeciwko linii tamże :?:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

rudy
Posty: 1800
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 07 mar 2008, 21:44

R-11 Kleszczowa pisze:Co do Solipskiej - brak mi słów. Jakie argumenty ma UD przeciwko linii tamże :?:[/color]
Pewnie takie, że mieszkańcy tej ulicy nie chcą żadnego busa.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 07 mar 2008, 22:31

R-11 Kleszczowa pisze:229 - SOLIPSKA - SZKOŁA - Solipska, (...)
A gdzie to zamierzasz zakrańcować? Po co ja się w ogóle pytam, skoro nie chcą tam autobusu ] #-o

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 mar 2008, 22:49

Solaris U10 pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:229 - SOLIPSKA - SZKOŁA - Solipska, (...)
A gdzie to zamierzasz zakrańcować? Po co ja się w ogóle pytam, skoro nie chcą tam autobusu ] #-o
Fasolowa, Batalionu, Solipska. Skoro nie chcą ( #-o ) - nie będę się upierał.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ