Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 19 sty 2019, 22:54

Łukasz pisze:
19 sty 2019, 22:51
Może dlatego, ze ciężko się domyślić, że chodzi o zawrotkę linii, która nie ma tam zawrotki.
Otóż to :D

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 sty 2019, 23:13

KwZ pisze:.
Ja pisałem o 3xx. Pisałem też, że siekiera 175 nie ma sensu. Nie ma sensu zwłaszcza w centrum.

Jeśli celem jest zastąpienie 188 inną linią na tej samej trasie, to najbliżej do tego ma 143. Może niech jeździ na lotnisko.

Robienie ze 175 siekiery dlatego, że kasuje się 188, jest sztuką dla sztuki. W DS nie widziałem nigdy w 188 żadnego tłumu. Wystarczy podbić 175 do 15 minut.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2019, 23:24

W tym cały sekret. 175 po wycięciu 188 nie trzeba podbijać do ich obecnej sumarycznej częstotliwości.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 20 sty 2019, 1:13

175: 15/20/20
188: 10/20/20
504: 10/15/20 (na Żwirkach)

Jeśli podbite 175 miałoby mieć częstotliwość 15/15/15, to pozostaje problem szczytów. Nie jestem wciąż przekonany do wycięcia północnej 504 według pomysłu @Łukasz. Prędzej bym to uzwyklił i skierował wszystkie kursy poranne po Żwirkach do Centralnego (Daszyńskiego?): 5/15/15. Tyko to już tyka Ursynowa...

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 20 sty 2019, 3:01

Towarowa strasznie stoi, a przesiadka w tramwaj na Zawiszy jest (w miarę) wygodna. Tylko czy po zabraniu 128, nie potrzeba wzmocnić 175 (504?) w relacji ŻiW - Plac Piłsudskiego (szczególnie UW)?

Basia

Post autor: Basia » 20 sty 2019, 3:34

Jurand pisze:
19 sty 2019, 22:44
Basia pisze:
19 sty 2019, 22:41


Pisałem o zawrotce 151. Mam wielką prośbę do komentujących : czytajcie do końca a jeśli tekst jest zbyt trudny czytajcie kilka razy
Przepraszam, ale czyżby Basia była mężczyzną :roll:
Tak, Basia jest mężczyzną, Stary Pingwin nie jest ptakiem a Flash nie jest lampą

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sty 2019, 15:21

Łukasz pisze:
19 sty 2019, 23:13
Robienie ze 175 siekiery dlatego, że kasuje się 188, jest sztuką dla sztuki. W DS nie widziałem nigdy w 188 żadnego tłumu. Wystarczy podbić 175 do 15 minut.
Tam jest poziom subtelności więcej. Za 188 przy Lotniku skręcać będzie 151 wg pomysłów Fika, do których się powoli przekonuję. Natomiast wzmocnienie (mój pomysł) 175 jest za 128 w relacji skrętnej Jerozolimskie - UW, które pojedzie na Solec zamiast 127 i dalej na Kamionek, przejmując 202. Wzmocnienie 175 byłoby też kosztem podzielonego 504, którego druga część, Sasanki - Kabaty, zostałaby połączona z 401 do Ursusa. 127 skracamy do DwC.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sty 2019, 15:27

Tylko 143 zastąpiłoby „prawie całe” 188, poza skrajnymi odcinkami. 151 to jednak tylko na core TŁ, co jeszcze ma wady w postaci osobnych przystanków przy Politechnice.

128 ma pojechać na Solec zamiast 127, a 175 ma zastąpić nieskasowane 128 w relacji Al.J-Banacha? Chyba się zgubiłem :/
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sty 2019, 16:05

Łukasz pisze:
20 sty 2019, 15:27
128 ma pojechać na Solec zamiast 127, a 175 ma zastąpić nieskasowane 128 w relacji Al.J-Banacha? Chyba się zgubiłem :/
W tej relacji to 504. 128 to Al.J. - pl. Piłsudskiego :wink:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2019, 17:45

Jurand pisze:
19 sty 2019, 22:44
Przepraszam, ale czyżby Basia była mężczyzną :roll:
Basia jest trollem, a to stworzenia aseksualne.
floyd pisze:
18 sty 2019, 23:53
fik pisze:
17 sty 2019, 23:59


No ale co Promenada? Gdybym miał cokolwiek w tej Promenadzie załatwić, to nawet bym o 151 nie pomyślał, bo nie mam zielonego pojęcia, czy w ogóle można do niej dotrzeć od Nowaka-Jeziorańskiego :P Cały czas patrzę na ten rejon i wydaje mi się, że przesadzasz w ocenie substytucji tych linii, jakkolwiek nie chciałbym podważać Twoich lokalnych wieloletnich doświadczeń.
Wystarczy sobie porównać zapełnienie 151 rano (kiedy jeździ o czasie) i potoki popołudniu. Nikt nie czeka w szczycie B na 151, tylko jedzie do CH Promenada. Obecnie największe nowe osiedla masz w okolicach ZP Rechniewskiego, a dla tej okolicy popołudniu idelaną alternatywą na rzadkie 151 są 5xx na Ostrobramskiej. Co do punktualności, to tu z Pawciem się nie zgodzę, bo popołudniami normą jest jeżdżenie 151 w parach.
No OK, mając dwa lokalne głosy nie czuję już się na siłach mocno protestować. Swoją drogą, to warte zapamiętania: strefa dojścia w rejonie 600m jak najbardziej jest akceptowalna przez pasażerów, pod warunkiem że oferta jest naprawdę dobra. Podkreślić, wężykiem.

pawcio pisze:
19 sty 2019, 23:24
W tym cały sekret. 175 po wycięciu 188 nie trzeba podbijać do ich obecnej sumarycznej częstotliwości.
To jest oczywiście kluczem. Acz nawet ja bym się wahał przed jednoczesnym wycięciem 188 i 504 ze Żwirek.
Jelcz4755 pisze:
20 sty 2019, 3:01
Towarowa strasznie stoi, a przesiadka w tramwaj na Zawiszy jest (w miarę) wygodna.
Nie mogę zrozumieć tego oporu przeciwko prowadzeniu linii z Ochoty do MRD. Zupełnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 20 sty 2019, 22:04

fik pisze:
20 sty 2019, 17:45
To jest oczywiście kluczem. Acz nawet ja bym się wahał przed jednoczesnym wycięciem 188 i 504 ze Żwirek.
To jest nie tylko wycięcie dwóch linii. To jest też wycięcie relacji Żwirki-Marynarska-Ursynów, która imho musi zostać. 136 to jednak inne relacje na tą część Mokotowa (która swoją drogą już dziś jest wolniejsza w dojeździe do Ronda UE), a po zakończeniu grzebania przy Marynarskiej będzie to już wyraźnie mniej atrakcyjna opcja. A patrząc na zapełnienie obu linii nie tędy droga.

Jeśli łączymy 401 z 504 (swoją drogą, brzmi śmiesznie w kontekście argumentów padających przy podziale 401 na 401 i 402), to trzeba utworzyć jakąś linie zwykłą w relacji Rakowiec-GalMok: DwC-ŻiW-Marynarska-Ursynów Płn/Metro Wilanowska/cokolwiek. Rozwiąże to problem luki po 188 na południe od ZP Rakowiec.

Czytając w sieci o konieczności obsługi czymś całodziennym Cybernetyki, luźno pomyślałem o relacji DwC-Żwirki-Cybernetyki-Rondo Unii-Metro Wilanowska.
fik pisze:
20 sty 2019, 17:45
Jelcz4755 pisze:
20 sty 2019, 3:01
Towarowa strasznie stoi, a przesiadka w tramwaj na Zawiszy jest (w miarę) wygodna.
Nie mogę zrozumieć tego oporu przeciwko prowadzeniu linii z Ochoty do MRD. Zupełnie.
By zrozumieć polecam (może w cieplejszy dzień*) stanąć na Towarowej, w dowolnym miejscu między Daszyńskiego, a Placem Zawiszy**, między 16, a 19.
* o ile wiadukt jeszcze będzie stał
** o ile nikt przy okazji nagle nie wydzieli tam buspasa

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sty 2019, 22:24

Linia z Cybernetyki nie potrzebuje jeździć do Centralnego. Marynarska zabija wciąż cały sens tranzytu. Za chwilę będzie Woronicza do Żwirki, którą pewnie pojedzie 136.

Ale ja ogólnie widziałbym coś bardziej lokalnego typu HYNKA Żwirki i Wigury - 17 stycznia - Cybernetyki - (Postępu) - Rondo UE - Konstruktorska - Racjonalizacji - Woronicza - Żwirki i Wigury - Pruszkowska - Pawińskiego - Dickensa - SZCZĘŚLIWICE

Wtedy 218 mogłoby jeździć prosto Domaniewską, jak to jest postulowane.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2019, 22:26

Gdynianin pisze:
20 sty 2019, 22:04
fik pisze:
20 sty 2019, 17:45
To jest oczywiście kluczem. Acz nawet ja bym się wahał przed jednoczesnym wycięciem 188 i 504 ze Żwirek.
To jest nie tylko wycięcie dwóch linii. To jest też wycięcie relacji Żwirki-Marynarska-Ursynów, która imho musi zostać. 136 to jednak inne relacje, a patrząc na zapełnienie obu linii nie tędy droga.

Jeśli łączymy 401 z 504 (swoją drogą, brzmi śmiesznie w kontekście argumentów padających przy podziale 401 na 401 i 402), to trzeba utworzyć jakąś linie zwykłą w relacji Rakowiec-GalMok: DwC-ŻiW-Marynarska-Ursynów Płn/Metro Wilanowska/cokolwiek. Rozwiąże to problem luki po 188 na południe od ZP Rakowiec.
Nie do końca uważam, że potrzebne jest połączenie całego ciągu ŻiW z Ursynowem (co nie znaczy, że jego istnieje opiniuję jakoś zauważalnie negatywnie). Za czasów, gdy poruszałem się po tym ciągu regularnie, 136 przewoziło jakieś 3 razy więcej ludzi od pustawego 504, odwrócenie tego trendu co najwyżej wskazuje na to, że trzeba podjąć działania zmierzające do poprawy regularności 136, a niekoniecznie utrzymywać tę relację.
Czytając w sieci o konieczności obsługi czymś całodziennym Cybernetyki, luźno pomyślałem o relacji DwC-Żwirki-Cybernetyki-Rondo Unii-Metro Wilanowska.
Mam POTĘŻNE wątpliwości co do potrzeby obsługi całotygodniowej Cybernetyki; przy czym to znowu jest przykład nowego połączenia, które daje to samo, co stare - tak do metra, jak i na Centralny rejony Cybernetyki mogą obecnie dojechać z wykorzystaniem całej feerii linii z Marynarskiej, więc pojedyncza linia, jeżdżąca nieodmiennie co 20' w DS, nie będzie miała nad nimi żadnej wartości dodanej (poza połączeniem z Rakowcem, które będzie 1:1 przeniesieniem istniejącego 504). W mojej opinii, gdy wprowadzamy linię na ciąg bliski i równoległy do silnego, powinna ona dawać unikalne połączenia, dzięki czemu zyska swoich unikalnych pasażerów i nie rozbije podaży w zbliżone miejsca na równoległe ciągi (casus 255).
By zrozumieć polecam (może w cieplejszy dzień*) stanąć na Towarowej, w dowolnym miejscu między Daszyńskiego, a Placem Zawiszy**, między 16, a 19.
* o ile wiadukt jeszcze będzie stał
** o ile nikt przy okazji nagle nie wydzieli tam buspasa
No właśnie. Technologia kubła z farbą znana jest w tym mieście od pewnego czasu, więc nadal nie rozumiem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 20 sty 2019, 23:07

Łukasz pisze:
20 sty 2019, 22:24
Linia z Cybernetyki nie potrzebuje jeździć do Centralnego. Marynarska zabija wciąż cały sens tranzytu. Za chwilę będzie Woronicza do Żwirki, którą pewnie pojedzie 136.
Tylko my tu próbujemy rozwiązać problem "co po podmianie 188 na 143/151?".
A od tego w kilka dni postowania udało się:
- zaproponować wycięcie połowy kursów na całej długości Żwirek (dla okolic Rakowca 188 i 504, w zamian tylko jedna linia na TŁ* i wzmocnione lekko 175 więc tylko trochę mniej, jednak między Rakowcem a Sasanki zamiast 188 i 504 proponuje się tu tylko niewielkie wzmocnienie 175)
* - choć i tu pojawił się pomysł odcięcia tego od Rakowca przez obsługę Banacha, ot by dublować 15
- zaproponować likwidację relacji kampus UW/Rakowiec-Służewiec przez Marynarską
- zaproponować jeszcze bardziej podatne na opóźnienia linie (128 przez pół miasta)
Łukasz pisze:
20 sty 2019, 22:24
Ale ja ogólnie widziałbym coś bardziej lokalnego typu HYNKA Żwirki i Wigury - 17 stycznia - Cybernetyki - (Postępu) - Rondo UE - Konstruktorska - Racjonalizacji - Woronicza - Żwirki i Wigury - Pruszkowska - Pawińskiego - Dickensa - SZCZĘŚLIWICE

Wtedy 218 mogłoby jeździć prosto Domaniewską, jak to jest postulowane.
Po co lokalna linia ze Szczęśliwic, skoro po ewentualnym wyrzuceniu 504 zmniejsza nam się podaż w relacji Centrum-Rakowiec? Już dziś między ZP Szczęśliwice, a ZP Rakowiec mamy mocne 128.

fik pisze:
20 sty 2019, 22:26
No właśnie. Technologia kubła z farbą znana jest w tym mieście od pewnego czasu, więc nadal nie rozumiem.
Dla jednej linii? Jeśli już tworzyć buspas w tym miejscu to nawet obecne 128+175+504 to mało. Poza tym ze zmianami w Towarowej wstrzymałbym się do remontu bo i tak się wszystko rozgrzebie tam (oby przy przebudowie średnicy), po nim można przesuwać wszystko do RD

Ten pomysł z uzwyklonym 504 po Cybernetyki (padało tu na forum, pada w innych miejscach sieci) to trochę nawiązanie do tego co się planuje na Woronicza. Jednak zgadzam się, że też nie podoba mi się jak rozwiązuje się problem "co po otwarciu Woronicza?" wyłącznie przerzuceniem 136. To dalsze rozbijanie potoków w osi wschód-zachód między Wołoską, Żwirkami a Grójecką - tam nie będzie niedługo mocnego ciągu poza Marynarską, a potrzeba jest.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 sty 2019, 8:54

Na razie wykonawca przedłużenia Woronicza zszedł z robót, bo na trasie planowanej ulicy wyrosła budowa bloku mieszkalnego.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ